InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

Faliment- inchidere procedura

(Sentinta civila nr. 3147 din data de 09.09.2011 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

Dosar nr. 2409/88/2008
238/2008 js LDP
R O M A N I A
TRIBUNALUL TULCEA
SECTIA CIVILA, COMERCIALA SI CONTENCIOS ADMINISTRATIV
SENTINTA CIVILA NR. 3147/2011
Sedinta publica din 09 septembrie 2011 JUDECATORUL SINDIC:

Asupra cererii de fata:
          Prin raportul final depus la dosarul cauzei la data de 06 mai 2011, lichidatorul judiciar Cabinet Individual de Insolventa "..." Constanta a solicitat aprobarea raportului si inchiderea procedurii insolventei debitoarei S.C. ...S.R.L. TULCEA, in temeiul art. 132 din Lg. 85/2006.
In motivarea cererii, lichidatorul a aratat ca prin Sentinta civila nr. 2442/07.11.2008 pronuntata de Tribunalul Tulcea in dosarul nr. 2409/88/2008 s-a dispus deschiderea procedurii de insolventa in forma simplificata cu privire la debitoarea S.C. ...S.R.L. si a fost desemnat in calitate de lichidator C.I.I. ....
Urmare predarii actelor financiar contabile ale debitoarei, a fost analizata activitatea acesteia si s-a ajuns la concluzia ca principala cauza care a determinat aparitia starii de insolventa a fost reducerea drastica a volumului de activitate a debitoarei, care a condus la reducerea implicita a fluxului de incasari. Cheltuielile de exploatare au crescut datorita majorarii continue a preturilor de achizitie a materialelor de constructie, generand o insuficienta a veniturilor realizate si implicit o incapacitate vadita de plata. In ultimii trei ani anteriori deschiderii procedurii de insolventa nu au fost efectuate transferuri patrimoniale. Totodata, lichidatorul a concluzionat ca nu sunt indeplinite conditiile pentru atragerea raspunderii personale patrimoniale a fostului administrator, in baza art. 138 din Lg. 85/2006 si ca starea de insolventa nu se datoreaza vreunei fapte care ar putea fi imputabila fostului administrator sau managementului defectuos al acestuia.
Se mai arata ca lichidatorul a intocmit si depus la dosarul cauzei tabelul definitiv consolidat al creantelor, in care a inscris trei creditori, respectiv: D.G.F.P. Tulcea, I.T.M. Tulcea si S.C. ... S.R.L., totalul masei credale fiind de 163.912,46  lei.
          Totodata, lichidatorul a aratat ca, urmare vanzarii bunurilor mobile ale debitoarei, a incasat suma de 1500 lei, din care a achitat partial onorariul lichidatorului si comisionul catre U.N.P.I.R. Astfel, lichidatorul a intocmit raportul asupra fondurilor incasate si planul de distribuire, pe care le-a depus la dosarul cauzei si le-a notificat creditorilor, neinregistrandu-se nicio contestatie.
In raport de cele prezentate, lichidatorul a solicitat admiterea raportului final si inchiderea procedurii insolventei debitoarei, in temeiul art. 132 din Lg. 85/2006.
La data de 03 iunie 2011, creditoarea Directia Generala a Finantelor Publice a formulat obiectiuni la raportul final prin care a aratat ca raportul final nu face vorbire despre identificarea cauzelor care au determinat starea de incetare de plati si a persoanelor vinovate de aparitia acestei situatii. Motiv pentru care solicita admiterea obiectiunilor, continuarea procedurii insolventei si refacerea raportului final, respectiv formularea cererii in temeiul art. 138 din Lg. 85/2006, ca o parte a pasivului debitoarei sa fie suportata de persoanele culpabile de starea de insolventa a debitoarei. In drept, s-au invocat dispozitiile art. 129 din Lg. 85/2006 privind procedura insolventei.
Analizand cererea lichidatorului privind aprobarea raportului final, obiectiunile formulate la raportul de inchidere de catre Directia Generala a Finantelor Publice Tulcea, in calitate de creditor si cererea privind inchiderea procedurii insolventei, judecatorul sindic retine urmatoarele:
          Prin Sentinta civila nr. 2442/07.11.2008 pronuntata de Tribunalul Tulcea in dosarul nr. 2409/88/2008 s-a dispus deschiderea procedurii de insolventa in forma simplificata cu privire la debitoarea S.C. ...S.R.L. si a fost desemnat in calitate de lichidator Cabinet Individual de Insolventa "..." Constanta.
Prin raportul final depus la dosar de lichidator s-a solicitat inchiderea procedurii de insolventa, motivat de faptul ca nu se mai impune continuarea procedurii de lichidare judiciara a debitoarei, deoarece in averea acesteia nu mai sunt bunuri care sa poata fi valorificate in vederea recuperarii creantelor, sumele de bani incasate fiind  distribuite.
Cu privire la obiectiunile creditoarei D.G.F.P. Tulcea la raportul final, se constata ca acestea nu pot fi primite, in conditiile in care, prin Raportul asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia starii de insolventa, depus de lichidator la dosarul cauzei la data de 30 ianuarie 2009, se arata ca insolventa s-a datorat reducerii drastice a volumului de activitate a debitoarei, care a condus la reducerea implicita a fluxului de incasari. Cheltuielile de exploatare au crescut datorita majorarii continue a preturilor de achizitie a materialelor de constructie, generand o insuficienta a veniturilor realizate si implicit o incapacitate vadita de plata. In ultimii trei ani anteriori deschiderii procedurii de insolventa nu au fost efectuate transferuri patrimoniale.
          Lichidatorul a mai aratat ca, din analiza documentelor financiar-contabile a reiesit ca fostul administrator al S.C. ....S.R.L nu a savarsit nicio fapta de natura sa atraga raspunderea personala a acestuia si nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 138 din Lg. 85/2006 pentru introducerea actiunii de atragere a raspunderii personale a administratorului societatii.
          Imprejurarea ca lichidatorul nu a formulat cerere de antrenare a raspunderii nu exonereaza de raspundere pe creditoarea Directia Generala a Finantelor Publice Tulcea care nu a formulat ea insasi aceasta cerere, astfel ca, aceasta nu-si poate invoca propria culpa prin atitudinea de  pasivitate pe care a adoptat-o in tot cursul intregului litigiu.
          Cum toate bunurile din averea debitorului au fost lichidate si toate sumele au fost distribuite conform Raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si din incasarea de creante si a Situatiilor financiare finale, judecatorul-sindic constata ca sunt indeplinite conditiile obligatorii si necesare pentru inchiderea procedurii, astfel ca va admite cererea formulata de lichidatorul judiciar si va dispune inchiderea procedurii falimentului debitoarei S.C. ...S.R.L.
Se va dispune radierea debitoarei din Registrul Comertului de pe langa Tribunalul Tulcea.
Potrivit art. 135 din Lg. nr. 85/2006, se va dispune notificarea prezentei hotarari Directiei Generale a Finantelor Publice Tulcea, Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Tulcea, pentru efectuarea mentiunii de radiere, precum si publicarea acesteia in Buletinul procedurilor de insolventa.
Se va descarca lichidatorul judiciar de toate indatoririle si responsabilitatile privitoare la procedura, debitoare si averea sa, creditor si asociati.
          Analizand cererea lichidatorului judiciar cu privire la plata cheltuielilor de procedura partiale si a remuneratiei partiale a lichidatorului, urmeaza a fi respinsa ca inadmisibila, pentru urmatoarele considerente:
Potrivit art. 4 alin. 1 din Legea nr. 85/2006, cheltuielile aferente procedurii instituite prin Legea nr. 85/2006, vor fi suportate din averea debitorului, iar potrivit art. 4 alin. 4 din Legea nr. 85/2006, modificata prin Legea nr. 169/2010 (modificare care a intrat in vigoare la data de 24.07.2010)    " in lipsa disponibilitatilor in contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, platile urmand a fi facute in conformitate cu prevederile art. 37 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatilor practicienilor in insolventa, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 254/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza unui buget previzionat ".
Tot prin Legea nr. 169/2010 a fost abrogat alin. 5 al art. 4 din Legea nr. 85/2006 care prevedea posibilitatea autorizarii platii cheltuielilor aferente procedurii din fondul de lichidare in absenta bunurilor din averea debitoarei.
Din aceste dispozitii rezulta ca judecatorul sindic nu mai are atributii in ce priveste decontarea din fondul de lichidare atata timp cat au fost abrogate dispozitiile referitoare la aprobarea bugetului previzionat (abrogare implicita prin modificarea alin. 4) si autorizarea platilor din fondul de lichidare (abrogare expresa a alin. 5 al art. 4).
Fondul de lichidare este un subcont special deschis de catre U.N.P.I.R. si care este gestionat de catre fiecare filiala in parte, conform art. 76 din Hotararea nr. 1/2006 de aprobare a Regulamentului de organizare si functionare al Uniunii Nationale a Practicienilor de Insolventa din  Romania si art. 72 din Hotararea nr. 2/2007 de aprobare a Statutului de organizare si functionare al Uniunii Nationale a Practicienilor de Insolventa din  Romania. Potrivit art. 78 din Regulament si art. 74 din Statut "justificarea platii sumelor din fondul de lichidare, operata de catre filialele Uniunii, se va face in conformitate cu legislatia in vigoare". Atat timp cat plata sumelor din fondul de lichidare se face de catre fiecare filiala conform legislatiei in vigoare iar Legea nr. 85/2006 care constituie legea speciala in materia insolventei nu mai prevede in sarcina judecatorului sindic atributia de autorizare a platilor din fondul de lichidare, se constata ca nu mai pot fi analizate cererile de decontare de catre judecatorii sindici, aceasta atributie revenind filialelor U.N.P.I.R.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007