Plangere contraventionala
(Hotarare nr. 995 din data de 04.07.2011 pronuntata de Judecatoria Ineu)ROMANIA
JUDECATORIA INEU, JUDETUL ARAD OPERATOR 2826
DOSAR NR.
SENTINTA CIVILA NR.995/2011
Sedinta publica din 4 iulie 2011
Presedinte :
Grefier :
S-a luat in examinare conform tabelului de sedinta plangerea formulata de petenta SC ,,P.,, SRL, impotriva intimatei Inspectoratul de Politie Judetean Arad, pentru anularea procesului-verbal de contraventie pentru constatarea contraventiei.
La apelul nominal se prezinta reprezentantul petentei, dl.S. M. in calitate de administrator, lipsa fiind intimata.
Procedura de citare este legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei, dupa care se constata ca a fost depus la dosar exemplarul doi al intampinarii intimatei, la care s-a atasat referatul intocmit la data de 22.06.2011, respectiv raportul agentului constatator din 17.06.2011, atasate la dosar.
Intimata a depus si adresa din 01.07.2011 cu privire la relatiile solicitate la termenul anterior cu privire la inscrisurile retinute de agentul constatator cu ocazia depistarii in trafic a autovehiculului apartinand petentei.
Fata de inscrisurile depuse la dosar, reprezentantul petentei arata ca nu mai are de formulat alte cereri, astfel ca instanta constatand ca nu s-au formulat alte cereri, declara faza probatorie incheiata si a acorda cuvantul pentru dezbaterea in fond a cauzei.
Reprezentantul petentei, dl.S.M. in calitate de administrator solicita admiterea plangerii astfel cum a fost formulata, anularea procesului verbal de contraventie ca nelegal pentru considerentele expuse si in scris, iar in subsidiar anularea partiala a aceluiasi proces verbal, in sensul inlocuirii sanctiunii amenzii cu avertisment.
Nu solicita cheltuieli de judecata.
Plangerea este scutita de plata taxei judiciare de timbru conform art.15 lit.i din Legea nr. 146/1997 cu art.36 din OG 2/2001 modificata si aprobata prin Legea nr. 180/2002 si timbrul judiciar conform art.1 alin.2 din O.G.32/1995.
J U D E C A T A
Asupra cauzei civile,
Constata ca prin plangerea inregistrata la aceasta instanta la data de.. 2011, scutita de plata taxei judiciare de timbru si a timbrului judiciar petenta SC ,,P.,, SRL, a solicitat in contradictoriu cu intimata Inspectoratul de Politie Judetean Arad, anularea procesului verbal de contraventie seria CC, nr.., intocmit de intimata la data de 07.04.2011, prin care a fost sanctionata pentru savarsirea contraventiei prevazute de art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010.
In subsidiar a solicitat inlocuirea sanctiunii aplicate cu avertisment, potrivit prevederilor art.5 pct.2, lit.a, din OG nr.2/2001.
Nu a solicitat cheltuieli de judecata.
In motivarea de fapt a plangerii petenta a aratat prin procesul verbal mentionat, a fost sanctionata contraventional, cu amenda de 4000 lei, pentru aceea ca nu a putut face dovada desfasurarii activitatii pe perioada 08.03-07.04.2011 cu privire la autovehiculul apartinand societatii.
Procesul verbal de contraventie este nelegal, iar sanctiunea aplicata inoportuna, in fapt nefiind savarsita fapta retinuta in sarcina petentei.
La data de 07.04.2011 autospeciala proprietatea petentei a circulat pe raza localitatii Maderat, din directia Curtici spre Taut, fiind condusa de soferul N. V. care avea asupra sa toate documentele legale necesare.
Inainte de aceasta cursa, autocamionul nu a circulat cateva zile, neavand de lucru, motiv pentru care a fost garat in garajul societatii, iar soferul nu l-a condus, astfel ca nu se justifica sanctiunea aplicata, impunandu-se inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment.
In drept au fost invocate prevederile OG nr.2/2001, fiind aplicabile si prevederile OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010.
Intimata, prin intampinarea depusa la f.13 dosar, a solicitat respingerea plangerii ca neintemeiata si mentinerea ca temeinic si legal a procesului-verbal contestat.
A mai aratat ca, procesul verbal contestat intruneste elementele de legalitate prevazute in mod obligatoriu, iar petenta a comis contraventia cu vinovatie.
Pentru solutionarea cauzei au fost depuse la dosar inscrisuri, filele 3-517.18, si a fost ascultat reprezentantul petentei, fila 10 dosar.
Examinand plangerea petentei, fata de considerentele de fapt expuse, a probelor prezentate de petenta, pozitia intimatei prin intimpinare, asupra temeiniciei si legalitatii procesului verbal de contraventie, instanta retine in fapt urmatoarele :
Prin procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor seria CC, nr. , intocmit de Politia Pincota la data de 07.04.2011, fila 3 dosar, petenta SC ,,P.,, SRL, a fost sanctionata contraventional cu amenda contraventionala in cuantum de 4000 lei, in temeiul prevederilor art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010.
S-a retinut in sarcina acesteia ca la data de 07.04.2011, orele 14.15, a fost depistat pe raza localitatii Maderat, mai precis pe DJ 792, autovehiculul marca..cu nr..., detinut si utilizat de societatea petenta, condus de N. V., iar procedand la verificarea activitatii conducatorului auto pe ultimele 28 de zile acesta a prezentat 19 diagrame, neputand face dovada activitatii pentru perioada 08.03 - 07.04.2011.
Impotriva acestui proces-verbal, in termen legal petenta a formulat plangere solicitand anularea acestuia precum si a sanctiunii aplicate, iar in subsidiar reindividualizarea sanctiunii amenzii, prin inlocuirea sanctiunii aplicate cu avertisment, considerentele fiind expuse punctual mai sus.
Astfel, raportat la sustinerile petentei, cele retinute prin procesul verbal de contraventie ce face obiectul plangerii, coroborat cu pozitia reprezentantului petentei la termenul din 15 iunie 2011, instanta retine ca la data de 07.04.2011, orele 14.15, autovehiculul marca.. cu nr.. detinut si utilizat de societatea petenta, condus de N. V. s-a deplasat din localitatea Curtici inspre Taut, iar pe raza localitatii Maderat, mai precis pe DJ 792, acesta a fost oprit in trafic de agentul constatator.
Procedand la verificarea activitatii conducatorului auto (diagramele tahograf) pentru ziua in curs in curs si cele 28 de zile precedente respectiv pentru perioada 08.03 - 07.04.2011, soferul nu a putut prezenta nici o diagrama tahograf fiind prezentate 19 diagrame tahograf utilizate pe mai multe zile, anterior perioadei mentionate.
Acest aspect a fost confirmat de reprezentantul petentei chiar prin plangerea formulata, respectiv declaratiei acestuia de la fila 10 dosar.
Potrivit art.8, pct.31 din OG nr.37/2007 constituie contraventie neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) 3821/85 sau Acordului AETR, fiind sanctionata conform prevederilor art.9, alin.1, litera d, din acelasi act normativ, cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier.
Din examinarea procesului verbal de contraventie contestat depus la fila 3 dosar, raportat la sustinerile reprezentantului petentei rezulta ca in mod corect s-a retinut in sarcina petentei incalcarea dispozitiilor legale de mai sus, nefiind prezentat in trafic a numarul necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) 3821/85 sau Acordului AETR, cu privire la activitatea conducatorului auto pe ultimele 28 de zile.
Potrivit OG 37/2007 modificata si completata cu OG 21/2009, legiuitorul a structurat abaterile de la regulile privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora astfel: alineatul 1 al art. 8 enumerat faptele ce reprezinta incalcarile foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85, alineatul 2 al art. 8 enumere faptele ce reprezinta incalcarile grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85 si respectiv alineatul 3 al art. 8 enumera incalcarile minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85.
In conformitate cu prevederile art. 15 alin.7, litera a din Regulamentul (CE) nr.561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006, privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) 3821/85 si (CE) 2135/98 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CEE) 3820/85 al Consiliului, "atunci cand conducatorul auto conduce un vehicul echipat cu un aparat de inregistrare (...), acesta trebuie sa fie in masura sa prezinte, la cererea unui inspector de control:foile de inregistrare din saptamana in curs si cele pe care Ie-a utilizat pe parcursul celor 15 zile precedente: cardul de conducator in cazul in care este titularul unui asemenea card; orice informatie introdusa manual si orice imprimat scos in timpul saptamanii in curs si in timpul celor cincisprezece zile precedente, in conformitate cu prezentul regulament si Regulamentul (CE) 561/2006".
Cu toate acestea, dupa data de 1 ianuarie 2008, perioadele de timp
mentionate la punctele (i) si (iii) vor acoperi ziua curenta si cele 28 de zile precedente.
Fapta contraventionala constatata si retinuta in sarcina petentei, constituie o
incalcare foarte grava a dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85 , la solicitarea agentilor intimatei petenta neprezentand la control diagramele tahograf pentru ultimele 28 de zile si nici alt document justificativ, asa cum prevede Regulamentului Consiliului (CEE) 3821/85 sau Acordului AETR , respectiv nici formularul prevazut de Decizia (CE) 230/2007 modificata prin Decizia 959/2009 UE, prin care s-a statuat ca, conducatorul auto care nu poate prezenta inregistrarile tahograf cerute prin Regulamentul (CE) nr.561/2006 sau, dupa caz, Acordul AETR si care a fost in concediu medical, concediu de odihna sau a condus un vehicul care nu intra sub incidenta prevederilor Regulamentului (CE) nr.561/2006 sau Acordul AETR, ori a fost in repaus, a efectuat alta activitate sau a fost disponibil, reprezentantul legal al societatii sau persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier, va completa formularul stabilit prin Decizia mai sus amintita, prin dactilografiere, care se semneaza inaintea fiecarei curse si se pastreaza impreuna cu inregistrarile tahograf care trebuie sa se afle in posesia conducatorului auto.
Astfel, din aceste prevederi legale rezulta ca, conducatorul auto trebuie sa aiba tot timpul la bordul autovehiculului si sa prezinte organelor de control abilitate inregistrarile aparatului tahograf pentru ultimele 28 de zile lucrate sau, in lipsa acestora, formularul pentru atestarea activitatii acestuia.
Absenta inregistrarilor aparatului tahograf ar trebui sa fie justificata printr-o atestare numai daca inregistrarile facute de tahograf, inclusiv intrarile efectuate manual, nu s-au putut realiza din motive obiective, ceea ce inseamna ca in aceasta situatie operatorul de transport rutier emite formularul de certificat care vizeaza anumite activitati din perioada mentionata la art.15 alin.(7) lit.(a) din Regulamentul (CEE) nr.3821/85, respectiv ziua curenta si cele 28 de zile anterioare.
Aceste dovezi nu au fost facute de petenta, iar sustinerea acesteia ca desfasoara activitate doar temporar, respectiv una sau doua zile pe saptamana, iar in perioada martie-aprilie a.c.,a efectuat trei sau patru transporturi nefiind intocmite diagramele necesare intrucat pauzele a fost mai lungi decat perioadele in care s-a desfasurat efectiv transport, nu pot fi retinute drept cauza exoneratoare a raspunderii, intrucat in aceste situatii reprezentantul legal al societatii sau persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier, era obligata de a completa formularul prevazut de Decizia (CE) 230/2007 modificata prin Decizia 959/2009 UE prin dactilografiere, care se semneaza inaintea fiecarei curse si se pastreaza impreuna cu inregistrarile tahograf care trebuie sa se afle in posesia conducatorului auto.
Pe de alta parte, cu privire la sanctiunea aplicata, instanta constata ca aceasta se inscrie in limitele legale ale textului legal sanctionator, petentei fiindu-i aplicat minimul prevazut de lege, agentul constatator facand o corecta individualizare la aplicarea acesteia, prin raportare la prevederile art.21 din OG nr.2/2001 cu modificari.
In acest sens, se retine ca, scopul acestor controale efectuate in trafic, este de a se verifica repartizarea pauzelor astfel incat sa se previna conducerea abuziva, in special a celor legale de timpul de conducere si odihna stabilite prin Regulamentul (CE) 561/2006 sau Acordul A.E.T.R.
Dispozitiile sociale comunitare impun un anumit numar de restrictii in ceea ce priveste timpul de conducere si de repaus cotidian si cel urmarit pe o perioada de 28 de zile anterioare, dispozitii ce vin in sprijinul conducatorilor auto imbunatatind conditiile sociale care intra sub incidenta lor, prin implementarea perioadelor maxime de conducere pe zi, pe saptamana si pe o perioada de doua saptamani consecutive, a prevederii care obliga soferii sa aiba o perioada de odihna saptamanala cel putin o data la doua saptamani consecutive si respectiv a prevederii care stipuleaza ca, sub nici o forma, o perioada de odihna zilnica nu trebuie sa fie mai scurta de 9 ore consecutive.
Totodata, art. 190 din OMTCT 1892/2006 privind Normele de aplicare privind organizarea si efectuarea transporturilor rutiere, arata ca operatorii de transport rutier care efectueaza operatiuni de transport rutier au obligatia sa adopte masurile necesare pentru cunoasterea, aplicarea si respectarea reglementarilor legale privind siguranta rutiera si a conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere si persoanele cu atributii care concura la siguranta circulatiei.
Prin urmare, rezulta ca neprezentarea diagramelor tahograf impuse de lege agentului constatator, prezinta un grad de pericol social sporit, intrucat aceasta obligatie este prevazuta in scopul verificarii activitatii conducatorului auto, activitate de conducere, repaus si odihna care este obligatorie si cuprinsa in prevederile OG 37/2007 si a caror nerespectare poate avea consecinte grave in ceea ce priveste siguranta rutiera, astfel ca in mod corect s-a retinut si sarcina petentei comiterea contraventiei prevazute de art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009 ce constituie o incalcare foarte grava ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 respectiv ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85.
In consecinta, vazand in drept disp.art. 16, art.34 din O.G 2/2001, modificata, raportat la prevederile art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010, pentru cele expuse, instanta constatand temeinicia si legalitatea procesului-verbal de contraventie seria CC, nr. 8713032, intocmit de intimata la data de 07.04.2011, urmeaza sa respinga plangerea formulata de petenta ca fiind neintemeiata, cu consecinta mentinerii dispozitiilor procesului verbal mentionat.
Vazand ca nu s-au solicitat si justificat cheltuieli de judecata de catre intimata , in drept prev. art.274 cod procedura civila, instanta urmeaza a nu le acorda.
Pentru aceste motive, in numele legii
H O T A R A S T E,
Respinge plangerea formulata de petenta SC ,,P.,, SRL, impotriva intimatei Inspectoratul de Politie Judetean Arad, pentru anularea procesului-verbal de contraventie seria CC, nr.., intocmit de intimata la data de 07.04.2011, a carui dispozitii le mentine.
Fara cheltuieli de judecata.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica din 4 iulie 2011.
Presedinte Grefier
JUDECATORIA INEU, JUDETUL ARAD OPERATOR 2826
DOSAR NR.
SENTINTA CIVILA NR.995/2011
Sedinta publica din 4 iulie 2011
Presedinte :
Grefier :
S-a luat in examinare conform tabelului de sedinta plangerea formulata de petenta SC ,,P.,, SRL, impotriva intimatei Inspectoratul de Politie Judetean Arad, pentru anularea procesului-verbal de contraventie pentru constatarea contraventiei.
La apelul nominal se prezinta reprezentantul petentei, dl.S. M. in calitate de administrator, lipsa fiind intimata.
Procedura de citare este legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei, dupa care se constata ca a fost depus la dosar exemplarul doi al intampinarii intimatei, la care s-a atasat referatul intocmit la data de 22.06.2011, respectiv raportul agentului constatator din 17.06.2011, atasate la dosar.
Intimata a depus si adresa din 01.07.2011 cu privire la relatiile solicitate la termenul anterior cu privire la inscrisurile retinute de agentul constatator cu ocazia depistarii in trafic a autovehiculului apartinand petentei.
Fata de inscrisurile depuse la dosar, reprezentantul petentei arata ca nu mai are de formulat alte cereri, astfel ca instanta constatand ca nu s-au formulat alte cereri, declara faza probatorie incheiata si a acorda cuvantul pentru dezbaterea in fond a cauzei.
Reprezentantul petentei, dl.S.M. in calitate de administrator solicita admiterea plangerii astfel cum a fost formulata, anularea procesului verbal de contraventie ca nelegal pentru considerentele expuse si in scris, iar in subsidiar anularea partiala a aceluiasi proces verbal, in sensul inlocuirii sanctiunii amenzii cu avertisment.
Nu solicita cheltuieli de judecata.
Plangerea este scutita de plata taxei judiciare de timbru conform art.15 lit.i din Legea nr. 146/1997 cu art.36 din OG 2/2001 modificata si aprobata prin Legea nr. 180/2002 si timbrul judiciar conform art.1 alin.2 din O.G.32/1995.
J U D E C A T A
Asupra cauzei civile,
Constata ca prin plangerea inregistrata la aceasta instanta la data de.. 2011, scutita de plata taxei judiciare de timbru si a timbrului judiciar petenta SC ,,P.,, SRL, a solicitat in contradictoriu cu intimata Inspectoratul de Politie Judetean Arad, anularea procesului verbal de contraventie seria CC, nr.., intocmit de intimata la data de 07.04.2011, prin care a fost sanctionata pentru savarsirea contraventiei prevazute de art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010.
In subsidiar a solicitat inlocuirea sanctiunii aplicate cu avertisment, potrivit prevederilor art.5 pct.2, lit.a, din OG nr.2/2001.
Nu a solicitat cheltuieli de judecata.
In motivarea de fapt a plangerii petenta a aratat prin procesul verbal mentionat, a fost sanctionata contraventional, cu amenda de 4000 lei, pentru aceea ca nu a putut face dovada desfasurarii activitatii pe perioada 08.03-07.04.2011 cu privire la autovehiculul apartinand societatii.
Procesul verbal de contraventie este nelegal, iar sanctiunea aplicata inoportuna, in fapt nefiind savarsita fapta retinuta in sarcina petentei.
La data de 07.04.2011 autospeciala proprietatea petentei a circulat pe raza localitatii Maderat, din directia Curtici spre Taut, fiind condusa de soferul N. V. care avea asupra sa toate documentele legale necesare.
Inainte de aceasta cursa, autocamionul nu a circulat cateva zile, neavand de lucru, motiv pentru care a fost garat in garajul societatii, iar soferul nu l-a condus, astfel ca nu se justifica sanctiunea aplicata, impunandu-se inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment.
In drept au fost invocate prevederile OG nr.2/2001, fiind aplicabile si prevederile OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010.
Intimata, prin intampinarea depusa la f.13 dosar, a solicitat respingerea plangerii ca neintemeiata si mentinerea ca temeinic si legal a procesului-verbal contestat.
A mai aratat ca, procesul verbal contestat intruneste elementele de legalitate prevazute in mod obligatoriu, iar petenta a comis contraventia cu vinovatie.
Pentru solutionarea cauzei au fost depuse la dosar inscrisuri, filele 3-517.18, si a fost ascultat reprezentantul petentei, fila 10 dosar.
Examinand plangerea petentei, fata de considerentele de fapt expuse, a probelor prezentate de petenta, pozitia intimatei prin intimpinare, asupra temeiniciei si legalitatii procesului verbal de contraventie, instanta retine in fapt urmatoarele :
Prin procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor seria CC, nr. , intocmit de Politia Pincota la data de 07.04.2011, fila 3 dosar, petenta SC ,,P.,, SRL, a fost sanctionata contraventional cu amenda contraventionala in cuantum de 4000 lei, in temeiul prevederilor art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010.
S-a retinut in sarcina acesteia ca la data de 07.04.2011, orele 14.15, a fost depistat pe raza localitatii Maderat, mai precis pe DJ 792, autovehiculul marca..cu nr..., detinut si utilizat de societatea petenta, condus de N. V., iar procedand la verificarea activitatii conducatorului auto pe ultimele 28 de zile acesta a prezentat 19 diagrame, neputand face dovada activitatii pentru perioada 08.03 - 07.04.2011.
Impotriva acestui proces-verbal, in termen legal petenta a formulat plangere solicitand anularea acestuia precum si a sanctiunii aplicate, iar in subsidiar reindividualizarea sanctiunii amenzii, prin inlocuirea sanctiunii aplicate cu avertisment, considerentele fiind expuse punctual mai sus.
Astfel, raportat la sustinerile petentei, cele retinute prin procesul verbal de contraventie ce face obiectul plangerii, coroborat cu pozitia reprezentantului petentei la termenul din 15 iunie 2011, instanta retine ca la data de 07.04.2011, orele 14.15, autovehiculul marca.. cu nr.. detinut si utilizat de societatea petenta, condus de N. V. s-a deplasat din localitatea Curtici inspre Taut, iar pe raza localitatii Maderat, mai precis pe DJ 792, acesta a fost oprit in trafic de agentul constatator.
Procedand la verificarea activitatii conducatorului auto (diagramele tahograf) pentru ziua in curs in curs si cele 28 de zile precedente respectiv pentru perioada 08.03 - 07.04.2011, soferul nu a putut prezenta nici o diagrama tahograf fiind prezentate 19 diagrame tahograf utilizate pe mai multe zile, anterior perioadei mentionate.
Acest aspect a fost confirmat de reprezentantul petentei chiar prin plangerea formulata, respectiv declaratiei acestuia de la fila 10 dosar.
Potrivit art.8, pct.31 din OG nr.37/2007 constituie contraventie neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) 3821/85 sau Acordului AETR, fiind sanctionata conform prevederilor art.9, alin.1, litera d, din acelasi act normativ, cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier.
Din examinarea procesului verbal de contraventie contestat depus la fila 3 dosar, raportat la sustinerile reprezentantului petentei rezulta ca in mod corect s-a retinut in sarcina petentei incalcarea dispozitiilor legale de mai sus, nefiind prezentat in trafic a numarul necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) 3821/85 sau Acordului AETR, cu privire la activitatea conducatorului auto pe ultimele 28 de zile.
Potrivit OG 37/2007 modificata si completata cu OG 21/2009, legiuitorul a structurat abaterile de la regulile privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora astfel: alineatul 1 al art. 8 enumerat faptele ce reprezinta incalcarile foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85, alineatul 2 al art. 8 enumere faptele ce reprezinta incalcarile grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85 si respectiv alineatul 3 al art. 8 enumera incalcarile minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85.
In conformitate cu prevederile art. 15 alin.7, litera a din Regulamentul (CE) nr.561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006, privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) 3821/85 si (CE) 2135/98 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CEE) 3820/85 al Consiliului, "atunci cand conducatorul auto conduce un vehicul echipat cu un aparat de inregistrare (...), acesta trebuie sa fie in masura sa prezinte, la cererea unui inspector de control:foile de inregistrare din saptamana in curs si cele pe care Ie-a utilizat pe parcursul celor 15 zile precedente: cardul de conducator in cazul in care este titularul unui asemenea card; orice informatie introdusa manual si orice imprimat scos in timpul saptamanii in curs si in timpul celor cincisprezece zile precedente, in conformitate cu prezentul regulament si Regulamentul (CE) 561/2006".
Cu toate acestea, dupa data de 1 ianuarie 2008, perioadele de timp
mentionate la punctele (i) si (iii) vor acoperi ziua curenta si cele 28 de zile precedente.
Fapta contraventionala constatata si retinuta in sarcina petentei, constituie o
incalcare foarte grava a dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 si ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85 , la solicitarea agentilor intimatei petenta neprezentand la control diagramele tahograf pentru ultimele 28 de zile si nici alt document justificativ, asa cum prevede Regulamentului Consiliului (CEE) 3821/85 sau Acordului AETR , respectiv nici formularul prevazut de Decizia (CE) 230/2007 modificata prin Decizia 959/2009 UE, prin care s-a statuat ca, conducatorul auto care nu poate prezenta inregistrarile tahograf cerute prin Regulamentul (CE) nr.561/2006 sau, dupa caz, Acordul AETR si care a fost in concediu medical, concediu de odihna sau a condus un vehicul care nu intra sub incidenta prevederilor Regulamentului (CE) nr.561/2006 sau Acordul AETR, ori a fost in repaus, a efectuat alta activitate sau a fost disponibil, reprezentantul legal al societatii sau persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier, va completa formularul stabilit prin Decizia mai sus amintita, prin dactilografiere, care se semneaza inaintea fiecarei curse si se pastreaza impreuna cu inregistrarile tahograf care trebuie sa se afle in posesia conducatorului auto.
Astfel, din aceste prevederi legale rezulta ca, conducatorul auto trebuie sa aiba tot timpul la bordul autovehiculului si sa prezinte organelor de control abilitate inregistrarile aparatului tahograf pentru ultimele 28 de zile lucrate sau, in lipsa acestora, formularul pentru atestarea activitatii acestuia.
Absenta inregistrarilor aparatului tahograf ar trebui sa fie justificata printr-o atestare numai daca inregistrarile facute de tahograf, inclusiv intrarile efectuate manual, nu s-au putut realiza din motive obiective, ceea ce inseamna ca in aceasta situatie operatorul de transport rutier emite formularul de certificat care vizeaza anumite activitati din perioada mentionata la art.15 alin.(7) lit.(a) din Regulamentul (CEE) nr.3821/85, respectiv ziua curenta si cele 28 de zile anterioare.
Aceste dovezi nu au fost facute de petenta, iar sustinerea acesteia ca desfasoara activitate doar temporar, respectiv una sau doua zile pe saptamana, iar in perioada martie-aprilie a.c.,a efectuat trei sau patru transporturi nefiind intocmite diagramele necesare intrucat pauzele a fost mai lungi decat perioadele in care s-a desfasurat efectiv transport, nu pot fi retinute drept cauza exoneratoare a raspunderii, intrucat in aceste situatii reprezentantul legal al societatii sau persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier, era obligata de a completa formularul prevazut de Decizia (CE) 230/2007 modificata prin Decizia 959/2009 UE prin dactilografiere, care se semneaza inaintea fiecarei curse si se pastreaza impreuna cu inregistrarile tahograf care trebuie sa se afle in posesia conducatorului auto.
Pe de alta parte, cu privire la sanctiunea aplicata, instanta constata ca aceasta se inscrie in limitele legale ale textului legal sanctionator, petentei fiindu-i aplicat minimul prevazut de lege, agentul constatator facand o corecta individualizare la aplicarea acesteia, prin raportare la prevederile art.21 din OG nr.2/2001 cu modificari.
In acest sens, se retine ca, scopul acestor controale efectuate in trafic, este de a se verifica repartizarea pauzelor astfel incat sa se previna conducerea abuziva, in special a celor legale de timpul de conducere si odihna stabilite prin Regulamentul (CE) 561/2006 sau Acordul A.E.T.R.
Dispozitiile sociale comunitare impun un anumit numar de restrictii in ceea ce priveste timpul de conducere si de repaus cotidian si cel urmarit pe o perioada de 28 de zile anterioare, dispozitii ce vin in sprijinul conducatorilor auto imbunatatind conditiile sociale care intra sub incidenta lor, prin implementarea perioadelor maxime de conducere pe zi, pe saptamana si pe o perioada de doua saptamani consecutive, a prevederii care obliga soferii sa aiba o perioada de odihna saptamanala cel putin o data la doua saptamani consecutive si respectiv a prevederii care stipuleaza ca, sub nici o forma, o perioada de odihna zilnica nu trebuie sa fie mai scurta de 9 ore consecutive.
Totodata, art. 190 din OMTCT 1892/2006 privind Normele de aplicare privind organizarea si efectuarea transporturilor rutiere, arata ca operatorii de transport rutier care efectueaza operatiuni de transport rutier au obligatia sa adopte masurile necesare pentru cunoasterea, aplicarea si respectarea reglementarilor legale privind siguranta rutiera si a conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere si persoanele cu atributii care concura la siguranta circulatiei.
Prin urmare, rezulta ca neprezentarea diagramelor tahograf impuse de lege agentului constatator, prezinta un grad de pericol social sporit, intrucat aceasta obligatie este prevazuta in scopul verificarii activitatii conducatorului auto, activitate de conducere, repaus si odihna care este obligatorie si cuprinsa in prevederile OG 37/2007 si a caror nerespectare poate avea consecinte grave in ceea ce priveste siguranta rutiera, astfel ca in mod corect s-a retinut si sarcina petentei comiterea contraventiei prevazute de art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009 ce constituie o incalcare foarte grava ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 respectiv ale Regulamentului (CEE) nr.3821/85.
In consecinta, vazand in drept disp.art. 16, art.34 din O.G 2/2001, modificata, raportat la prevederile art. 8, pct.31 din OG nr. 37/2007 modificata si completata cu OG nr. 21/2009, aprobata prin cu Legea nr.52/2010, pentru cele expuse, instanta constatand temeinicia si legalitatea procesului-verbal de contraventie seria CC, nr. 8713032, intocmit de intimata la data de 07.04.2011, urmeaza sa respinga plangerea formulata de petenta ca fiind neintemeiata, cu consecinta mentinerii dispozitiilor procesului verbal mentionat.
Vazand ca nu s-au solicitat si justificat cheltuieli de judecata de catre intimata , in drept prev. art.274 cod procedura civila, instanta urmeaza a nu le acorda.
Pentru aceste motive, in numele legii
H O T A R A S T E,
Respinge plangerea formulata de petenta SC ,,P.,, SRL, impotriva intimatei Inspectoratul de Politie Judetean Arad, pentru anularea procesului-verbal de contraventie seria CC, nr.., intocmit de intimata la data de 07.04.2011, a carui dispozitii le mentine.
Fara cheltuieli de judecata.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica din 4 iulie 2011.
Presedinte Grefier
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Amenzi; Contraventii. Inchisoare contraventionala
Anularea procesului verbal de contraven?ie pentru neplata rovinietei intocmit pe numele fostului proprietar al autovehiculului. Vanzarea autovehiculului fara radierea fiscala a acestuia - Sentinta civila nr. 495 din data de 01.07.2014OUG 195/2002, republicata. Contestarea procesului verbal de constatare a contraventiei. - Sentinta civila nr. 188 din data de 19.03.2014
Gradul de pericol social ridicat, individualizarea sanctiunii aplicate, primirea persoanelor la munca fara contract - Sentinta civila nr. 1147 din data de 07.10.2013
Proportionalitatea sanctiunii raportat la contraventia comisa - Sentinta civila nr. 1134 din data de 01.10.2013
Conditii pentru aplicarea sanctiunii avertismentului - Sentinta civila nr. 1132 din data de 01.10.2013
Prezumtia de nevinovatie, masurarea valorii vitezei cu aparat omologat - Sentinta civila nr. 959 din data de 17.07.2013
Dovada notificarii debitorului, conditii de admisibilitate a actiunii pentru pronuntarea unei hotarari care tine loc de contract - Sentinta civila nr. 960 din data de 17.07.2013
Nerespectare a masurilor privind incredintarea minorului - Sentinta penala nr. 135 din data de 02.12.2013
Obligatia de a face - Sentinta civila nr. 666 din data de 05.04.2013
Stabilirea dreptului de proprietate privata, pentru obligatie de a face - punere in posesie - Sentinta civila nr. 628 din data de 01.04.2013
Anularea procesului verbal de contraventie - Sentinta civila nr. 2343 din data de 06.11.2013
Pretentii-majorare despagubiri - Sentinta civila nr. 537 din data de 14.03.2013
Contestatia la executare si cererea reconventionala pentru despagubiri - Sentinta civila nr. 662 din data de 04.04.2013
Partaj bunuri comune - Sentinta civila nr. 803 din data de 23.05.2013
Pretentii, obligatia de a face - Sentinta civila nr. 2073 din data de 02.10.2012
Ordonanta presedintiala - Sentinta civila nr. 999 din data de 06.09.2013
Modificare act constitutiv - Hotarare nr. 1032 din data de 30.07.2013
Ordonanta presedintiala - Sentinta civila nr. 896 din data de 18.06.2013
Constatare clauza abuziva - Sentinta civila nr. 1657 din data de 08.08.2012
Anularea titlului executoriu - Sentinta civila nr. 1069 din data de 09.09.2013