Legea 554/2004 instituie o procedura speciala pentru suspendarea executarii actelor administrative contestate, astfel ca sunt inaplicabile dispozitiile care reglementeaza procedura Ordonantei presedintiale din Codul de procedura civila, in cauzele ca...
(Decizie nr. 340/R din data de 04.05.2006 pronuntata de Curtea de Apel Targu-Mures)Prin sentinta civila nr. 1251 din 12 aprilie 2006 a Tribunalului Harghita s-a respins cererea de ordonanta presedintiala introdusa de SC Comat Buzau SA pentru suspendarea Dispozitiei nr. 234 din 13 martie 2006 a Garzii Nationale de Mediu - Comisariatul Judetean Harghita, cu motivarea ca reclamanta operand fara acord de mediu din partea autoritatilor competente, se afla in culpa care in principiu nu-i profita si nu poate reclama un prejudiciu iminent, punand in pericol mediul inconjurator si sanatatea populatiei.
Sentinta a fost recurata pentru nelegalitate si netemeinicie invocand contractele incheiate cu terti beneficiari in vederea comercializarii bunurilor dezafectate si ca incidentul din seara zilei de 8 martie 2006 s-a datorat fortei majore, iar pe de alta parte, instanta de fond nu era tinuta de dispozitiile art. 7 si 10 din Legea nr. 554/2004, suspendarea cerandu-se strict pe dispozitiile art. 581 Cod procedura civila.
Recursul a fost considerat nefondat.
Este necontestat ca incendiul catorva zeci de containere brichete de sulf depozitate la punctul de lucru Sansimion nr. 575, apartinand reclamantei SC Comat Buzau SA, a fost sanctionat prin Dispozitia nr. 243 din 13 martie 2006 cu incetarea activitatii pana la obtinerea acordului de mediu conform OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului.
Este, de asemenea, necontestat faptul ca impotriva Dispozitiei nr. 234 din 13 martie 2006 s-a inregistrat plangerea prealabila, motivata pe dispozitiile Legii nr. 554/2004 . Plangerea s-a depus la organul emitent al actului administrativ atacat la data de 23 martie 2006, iar potrivit art. 14 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, odata cu sesizarea, in conditiile art. 7, a autoritatii publice care a emis actul, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului pana la pronuntarea instantei de fond. Suspendarea putea fi solicitata si in conditiile art. 15 din lege.
Din moment ce Legea nr. 554/2004 instituie o procedura speciala pentru suspendarea executarii actului administrativ contestat (art. 14 si 15 din lege) iar fata de acestea dispozitiile art. 581 Cod procedura civila constituie norma generala, curtea apreciaza ca dispozitiile art. 581 Cod procedura civila devin inaplicabile, deoarece norma speciala este de stricta si imediata aplicare si interpretare. Practica unitara a inaltei Curti de Casatie si Justitie este si ea constanta in respingerea ca inadmisibila a ordonantei presedintiale in conditiile art. 581 Cod procedura civila (Deciziile nr. 4189/2005 si nr. 5541/2005 -Sectia contencios administrativ si fiscal).
In consecinta, recursul a fost considerat nefondat, si respins ca atare.
Sentinta a fost recurata pentru nelegalitate si netemeinicie invocand contractele incheiate cu terti beneficiari in vederea comercializarii bunurilor dezafectate si ca incidentul din seara zilei de 8 martie 2006 s-a datorat fortei majore, iar pe de alta parte, instanta de fond nu era tinuta de dispozitiile art. 7 si 10 din Legea nr. 554/2004, suspendarea cerandu-se strict pe dispozitiile art. 581 Cod procedura civila.
Recursul a fost considerat nefondat.
Este necontestat ca incendiul catorva zeci de containere brichete de sulf depozitate la punctul de lucru Sansimion nr. 575, apartinand reclamantei SC Comat Buzau SA, a fost sanctionat prin Dispozitia nr. 243 din 13 martie 2006 cu incetarea activitatii pana la obtinerea acordului de mediu conform OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului.
Este, de asemenea, necontestat faptul ca impotriva Dispozitiei nr. 234 din 13 martie 2006 s-a inregistrat plangerea prealabila, motivata pe dispozitiile Legii nr. 554/2004 . Plangerea s-a depus la organul emitent al actului administrativ atacat la data de 23 martie 2006, iar potrivit art. 14 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, odata cu sesizarea, in conditiile art. 7, a autoritatii publice care a emis actul, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului pana la pronuntarea instantei de fond. Suspendarea putea fi solicitata si in conditiile art. 15 din lege.
Din moment ce Legea nr. 554/2004 instituie o procedura speciala pentru suspendarea executarii actului administrativ contestat (art. 14 si 15 din lege) iar fata de acestea dispozitiile art. 581 Cod procedura civila constituie norma generala, curtea apreciaza ca dispozitiile art. 581 Cod procedura civila devin inaplicabile, deoarece norma speciala este de stricta si imediata aplicare si interpretare. Practica unitara a inaltei Curti de Casatie si Justitie este si ea constanta in respingerea ca inadmisibila a ordonantei presedintiale in conditiile art. 581 Cod procedura civila (Deciziile nr. 4189/2005 si nr. 5541/2005 -Sectia contencios administrativ si fiscal).
In consecinta, recursul a fost considerat nefondat, si respins ca atare.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Suspendare a executarii
Concursul de infrac?iuni .Anularea suspendarii executarii pedepsei. Contopirea pedepselor. - Sentinta penala nr. 404 din data de 21.06.2012Revocarea suspendarii executarii pedepsei in cazul neexecutarii obligatiilor civile .stabilite prin hotararea de condamnare - Sentinta penala nr. 167 din data de 08.09.2010
Revocarea suspendarii sub supraveghere - Sentinta penala nr. 30 din data de 25.02.2009
Atata timp cat inculpatii au fost obligati in solidar la despagubirea partii civile, iar banii obtinuti de inculpati din vanzarea bunurilor sustrase servesc la despagubirea acesteia nu se poate dispune si confiscarea acestora - cu atat mai mult in solida - Decizie nr. 551/R din data de 24.07.2013
Revocarea suspendarii sub supraveghere a executarii pedepsei inchisorii din cauza nerespectarii masurilor de supraveghere impuse de art. 863 alin. 1 lit. a din Codul penal din 1969. - Decizie nr. 369 din data de 16.06.2014
Suspendarea executarii actului administrativ - Decizie de imputare. Neindeplinirea cerintelor art.14 din Legea nr.554/2004. - Decizie nr. 7466 din data de 10.07.2013
Inaplicabilitatea dispozitiilor art. 24 din Legea nr. 554/2004 cu privire la punerea in executare a unei hotarari judecatoresti executorii prin care s-a dispus suspendarea vremelnica a executarii unui act administrativ. - Decizie nr. 3282 din data de 03.04.2013
Anularea suspendarii conditionate a executarii pedepsei. Tehnica de contopire. - Decizie nr. 511 din data de 09.04.2012
Dispozitie emisa de Directorul General al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia a Copilului Hunedoara prin care s-a dispus suspendarea acordarii drepturilor banesti. Conditii indeplinite pentru suspendarea executarii actului administr... - Decizie nr. 1737 din data de 28.03.2012
Cerere de suspendare a executarii actului administrativ. Procedura de solutionare a cererii. - Decizie nr. 2290 din data de 17.11.2010
Suspendarea executarii actului administrativ. Conditii. - Decizie nr. 501 din data de 23.04.2008
Suspendarea efectelor executorii ale actului administrativ pana la solutionarea actiunii - Decizie nr. 2003 din data de 03.10.2005
Domeniul achizitiilor publice. - Decizie nr. 1840 din data de 05.09.2005
Creanta apartinand AVAS. Cerere de suspendare a executarii. Instanta competenta. - Decizie nr. 591 din data de 15.10.2004
- Sentinta civila nr. 3445 din data de 30.04.2010
Intrerupere executare pedeapsa - Sentinta penala nr. 802 din data de 14.04.2010
Intrerupere executare pedeapsa - Sentinta penala nr. 546 din data de 10.03.2010
Revocare suspendare executare sub supraveghere - Sentinta penala nr. 1187 din data de 09.06.2010
Anulare suspendare executare sub supraveghere - Sentinta penala nr. 786 din data de 14.04.2010
- Sentinta civila nr. 3825 din data de 07.07.2008
