InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Dolj

Instanta competenta in cazul infractiunilor instrumentate de Parchetul de pe langa ICCJ-Serviciul DIICOT

(Sentinta penala nr. 38 din data de 24.01.2012 pronuntata de Tribunalul Dolj)

Domeniu Liberare provizorie | Dosare Tribunalul Dolj | Jurisprudenta Tribunalul Dolj


Sentinta penala nr. 38 din 24 Ianuarie 2012
 Drept Procesual Penal
Cod.113-Liberare provizorie sub control judiciar.
Instanta competenta in cazul infractiunilor instrumentate de Parchetul de pe langa ICCJ-Serviciul DIICOT

     Deliberand  asupra cauzei penale deduse judecatii, avand ca obiect cerere de  liberare provizorie sub control judiciar, instanta constata urmatoarele:
      Prin cererea formulata la data de 16.01.2012  si inregistrata pe rolul   Tribunalului Dolj la data de 16.01.2012  , petentul-inculpat M.I  a solicitat, in baza art. 1602 si urm. C. proc. pen., liberarea sa provizorie sub control judiciar de sub puterea mandatului de arestare preventiva  nr.129 emis in baza incheierii din data de 24.11.2011 a Tribunalului Dolj.
     In  motivarea cererii a aratat ca  sunt indeplinite conditiile art. 160/2 Cpp, in sensul ca au trecut  3  luni de la data arestarii sale si in cauza nu s-a mai efectuat nici un act de urmarire penala, ca declaratiile partilor vatamate sunt contradictorii,  iar declaratiile martorilor nu reprezinta probe certe impotriva inculpatilor.
      A mai aratat ca a colaborat cu organele de  urmarire penala si a dat declaratii,  care  se coroboreaza cu celelalte mijloacele de proba. Mai mult, exista si alti inculpati care, desi sunt acuzati de comiterea acelorasi infractiuni, se afla in stare de libertate, avand luata impotriva lor , doar o masura restrictiva de libertate.
     Analizand  competenta  in materia cererilor de  liberare  provizorie sub control judiciar,  instanta retine  urmatoarele:
     Potrivit art. 1606 alin. (4) C. proc. pen., rezolvarea cererii de liberare provizorie in cursul urmaririi penale revine instantei, careia i-ar reveni competenta sa judece cauza in fond.
     Art. 1606 alin. (4) C. proc. pen. stabileste instanta competenta sa judece cererile de liberare provizorie, formulate in cursul urmaririi penale, din punct de vedere al competentei materiale si teritoriale . In lipsa unor dispozitii procesuale contrarii, se vor aplica normele de drept comun  -  dispozitiile art 25-29 Cpp   privind competenta materiala  a instantelor de judecata, si respectiv, prevederile art 30 si urm  Cpp  privind competenta teritoriala a instantelor de judecata.
     Dispozitiile art. 1606 alin. (4) CPP reglementeaza  o competenta  materiala si teritoriala exclusiva , si anume  rezolvarea cererii de liberare provizorie in cursul urmaririi penale revine instantei,  careia i-ar reveni competenta sa judece cauza in fond.
     Codul de procedura penala nu prevede in materia liberarii provizorii o competenta teritoriala alternativa,  aceleia de a judeca fondul cauzei,  asa cum se prevede de exemplu in materia  luarii masurii arestarii preventive (art 149/1 Cpp) . Normele  care reglementeaza  competenta  sunt de  stricta interpretare si aplicare, astfel ca  nu pot fi extinse prin analogie si la alte institutii  procesuale,  decat  cele la care se refera in mod  strict .
     Din interpretarea literala, logica si sistematica a dispozitiilor art. 30 alin.1 lit d si  alin 3 C. proc. pen.,  dar si ale art. 1606 alin. (4) C. proc. pen., rezulta ca, in cauza, competenta de solutionare revine  Tribunalului Olt .
     Daca in ceea ce priveste competenta materiala, prin raportare la prevderile art 27 Cpp , tribunalul este instanta competenta,  din punct de vedere al  competentei teritoriale este competent tribunalul care indeplineste cumulativ conditiile prev. de art. 30 alin 1 si 2 Cpp: adica trebuie sa fie instanta in  a carei raza teritoriala s-a  efectuat urmarirea penala, si  concomitent sa fie  una  dintre instantele  prevazute de art 30 alin 1 Cpp
      Tribunalul Dolj nu reprezinta decat instanta competenta material  in a carei raza  teritoriala s-a desfasurat urmarirea penala, conform art. 30 alin 2 Cpp ,  nefiind si una dintre instantele competente alternativ , potrivit art.30 al.1 CPP, conform  pentru a putea fi considerate drept instanta  competenta a solutiona cauza pe fond, fiind  instanta care intruneste ambele criterii -  se incadreaza in competenta teritoriala a  DIICOT Craiova , si in raza sa teritoriala se afla domiciliile a doua parti vatamate  -   P.C si  N.G
      Nici Tribunalul Arges nu este  competent teritorial, conform art 30 alin 2 Cpp , intrucat  aria de competenta teritoriala a DIICOT Craiova nu se  regaseste si in judetul Arges, prin urmare Tribunalul Arges nu este instanta in a carei raza teritoriala s-a efectuat urmarirea penala. Nefiind indeplinit acest criteriu de determinare a competentei,   prev de art 30 alin 2 Cpp , Tribunalul Arges nu este instanta competenta a judeca  fondul cauzei,  chiar daca se regaseste printre instantele reglementate de art 30 alin 1 Cpp, intrucat cele doua  conditii de determinare a competentei  trebuie indeplinite cumulativ si nu alternativ.
     Pe de alta parte, cererile de liberare provizorii nu pot fi asimilate  cererilor de inlocuire a masurii arestarii preventive, cu alte masuri preventive, ci dimpotriva sunt  reglementate ca institutii  autonome, cu individualitate proprie,  al caror sediu de reglementare  se afla in  Sectiunea a-V-a, Titlul IV Cpp , distinct de masurile privative de libertate.  
      Pentru argumentele expuse ,  competenta de solutionare a cererii de liberare provizorie formulata de petent, atat din punct de vedere material si dupa calitatea persoanei, cat si in raport cu criteriile prevazute prin dispozitiile art. 30 alin. (1) C. proc. pen., din perspectiva competentei teritoriale, apartine Tribunalului Olt.
      In consecinta, in temeiul dispoz.art.39 C.p.p., instanta va admite exceptia necompetentei teritoriale a Tribunalului Dolj, iar in temeiul  art.42 C.p.p.rap.la art.160  ind.6 alin.4 C.p.p., va declina competenta de solutionare   a cererii de liberare provizorie formulata de petentul-inculpat M.I, in favoarea Tribunalului Olt .
      

Incheiere din 16 Ianuarie 2012
Drept Penal.Cod.13- Mentinere arest preventiv.Inlocuire arest preventiv cu obligarea de a nu parasi localitatea.
     
     La data de 10.01.2012 a fost inregistrat pe rolul Tribunalului Dolj  sub nr.336/63/2012 , rechizitoriul nr.1163/P/2011 din data de 10.01.2012 al Parchetului de pe langa Tribunalul Dolj,  prin care s-a dispus trimiterea in judecata, in stare de arest preventiv a inculpatul D.C.D, cercetat sub aspectul savarsirii infractiunii de luare de mita, fapta prev. si ped. de art.254 alin.2 cu aplic. art.41 alin.2 C.p.rap.la art.7 alin.1 din Legea 78/2000.
S-a retinut in actul de sesizare ca, prin  rezolutia din 30.12.2011 s-a inceput urmarirea penala fata de invinuitul D.C.D pentru savarsirea infractiunii de luare de mita prev. de art. 254 alin. 2 cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cp. rap. la art. 7 alin. 1 din Legea 78/2000, iar prin ordonanta din aceeasi data a fost pusa in miscare actiunea penala fata de inculpatul D.C.D pentru savarsirea acestei infractiuni, dispunandu-se retinerea inculpatului pe o durata de 24 ore,de la data de 30.12.2011 orele 14,00 pana la 31.12.2011 orele 14,00.
     Prin referatul din 30.12.2011 s-a propus Tribunalul Dolj arestarea inculpatului D.C.D pentru savarsirea acestei infractiuni. Prin incheierea cu nr. 21832/63/2011, Tribunalul Dolj a admis propunerea parchetului si a dispus arestarea preventiva a inculpatului pe o durata de 30 de zile, de la data de 30.12.2011 si pana la data de 28.01.2012, inclusiv.
     Masura preventiva a ramas definitiva prin respingerea recursului formulat de catre inculpat, prin incheierea penala nr. 3 din 04.01.2012 a Curtii de Apel Craiova.
     Prin rezolutia din 05.01.2012 a fost inceputa urmarirea penala fata de invinuitul F.C.N pentru savarsirea infractiunii de complicitate la luare de mita prev. de art. 26 rap. la art. 254 alin. 2 Cp. rap. la art. 7 alin. 1 din Legea 78/2000.
     In fapt, s-au retinut in actul de sesizare urmatoarele:
     In seara zilei de 29.12.2011, la  orele 18.40 denuntatorul B.A a sesizat, prin intermediul serviciului unic al apelurilor de urgenta 112, faptul ca in seara aceleiasi zile, cu putin timp inainte, cand se deplasa cu autoturismul pe raza localitatii Malu Mare a fost oprit de un echipaj de politie format din doi agenti. Agentul de politie care l-a oprit (identificat   in   persoana   invinuitului   FCN i-a   solicitat denuntatorului documentele, documente ce au fost apoi transmise de acesta colegului sau de echipaj, inculpatul D.C.D.
     Inculpatul i-a adus la cunostinta denuntatorului cum ca ar fi savarsit o contraventie rutiera, constand in depasirea neregulamentara a unui alt autovehicul si ca, pentru aceasta fapta urmeaza sa fie sanctionat cu amenda in cuantum de 1200 lei si ii va fi retinut permisul in vederea suspendarii dreptului de a conduce autovehicule pentru o perioada de 3 luni. Totodata, inculpatul i-a comunicat denuntatorului ca, daca vrea sa scape cu o sanctiunea mai blanda si sa nu ii fie retinut permisul, "pot ramane prieteni" insa va trebui sa ii dea suma de 300 euro sau 1000 lei.
     Denuntatorul s-a deplasat la autoturismul personal unde se afla si sotia sa, a luat  la aceasta suma de 10 euro, pe care i-a oferit-o inculpatului in vederea restituirii documentelor si neaplicarii sanctiunii. Inculpatul a refuzat primirea acestei sume de bani, spunand ca este prea mica. Dupa un timp de negocieri in care  inculpatul l-a determinat pe denuntator sa se mai gandeasca cu privire la consecintele aplicarii sanctiunii, in final inculpatul a fost de acord ca denuntatorul sa ii dea suma de 200 lei pentru a nu fi sanctionat. Denuntatorul a inregistrat o parte a convorbirii purtate cu inculpatul, cu ajutorul telefonului sau mobil, acesta pornind inregistratorul telefonului intr-una din deplasarile   sale   la   autoturismul  proprietate  personala.   Denuntatorul   i-a  propus inculpatului sa-l insoteasca la  locuinta parintilor sai din localitatea Rojiste pentru a-i remite suma de bani,spunand ca nu are asupra sa suma solicitata de inculpat. Inculpatul a fost de acord sa se deplaseze cu autoturismul de serviciu al politiei in localitatea Rojiste la locuinta parintilor denuntatorului pentru a primi banii promisi de denuntator.
     In acest scop inculpatul D.C.D i-a propus colegului sau , invinuitul F., (acesta era sofer pe autoturismul de serviciu al politiei) sa se deplaseze cu autoturismul de serviciu in localitatea Rojiste, dupa denuntatorul B., in vederea primirii banilor, acesta  fiind de acord sa il transporte pe colegul sau, in localitatea Rojiste.
     Denuntatorul a sesizat serviciul 112, relatand ceea ce i se intamplat, apoi si-a apelat fratele caruia i-a solicitat sa vina la strada principala din Rojiste si sa ii aduca o suma de bani intre 200 si 1000 lei, spunandu-i ca a avut probleme cu politia. Denuntatorul s-a intalnit cu fratele sau in localitatea Rojiste, loc in care ajunsese si autoturismul politiei in care se aflau si inculpatul D. si colegul sau F. Denuntatorul i-a remis inculpatului D suma de 250 lei ( denuntatorul sustine ca i-a remis 450 lei) si dupa ce autoturismul politiei a plecat din acel loc a efectuat o inregistrare video cu autoturismul politiei in care se aflau inculpatul si colegul sau.
     Constatand ca denuntatorul filmase masina politiei, inculpatul D s-a deplasat impreuna cu colegul sau F in localitatea Malu Mare la locuinta numitului L.G, caruia i-a remis , spre pastrare doua sticle de wisky marca Chivas Regal, o sticla de bautura alcoolica ambalata intr-un saculet de piele de culoare maronie, precum si  suma de 250 lei.
     Din probele administrate in cursul urmaririi penale a rezultat ca cele doua sticle de wisky marca Chivas Regal au fost pretinse si primite de inculpatul D de la denuntatorul B.I.C, angajat la firma SC Servomont Import Export SRL , care fusese oprit in trafic, tot pe raza localitatii Malu Mare de catre inculpat, inainte de a fi oprit denuntatorul B. Si denuntatorului B, inculpatul i-a imputat faptul ca ar fi depasit un alt autovehicul pe linia continua, iar pentru a nu-l sanctiona contraventional si pentru a nu-i retine permisul, inculpatul i-a cerut sa ii dea bauturi alcoolice din cele pe care le transport, astfel, denuntatorul B i-a predat cele doua sticle de wisky inculpatului care i-a restituit documentele fara a-l sanctiona.
     Faptele expuse , s-a apreciat de catre Parchet prin rechizitoriu se probeaza cu: denunturile si declaratiile numitilor B.A si B.I.C, declaratiile martorilor V. J., B.A, L.G.C, D.F, declaratiile invinuitului F., procesul verbal de transcriere a convorbirilor inregistrate in medicul ambiental de catre denuntatorul B. precum si transcrierea sesizarii telefonice la serviciul 112.
     S-a apreciat ca  faptele savarsite de inculpatul D.C.D, in modalitatea expusa mai sus - de a pretinde si primi bani si bunuri de la denuntatorii B. si B. pentru a nu-si indeplini in mod corespunzator atributiile de serviciu - intrunesc elementele constitutive ale infractiunii de luare de mita in forma continuata, prev. de art. 254 alin. 2 cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cp. rap. la art. 7 alin. 1 din Legea 78/2000.
     La data de 10 ianuarie 2012 Parchetul de pe langa Tribunalul Dolj a inaintat Tribunalului Dolj rechizitoriul nr. 1163/P/2011, in conformitate cu art. 264 c.p.p., cauza fiind  inregistrata pe rolul acestui tribunal  in aceeasi  zi  sub nr. 336/63/2012.
     Prin incheierea din Camera de Consiliu de la data de 11 ianuarie 2012 admis cererea de abtinere formulata in temeiul art.48 alin 1 lit.a C.p.p. de catre titularul completului C 8 - cauze directe, cauza fiind repartizata aleatoriu la data de 08.02.2012, completului C 3 -cauze directe, fiind fixat termen pentru verificarea legalitatii si temeiniciei arestarii preventive a inculpatului D.C.D la 12.01.2012. La cererea aparatorului ales al inculpatului, avand imposibilitatea prezentarii acestuia in instanta pentru a asigura apararea acestuia, avand in vedere totodata faptul ca masura arestarii preventive a inculpatului expira pe data de 28.01.2012, instanta a admis cererea stabilind termen de verificare a mentinerii arestarii preventive in data de 16.01.2012.
     Procedand la verificarea legalitatii si temeiniciei arestarii preventive, in baza art.300 1 C.pr.pen.,instanta retine urmatoarele:
     Potrivit art.148 lit.f C.p.p. "masura arestarii preventive a inculpatului poate fi luata daca sunt indeplinite conditiile prev. de art.143 C.p.p., iar inculpatul a comis o infractiune pentru care legea prevede pedeapsa  detentiunii pe viata sau pedeapsa inchisorii mai mare de 4 ani si daca exista probe ca lasarea in libertate a acestuia prezinta pericol concret pentru ordinea publica".
Aceasta masura preventiva se justifica potrivit art.143C.p.p. in prezenta probelor ori a indiciilor temeinice ca inculpatul a comis o fapta prevazuta de legea penala, legiuitorul prevazand ca este suficient sa existe indicii temeinice cu privire la savarsirea unei infractiuni. Art.681C.p.p. prevede expres ca "sunt indicii temeinice atunci cand din datele existente in cauza rezulta presupunerea rezonabila ca persoana fata de care se efectueaza acte premergatoare sau acte de urmarire penala a savarsit fapta".
     Prin incheierea din 30 dec.2011, pronuntata de Tribunalul Dolj in dosarul nr.21832/63/2011 s-a dispus arestarea inculpatului D.C.D pe o durata de 30 de zile incepand cu data de 30.12.2011 pana pe data de 28.01.2012 inclusiv.
     Instanta a apreciat ca  sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 148 lit.f C.p.p. respectiv pedeapsa prevazuta de lege pentru fapta pentru care este cercetat inculpatul este inchisoarea mai mare de 4 ani si exista probe ca lasarea acestuia in libertate prezinta pericol concret pentru ordinea publica.
     S-a avut in vedere ca  exista indicii temeinicie din care rezulta faptul ca inculpatul, in calitate de agent de politie, deci de persoana obligata sa vegheze la respectarea si aplicarea legii, s-a folosit de functia sa pentru a obtine un folos material.
     S-a considerat totodata ca starea de pericol pentru ordinea publica in cazul sau presupune o rezonanta sociala a unor fapte grave, atat in randul comunitatii locale unde isi desfasura activitatea cat si la nivelul intregii ordini sociale. Savarsirea infractiunii de luare de mita implicand un reprezentant al  Ministerului de Interne, cu precadere prin natura relatiilor socio-profesionale afectate, face ca lasarea in libertate a faptuitorului sa genereze o stare de insecuritate sociala, constituind un pericol pentru ordinea publica. Atunci cand asupra unui organ de politie planeaza o suspiciune rezonabila de coruptie, luarea celei mai severe masuri preventive se impune pentru a nu spori neincrederea in capacitatea justitiei de a lua masurile necesare pentru crearea unui echilibru firesc si a unei stari de securitate sociala dar si pentru a transmite un mesaj de descurajare a altor persoane care detin functii publice.
  Instanta apreciaza  ca masura privativa de libertate sub incidenta careia se afla inculpatul s-a luat cu respectarea dispozitiilor legale in materie si pana in prezent temeiurile care au impus mentinerea masurii privative au fost pe deplin justificate, masura in discutie nefiind luata cu incalcarea normelor de drept.
     Instanta apreciaza insa ca temeiurile care au stat la baza mentinerii in cursul judecatii a arestarii preventive a inculpatului s-au schimbat, situatie in raport de care nu se impune mentinerea masurii luate initial, ci inlocuirea cu o masura mai putin coercitiva, restrictiva de libertate.
     Inlocuirea masurii arestarii preventive cu una mai putin coercitiva se dispune atunci cand s-au schimbat temeiurile care au stat la baza luarii acesteia, fie la cererea inculpatului sau din oficiu.
     Pentru a se putea dispune astfel, este necesar ca fata de momentul luarii masurii privative de libertate sa fi intervenit imprejurari de natura a modifica in vreun fel favorabil inculpatului temeiurile care au impus arestarea sa.
     Ori, in speta se justifica a se da eficienta juridica dispozitiilor art. 139 alin. (1) C. proc. pen. si a se dispune inlocuirea masurii arestarii preventive cu o masura mai putin coercitiva, apreciindu-se ca s-au schimbat temeiurile care au stat la baza luarii acesteia. Astfel, in primul s-a finalizat urmarirea penala, probatoriul fiind administrat in totalitate,  inculpatul fiind trimis in judecata.
     In raport de natura si circumstantele cauzei - o fapta grava, constand in aceea ca, in calitate de agent de politie  a pretins si primit bani si bunuri de la denuntatorii B. si B. , fapta  care a reclamat o atitudine ferma initiala din partea organelor judiciare,  instanta apreciaza ca fata de acest moment procesual nu se mai poate sustine ca ordinea publica ar fi efectiv amenintata daca inculpatul ar fi lasat liber.
    Curtea Europeana a Drepturilor Omului a statuat ca instantele interne trebuie sa respecte prezumtia de nevinovatie atunci cand analizeaza necesitatea de a prelungi sau mentine  arestarea preventiva a unui acuzat, subliniind constant faptul ca  mentinerea in detentie nu ar putea fi folosita pentru a anticipa aplicarea unei pedepse privative de libertate sprijinindu-se in mod esential si abstract pe gravitatea faptei comise.
    Instanta apreciaza ca datorita gravitatii si reactiei publicului la savarsirea lor, unele infractiuni pot da nastere la tulburari de natura sociala care sa justifice arestarea, cel putin pentru o anumita perioada. Totusi, acest motiv poate fi privit ca fiind intemeiat si suficient doar daca este intemeiat pe aspecte de fapt care duc la concluzia ca punerea in libertate a acuzatului ar tulbura cu adevarat ordinea publica. Arestarea poate fi legitima doar daca ordinea publica este efectiv amenintata, mentinerea sa neputand constitui o anticipare a pedepsei.
    Instanta apreciaza ca desi masura arestarii preventive este o  masura  individuala ce se ia in considerarea persoanei, trebuie avut in vedere si argumentul vizand egalitatea de tratament judiciar, prin raportare la invinuitul F.C. N., colegul inculpatului, avand aceeasi functie ca si inculpatul, fata de care s-a apreciat prin rechizitoriu ca desi fapta sa se circumscrie infractiunii de complicitate la luare de mita, aceasta nu prezinta gradul de pericol social al unei infractiuni, dispunandu-se fata de acesta scoaterea de sub urmarirea penala si aplicarea unei sanctiuni administrative.
    Instanta apreciaza, avand in vedere ca urmarirea penala a fost finalizata, ca prin punerea inculpatului  in libertate in acest moment procesual nu se mai poate sustine ca s-ar mai perturba grav ordinea publica, avand in vedere si solutia dispusa fata de celalalt invinuit, participant la savarsirea aceleiasi infractiuni.
     Pentru asigurarea  scopului procesului penal si mentinerii unui contact permanent al inculpatului cu instanta de judecata, tribunalul apreciaza insa, ca se impune fata de acesta luarea unei masuri preventive, mai putin restrictiva, anume aceea de a nu parasi localitatea, masura suficienta, proportionala si pe deplin justificata, in raport cu situatia de fapt ce rezulta din dosarul cauzei si persoana inculpatului.
    Instanta apreciaza totodata ca pentru a preintampina un eventual  pericol public pe  care l-ar prezenta lasarea sa in libertate si toate atitudinile sociale conexe unui astfel de fapt, pe langa obligatiile prev. de disp. 145 alin 11 lit.a-d C.pr.pen se impune respectarea de catre inculpat si a obligatiilor facultative reglementate de art.145 alin.12 lit.c si f. din C.pr.pen.
    Instanta apreciaza ca intrucat disp. art.145 alin 12 lit. f C.pr.pen.  face trimiteri la profesie, meserie, activitate in exercitarea careia a savarsit fapta ori raportat la imputarea concreta adusa, calitatea in care se presupune ca a savarsit-o (agent de politie rutiera pe raza localitatilor  Malu Mare si Rojiste), instanta apreciaza ca avem de a face cu o profesiune - privita la baza acesteia - fapta fiind comisa in stransa legatura cu aceasta, acesta fiind si motivul ce reclama apelarea la respectiva interdictie.
    In temeiul art.145   alin 3 C.pr.pen., instanta va atrage atentia inculpatului ca, in caz de incalcare, cu rea-credinta, a masurii preventive dispuse sau a obligatiilor care ii revin, se va lua fata de acesta masura arestarii preventive.
    Instanta va dispune punerea in libertate  a  inculpatului D.C.D,  de sub puterea mandatului de arestare preventiva nr.136/30 dec.2011 emis de Tribunalul Dolj , in dosar nr.21832/63/2011, daca acesta nu este arestat sau retinut in alta cauza.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Liberare provizorie

Cerere liberare sub control judiciar - Rezolutie nr. 53/I din data de 24.10.2012
Liberare provizorie. Pedeapsa mai mare de 18 ani inchisoare. - Rezolutie nr. 10/Ic din data de 13.04.2012
Liberare provizorie - Rezolutie nr. 33/Ic din data de 26.05.2011
Respingerea cererii de liberare provizorie sub control judiciar .Neindeplinirea cerintelor legale pretinse de art 160 ind 1 alin 2 cpp. Caracterul facultativ al liberarii provizorii – subzistenta temeiurilor care au determinat luarea masurii arestar... - Decizie nr. 29 din data de 08.02.2010
Liberarea provizorie sub control judiciar .Conditii de admisibilitate - Decizie nr. 211 din data de 18.08.2010
Respingerea cererii de liberare provizorie sub control judiciar Neindeplinirea conditiilor legale - Decizie nr. 29 din data de 08.02.2010
Incalcarea principiului publicitatii sedintei de judecata . Judecare in camera de consiliu a cererii de liberare provizorie . Nulitatea absoluta a hotararii. - Decizie nr. 46 din data de 19.05.2010
LIBERARE PROVIZORIE SUB CONTROL JUDICIARE - ADMITERE - Sentinta penala nr. IN C H E I E R E din data de 24.05.2013
Recurs condamnat sub aspectul respingerii cererii de liberare provizorie - respins - Sentinta penala nr. 12 din data de 02.11.2009
Apel. Cererea de liberare provizorie. Indeplinirea conditiilor prevazute de lege. - Decizie nr. INCHEIERE din data de 19.08.2011
Liberare provizorie sub control judiciar. Omisiunea de a dispune asupra admisibilitatii in principiu a cererii si de a proceda la ascultarea inculpatului. Nelegalitate. - Decizie nr. 592 din data de 08.10.2009
Cerere de liberare provizorie sub control judiciar. Respingere. Nemotivare. - Decizie nr. 522 din data de 09.10.2008
Inculpat arestat. Cerere de liberare provizorie sub control judiciar - Decizie nr. 19 din data de 06.03.2008
Liberare provizorie sub conrol judiciar- art 160 ind al 2 al1 cpp - Sentinta penala nr. 83 din data de 12.05.2010
LIBERARE PROVIZORIE SUB CONTROL JUDICIAR. NECESITATEA VERIFICARII INDEPLINIRII CONDITIILOR DE TEMEINICIE SUB TOATE ASPECTELE - Decizie nr. 543 din data de 17.09.2009
Liberare provizorie sub control judiciar. Oportunitate. - Hotarare nr. 0 din data de 04.11.2010
Ridicare control judiciar in cursul urmaririi penale - Hotarare nr. 1838/3/2010 din data de 25.01.2010
Ridicare control judiciar in cursul urmaririi penale - Sentinta penala nr. 1838/3/2010 din data de 25.01.2010
Inlocuirea masurii arestului la domiciliu cu masura controlului judiciar - Sentinta penala nr. 691 din data de 29.06.2015
Arest la domiciliu. Analiza din perspectiva art. 5 paragraf 3 lit. c din Conventie - Sentinta penala nr. 764/C/CP din data de 20.07.2015