Actiune in anulare dispozitie primar pentru sporuri de natura salariala. Hotarare judecatoreasca de anulare a dispozitiei
(Sentinta civila nr. 58 din data de 17.02.2015 pronuntata de Tribunalul Teleorman)Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr_./87/2013 reclamantul Prefectul judetului Teleorman, in contradictoriu cu paratul Primarul comunei Islaz, a solicitat anularea dispozitiei nr.175/06.11.2012 emisa de paratul Primarul comunei Islaz, judetul Teleorman.
In motivarea cererii se arata ca prin dispozitia nr.17506.11.2012, paratul Primarul comunei Islaz a dispus "suspendarea acordarii sporului de dispozitiv si a sporului de dificultate pentru salariatii comunei Islaz".
Ca temei juridic au fost invocate prevederile Legii nr. 284/2010 si prevederile Legii nr. 24/2000.
Actele normative ale autoritatilor administratiei publice locale se adopta ori se emit pentru reglementarea unor activitati de interes local, in limitele stabilite prin Constitutie si prin lege si numai in domeniile in care acestea au atributii legale.
Sporul de dispozitiv a fost acordat personalului contractual, functionarilor publici si demnitarilor in urma sentintelor civile nr. 2056/2008 si nr. 998/2008, ambele definitive si irevocabile. Aceste sentinte au fost pronuntate de Tribunalul Teleorman prin atacarea hotararii Consiliului local nr.57/08.12.2006 privind acordarea indemnizatiei de dispozitiv salariatilor primariei comunei Islaz, modificata prin HCL nr. 22/19.04.2007 in instanta de contencios administrativ.
Potrivit sentintei civile nr. 2056/2008 Tribunalul Teleorman obliga Institutia Primarului si consiliului Local al Comunei Islaz la plata sporului de dispozitiv pana la data de 31.08.2008 si pe viitor, pana la incetarea raporturilor juridice de munca.
Art. 24 din Legea nr. 554/2004 cu modificarile si completarile ulterioare precizeaza: " (1) Daca in urma admiterii actiunii autoritatea publica este obligata sa incheie, sa inlocuiasca sau sa modifice actul administrativ, sa elibereze un alt inscris sau sa efectueze anumite operatiuni administrative, executarea hotararii definitive si irevocabile se face in termenul prevazut in cuprinsul acesteia, iar in lipsa unui astfel de termen, in cel mult 30 de zile de la data ramanerii irevocabile a hotararii.
(2) In cazul in care termenul nu este respectat, se aplica conducatorului autoritatii publice sau, dupa caz, persoanei obligate o amenda de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de intarziere, iar reclamantul are dreptul la despagubiri pentru intarziere.
(3) Neexecutarea din motive imputabile sau nerespectarea hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile pronuntate de instanta de contencios administrativ, in termen de 30 de zile de la data aplicarii amenzii prevazute la alin. (2), constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda de la 2.500 lei la 10.000 lei."
Avand in vedere prevederile legale precizate mai sus, considera ca, primarul comunei este obligat la executarea hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile, iar neaplicarea acestora atrage sanctiuni conform art. 24 alin. (2) si (3) din Legea nr. 554/2004 cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, sporul de dificultate a fost acordat prin dispozitia nr. 802/25.10.2010, care nu a fost nici revocata de catre emitent si nici anulata de catre instantele de judecata.
Dispozitia nr. 802/25.10.2010 este un act administrativ care se caracterizeaza printr-o tripla prezumtie: prezumtia de legalitate, prezumtia de autenticitate si prezumtia de veridicitate si are caracter obligatoriu si este executoriu din oficiu.
Daca Primarul Comunei Islaz ar fi considerat, dupa emiterea Dispozitia nr. 802/25.10.2010, ca acordarea acestui spor ar fi nelegal, avea posibilitatea revocarii sau putea solicita instantei anularea acesteia, in situatia in care actul nu mai poate fi revocat intrucat a intrat in circuitul civil si a produs efecte juridice, conform art. 1 alin. (6) din Legea nr. 554/2004.
Fata de cele aratate, solicita instantei ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea Dispozitiei nr. 175 din 6 noiembrie 2012 emisa de Primarul comunei Islaz.
In drept,
- prevederile Legii nr. 340/2004 privind prefectul si institutia prefectului;
- prevederile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ;
- prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa, republicata.
- prevederile Codului de procedura civila
La data de 10.04.2013 paratul Primarul comunei Islaz a formulat intampinare prin care a aratat ca a emis dispozitia nr.175/2012 urmare Decizie nr. 44/2012 a Camerei de conturi Teleorman si ca aceasta decizie a fost anulata de Tribunalul Teleorman in cauza care a facut obiectul dosarului nr. 1040/87/2013.
Verificand in sistemul ECRIS sustinerile paratului Primarul comunei Islaz, Tribunalul constata urmatoarele:
Prin sentinta civila nr. 483 din data de 26 martie 2013, pronuntata de Tribunalul Teleorman in dosarul nr. _/87/2013, s-a admis cererea formulata de reclamantii AR, BA, BA, BI, BF, CG, CFS, CL, CA, DSD, DV, FM, GI, GID, GM, HA, HF, MM, MD, RS, RE, RO, TM si UPD, in contradictoriu cu paratul Primarul comunei Izlaz, judetul Teleorman; s-a anulat dispozitia nr. 175/6.11.2012 emisa de parat.
Prin decizia civila nr.2514/2014 a CAB Sectia a VIII-a Contencios administrativ si fiscal s-a respins recursul declarat de Primarul comunei Izlaz impotriva sentintei civile nr. 483 din data de 26 martie 2013, pronuntata de Tribunalul Teleorman in dosarul nr. 1040/87/2013.
Avand in vedere ca dispozitia nr.175/06.11.2012 emisa de paratul Primarul comunei Islaz, judetul Teleorman a fost anulata in cauza care a facut obiectul dosarului nr. _/87/2013 al Tribunalul Teleorman, prezenta cerere a ramas fara obiect.
Pentru aceste considerente, Tribunalul va respinge cererea formulata de Prefectul Jude?ului Teleorman privind anularea dispozitiei nr. 175/2012 emisa de Primarul comunei Izlaz, ca ramasa fara obiect.
In motivarea cererii se arata ca prin dispozitia nr.17506.11.2012, paratul Primarul comunei Islaz a dispus "suspendarea acordarii sporului de dispozitiv si a sporului de dificultate pentru salariatii comunei Islaz".
Ca temei juridic au fost invocate prevederile Legii nr. 284/2010 si prevederile Legii nr. 24/2000.
Actele normative ale autoritatilor administratiei publice locale se adopta ori se emit pentru reglementarea unor activitati de interes local, in limitele stabilite prin Constitutie si prin lege si numai in domeniile in care acestea au atributii legale.
Sporul de dispozitiv a fost acordat personalului contractual, functionarilor publici si demnitarilor in urma sentintelor civile nr. 2056/2008 si nr. 998/2008, ambele definitive si irevocabile. Aceste sentinte au fost pronuntate de Tribunalul Teleorman prin atacarea hotararii Consiliului local nr.57/08.12.2006 privind acordarea indemnizatiei de dispozitiv salariatilor primariei comunei Islaz, modificata prin HCL nr. 22/19.04.2007 in instanta de contencios administrativ.
Potrivit sentintei civile nr. 2056/2008 Tribunalul Teleorman obliga Institutia Primarului si consiliului Local al Comunei Islaz la plata sporului de dispozitiv pana la data de 31.08.2008 si pe viitor, pana la incetarea raporturilor juridice de munca.
Art. 24 din Legea nr. 554/2004 cu modificarile si completarile ulterioare precizeaza: " (1) Daca in urma admiterii actiunii autoritatea publica este obligata sa incheie, sa inlocuiasca sau sa modifice actul administrativ, sa elibereze un alt inscris sau sa efectueze anumite operatiuni administrative, executarea hotararii definitive si irevocabile se face in termenul prevazut in cuprinsul acesteia, iar in lipsa unui astfel de termen, in cel mult 30 de zile de la data ramanerii irevocabile a hotararii.
(2) In cazul in care termenul nu este respectat, se aplica conducatorului autoritatii publice sau, dupa caz, persoanei obligate o amenda de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de intarziere, iar reclamantul are dreptul la despagubiri pentru intarziere.
(3) Neexecutarea din motive imputabile sau nerespectarea hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile pronuntate de instanta de contencios administrativ, in termen de 30 de zile de la data aplicarii amenzii prevazute la alin. (2), constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda de la 2.500 lei la 10.000 lei."
Avand in vedere prevederile legale precizate mai sus, considera ca, primarul comunei este obligat la executarea hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile, iar neaplicarea acestora atrage sanctiuni conform art. 24 alin. (2) si (3) din Legea nr. 554/2004 cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, sporul de dificultate a fost acordat prin dispozitia nr. 802/25.10.2010, care nu a fost nici revocata de catre emitent si nici anulata de catre instantele de judecata.
Dispozitia nr. 802/25.10.2010 este un act administrativ care se caracterizeaza printr-o tripla prezumtie: prezumtia de legalitate, prezumtia de autenticitate si prezumtia de veridicitate si are caracter obligatoriu si este executoriu din oficiu.
Daca Primarul Comunei Islaz ar fi considerat, dupa emiterea Dispozitia nr. 802/25.10.2010, ca acordarea acestui spor ar fi nelegal, avea posibilitatea revocarii sau putea solicita instantei anularea acesteia, in situatia in care actul nu mai poate fi revocat intrucat a intrat in circuitul civil si a produs efecte juridice, conform art. 1 alin. (6) din Legea nr. 554/2004.
Fata de cele aratate, solicita instantei ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea Dispozitiei nr. 175 din 6 noiembrie 2012 emisa de Primarul comunei Islaz.
In drept,
- prevederile Legii nr. 340/2004 privind prefectul si institutia prefectului;
- prevederile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ;
- prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa, republicata.
- prevederile Codului de procedura civila
La data de 10.04.2013 paratul Primarul comunei Islaz a formulat intampinare prin care a aratat ca a emis dispozitia nr.175/2012 urmare Decizie nr. 44/2012 a Camerei de conturi Teleorman si ca aceasta decizie a fost anulata de Tribunalul Teleorman in cauza care a facut obiectul dosarului nr. 1040/87/2013.
Verificand in sistemul ECRIS sustinerile paratului Primarul comunei Islaz, Tribunalul constata urmatoarele:
Prin sentinta civila nr. 483 din data de 26 martie 2013, pronuntata de Tribunalul Teleorman in dosarul nr. _/87/2013, s-a admis cererea formulata de reclamantii AR, BA, BA, BI, BF, CG, CFS, CL, CA, DSD, DV, FM, GI, GID, GM, HA, HF, MM, MD, RS, RE, RO, TM si UPD, in contradictoriu cu paratul Primarul comunei Izlaz, judetul Teleorman; s-a anulat dispozitia nr. 175/6.11.2012 emisa de parat.
Prin decizia civila nr.2514/2014 a CAB Sectia a VIII-a Contencios administrativ si fiscal s-a respins recursul declarat de Primarul comunei Izlaz impotriva sentintei civile nr. 483 din data de 26 martie 2013, pronuntata de Tribunalul Teleorman in dosarul nr. 1040/87/2013.
Avand in vedere ca dispozitia nr.175/06.11.2012 emisa de paratul Primarul comunei Islaz, judetul Teleorman a fost anulata in cauza care a facut obiectul dosarului nr. _/87/2013 al Tribunalul Teleorman, prezenta cerere a ramas fara obiect.
Pentru aceste considerente, Tribunalul va respinge cererea formulata de Prefectul Jude?ului Teleorman privind anularea dispozitiei nr. 175/2012 emisa de Primarul comunei Izlaz, ca ramasa fara obiect.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete
Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca „daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. –art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016