Ghidul Salariatului - MCP Cabinet avocati
InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

Contencios administrativ si fiscal - anulare act administrativ

(Sentinta civila nr. 2169 din data de 27.11.2014 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

R O M A N I A
TRIBUNALUL TULCEA
SECTIA CIVILA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
SENTINTA CIVILA NR.2169
Sedinta publica din data de 27 Noiembrie 2014 TRIBUNALUL,

Prin cererea inregistrata la aceasta instanta sub nr. 1630/88/2014, reclamantul I a solicitat anularea urmatoarelor prevederi din Regulamentul privind procedura de decontare/debransare de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica in Municipiul.., aprobat prin H.C.L. nr. 137/2011, modificat si completat prin H.C.L. nr. 105/2012, H.C.L. nr. 84/2013 si H.C.L. nr. 85/2014, aprobata in sedinta ordinara a Consiliului Local al Municipiului .. din 15.05.2014, punctele 5.1.4, 5.1.17, 5.2.alin.1, 5.1.4 lit. f, 5.3.1 - 5.3.7, 5.1.4 lit. d, 5.1.7 alin. 5, 5.1.9, 5.1.13, 5.2 teza a II-a, considerandu-le nelegale.
In motivarea actiunii, se arata urmatoarele:
Punctele 5.1.4, 5.1.17 si 5.2. alin.1 din Regulamentul mai sus amintit sunt intemeiate pe art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 al A.N.R.S.C. pentru aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului public de alimentare cu energie termica, fara a tine cont de faptul ca dispozitiile art. 249 din ordinul mai sus amintit, conform carora "Deconectarile individuale nu se pot executa in acele condominii in care nu s-au produs deconectari anterioare intrarii in vigoare a prezentului regulament" au fost declarate nelegale prin Sentinta civila nr. 18/CA/23.01.2013, pronuntata in dosarul nr. 1389/36/2012 de Curtea de Apel Constanta, definitiva si irevocabila prin Decizia nr. 6351/2013 a I.C.C.J.
In aceste conditii, prevederi dintr-un act administrativ cu caracter normativ, in speta art. 5.1.4., 5.1.17 si 5.2. alin. I din Regulamentul privind procedura de deconectare/debransare de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica in municipiul Tulcea asa cum a fost modificat si completat prin H.C.L. nr. 85/2014, nu pot fi intemeiate pe un text dintr-un act administrativ normativ de nivel superior - art. 249 din Ordinul A.N.R.S.C. nr. 91/2007 care a fost declarat in mod irevocabil ca fiind nelegal.
2. Acelasi punct 5.1.4 la lit. f) impune obtinerea unei autorizatii de construire in temeiul art. 247 din Ordinul nr. 91/2007, conform caruia "In situatia in care deconectarea se face cu intentia inlocuirii sistemului de incalzire centraliza cu un alt sistem de incalzire individual, modificarea sistemului de incalzire individual se va face numai cu autorizatie de construire, obtinuta in conditiile legii, care va tine cont de modul individual de evacuare a gazelor de ardere, astfel incat conditiile de mediu din imediata vecinatate sa nu fie influentate si sa fie respectat principiul de asigurare a unui mediu curat pentru vecini.
Considera reclamantul ca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, debransarea/deconectarea unei locuinte (apartament) sau a unui spatiu cu alta destinatie de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica nu necesita obtinerea unei autorizatii de construire intrucat nu face parte din categoria lucrarilor descrise la art. 3 din legea mai sus mentionata.
Daca legiuitorul ar fi avut in vedere obtinerea unei autorizatii de construire in sensul Legii nr. 50/1991 pentru efectuarea lucrarilor de debransare/deconectare de la sistemul centralizat de alimentare cu energie termica n-ar fi impus un termen atat de scurt pentru solutionarea unei cereri de debransare - art. 30 alin. 5 din Legea nr. 325/2006 - legea serviciului public de alimentare cu energie termica "Debransarile/deconectarile prevazute de alin. 1 . 3 se efectueaza numai de operatorul care are si calitatea de furnizor, in maximum 45 zile de la data solicitarii, dupa verificarea documentelor care dovedesc indeplinirea conditiilor impuse".
In acelasi timp, termenul care obliga operatorul care are si calitatea de furnizor sa efectueze debransarea (in maximum 45 de zile de la data solicitarii) este nesocotit de Regulamentul privind procedura de deconectare/debransare de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica asa cum a fost modificat si completat - prin H.C.L. nr. 85/2014 conform caruia cererile se depun in perioada 15 mai - 15 iunie iar debransarile se efectueaza in perioada 1 - 20 octombrie (punctele 5.3.1. - 5.3.7) din Regulamentul privind procedura de deconectare/debransare de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica, motiv pentru care si aceste prevederi normative sunt nelegale intrucat ele contravin dispozitiilor art. 30 alin. 5 din Legea nr. 325/2006.
Dupa ce la punctul 5.1.4 lit. a), b), c), e) si f) precizeaza care sunt documentele necesare a fi depuse in dosarul de debransare la punctul 5.1.4. lit. d) din acelasi regulament, paratul emana atentionari pentru eventualii solicitanti cu privire la "costurile generate de intocmirea si punerea in practica a documentatiei tehnice", costuri ce cad exclusiv in sarcina solicitantului, care nu sunt deloc neglijabile si care ar fi trebuit sa fie transpuse detaliat in regulament Tot sub forma unei atentionari (punctul 5.1.7. alin. 5), autoritatea deliberativa intelege sa comunice eventualilor solicitanti cui apartine raspunderea pentru modul cum au fost executate lucrarile de debransare si pentru incheierea procesului-verbal de receptie, in cazul in care la executarea lucrarilor se folosesc subcontractanti.
Astfel, textele introduse la pct. 5.1.4 lit. d) si punctul 5.1.7 alin. 5 din regulament incalca prevederile art. 36 alin. 1 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa conform carora actele normative trebuie sa fie redactate intr-un limbaj si stil juridic specific normativ, concis, sobru, clar si precis care sa excluda orice echivoc, cu respectarea stricta a regulilor gramaticale si de ortografie.
Punctele 3.1.9 si 5.1.13 din regulamentul mai sus amintit asa cum a fost modificat si completat prin H.C.L. nr. 85/2014, obliga solicitantul sa achizitioneze o centrala de apartament fara a lua in considerare ca sintagma "sursa alternativa de caldura" prevazuta la art. 251 lit. b) din Ordinul nr. 91/2007 nu este sinonima cu "centrala de apartament".
Apreciaza reclamantul ca fiind nelegale si dispozitiile pct. 5.2.II - teza a II-a din regulament asa cum a fost modificat si completat prin H.C.L. nr. 85/2004, intrucat acestea incalca principiul neretroactivitatii normelor juridice - Constitutia Romaniei si Legea nr. 24/2000.
Paratul Consiliul Local al Municipiului.. a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii ca nefondata.
In cauza, a fost administrata proba cu inscrisuri.
Analizand actele si lucrarile dosarului, instanta retine urmatoarele:
Prin Legea serviciului public de alimentare cu energie termica nr. 325/2006 se reglementeaza desfasurarea activitatilor specifice serviciilor publice de alimentare cu energie termica utilizata pentru incalzire si prepararea apei calde de consum, respectiv producerea, transportul, distributia si furnizarea energiei termice in sistem centralizat, in conditii de eficienta si la standarde de calitate, in vederea utilizarii optime a resurselor de energie si cu respectarea normelor de protectie a mediului.
Potrivit acestui act normativ, infiintarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea si controlul serviciului public de alimentare cu energie termica in sistem centraliza (numit in continuare SACET) constituie obligatii ale autoritatilor administratiei publice locale. De asemenea, in temeiul Legii nr. 325/2006, autoritatile de reglementare competente sunt Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, denumita in continuare A.N.R.S.C. si Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, denumita in continuare A.N.R.E.
Prin Ordinul nr. 91/2007 emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile publice de Gospodarie Comunala s-a aprobat Regulamentul-cadru al serviciului public de alimentare cu energie termica, prevederile acestuia aplicandu-se serviciului public de alimentare cu energie termica in sistem centralizat (SACET), infiintat si organizat la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, indiferent de marimea acestora.
Prin H.C.L. nr. 137/26.05.2011 a Consiliului Local al Municipiului.. a fost adoptat Regulamentul de decontare/debransare de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica din Municipiul...
Acesta a fost modificat si completat ulterior prin H.C.L. nr. 105/2012, H.C.L. nr. 84/2013 si H.C.L. nr. 85/2014 adoptata in sedinta ordinara a Consiliului Local al Municipiului..din 15.05.2014.
  Prevederile considerate de reclamant ca fiind nelegale sunt cele intervenite prin acest din urma act normativ, H.C.L. nr. 85/2014.
          Instanta retine ca sunt nelegale prevederile cuprinse la pct. 5.5.1.4, pct. 5.2 alin. 1, pct. 5.1.4 lit. f, pct. 5.1.4 lit. d, pct. 5.1.7 alin. 5, pct. 5.1.9 si pct. 5.1.13.
Astfel, la pct. 5.1.17 din Regulament, asa cum a fost modificat prin H.C.L. nr. 85/2014 s-a prevazut ca, in conditiile in care se folosesc subcontractanti, raspunderea pentru modul cum au fost executate lucrarile si pentru incheierea procesului-verbal de receptie este a firmei parte in contract.
De asemenea, la pct. 5.2 alin.1 s-a stipulat faptul ca, in conformitate cu art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 al A.N.R.S.C. nu se emite avizul favorabil pentru decontare in situatia in care nu se poate face dovada a cel putin o decontare totala legala de la sistemul de termoficare efectuata in condominiu din care face parte apartamentul pentru care se doreste decontarea, prin procesul-verbal incheiat anterior datei solicitarii.
Potrivit art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 pentru aprobarea Regulamentului cadru al Serviciului public de alimentare cu energie termica emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarire Comunala, "Decontarile individuale nu se pot executa in acele condominii in care nu s-au produs deconectari anterioare intrarii in vigoare a prezentului regulament"
Prin sentinta civila nr. 18/CA/23 ianuarie 2013, pronuntata de Curtea de Apel Constanta in dosar nr. 1389/36/2012, ramasa irevocabila prin Decizia nr. 6351/2013 a I.C.C.J., a fost admisa exceptia de nelegalitate a art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 emis de A.N.R.S.G.C. si s-a constatat nelegalitatea art. 249 din Ordinul nr. 91/2007.
S-a retinut prin aceste doua hotarari judecatoresti ca, potrivit art. 30 alin. 2 din Legea nr. 325/2006, deconectarea unui consumator de energie termica dintr-un condominiu se face cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:
a) acordul vecinilor de apartament, atat pe orizontala, cat si pe verticala:
b) acordul scris al asociatiei de proprietari, exprimat prin hotararea adunarii generale, asupra intentiei de realizare a unui sistem individual de incalzire;
c) anuntarea, in scris, a operatorului care are si calitatea de furnizor, cu cel putin 30 de zile inainte.
Fara a avea un corespondent in Legea nr. 325/2006, norma cuprinsa in art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 este nelegala, pentru ca instituie o conditie suplimentara in cazul deconectarii individuale si anume, aceea ca, in condominiul respectiv, sa fi fost executate deconectari individuale anterior datei la care a intrat in vigoare regulamentul-cadru aprobat prin acest ordin.
S-a mai retinut ca sustinerea emitentului actului are ca fundament juridic dispozitiile art. 3 lit. g) din Legea nr. 325/2006, care consacra principiul "un condominiu - un sistem de incalzire" se dovedeste a fi nefondata, intrucat principiile si obiectivele definesc domeniul de reglementare a legii, cuprins in Capitolul I, in mod distinct de Capitolul VI, referitor la Piata de energie termica si care, la Sectiunea a 5-a privind protectia utilizatorului de energie termica prevede la art. 30 alin. 2 in mod expres si limitativ conditiile cumulative pentru decontarea unui consumator de energie termica dintr-un condominiu.
Fiind emis in executarea si in aplicarea Legii nr. 325/2005, Ordinul nr. 91/2007 a prevazut in art. 246 - 252 din Capitolul V "Utilizatorii energiei termice" acele conditii necesare pentru deconectarile individuale ale unor apartamente situate in imobile de locuit tip bloc - condominii, alimentate cu energie termica din sistemul energetic de interes local si in consecinta, aceasta reglementare trebuie sa fie conforma celei cuprinse in actul normativ cu forta juridica superioara si care nu impune conditia suplimentara adaugata fara temei de catre autoritatea emitenta si anume ca, decontarea individuala sa fie executata intr-un condominiu in care s-au produs deconectari anterioare intrarii in vigoare a regulamentului aprobat prin ordinul respectiv.
Chiar daca in cauza de fata nu s-a solicitat anularea dispozitiilor art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 si desi potrivit art. 4 alin. 3 din Legea nr. 554/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, solutia data cu privire la exceptia de nelegalitate este valabila numai in fata instantei in care a fost invocata, instanta nu poate sa nu observe ca dispozitiile art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 dat in baza Legii nr. 325/2006 este contrar acesteia.
In consecinta, prevederile art. 5.1.17 si art. 5.2 alin. 1, fiind emise in baza art. 249 din Ordinul nr. 91/2007 sunt nelegale.
Sunt nelegale si prevederile art. 5.1.4. lit. d) din Regulament.
Continutul acestei dispozitii este urmatorul:
"In cadrul Comisiei de debransare se verifica existenta la dosar a urmatoarelor acte (in conformitate cu art. 246, 247, 248, 249, 250 din Ordinul nr. 91/2007 al A.N.R.S.C.);
d) Se atentioneaza eventualii solicitanti sa ia in calcul si costurile generate de intocmirea si punerea in practica a documentatiei tehnice (proiect si executie), care reconsidera ansamblul instalatiilor termice, aprobata de catre furnizor."
Potrivit art. 36 alin. 1 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, "Actele normative trebuie redactate intr-un limbaj si stil juridic specific normativ, concis, sobru, clar si precis, care sa excluda orice echivoc, cu respectarea stricta a regulilor gramaticale si de ortografie".
Or, textul art. 5.1.4. lit. d) este redactat cu incalcarea acestor prevederi legale.
El emite atentionare pentru eventualii solicitanti cu privire la costurile generate de intocmirea si punerea in practica a documentatiei tehnice, fara sa arate detaliat in ce constau aceste costuri.
Instanta retine ca este nelegala si dispozitia cuprinsa la art. 5.1.7. alin. 5 fiind redactata de asemenea cu nerespectarea dispozitiilor art. 36 alin. 1 din Legea nr. 24/2000.
Textul acestei prevederi este urmatorul:
"Consumatorul (prin asociatia de proprietari) va proceda la efectuarea lucrarii (echilibrarea sau reconsiderarea instalatiei, cu distributie inferioara/superioara sau pe orizontala), urmand sa inainteze furnizorului procesul-verbal de receptie. Executantul lucrarii, este necesar sa analizeze urmatoarele.
- In conditiile in care se folosesc subcontractanti, raspunderea pentru modul cum au fost executate lucrarile si pentru incheierea procesului-verbal de receptie este a firmei parte in contract."
Ori, prin aceste dispozitii, autoritatea deliberativa emite tot o atentionare cu privire la cei care raspuns pentru modul cum au fost executate lucrarile de debransare si pentru incheierea procesului-verbal de receptie, in cazul in care la executarea lor se folosesc subcontractanti.
Sunt nelegale si prevederile de la pct. 5.1.9 si cele de la pct. 5.1.13 din Regulament care au urmatorul continut:
5.1.9."Dupa aceea, solicitantul va face dovada ca si-a achizitionat o sursa alternativa de incalzire (conform Ordinului nr. 91/2007 al A.N.R.S.C. - centrala de apartament."
5.1.13 "In urma eliberarii avizului de deconectare, solicitantul isi monteaza centrala termica, comisia de debransare dispune efectuarea sigilarii si eliberarea procesului-verbal de constatare a debransarii, urmand ca acesta sa fie semnat de cele trei parti: asociatia de proprietari, proprietarul si imputernici operator SACET."
Aceste prevederi din Regulament obliga solicitantul sa achizitioneze o centrala de apartament in conditiile in care art. 251 lit. b) din Ordinul nr. 91/2007 al A.N.R.S.C. prevede ca decontarea unui consumator de energie termica intr-un condominiu este interzisa in urmatoarea situatie: b) decontarea totala fara asigurarea incalzirii spatiului cu destinatie de locuinta sau alta destinatie cu o sursa alternativa de producere a energiei termice.
Ori, sintagma "sursa alternativa" de caldura prevazuta de art. 251 lit. b) nu  este sinonima cu "centrala termica".
Instanta constata ca este nelegal si pct. 5.1.4. lit. f) din Regulament potrivit cu care in cadrul Comisiei de debransare se verifica existenta la dosar (in conformitate cu art. 246, 247, 248, 249, 250 din Ordinul nr. 91/2007 al A.N.R.S.C.) a autorizatiei de constructie conform art. 247 din ordinul nr. 91/2007 al A.N.R.S.C.
Potrivit art. 247 din Ordinul nr. 91/2007: " in situatia in care deconectarea se face cu intentia inlocuirii sistemului de incalzire centralizat cu un alt sistem de incalzire individual, modificarea sistemului de incalzire individual se va face numai cu autorizatie de construire, obtinuta in conditiile legii, care va tine cont de modul individual de evacuare a gazelor de ardere, astfel incat conditiile de mediu din imediata vecinatate sa nu fie influentate si sa fie respectat principiul de asigurare a unui mediu curat pentru vecini."
Ori, autorizatia de construire pe care o impune pct. 5.1.4. lit. f) din Regulament este o conditie care nu este prevazuta de lege iar autorizatia necesara debransarii/deconectarii de la sistemul centralizat de furnizare a energiei termice, nu este echivalenta cu autorizatia de construire prevazuta de Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructie.
Potrivit art. 11 alin. 1 din Legea nr. 50/1991,
Se pot executa fara autorizatie de construire urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta si/sau aspectul arhitectural al constructiilor:
    a) reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
    b) reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei, inclusiv in situatia in care se schimba materialele din care sunt realizate respectivele lucrari, cu exceptia cladirilor declarate monumente istorice, in conditiile legii;
    c) reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
    d) zugraveli si vopsitorii interioare;
    e) zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
    f) reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
    g) reparatii si inlocuiri la pardoseli;
Ori, in acceptiunea Legii nr. 50/1991, lucrarile de debransare/deconectare de la sistemul centralizat de furnizare a energiei termice, nu modifica nici structura de rezistenta si nici aspectul arhitectural al constructiilor, ci sunt lucrari care se incadreaza in prevederile art. 11 alin. 1 lit. f) reprezentand "reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau contorizare a consumurilor de utilitati".
Argumentul autoritatii deliberative cum ca "montarea sistemelor individuale de incalzire presupune respectarea unor norme imperative cu privire la solutiile de evacuare a gazelor, ce nu pot fi stabilite decat prin autorizatie de constructie nu poate fi acceptat intrucat legea face vorbire despre "sursa alternativa de caldura" - art. 251 lit. b) din Ordinul A.N.R.S.C. nr. 91/2007 si nu despre "centrala de apartament care sa necesite solutii pentru evacuarea gazelor".
Instanta retine ca este neintemeiata cererea privind anularea dispozitiilor cuprinse la pct. 5.3.1 - 5.3.7. si pct. 5.2 alin. II teza a II-a.
Astfel, cererile de intentie se depun in perioada 15 mai - 15 iunie.
Operatorul SACET anunta asociatia de intentia de debransare in perioada 15 - 20 iunie;
Intocmirea dosarului de debransare conform art. 5.1.4 inclusiv a proiectului si depunerea la operatorul SACET se realizeaza intre 20 iunie - 30 iulie.
Verificarea dosarelor si eliberarea avizelor de principiu pentru efectuarea lucrarilor de echilibrare hidraulica sau reconsiderare se efectueaza intre 31 iulie - 14 august.
In perioada 15 august - 15 septembrie se vor efectua lucrarile de echilibrare hidraulica sau reconsiderare conform proiectelor si se vor intocmi procesele-verbale de receptie conform art. 5.1.8.
In perioada 15 septembrie - 30 septembrie se completeaza dosarul de debransare cu dovada sursei alternative de incalzire (centrala termica de apartament) si eliberarea avizelor de deconectare.
In perioada 1 octombrie - 20 octombrie se vor efectua lucrarile de debransare, sigilare si intocmirea procesului-verbal de debransare.
Potrivit dispozitiilor art. 32 lit. c din Legea serviciului public de alimentare cu energie termica nr. 325/2006, operatorul serviciului de alimentare cu energie termica in sistem centralizat are dreptul sa stabileasca conditiile tehnice de bransare sau de debransare a utilizatorilor de energie termica la instalatiile aflate in administrarea lor, cu respectarea normativelor tehnice in vigoare si a reglementarilor emise de A.N.R.S.C.
Decontarile/debransarile nu se pot realiza in timpul sezonului de incalzire si se efectueaza numai de catre operatorul care are si calitatea de furnizor, in termen de maxim 45 de zile de la data solicitarii, dupa verificarea documentelor care dovedesc indeplinirea conditiilor cumulative impuse. Aceasta dispozitie se refera stricto sensu la operatiunea de deconectare, respectiv la sigilarea instalatiilor si intocmirea procesului-verbal de debransare.
Etapele ce trebuie parcurse in cadrul procedurii de debransare, precum si intocmirea dosarului de debransare presupun implicarea mai multor factori, diligentele privind respectarea acestui termen neapartinand in exclusivitate operatorului serviciului de alimentare cu energie termica.
Din punct de vedere procedural, pana la data de 15 iunie se primesc solicitarile de debransare acestea fiind centralizate la nivelul operatorului si solutionate pana la data de 30 iunie. Dupa centralizarea cererilor de debransare inregistrate, se indeplinesc demersurile pentru realizarea proiectelor de reechilibrare hidraulica, prin intermediul expertilor autorizati. Aceasta procedura are ca scop asigurarea unor aspecte organizatorice de natura sa faciliteze operatiunile pe care trebuie sa le indeplineasca solicitantii de debransari. Dupa analizarea proiectelor de reechilibrare hidraulica, incepe executia lucrarilor, la finalizarea acestora realizandu-se debransarea propriu-zisa.
Procedura de debransare implica in aceste conditii solutionarea cererilor in termenul de recomandare de 45 de zile, cu asigurarea parcurgerii tuturor etapelor si programarea efectiva a debransarilor propriu-zise in intervalul 01 - 20 octombrie. Cat timp solicitarea de debransare este solutionata favorabil si cu asigurarea indeplinirii tuturor etapelor si procedurilor legale, nu se poate retine o nerespectare a acestui termen.
Cat priveste pct. 5.2 alin. II teza a II-a, aceasta prevede ca proprietarii imobilelor debransate partial au obligatia sa urmeze procedura pentru debransare totala, in caz contrar, incepand cu sezonul 2014 - 2015 vor fi considerati bransati cu intreaga suprafata.
Se constata ca dispozitiile art. 251 lit. a) din Ordinul A.N.R.S.C. nr. 91/2007 interzic expres debransarile partiale, operand astfel implicit o corelare a acestei prevederi a Regulamentului cu dispozitiile legale in vigoare.
In raport de toate aceste considerente, urmeaza a se admite in parte actiunea si a se anula urmatoarele dispozitii din H.C.L.al Municipiului.. nr.137/26.05.2011 privind aprobarea regulamentului de deconectare/debransare de la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica din Municipiul Tulcea, modificata si completata prin H.C.L. nr. 105/2012, H.C.L. nr. 84/2013 si H.C.L. nr. 85/2014: pct. 5.1.17, pct. 5.2 alin. I, pct. 5.1.4 lit. f, pct. 5.1.4 lit. d, pct. 5.1.7 alin. 5, pct. 5.1.9 si pct. 5.1.13
Urmeaza a se respinge cererea privind anularea dispozitiilor cuprinse la pct. 5.3.1 - 5.3.7 si pct. 5.2 alin. II teza a II-a din acelasi act normativ.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete

Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014
Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca �daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. �art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016