cerere in tem Lg nr 10-2001
(Sentinta civila nr. 1342 din data de 11.07.2014 pronuntata de Tribunalul Tulcea)R O M A N I A
TRIBUNALUL TULCEA
SECTIA CIVILA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
SENTINTA CIVILA Nr. 1342/2014
Sedinta publica de la 11 Iulie 2014 Prin cererea adresata Tribunalului Tulcea si inregistrata sub nr. 1894/88/8.07.2014, reclamantul GM a solicitat anularea dispozitiei Primarului comunei Crisan nr.40/28.05.2013 si admiterea notificarii nr.308/08.11.2001 privind acordarea despagubirilor cuvenite pentru constructiile ce au apartinut autorului sau, GP, constand in cherhana situata in comuna Carmen Silva, actualmente Crisan, situata pe partea stanga a Dunarii, impreuna cu tot inventarul sau si casa de locuit, cu anexele aferente.
In motivare, se arata ca, prin notificarea nr. 308/08.11.2001 a solicitat Primariei comunei Crisan - fosta Carmen Silva- sa ii acorde despagubirile ce i se cuvin in calitate de fiu a lui GP pentru toate constructiile ce compuneau cherhanaua din aceasta localitate, formata din cherhanaua propriu zisa, ghetaria, depozitul de sare, WC, imprejmuiri, debarcader si o casa de locuit, cu anexele aferente.
Se mentioneaza ca, dupa aproape 13 ani de la depunerea notificarii si a probelor pe care le-a detinut, Primarul comunei Crisan a respins notificarea, cu motivarea ca nu s-ar fi dovedit dreptul de proprietate asupra imobilelor notificate, ulterior intocmirii actului de partaj, autentificat de Tribunalul Tulcea cu nr. 918/15.06.1945, transcris sub nr. 1377 din aceeasi data, si ca nu ar fi dovedit preluarea abuziva a imobilelor notificate, insa decizia emisa este nelegala si netemeinica deoarece, potrivit art. 1 din Legea nr 10/2001, aceasta lege se aplica imobilelor preluate in mod abuziv in perioada 06.03.1945-22.12.1989, iar actul de partaj depus la dosar, din care rezulta ca autorul PG a devenit proprietar si asupra acestui imobil, dupa cum insasi emitentul arata in dispozitia pe care o contesta, a fost emis la 10.06.1945 si transcris la 15.06.1945, conditii in care este vadit eronat si in contradictie cu art. 23.1 din Normele aprobate prin HG 250/2007 sa se sustina ca nu ar fi dovedit dreptul de proprietate asupra imobilelor notificate ulterior intocmirii actului de partaj deoarece - actul de partaj - care face dovada proprietatii, cel putin in acceptiunea Legii nr 10/2001 si normelor de aplicare unitara, este emis in perioada 06.03.1945 - 22.12/1989, astfel incat o alta dovada a proprietatii, ulterioara acestui act autentic este absolut inutila.
Se invedereaza ca sustinerea ca nu s-a facut dovada preluarii abuzive este neintemeiata deoarece se omite declaratia autentica data de reclamant pe propria raspundere la care nu se face nicio referire si se omite ca, in conformitate cu art. 16 din Legea nr.247/2005 - titlul VII, Cap. V si art. 16.1 din normele metodologice de aplicare a acestei legi, dispozitia Primarului trebuie sa aiba in vedere si toate inscrisurile din arhivele proprii la care Primarul de asemenea nu face nici o referire, in pofida faptului ca, atat inainte, cat si ulterior datei de 06.03.1945, cherhanaua G a fost unica cherhana din aceasta localitate.
Reclamantul mai arata ca Primarul - ca si institutie - omite ca la propunerea Comisiei Locale al carui presedinte este, i s-a emis titlu de proprietate pe o suprafata de 4 ha teren, in baza unor probe si documentatii din care rezulta inclusiv existenta acestor constructii, documentatii la care de asemenea nu se face nici o referire si in conditiile in care existenta acestora dupa 1945 este de notorietate, fiind imposibil sa nu existe nici o mentiune in evidentele primariei.
In continuare, se sustine ca emitentul dispozitiei contestate a omis faptul ca, in conformitate cu alin. 2 pct.4 din anexa nr. 1, parte integranta din L.10/2001, pentru a se respinge notificarea pentru despagubire trebuia motivat ca preluarea imobilului respectiv nu s-a facut in mod abuziv, iar, fata de dovada existentei proprietatii in perioada de referinta a Legii nr.10/2001 (06.03.1945-22.12.1989) si inexistenta ei la 22.12.1989, pentru a nu se putea respinge cererea, trebuia sa existe dovada ca aceasta a fost preluata si demolata in mod legal, aceasta mentiune incumbandu-i cu atat mai mult emitentului actului, cu cat prin actul de partaj 918/15.06.1945 a dovedit indubitabil existenta bunului in patrimoniul autorului sau, ce, dupa instaurarea regimului totalitar, a fost folosit de stat pana cand s-a construit in locul lui fostul hotel Lebada.
In drept, reclamantul isi intemeiaza cererea pe dispozitiile art. 26 din Legea nr. 10/2001.
In dovedirea cererii, s-au depus la dosar, in copie, actul de partaj nr. 918/1945, notificarea nr. 308/2001, declaratia autentica pe propria raspundere a reclamantului, titlul de proprietate emis pentru suprafata de 4 ha si alte inscrisuri, solicitandu-se si administrarea probei testimoniale, precum si proba cu interogatoriul institutiei parate.
In aparare, parata a depus intampinare prin care se solicita respingerea cererii ca nefondata, la care a anexat inscrisurile ce au stat la baza emiterii dispozitiei contestate, precum si acte de stare civila.
Examinand cauza, in raport cu probatoriul administrat, instanta retine ca numitii GV si GM au formulat notificare, in baza Legii nr.10/2001, solicitand acordarea de despagubiri pentru casa de locuit si cherhanaua ce au apartinut sotului si respectiv tatalui GP si caruia i-au fost preluate abuziv in anul 1948.
Prin dispozitia nr.40/28-05-2013 emisa de Primarul com.Crisan, jud.Tulcea, s-a respins notificarea formulata, motivandu-se ca nu s-a dovedit dreptul de proprietate asupra imobilelor notificate ulterior intocmirii actului de partaj si nici preluarea abuziva a imobilelor notificate.
Pentru dovedirea dreptului de proprietate al autorului GP s-a anexat notificarii actul de partaj autentificat la data de 10 iunie 1945 din care rezulta ca, in urma impartirii averii tatalui sau, acestuia i-a revenit o cherhana situata in com. Carmen Silva, jud.Tulcea, situata pe partea stanga a Dunarii, impreuna cu tot inventarul, precum si o casa de locuit construita din lut si stuf si acoperita cu stuf, compusa din doua incaperi.
Probele initiale constand doar din actul de partaj si o declaratie in forma autentica data de reclamant, au fost completate in cursul procesului cu depozitiile a doi martori ce au relevat ca de la parintii lor au aflat cum cherhanaua si celelalte constructii ce au apartinut familiei G au fost nationalizate, preluate de stat, ajungand ulterior in stare de degradare si ca urmare a neintrebuintarii in continuare pentru destinatia ce o aveau, dar si prin actiunea apelor, terenul zonei fiind expus direct eroziunii, dupa care in aceeasi zona s-a construit un hotel.
Nicio proba administrata nu conduce la concluzia ca pe terenul de 4 ha reconstituit reclamantului s-ar fi aflat aceste constructii pentru care s-au solicitat despagubiri, in actul de preluare al terenului nefiind cuprinsa nicio mentiune relativa la existenta unor constructii, fie ele si in stare avansata de degradare.
Potrivit art.1 alin.1 ?i 2 din Legea nr.10/2001, cu modificarile ulterioare, imobilele preluate in mod abuziv de stat, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum si cele preluate de stat in baza Legii nr. 139/1940 asupra rechizitiilor si nerestituite se restituie in natura sau in echivalent, cand restituirea in natura nu mai este posibila, in conditiile prezentei legi; in cazurile in care restituirea in natura nu este posibila se vor stabili masuri reparatorii prin echivalent. Masurile reparatorii prin echivalent vor consta in compensare cu alte bunuri sau servicii oferite in echivalent de catre entitatea investita potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii, cu acordul persoanei indreptatite, sau despagubiri acordate in conditiile prevederilor speciale privind regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv.
In continuare, art.2 alin.1 lit.i din acela?i act normativ stipuleaza ca, in sensul prezentei legi, prin imobile preluate in mod abuziv se intelege: orice alte imobile preluate fara titlu valabil sau fara respectarea dispozitiilor legale in vigoare la data preluarii, precum si cele preluate fara temei legal prin acte de dispozitie ale organelor locale ale puterii sau ale administratiei de stat.
Raportand probatoriul completat la dispozi?iile legale relevate in cauza, rezulta ca autorul reclamantului, GP, a de?inut construc?iile descrise anterior ?i ulterior partajului, dupa care au facut obiectul na?ionalizarii ?i au fost preluate de stat, fara vreun titlu, situa?ia intrand sub inciden?a Legii nr.10/2001.
Numai ca, potrivit certificatului de mo?tenitor nr.S.593/1972 din 20 februarie 1973, in urma defunctului GP, decedat la 25 noiembrie 1972, a ramas in calitate de mo?tenitor GS, in calitate de fiica, in timp ce mo?tenitorii GS, so?ie suprevie?uitoare, ?i GM, in calitate de fiu, au renun?at la succesiune.
Or, conform art. 4 din Legea nr.10/2001, cu modificarile ulterioare, in cazul in care restituirea este ceruta de mai multe persoane indreptatite coproprietare ale bunului imobil solicitat, dreptul de proprietate se constata sau se stabileste in cote-parti ideale, potrivit dreptului comun; de prevederile prezentei legi beneficiaza si mostenitorii legali sau testamentari ai persoanelor fizice indreptatite;succesibilii care, dupa data de 6 martie 1945, nu au acceptat mostenirea sunt repusi de drept in termenul de acceptare a succesiunii pentru bunurile care fac obiectul prezentei legi; cererea de restituire are valoare de acceptare a succesiunii pentru bunurile a caror restituire se solicita in temeiul prezentei legi;de cotele mostenitorilor legali sau testamentari care nu au urmat procedura prevazuta la cap. III profita ceilalti mostenitori ai persoanei indreptatite care au depus in termen cererea de restituire.
Interpretarea coroborata a prevederilor legale invederate eviden?iaza ca de repunerea in termenul de acceptare a succesiunii beneficiaza numai mo?tenitorii care, ulterior datei de 6 martie 1945, nu au acceptat succesiunea, fara ca textul sa vizeze ?i renun?atorii la succesiune, excep?iile fiind de stricta reglementare ?i aplicare.
In acest context, se impune aratat ca, prin decizia nr.11/2007, pronun?ata intr-un recurs in interesul legii ?i avand, in consecin?a, caracter obligatoriu, Inalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie a statuat, in aplicarea dispozi?iilor art.8 ?i art.13 alin.2 din Legea nr.18/1991, republicata, ca beneficiaza de repunerea in termenul de acceptare a succesiunii numai mo?tenitorii care nu au acceptat succesiunea in termenul prevazut de art.700 din Codul Civil, iar nu ?i cei care au renun?at la mo?tenire.
Pentru identitate de situa?ie, decizia in interesul legii se aplica ?i in cazul Legii nr.10/2001, unde textul ce reglementeaza categoriile de beneficiari ai legii este cu mult mai clar ?i permite o interpretare ?i aplicare unitara.
In condi?iile date, cum reclamantul a renun?at la succesiunea autorului GP, nu poate avea calitatea de beneficiar al Legii nr.10/2001, modificata, pentru averea tatalui sau ce intra sub inciden?a acestui act normativ.
S-a prevalat reclamantul, urmare a invocarii renun?arii la succesiunea tatalui sau, ca a formulat notificarea in calitate de mo?tenitor al surorii sale, GS, insa, atat in cuprinsul notificarii, cat ?i in ac?iunea introductiva, se precizeaza expres ca ambele sunt formulate in calitate de mo?tenitor al defunctului GP.
Pe de alta parte, din actele de stare civila anexate, reiese ca defuncta GS, decedata la 6 aprilie 1989, are un fiu, NG, in via?a, ?i relativ la care nu s-a dovedit ca a renun?at la succesiunea mamei sale, dupa cum nu s-a probat nici ca nu a acceptat succesiunea in termenul impus de lege, venind la mo?tenire fratele defunctei, reclamantul in cauza, ce nu a prezentat cel pu?in un certificat de calitate de mo?tenitor in acest sens.
A?a fiind, cum reclamantul nu are calitatea de mo?tenitor al defunctului GP, fiind renun?ator, nu poate beneficia nici de prevederile legii nr.10/2001, modificata, neavand calitatea de persoana indrepta?ita, ceea ce justifica concluzia ca se impunea respingerea notificarii de catre entitatea sesizata.
Valorificand aspectele prezentate, instan?a va respinge cererea formulata, men?inand solu?ia adoptata cu privire la notificarea reclamantului, promovata in baza Legii nr.10/2001.
TRIBUNALUL TULCEA
SECTIA CIVILA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
SENTINTA CIVILA Nr. 1342/2014
Sedinta publica de la 11 Iulie 2014 Prin cererea adresata Tribunalului Tulcea si inregistrata sub nr. 1894/88/8.07.2014, reclamantul GM a solicitat anularea dispozitiei Primarului comunei Crisan nr.40/28.05.2013 si admiterea notificarii nr.308/08.11.2001 privind acordarea despagubirilor cuvenite pentru constructiile ce au apartinut autorului sau, GP, constand in cherhana situata in comuna Carmen Silva, actualmente Crisan, situata pe partea stanga a Dunarii, impreuna cu tot inventarul sau si casa de locuit, cu anexele aferente.
In motivare, se arata ca, prin notificarea nr. 308/08.11.2001 a solicitat Primariei comunei Crisan - fosta Carmen Silva- sa ii acorde despagubirile ce i se cuvin in calitate de fiu a lui GP pentru toate constructiile ce compuneau cherhanaua din aceasta localitate, formata din cherhanaua propriu zisa, ghetaria, depozitul de sare, WC, imprejmuiri, debarcader si o casa de locuit, cu anexele aferente.
Se mentioneaza ca, dupa aproape 13 ani de la depunerea notificarii si a probelor pe care le-a detinut, Primarul comunei Crisan a respins notificarea, cu motivarea ca nu s-ar fi dovedit dreptul de proprietate asupra imobilelor notificate, ulterior intocmirii actului de partaj, autentificat de Tribunalul Tulcea cu nr. 918/15.06.1945, transcris sub nr. 1377 din aceeasi data, si ca nu ar fi dovedit preluarea abuziva a imobilelor notificate, insa decizia emisa este nelegala si netemeinica deoarece, potrivit art. 1 din Legea nr 10/2001, aceasta lege se aplica imobilelor preluate in mod abuziv in perioada 06.03.1945-22.12.1989, iar actul de partaj depus la dosar, din care rezulta ca autorul PG a devenit proprietar si asupra acestui imobil, dupa cum insasi emitentul arata in dispozitia pe care o contesta, a fost emis la 10.06.1945 si transcris la 15.06.1945, conditii in care este vadit eronat si in contradictie cu art. 23.1 din Normele aprobate prin HG 250/2007 sa se sustina ca nu ar fi dovedit dreptul de proprietate asupra imobilelor notificate ulterior intocmirii actului de partaj deoarece - actul de partaj - care face dovada proprietatii, cel putin in acceptiunea Legii nr 10/2001 si normelor de aplicare unitara, este emis in perioada 06.03.1945 - 22.12/1989, astfel incat o alta dovada a proprietatii, ulterioara acestui act autentic este absolut inutila.
Se invedereaza ca sustinerea ca nu s-a facut dovada preluarii abuzive este neintemeiata deoarece se omite declaratia autentica data de reclamant pe propria raspundere la care nu se face nicio referire si se omite ca, in conformitate cu art. 16 din Legea nr.247/2005 - titlul VII, Cap. V si art. 16.1 din normele metodologice de aplicare a acestei legi, dispozitia Primarului trebuie sa aiba in vedere si toate inscrisurile din arhivele proprii la care Primarul de asemenea nu face nici o referire, in pofida faptului ca, atat inainte, cat si ulterior datei de 06.03.1945, cherhanaua G a fost unica cherhana din aceasta localitate.
Reclamantul mai arata ca Primarul - ca si institutie - omite ca la propunerea Comisiei Locale al carui presedinte este, i s-a emis titlu de proprietate pe o suprafata de 4 ha teren, in baza unor probe si documentatii din care rezulta inclusiv existenta acestor constructii, documentatii la care de asemenea nu se face nici o referire si in conditiile in care existenta acestora dupa 1945 este de notorietate, fiind imposibil sa nu existe nici o mentiune in evidentele primariei.
In continuare, se sustine ca emitentul dispozitiei contestate a omis faptul ca, in conformitate cu alin. 2 pct.4 din anexa nr. 1, parte integranta din L.10/2001, pentru a se respinge notificarea pentru despagubire trebuia motivat ca preluarea imobilului respectiv nu s-a facut in mod abuziv, iar, fata de dovada existentei proprietatii in perioada de referinta a Legii nr.10/2001 (06.03.1945-22.12.1989) si inexistenta ei la 22.12.1989, pentru a nu se putea respinge cererea, trebuia sa existe dovada ca aceasta a fost preluata si demolata in mod legal, aceasta mentiune incumbandu-i cu atat mai mult emitentului actului, cu cat prin actul de partaj 918/15.06.1945 a dovedit indubitabil existenta bunului in patrimoniul autorului sau, ce, dupa instaurarea regimului totalitar, a fost folosit de stat pana cand s-a construit in locul lui fostul hotel Lebada.
In drept, reclamantul isi intemeiaza cererea pe dispozitiile art. 26 din Legea nr. 10/2001.
In dovedirea cererii, s-au depus la dosar, in copie, actul de partaj nr. 918/1945, notificarea nr. 308/2001, declaratia autentica pe propria raspundere a reclamantului, titlul de proprietate emis pentru suprafata de 4 ha si alte inscrisuri, solicitandu-se si administrarea probei testimoniale, precum si proba cu interogatoriul institutiei parate.
In aparare, parata a depus intampinare prin care se solicita respingerea cererii ca nefondata, la care a anexat inscrisurile ce au stat la baza emiterii dispozitiei contestate, precum si acte de stare civila.
Examinand cauza, in raport cu probatoriul administrat, instanta retine ca numitii GV si GM au formulat notificare, in baza Legii nr.10/2001, solicitand acordarea de despagubiri pentru casa de locuit si cherhanaua ce au apartinut sotului si respectiv tatalui GP si caruia i-au fost preluate abuziv in anul 1948.
Prin dispozitia nr.40/28-05-2013 emisa de Primarul com.Crisan, jud.Tulcea, s-a respins notificarea formulata, motivandu-se ca nu s-a dovedit dreptul de proprietate asupra imobilelor notificate ulterior intocmirii actului de partaj si nici preluarea abuziva a imobilelor notificate.
Pentru dovedirea dreptului de proprietate al autorului GP s-a anexat notificarii actul de partaj autentificat la data de 10 iunie 1945 din care rezulta ca, in urma impartirii averii tatalui sau, acestuia i-a revenit o cherhana situata in com. Carmen Silva, jud.Tulcea, situata pe partea stanga a Dunarii, impreuna cu tot inventarul, precum si o casa de locuit construita din lut si stuf si acoperita cu stuf, compusa din doua incaperi.
Probele initiale constand doar din actul de partaj si o declaratie in forma autentica data de reclamant, au fost completate in cursul procesului cu depozitiile a doi martori ce au relevat ca de la parintii lor au aflat cum cherhanaua si celelalte constructii ce au apartinut familiei G au fost nationalizate, preluate de stat, ajungand ulterior in stare de degradare si ca urmare a neintrebuintarii in continuare pentru destinatia ce o aveau, dar si prin actiunea apelor, terenul zonei fiind expus direct eroziunii, dupa care in aceeasi zona s-a construit un hotel.
Nicio proba administrata nu conduce la concluzia ca pe terenul de 4 ha reconstituit reclamantului s-ar fi aflat aceste constructii pentru care s-au solicitat despagubiri, in actul de preluare al terenului nefiind cuprinsa nicio mentiune relativa la existenta unor constructii, fie ele si in stare avansata de degradare.
Potrivit art.1 alin.1 ?i 2 din Legea nr.10/2001, cu modificarile ulterioare, imobilele preluate in mod abuziv de stat, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum si cele preluate de stat in baza Legii nr. 139/1940 asupra rechizitiilor si nerestituite se restituie in natura sau in echivalent, cand restituirea in natura nu mai este posibila, in conditiile prezentei legi; in cazurile in care restituirea in natura nu este posibila se vor stabili masuri reparatorii prin echivalent. Masurile reparatorii prin echivalent vor consta in compensare cu alte bunuri sau servicii oferite in echivalent de catre entitatea investita potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii, cu acordul persoanei indreptatite, sau despagubiri acordate in conditiile prevederilor speciale privind regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv.
In continuare, art.2 alin.1 lit.i din acela?i act normativ stipuleaza ca, in sensul prezentei legi, prin imobile preluate in mod abuziv se intelege: orice alte imobile preluate fara titlu valabil sau fara respectarea dispozitiilor legale in vigoare la data preluarii, precum si cele preluate fara temei legal prin acte de dispozitie ale organelor locale ale puterii sau ale administratiei de stat.
Raportand probatoriul completat la dispozi?iile legale relevate in cauza, rezulta ca autorul reclamantului, GP, a de?inut construc?iile descrise anterior ?i ulterior partajului, dupa care au facut obiectul na?ionalizarii ?i au fost preluate de stat, fara vreun titlu, situa?ia intrand sub inciden?a Legii nr.10/2001.
Numai ca, potrivit certificatului de mo?tenitor nr.S.593/1972 din 20 februarie 1973, in urma defunctului GP, decedat la 25 noiembrie 1972, a ramas in calitate de mo?tenitor GS, in calitate de fiica, in timp ce mo?tenitorii GS, so?ie suprevie?uitoare, ?i GM, in calitate de fiu, au renun?at la succesiune.
Or, conform art. 4 din Legea nr.10/2001, cu modificarile ulterioare, in cazul in care restituirea este ceruta de mai multe persoane indreptatite coproprietare ale bunului imobil solicitat, dreptul de proprietate se constata sau se stabileste in cote-parti ideale, potrivit dreptului comun; de prevederile prezentei legi beneficiaza si mostenitorii legali sau testamentari ai persoanelor fizice indreptatite;succesibilii care, dupa data de 6 martie 1945, nu au acceptat mostenirea sunt repusi de drept in termenul de acceptare a succesiunii pentru bunurile care fac obiectul prezentei legi; cererea de restituire are valoare de acceptare a succesiunii pentru bunurile a caror restituire se solicita in temeiul prezentei legi;de cotele mostenitorilor legali sau testamentari care nu au urmat procedura prevazuta la cap. III profita ceilalti mostenitori ai persoanei indreptatite care au depus in termen cererea de restituire.
Interpretarea coroborata a prevederilor legale invederate eviden?iaza ca de repunerea in termenul de acceptare a succesiunii beneficiaza numai mo?tenitorii care, ulterior datei de 6 martie 1945, nu au acceptat succesiunea, fara ca textul sa vizeze ?i renun?atorii la succesiune, excep?iile fiind de stricta reglementare ?i aplicare.
In acest context, se impune aratat ca, prin decizia nr.11/2007, pronun?ata intr-un recurs in interesul legii ?i avand, in consecin?a, caracter obligatoriu, Inalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie a statuat, in aplicarea dispozi?iilor art.8 ?i art.13 alin.2 din Legea nr.18/1991, republicata, ca beneficiaza de repunerea in termenul de acceptare a succesiunii numai mo?tenitorii care nu au acceptat succesiunea in termenul prevazut de art.700 din Codul Civil, iar nu ?i cei care au renun?at la mo?tenire.
Pentru identitate de situa?ie, decizia in interesul legii se aplica ?i in cazul Legii nr.10/2001, unde textul ce reglementeaza categoriile de beneficiari ai legii este cu mult mai clar ?i permite o interpretare ?i aplicare unitara.
In condi?iile date, cum reclamantul a renun?at la succesiunea autorului GP, nu poate avea calitatea de beneficiar al Legii nr.10/2001, modificata, pentru averea tatalui sau ce intra sub inciden?a acestui act normativ.
S-a prevalat reclamantul, urmare a invocarii renun?arii la succesiunea tatalui sau, ca a formulat notificarea in calitate de mo?tenitor al surorii sale, GS, insa, atat in cuprinsul notificarii, cat ?i in ac?iunea introductiva, se precizeaza expres ca ambele sunt formulate in calitate de mo?tenitor al defunctului GP.
Pe de alta parte, din actele de stare civila anexate, reiese ca defuncta GS, decedata la 6 aprilie 1989, are un fiu, NG, in via?a, ?i relativ la care nu s-a dovedit ca a renun?at la succesiunea mamei sale, dupa cum nu s-a probat nici ca nu a acceptat succesiunea in termenul impus de lege, venind la mo?tenire fratele defunctei, reclamantul in cauza, ce nu a prezentat cel pu?in un certificat de calitate de mo?tenitor in acest sens.
A?a fiind, cum reclamantul nu are calitatea de mo?tenitor al defunctului GP, fiind renun?ator, nu poate beneficia nici de prevederile legii nr.10/2001, modificata, neavand calitatea de persoana indrepta?ita, ceea ce justifica concluzia ca se impunea respingerea notificarii de catre entitatea sesizata.
Valorificand aspectele prezentate, instan?a va respinge cererea formulata, men?inand solu?ia adoptata cu privire la notificarea reclamantului, promovata in baza Legii nr.10/2001.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete
Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca �daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. �art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016