Anulare proces - verbal de contraventie
(Sentinta civila nr. 292 din data de 24.01.2011 pronuntata de Judecatoria Calarasi)Sentinta civila nr. 292 pronuntata de Judecatoria Calarasi la data de 24.01.2011
Plingere contraventionala respinsa.
Asupra plangerii contraventionale de fata :
Prin plangerea introdusa de contravenienta X - cu sediul in in Calarasi, judetul Calarasi a solicitat ca prin hotararea ce se va pronunta in contradictoriu cu intimatul Y CALARASI , sa se dispuna anularea procesului - verbal de contraventie seria ANPC , nr. ooooooo, prin care a fost sanctionat cu amenda in suma de 10.000 lei , pentru savarsirea contraventiei prevazute de art. 7 al. c , liniuta 3 din Ordonanta nr. 21 / 1992 , privind protectia consumatorilor .
In motivarea plangerii se arata ca procesul verbal de contraventie sus contestat este nelegal si netemeinic .
Intimata a avut in vedere sesizarea unei persoane fizice , conform careia in intervalul 27 septembrie - 27 octombrie 2010 , energia electrica a fost intrerupta de mai multe ori .
De asemenea intimata a avut in vedere prevederile art. 55 al.1 din legea 13/ 2007 , privind furnizarea energiei electrice in conformitate cu care furnizorul raspunde pentru toate daunele provocate consumatorilor din culpa sa , in conditiile contractului de furnizare .
Coreland aceste dispozitii legale cu situatia sesizata de consumator, intimata a ajuns la concluzia ca Y , prin intreruperi in alimentarea cu energie electrica a savarsit cu vinovatie o fapta ce consta in nerespectarea clauzelor contractuale.
Apreciaza ca cele consemnate in procesul verbal contestat ca si sanctiunea aplicata sunt rezultatul neantelegerii, pe de o parte a situatiei de fapt si, pe de alta parte, a interpretarii gresite a legii .
Sesizarea consumatorului a avut ca obiect intreruperi in alimentarea cu energie electrica . Alimentarea cu energie electrica se realiza prin instalatii electrice ( retele electrice , in principal ) si este activitatea pe care o desfasoara distribuitorul.
Doar acesta este in masura sa asigure transportul energiei electrice si sa realizeze distributia catre consumatori . In acest sens , Legea nr. 13 / 2007 contine suficiente si explicite reglementari cu privire la activitatea de distributie si distribuitor precum si la activitatea de furnizare si furnizor.
Art. 3 punctul 21 din lege prevede ca distributia de energie electrica este activitatea de transport a energiei electrice prin retelele electrice in vederea livrarii acesteia catre clienti , fara a impune furnizarea .
La punctul 23 din art. 23 este definita activitatea de furnizare ca fiind comercializarea energiei electrice catre clienti .
Operatorul de distributie este orice persoana care detine o retea de distributie potrivit art. 3 pct. 34. prin urmare , furnizorul de energie electrica vinde energia electrica pe care distribuitorul o transporta.
Daca intervin intreruperi in activitatea de distributie , furnizorul nu va vinde energie electrica.
Interpretarea drepturilor si a obligatiilor pe care le are furnizorul potrivit contractului trebuie sa se realizeze in raport cu Legea nr. 13/ 2007 . Atat continutul contractelor cat si Regulamentul de furnizare a energiei electrice aprobat prin HG nr. 1007/2004 urmeaza , pana la modificarea lor , sa fie puse in acord cu prevederile L. 13/ 2007 . prin urmare Y in calitate de furnizor nu are instrumentele necesare sa savarseasca fata retinuta in sarcina sa si nu poate sa raspunda contraventional pentru un alt operator economic .
Dispozitiile art. 55 al.1 din L. 13/ 2007 au fost de asemenea interpretate eronat de intimata .
Astfel , s-a ignorat de catre intimata in interpretarea data faptul ca furnizorul raspunde atunci cand exista o dauna si aceasta a fost provocata de el. In situatia reclamata consumatorul nu a pretins si nu a dovedit existenta unei daune, in sensul legii si nici a culpei furnizorului .
Acesta a semnalat existenta unor intreruperi in alimentarea cu energie electrica care desigur l-au nemultumit .
In rest , raspunderea este fie a distribuitorului , fie a operatorului national de transport .
Y este intr-adevar in relatiile cu clientii interfata intre acestia si operatorul de distributie sau transport ( in cazul clientilor mari ), dar nu raspunde pentru ei.
De aceea apreciaza ca , procesul - verbal incheiat este nelegal si netemeinic, petentul nefacandu-se vinovat de savarsirea faptei retinute in sarcina sa. Acest lucru este posibil, in situatia cand intreruperea alimentarii cu energie electrica a respectivului consumator era rezultatul unui ordin al furnizorului pentru neindeplinirea unor obligatii contractuale ( ex. cea de plata a facturii ) .
Chiar si in acest caz , manevra de intrerupere o face tot distribuitorul ,dar dispozitia apartine furnizorului. In cazul dedus judecatii , intreruperea alimentarii cu energie electrica s-a datorat unor lucrari pe care distribuitorul le-a efectuat in reteaua proprie de distributie. Mai adauga ca raspunderea contraventionala este personala , ceea ce inseamna ca raspunde cel care se face vinovat de savarsirea faptei ce constituie contraventie . De altfel , scopul legii nu poate fi atins decat prin sanctionarea celui care e face vinovat de savarsirea faptei.
Atata timp cat intimata va sanctiona furnizorul nu o sa indrepte conduita distribuitorul in relatia cu clientii .
In dovedirea plangerii a solicitat incuviintarea probei cu inscrisuri , depunand la dosarul cauzei copia procesului - verbal de contraventie copia instiintarii de plata , copia reclamatiei catre OPC Calarasi, depusa de consumatorul M.S .
Prin intampinarea depusa la dosarul cauzei , intimata a solicitat respingerea plangerii contravenientei.
Analizand actele si lucrarile dosarului , instanta a retinut urmatoarele : la data de 28 octombrie 2010, Y este sesizat de o persoana fizica in legatura cu intreruperea furnizarii energiei electrice de catre furnizorul X Calarasi - de un numar de 13 ori, in perioada 27.09. - 27.10. 2010 .
Trecand la cercetarea sesizarii Y s-au deplasat la sediul furnizorului constatand ca sesizarea se confirma .
Prin adresa nr. 9193 / E / 25.11.2010 , transmisa catre Y, furnizorul recunoaste ca " intreruperile neplanificate ( defectiuni trecatoare ) se datoreaza functionarii instalatiilor de protectie si automatizarilor " din proprietatea sa.
S-a tras concluzia ca furnizorul si-a incalcat atributiunile prev. de art. 55 al.1 din L. 13 2007, care specifica : " furnizorul raspunde pentru toate daunele provocate consumatorilor din culpa sa, in conditiile stabilite prin contractul de furnizare " .
Deoarece furnizarea curentului s-a facut cu intreruperi s-a constatat ca au fost incalcate prevederile OG nr. 21/ 1992 - art. 7 lit. c , liniuta 3 - si in baza art. 50 al.1 lit. e a fost aplicata amenda de 10.000 lei pentru contraventia savarsita .
Contravenienta nu a achitat ? din minimul amenzii ( 1000 lei ) formuland in termen legal plangerea ce face obiectul judecatii .
Di analiza plangerii , instanta retine ca petenta se considera nevinovata de savarsirea contraventiei retinute in sarcina sa, deoarece in conformitate cu dispozitiile L.13 / 2007 activitatea sa se rezuma la furnizarea energiei electrice si nu la distribuirea acesteia , ce apartine unui operator economic diferit , specializat. Intreruperile de energie electrica nu sunt contestate, insa acestea se datoreaza unor lucrari pe care distribuitorul le-a efectuat in reteaua proprie de distributie .
In concluzie , sustine ca intimata a interpretat eronat art.55 al.1 , din L. 13 / 2007 sanctionand-o pe petenta pentru o fapta comisa de o alta entitate economica .Prin urmare principiul raspunderii personale a fost incalcat iar scopul legii nu mai poate fi atins, sanctiunea aplicata furnizorului neputand indrepta conduita distribuitorului .
Analizand situatia de fapt dedusa judecatii prin prisma dispozitiilor legale incidente in materie ( L.13/ 2007, HG nr. 1007 / 2004, OG 21/ 1922 ) precum si a motivelor invocate in plangere, instanta a pronuntat o sentinta de respingere a acesteia pentru urmatoarele considerente :
- potrivit art. 24 al.1 din HG nr. 1007 / 2004 furnizorul este responsabil in relatia cu consumatorul pentru calitatea serviciului de furnizare a anergiei electrice, in conformitate cu prevederile contractului de furnizare,
- al 2 - drepturile si obligatiile furnizorului catre consumator , ce
decurg din utilizarea retelei electrice , sunt transferate operatorului retelei respective de distributie sau de transport prin clauzele contractelor de distributie sau transport .
Art.25 prevede ca fac exceptie de la prevederile art. 24 consumatorii care incheie direct contractul de distributie si /sau de transport cu un operator de distributie sau cu operatorul de transport si de sistem care nu este aceeasi persoana juridica cu furnizorul cu care a incheiat contract de furnizare , caz in care operatorul de retea este responsabil in relatia cu consumatorul pentru calitatea energiei electrice si continuitatea in alimentarea cu energie electrica .
Per a contrario) - atata timp cat petenta nu a facut dovada existentei unui alt contract incheiat intre persoana fizica si distribuitor, ei ii revine obligatia contractuala de a livra energie electrica la parametrii de calitate si in mod continuu, in conformitate cu " Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori " - aprobat prin HG 1007 / 2004.
Asadar , avand in vedere aceste dispozitii legale precum si cele ale art. 55 - 57 din Legea 13/ 2007 , petenta in calitate de " furnizor " nu este, asa cum sustine doar "interfata " in relatia " distribuitor ", " consumator " ci parte in contractul de furnizare a energiei electrice , careia ii revine anumite drepturi si obligatii , a caror nerespectare atrage raspunderea.
Dealtfel , acestea sunt preluate in contractul tip ( din care instanta a dispus a fi atasat prezentei cauze ) .
Astfel , se poate observa ca obiectul contractului il constituie :
- furnizarea energiei electrice la locul de consum si realimentarea
raporturilor dintre furnizor si consumator privind furnizarea , conditiile de consum , facturarea si plata energiei electrice ,
- furnizorul are obligatia sa furnizeze consumatorului energie
electrica in mod continuu , cu exceptia perioadei pentru revizia si respectiv reparatia instalatiilor energetice de distributie , care se anunta in mass - media cu minim 24 de ore inainte , si a duratei de remediere a avariilor si deranjamentelor , in conformitate cu standardul de performanta .
Conform art. 157 din HG 1007 / 2004 furnizorul de energie electrica raspunde in fata consumatorului pentru calitatea serviciului de furnizare a energiei electrice , conform prevederilor "standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice , elaborat de autoritatea competenta si ale contractului de furnizare .
Art. 158 - Calitatea serviciului de furnizare cuprinde :
a) calitatea comerciala
b) calitatea energiei electrice -
c) continuitatea alimentarii
Corelativ , consumatorul are dreptul sa consume energie electrica in
conformitate cu prevederile contractului .
Rezulta ca atata timp cat consumatorul se achita de obligatia platii c/valorii energiei electrice si de alte obligatii ce-i revin , are dreptul sa pretinda de la furnizor indeplinirea integrala a obligatiilor sale , cu exceptia situatiilor prevazute de lege.
Prin urmare furnizorul are o raspundere fata de consumator nu numai in situatia in care i-a produs daune materiale ( conform reglementarii legale dar si in situatia in care prejudiciul este de alta natura.
In speta intreruperea energiei electrice in mod repetat , pe timp de zi si de noapte , pe diferite perioade de timp , de 13 ori intr-un interval de 30 de zile , constituie un disconfort evident pentru consumator ( chiar daca a suferit deteriorarea aparaturii electrice ) caruia nu -i revine decat " culpa " achitarii facturii energiei electrice .
Conduita furnizorilor ( petenta in speta ) nu poate ramane nesanctionata , in baza argumentatiei din plangere, conform careia ar fi exonerata perpetum de orice raspundere - aceasta revenind altor entitati economice.
In concluzi4e instanta retine ca in mod concret intimata a identificat fapta culpabila savarsita de petenta ca , exista temei legal al tragerii la raspundere a acesteia , ca amenda aplicata este intre limitele legii astfel incat plangerea va fi respinsa ca neantemeiata . Plangerea nu se timbreaza .
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE :
Respinge plangerea introdusa de contravenienta X - cu sediul in Calarasi , judetul Calarasi, impotriva procesului - verbal de contraventie nr. 67049 din 25.11.2010 emis de intimata Y Calarasi .
Cu recurs in 15 zile de la comunicare .
Pronuntata in sedinta publica din 24 ianuarie 2011.
1
Plingere contraventionala respinsa.
Asupra plangerii contraventionale de fata :
Prin plangerea introdusa de contravenienta X - cu sediul in in Calarasi, judetul Calarasi a solicitat ca prin hotararea ce se va pronunta in contradictoriu cu intimatul Y CALARASI , sa se dispuna anularea procesului - verbal de contraventie seria ANPC , nr. ooooooo, prin care a fost sanctionat cu amenda in suma de 10.000 lei , pentru savarsirea contraventiei prevazute de art. 7 al. c , liniuta 3 din Ordonanta nr. 21 / 1992 , privind protectia consumatorilor .
In motivarea plangerii se arata ca procesul verbal de contraventie sus contestat este nelegal si netemeinic .
Intimata a avut in vedere sesizarea unei persoane fizice , conform careia in intervalul 27 septembrie - 27 octombrie 2010 , energia electrica a fost intrerupta de mai multe ori .
De asemenea intimata a avut in vedere prevederile art. 55 al.1 din legea 13/ 2007 , privind furnizarea energiei electrice in conformitate cu care furnizorul raspunde pentru toate daunele provocate consumatorilor din culpa sa , in conditiile contractului de furnizare .
Coreland aceste dispozitii legale cu situatia sesizata de consumator, intimata a ajuns la concluzia ca Y , prin intreruperi in alimentarea cu energie electrica a savarsit cu vinovatie o fapta ce consta in nerespectarea clauzelor contractuale.
Apreciaza ca cele consemnate in procesul verbal contestat ca si sanctiunea aplicata sunt rezultatul neantelegerii, pe de o parte a situatiei de fapt si, pe de alta parte, a interpretarii gresite a legii .
Sesizarea consumatorului a avut ca obiect intreruperi in alimentarea cu energie electrica . Alimentarea cu energie electrica se realiza prin instalatii electrice ( retele electrice , in principal ) si este activitatea pe care o desfasoara distribuitorul.
Doar acesta este in masura sa asigure transportul energiei electrice si sa realizeze distributia catre consumatori . In acest sens , Legea nr. 13 / 2007 contine suficiente si explicite reglementari cu privire la activitatea de distributie si distribuitor precum si la activitatea de furnizare si furnizor.
Art. 3 punctul 21 din lege prevede ca distributia de energie electrica este activitatea de transport a energiei electrice prin retelele electrice in vederea livrarii acesteia catre clienti , fara a impune furnizarea .
La punctul 23 din art. 23 este definita activitatea de furnizare ca fiind comercializarea energiei electrice catre clienti .
Operatorul de distributie este orice persoana care detine o retea de distributie potrivit art. 3 pct. 34. prin urmare , furnizorul de energie electrica vinde energia electrica pe care distribuitorul o transporta.
Daca intervin intreruperi in activitatea de distributie , furnizorul nu va vinde energie electrica.
Interpretarea drepturilor si a obligatiilor pe care le are furnizorul potrivit contractului trebuie sa se realizeze in raport cu Legea nr. 13/ 2007 . Atat continutul contractelor cat si Regulamentul de furnizare a energiei electrice aprobat prin HG nr. 1007/2004 urmeaza , pana la modificarea lor , sa fie puse in acord cu prevederile L. 13/ 2007 . prin urmare Y in calitate de furnizor nu are instrumentele necesare sa savarseasca fata retinuta in sarcina sa si nu poate sa raspunda contraventional pentru un alt operator economic .
Dispozitiile art. 55 al.1 din L. 13/ 2007 au fost de asemenea interpretate eronat de intimata .
Astfel , s-a ignorat de catre intimata in interpretarea data faptul ca furnizorul raspunde atunci cand exista o dauna si aceasta a fost provocata de el. In situatia reclamata consumatorul nu a pretins si nu a dovedit existenta unei daune, in sensul legii si nici a culpei furnizorului .
Acesta a semnalat existenta unor intreruperi in alimentarea cu energie electrica care desigur l-au nemultumit .
In rest , raspunderea este fie a distribuitorului , fie a operatorului national de transport .
Y este intr-adevar in relatiile cu clientii interfata intre acestia si operatorul de distributie sau transport ( in cazul clientilor mari ), dar nu raspunde pentru ei.
De aceea apreciaza ca , procesul - verbal incheiat este nelegal si netemeinic, petentul nefacandu-se vinovat de savarsirea faptei retinute in sarcina sa. Acest lucru este posibil, in situatia cand intreruperea alimentarii cu energie electrica a respectivului consumator era rezultatul unui ordin al furnizorului pentru neindeplinirea unor obligatii contractuale ( ex. cea de plata a facturii ) .
Chiar si in acest caz , manevra de intrerupere o face tot distribuitorul ,dar dispozitia apartine furnizorului. In cazul dedus judecatii , intreruperea alimentarii cu energie electrica s-a datorat unor lucrari pe care distribuitorul le-a efectuat in reteaua proprie de distributie. Mai adauga ca raspunderea contraventionala este personala , ceea ce inseamna ca raspunde cel care se face vinovat de savarsirea faptei ce constituie contraventie . De altfel , scopul legii nu poate fi atins decat prin sanctionarea celui care e face vinovat de savarsirea faptei.
Atata timp cat intimata va sanctiona furnizorul nu o sa indrepte conduita distribuitorul in relatia cu clientii .
In dovedirea plangerii a solicitat incuviintarea probei cu inscrisuri , depunand la dosarul cauzei copia procesului - verbal de contraventie copia instiintarii de plata , copia reclamatiei catre OPC Calarasi, depusa de consumatorul M.S .
Prin intampinarea depusa la dosarul cauzei , intimata a solicitat respingerea plangerii contravenientei.
Analizand actele si lucrarile dosarului , instanta a retinut urmatoarele : la data de 28 octombrie 2010, Y este sesizat de o persoana fizica in legatura cu intreruperea furnizarii energiei electrice de catre furnizorul X Calarasi - de un numar de 13 ori, in perioada 27.09. - 27.10. 2010 .
Trecand la cercetarea sesizarii Y s-au deplasat la sediul furnizorului constatand ca sesizarea se confirma .
Prin adresa nr. 9193 / E / 25.11.2010 , transmisa catre Y, furnizorul recunoaste ca " intreruperile neplanificate ( defectiuni trecatoare ) se datoreaza functionarii instalatiilor de protectie si automatizarilor " din proprietatea sa.
S-a tras concluzia ca furnizorul si-a incalcat atributiunile prev. de art. 55 al.1 din L. 13 2007, care specifica : " furnizorul raspunde pentru toate daunele provocate consumatorilor din culpa sa, in conditiile stabilite prin contractul de furnizare " .
Deoarece furnizarea curentului s-a facut cu intreruperi s-a constatat ca au fost incalcate prevederile OG nr. 21/ 1992 - art. 7 lit. c , liniuta 3 - si in baza art. 50 al.1 lit. e a fost aplicata amenda de 10.000 lei pentru contraventia savarsita .
Contravenienta nu a achitat ? din minimul amenzii ( 1000 lei ) formuland in termen legal plangerea ce face obiectul judecatii .
Di analiza plangerii , instanta retine ca petenta se considera nevinovata de savarsirea contraventiei retinute in sarcina sa, deoarece in conformitate cu dispozitiile L.13 / 2007 activitatea sa se rezuma la furnizarea energiei electrice si nu la distribuirea acesteia , ce apartine unui operator economic diferit , specializat. Intreruperile de energie electrica nu sunt contestate, insa acestea se datoreaza unor lucrari pe care distribuitorul le-a efectuat in reteaua proprie de distributie .
In concluzie , sustine ca intimata a interpretat eronat art.55 al.1 , din L. 13 / 2007 sanctionand-o pe petenta pentru o fapta comisa de o alta entitate economica .Prin urmare principiul raspunderii personale a fost incalcat iar scopul legii nu mai poate fi atins, sanctiunea aplicata furnizorului neputand indrepta conduita distribuitorului .
Analizand situatia de fapt dedusa judecatii prin prisma dispozitiilor legale incidente in materie ( L.13/ 2007, HG nr. 1007 / 2004, OG 21/ 1922 ) precum si a motivelor invocate in plangere, instanta a pronuntat o sentinta de respingere a acesteia pentru urmatoarele considerente :
- potrivit art. 24 al.1 din HG nr. 1007 / 2004 furnizorul este responsabil in relatia cu consumatorul pentru calitatea serviciului de furnizare a anergiei electrice, in conformitate cu prevederile contractului de furnizare,
- al 2 - drepturile si obligatiile furnizorului catre consumator , ce
decurg din utilizarea retelei electrice , sunt transferate operatorului retelei respective de distributie sau de transport prin clauzele contractelor de distributie sau transport .
Art.25 prevede ca fac exceptie de la prevederile art. 24 consumatorii care incheie direct contractul de distributie si /sau de transport cu un operator de distributie sau cu operatorul de transport si de sistem care nu este aceeasi persoana juridica cu furnizorul cu care a incheiat contract de furnizare , caz in care operatorul de retea este responsabil in relatia cu consumatorul pentru calitatea energiei electrice si continuitatea in alimentarea cu energie electrica .
Per a contrario) - atata timp cat petenta nu a facut dovada existentei unui alt contract incheiat intre persoana fizica si distribuitor, ei ii revine obligatia contractuala de a livra energie electrica la parametrii de calitate si in mod continuu, in conformitate cu " Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori " - aprobat prin HG 1007 / 2004.
Asadar , avand in vedere aceste dispozitii legale precum si cele ale art. 55 - 57 din Legea 13/ 2007 , petenta in calitate de " furnizor " nu este, asa cum sustine doar "interfata " in relatia " distribuitor ", " consumator " ci parte in contractul de furnizare a energiei electrice , careia ii revine anumite drepturi si obligatii , a caror nerespectare atrage raspunderea.
Dealtfel , acestea sunt preluate in contractul tip ( din care instanta a dispus a fi atasat prezentei cauze ) .
Astfel , se poate observa ca obiectul contractului il constituie :
- furnizarea energiei electrice la locul de consum si realimentarea
raporturilor dintre furnizor si consumator privind furnizarea , conditiile de consum , facturarea si plata energiei electrice ,
- furnizorul are obligatia sa furnizeze consumatorului energie
electrica in mod continuu , cu exceptia perioadei pentru revizia si respectiv reparatia instalatiilor energetice de distributie , care se anunta in mass - media cu minim 24 de ore inainte , si a duratei de remediere a avariilor si deranjamentelor , in conformitate cu standardul de performanta .
Conform art. 157 din HG 1007 / 2004 furnizorul de energie electrica raspunde in fata consumatorului pentru calitatea serviciului de furnizare a energiei electrice , conform prevederilor "standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice , elaborat de autoritatea competenta si ale contractului de furnizare .
Art. 158 - Calitatea serviciului de furnizare cuprinde :
a) calitatea comerciala
b) calitatea energiei electrice -
c) continuitatea alimentarii
Corelativ , consumatorul are dreptul sa consume energie electrica in
conformitate cu prevederile contractului .
Rezulta ca atata timp cat consumatorul se achita de obligatia platii c/valorii energiei electrice si de alte obligatii ce-i revin , are dreptul sa pretinda de la furnizor indeplinirea integrala a obligatiilor sale , cu exceptia situatiilor prevazute de lege.
Prin urmare furnizorul are o raspundere fata de consumator nu numai in situatia in care i-a produs daune materiale ( conform reglementarii legale dar si in situatia in care prejudiciul este de alta natura.
In speta intreruperea energiei electrice in mod repetat , pe timp de zi si de noapte , pe diferite perioade de timp , de 13 ori intr-un interval de 30 de zile , constituie un disconfort evident pentru consumator ( chiar daca a suferit deteriorarea aparaturii electrice ) caruia nu -i revine decat " culpa " achitarii facturii energiei electrice .
Conduita furnizorilor ( petenta in speta ) nu poate ramane nesanctionata , in baza argumentatiei din plangere, conform careia ar fi exonerata perpetum de orice raspundere - aceasta revenind altor entitati economice.
In concluzi4e instanta retine ca in mod concret intimata a identificat fapta culpabila savarsita de petenta ca , exista temei legal al tragerii la raspundere a acesteia , ca amenda aplicata este intre limitele legii astfel incat plangerea va fi respinsa ca neantemeiata . Plangerea nu se timbreaza .
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE :
Respinge plangerea introdusa de contravenienta X - cu sediul in Calarasi , judetul Calarasi, impotriva procesului - verbal de contraventie nr. 67049 din 25.11.2010 emis de intimata Y Calarasi .
Cu recurs in 15 zile de la comunicare .
Pronuntata in sedinta publica din 24 ianuarie 2011.
1
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contestatie in anulare
Contestatie in anulare - Sentinta civila nr. 324 din data de 28.03.2011contestatie in anulare.inculpat neaudiat in calea de atac - Decizie nr. 35 din data de 10.12.2008
Simetrie: conditii de autorizare functionare agent forta de munca - retragere autorizatie. - Sentinta civila nr. 56/F din data de 03.06.2015
Decizie de impunere emisa de Casa judeteana de Asigurari de Sanatate pentru stabilirea contributiei de asigurari de sanatate datorata ca urmare a producerii de venituri din profesia de avocat - Decizie nr. 24/R din data de 13.01.2015
Suspendare permis de conducere masura administrativa sau sanctiune contraventionala complementara in cazul prevazut de art. 103 alin 1 lit. c) din OUG nr. 195/2002. - Decizie nr. 381/R din data de 31.03.2014
Motivele si conditiile de admisibilitate ale contestatiei in anulare. Greselile instantei de recurs, care deschid calea contestatiei in anulare sunt greseli de fapt si nu greseli de judecata, de apreciere a probelor. - Decizie nr. 2190/R din data de 29.09.2014
I. Potrivit art. 318 alin. 1 Cod procedura civila: �Hotararile instantelor de recurs mai pot fi atacate cu contestatie cand dezlegarea data este rezultatul unei greseli materiale sau cand instanta, respingand recursul sau admitandu-l numai in parte, a omi - Decizie nr. 3410/R din data de 20.06.2013
Modalitatea de calcul prevazuta la art. 3 lit.z din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare este aplicabila tuturor termenelor prevazute de actul normativ care reglementeaza achizitiile publice. - Decizie nr. 957/R din data de 22.10.2010
conteststie la tabelul definitiv al creantelor debitoarei - Sentinta civila nr. 2601/sind din data de 12.12.2011
Contestatie impotriva tabeluluipreliminar al creantelor debitoarei SC.I.C. SRL - Sentinta civila nr. 623/sind din data de 01.04.2010
Contestatie in anulare. Admisibilitate. Notiunea de greseala materiala. - Decizie nr. 1019 din data de 28.06.2017
Contesta?ie in anulare. Alegerea de domiciliu dupa comunicarea hotararii. Neindeplinirea condi?iilor art. 317 alin. (1) pct. 1 din Codul de procedura civila. - Decizie nr. 53 din data de 17.02.2016
Contestatie in anulare. Greseala materiala. - Decizie nr. 4554 din data de 19.11.2012
Contestatia in anulare speciala. Invocarea drept erori materiale a unor greseli de judecata. Inadmisibilitatea contestatiei. - Decizie nr. 790 din data de 28.04.2010
Contestatie in anulare pe temeiul art.317 alin.1 pct.1 Cod procedura civila. Completarea cadrului procesual cu o parte si pronuntarea asupra caii de atac la acelasi termen, fara citarea respectivei parti, desi nu era reprezentata si nici nu solicitas... - Decizie nr. 297 din data de 24.03.2010
Contestatie in anulare intemeiata pe dispozitiile art. 317 alin. 1 pct. 2 Cod procedura civila - Decizie nr. 469 din data de 21.04.2008
Contestatie in anulare. Termen de exercitare - Decizie nr. 349 din data de 06.09.2007
Contestatie in anulare. Netimbrarea apelului si recursului - Decizie nr. 534 din data de 07.12.2007
Contestatie in anulare. Inadmisibilitatea recursului formulat impotriva deciziei irevocabile pronuntata in contestatie in anulare in raport cu disp. art.317, 318, 320 alin.3 si art.377 Cod procedura civila - Decizie nr. 99 din data de 17.08.2006
Contestatie in anulare. Calitate procesuala activa - Decizie nr. 2000 din data de 18.12.2006