Programare consultatie online avocat
InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Constanta

Plangere contraventionala. Societate comerciala cu sediu in zona Portului Constanta Sud. Arondare din punct de vedere administrativ-teritorial. Nerespectarea obligatiilor de a depune declaratiile si de a achita taxele si impozitele catre UAT Constanta. In

(Sentinta civila nr. 11337 din data de 30.10.2014 pronuntata de Judecatoria Constanta)

Domeniu | Dosare Judecatoria Constanta | Jurisprudenta Judecatoria Constanta

Contraventii

Prin plangerea contraventionala inregistrata pe rolul acestei instante la data de 3.04.2014 petenta SC C.C.S. SRL a solicitat anularea procesului verbal de contraventie seria  (...)/20.03.2014 emis de intimata Serviciul de Impozite si Taxe Constanta iar, in subsidiar reindividualizarea acestei amenzi.
In motivarea in fapt a cererii sale, petenta a aratat, in esenta,  ca este inregistrata pe rolul fiscal al municipiului Constanta incepand cu data de 01.10.2013, pana la aceasta data sediul social fiind in Agigea, Portul Constanta, fiind arondati fiscal comunei Agigea. In acest sens, a achitat toate taxele si impozitele catre bugetul local al acestei unitati administrativ teritoriale.
Urmare a raportului de inspectie fiscala din data de 20.03.2014, societatii petente i s-a aplicat sanctiunea amenzii pentru nedepunerea declaratiilor de impunere la dobandirea, instrainarea si transferul autoturismelor la SPIT Constanta pe parcursul anilor 2008-2013. Aceste declaratii de impunere insa au fost depuse insa, la Primaria Agigea, deoarece pana la 1.10.2013 societatea petenta a fost inregistrata pe rolul fiscal al acestei unitati teritoriale administrative.
In drept, petenta a invocat prevederile O.G. nr. 2/2001.
In probatiune, petenta a solicitat incuviintarea probei cu inscrisuri.
Cererea a fost legal timbrata cu taxa de timbru de 20 lei conform art. 19 din O.U.G. nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru.
Intimata a formulat intampinare, prin care a solicitat respingerea plangerii, ca neintemeiata. In cuprinsul intampinarii, aceasta a expus istoricul zonei digului de sud a Portului Constanta, aratand, in esenta, ca prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, suprafata de 988ha din zona Portului Constanta Sud este arondata din punct de vedere administrativ- teritorial Municipiului Constanta, si nu Comunei Agigea, astfel incat, inca de la inceput societatea petenta avea obligatia de a depune declaratiile si de a achita taxele si impozitele catre UAT Constanta, iar nu catre UAT Agigea. In ceea ce priveste efectul depunerii declaratiilor catre aceasta din urma unitate, apreciaza ca societatea petenta  are dreptul la restituirea acestor sume, insa acest aspect nu este de natura sa o exonereze de la raspunderea contraventionala.
In cauza s-a incuviintat si administrat proba cu inscrisuri.
Analizand actele si lucrarile dosarului, instanta retine urmatoarele:
Prin procesul verbal de contraventie scria DC nr. 9/09.09.2013, petenta a fost sanctionata cu amenda contraventionala in cuantum de 5568 lei, pentru neindeplinirea obligatiilor fiscale prevazute de art. 294 alin. 2 lit. b si art. 264 alin. 4 C. fisc.
Conform art. 34 alin. 1 din OG nr. 2/2001, instanta constata ca plangerea contraventionala a fost introdusa in termenul de 15 zile de la inmanare prevazut de art. 31 din OG nr. 2/2001.
A. Sub aspectul legalitatii procesului-verbal contestat, instanta apreciaza ca acesta a fost intocmit cu respectarea dispozitiilor art. 17 din OG nr. 2/2001 referitoare la mentiunile obligatorii ce trebuie prevazute sub sanctiunea nulitatii si care pot fi invocate si de instanta din oficiu.
B. Constatand legalitatea procesului-verbal contestat, instanta apreciaza ca acesta se bucura si de o prezumtie de temeinicie, astfel cum reiese din economia dispozitiilor art. 34 alin. 1 din O.G. nr. 2/2001, prezumtie relativa care poate fi rasturnata insa prin administrarea probei contrarii.
Aceasta proba trebuie sa fie facuta de catre contestator, in calitate de titular al plangerii contraventionale, astfel cum impune art. 249 C. proc. civ.
In cauza de fata, insa, petentul a recunoscut  faptul ca  pentru perioada 2008-2013 a depus declaratiile de impunere si a achitat taxele si impozitele catre UAT Agigea, intrucat a avut sediul in com. Agigea, Portul Constanta Sud Agigea.
In solutionarea prezentului litigiu urmeaza a se stabili care era apartenenta teritorial administrativa a terenului unde isi afla sediul social petenta anterior datei de 1.10.2013.
 Astfel, aceasta a aratat ca sediul se afla in zona Portului Constanta Sud Agigea si se gasea pe raza unitatii administrativ teritoriale Agigea. 
Analizand insa actele aflate la dosar, instanta constata ca prin incheierile de intabulare nr. 2565/13.02.2006 si nr. 2564/13.02.2006 pronuntate de OCPI Constanta, a fost finalizat cadastrul la nivelul Portului Constanta, pentru intreaga suprafata de 34990704 mp aferenta, fiind alocat numar cadastral cod 2798/118, deschizandu-se Cartea Funciara a terenului pe unitatea administrativ-teritoriala a Municipiului Constanta sub nr. 892, intabulandu-se dreptul de proprietate in favoarea Statului Roman la B1. Aceste incheieri de intabulare au fost atacate, astfel cum s-a retinut prin decizia nr. 796/CA/12.09.2011 pronuntata de Curtea de Apel Constanta, de catre Comuna Agigea prin Primar si Primarul Comunei Agigea in dosarul nr. 22315/212/2008, in care s-a pronuntat sentinta civila nr. 4422/06.03.2009, respingandu-se cererea avand ca obiect rectificarea acestora, in sensul radierii din Cartea Funciara a mentiunii privind apartenenta din punct de vedere administrativ teritorial a Portului Constanta Sud Agigea si inscrierea acestuia in Cartea Funciara a Comunei Agigea.
In aceste conditii, dupa emiterea incheierilor de intabulare mai sus mentionate, mentinute de instanta prin respingerea plangerii formulate de Comuna Agigea prin Primar si Primarul Comunei Agigea, unitatea administrativ - teritoriala de care apartinea Portul Constanta Sud Agigea este municipiul Constanta.
Ulterior, contrar incheierilor de intabulare, Consiliul Local al Comunei Agigea a emis Hotararea nr. 38/23.03.2009 prin care a inclus in administrarea teritoriala a Comunei Agigea suprafata de 988 ha teren din incinta Portului Constanta Sud Agigea, iar in baza acestei hotarari au perceput de la contribuabilii care isi aveau sediul in Portul Constanta impozitele si taxele locale. HCL Agigea nr. 38/23.03.2009 a fost insa anulata de instanta in cauza ce a facut obiectul dosarul nr. 4910/118/2009, in care, prin sentinta civila nr. 1320/21.10.2010 pronuntata de Tribunalul Constanta, irevocabila prin respingerea recursului prin decizia civila nr. 796/CA/12.09.2011 pronuntata de Curtea de Apel Constanta, s-a retinut ca delimitarea teritoriala a comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor se stabileste prin lege, Consiliul Local neavand competenta in acest sens.  
Din cuprinsul hotararilor pronuntate in dosarul nr. 4910/118/2009, care se impun cu putere de lucru judecat, instanta retine ca unitatea administrativ - teritoriala Comuna Agigea nu mai poate pretinde dupa data pronuntarii deciziei nr. 796/CA/12.09.2011 ca suprafata de teren de 988 mp din incinta Portului Constanta Sud Agigea este in administrarea sa, aceasta revenind in administrarea Municipiului Constanta.
In aceste conditii, conform prevederilor legale mai sus mentionate, creditorul creantei privind impozitele si taxele pe care le-ar datora petenta este Municipiul Constanta si nu Comuna Agigea.
Asadar, petenta era obligata sa depuna declaratiile si sa achite taxele si impozitele catre UAT Constanta, iar nu catre Comuna Agigea, astfel incat fapta contraventionala exista, fiind savarsita de catre petent cu vinovatie, neavand relevanta forma acesteia - in speta culpa.
Cu toate acestea, instanta retine ca, potrivit art. 5 alin. 5 si 21 alin. 3 din OG 2/2001, sanctiunea stabilita trebuie sa fie proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite, tinandu-se seama de imprejurarile in care a fost savarsita fapta, de modul si mijloacele de savarsire a acesteia, de scopul urmarit. De asemenea, la individualizarea sanctiunii, instanta va avea in vedere si faptul ca sanctiunea juridica, inclusiv cea contraventionala, nu reprezinta un scop in sine, ci un mijloc de reglare a raporturilor sociale, de formare a unui spirit de responsabilitate, iar pentru aceasta nu este necesar ca in toate cazurile sa fie aplicata sanctiunea amenzii.
In aceste conditii, avand in vedere ca petenta nu a urmarit prin nedepunerea declaratiilor fiscale un scop ilicit - sustragerea de la plata taxelor si impozitelor catre stat - aceasta facand dovada ca a achitat aceste taxe catre Comuna Agigea - instanta va admite in parte plangerea contraventionala si va inlocui sanctiunea amenzii contraventionale cu  avertismentul.
Astfel, instanta apreciaza ca scopul preventiv al acestei sanctiuni poate fi atins si prin aceasta sanctiune. La aceasta concluzie s-a ajuns avand in vedere si situatia litigioasa dintre cele doua unitati administrativ teritoriale, de notorietate pentru autoritatile publice, care nu poate fi folosita in detrimentul contribuabililor de buna credinta, cum este si cazul petentei.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete

Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014
Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca �daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. �art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016