InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Targu-Mures

Penal - infractiuni de coruptie (Legea nr. 78/2000) - abuz in serviciu contra intereselor publice

(Hotarare nr. 186 din data de 15.02.2011 pronuntata de Judecatoria Targu-Mures)

Domeniu Infractiuni | Dosare Judecatoria Targu-Mures | Jurisprudenta Judecatoria Targu-Mures

I. Prin Rechizitoriul din 18 decembrie 2009 al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia Nationala Anticoruptie - Serviciul Teritorial Tg.Mures s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale si trimiterea in judecata a inculpatilor:
- FV trimis in judecata pentru savarsirea  infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice fapta prevazuta si pedepsita de art. 132 din Legea nr. 78/2000 modificata, raportat la art. 248 Cod penal si complicitate la incheierea de tranzactii financiare utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei sale in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, fapta prevazuta si pedepsita de art. 26 Cod penal, raportat la art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 modificata, cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal si art. 33 lit. a Cod penal.
 - MD trimis in judecata pentru savarsirea  infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice fapta prevazuta si pedepsita de art. 132 din Legea nr. 78/2000 modificata, raportat la art. 248 Cod penal; incheierea de tranzactii financiare utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei sale in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, fapta prevazuta si pedepsita de art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 modificata, cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal; instigare la abuz in serviciu contra intereselor publice, fapta prevazuta si pedepsita de art. 25 Cod penal, raportat la art. 132 din Legea 78/2000 - modificata cu referire la art. 248 Cod penal, toate cu aplicarea art. 33 lit. a Cod penal.
- AM trimis in judecata pentru savarsirea  infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice fapta prevazuta si pedepsita de art. 132 din Legea nr. 78/2000 modificata, cu referire la art. 248 Cod penal.
II. In actul de sesizare al instantei s-a retinut, in esenta, in legatura cu infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, prevazuta de art. 132 din Legea 78/2000 - modificata - cu referire la art. 248 Cod penal, retinuta in sarcina inculpatului FV ca acesta, in calitatea sa de Director Executiv in cadrul Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara, in exercitarea atributiilor de serviciu, a aprobat planificarea serviciilor agentilor de paza pe perioada 22.06.2009 - 17.07.2009 prin care a repartizat doi agenti de paza - angajati ai Serviciului Puplic Politia Comunitara - sa execute serviciul de transport valori la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures, in conditiile in care, la data de 15.06.2009, contractul de prestari servicii intre aceasta societate si Serviciul Public Politia Comunitara fusese reziliat si preluat de S.C. VDG Security S.R.L. iar intre aceasta din urma societate si Serviciul Public Politia Comunitara nu exista un contract, producandu-se astfel un prejudiciu Primariei Targu-Mures in valoare de 2.727,20 lei si creandu-se un avantaj patrimonial VDG Security .
In sarcina aceluiasi inculpat s-a retinut in actul de sesizare savarsirea infractiunii prevazute de art. 26 Cod penal raportat la art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 - modificata cu retinerea art. 41 alin. 2 Cod penal constand in aceea ca, in aceeasi calitate - de Director Executiv in cadrul Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara, cu intentie si in baza aceleiasi rezolutii infractionale - avand un interes in S.C. VDG Security S.R.L., a semnat si trimis catre S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures , adresa nr. 193/20.05.2009 (prin care a determinat S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures sa incheie un contract de prestari servicii paza si transport valori cu S.C. VDG Security S.R.L., in scopul obtinerii de venituri pentru aceasta societate), iar la data de 01.06.2009 a semnat Actul Aditional de reziliere a contractului de prestari servicii dintre Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures.
S-a retinut de asemenea ca, in baza aceleiasi rezolutii infractionale, inculpatul FV, a semnat si trimis catre S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures adresa nr. 194/20.05.2009 (prin care a determinat S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures sa incheie un contract de prestari servicii paza si transport valori cu S.C. VDG Security S.R.L., in scopul obtinerii de venituri pentru aceasta societate), iar la data de 15.06.2009 a semnat Actul Aditional de reziliere a contractului de prestari servicii dintre Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures.
In fine s-a retinut ca, inculpatul FV, actionand in baza aceleiasi rezolutii infractionale, a semnat si trimis catre S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias adresa nr. 195/20.05.2009 (prin care a determinat S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias sa incheie un contract de prestari servicii paza si transport valori cu S.C. VDG Security S.R.L., in scopul obtinerii de venituri pentru aceasta societate), iar la data de 15.06.2009 a semnat Actul Aditional de reziliere a contractului de prestari servicii dintre Serviciul Public Politia Comunitara si S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias.
In sarcina inculpatului MD s-a retinut savarsirea infractiunii prevazute de art. 132 din Legea 78/2000 - modificata - cu referire la art. 248 Cod penal, constand in aceea ca in calitatea sa de sef Birou Paza Obiective in cadrul Serviciul Public Politia Comunitara al Primariei Targu-Mures (functie indeplinita pana la data de 08.07.2009) a planificat doi agenti de paza - angajati ai Serviciului Public Politia Comunitara - in serviciul de paza transport valori la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures cu toate ca la data de 15.06.2009 contractul intre Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures fusese reziliat (fiind preluat de S.C. VDG Security S.R.L. la recomandarea inculpatului FV) si fara ca intre Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. VDG Security S.R.L. (al carui administrator era inculpatul MD) sa existe un contract, prin activitatea efectuata de cei doi agenti de paza producandu-se un prejudiciu Primariei Targu-Mures in cuantum de 2.727,20 lei si creandu-se un avantaj patrimonial S.C. VDG Security S.R.L.
In sarcina aceluiasi inculpat s-a retinut savarsirea infractiunii prevazute de art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 - modificata cu retinerea art. 41 alin. 2 Cod penal constand in aceea ca, in baza aceleiasi rezolutii infractionale,  in calitatea sa - de sef Birou Paza Obiective in cadrul Serviciul Public Politia Comunitara al Primariei Targu-Mures, cunoscand prin natura functiei sale ca urmau a fi reziliate contractele de prestari servicii incheiate intre Primaria Targu-Mures-Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures, S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures si S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias, precum si pretul acestor contracte, a semnat, in calitate de administrator al S.C. VDG Security S.R.L., contractele de prestari servicii nr. 5393/10.06.2009 intre S.C. VDG Security S.R.L. si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures, nr. 837/27.05.2009 intre S.C. VDG Security S.R.L. si S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures si 71/01.07.2009 intre S.C. VDG Security S.R.L. si S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias, in scopul obtinerii de foloase pentru S.C. VDG Security S.R.L.
S-a retinut in sarcina aceluiasi inculpat savarsirea infractiunii prevazute de art. 25 Cod penal, raportat la art. 132 din Legea 78/2000 - modificata cu referire la art. 248 Cod penal, constand in aceea ca in calitatea sa de sef Birou Paza Obiective in cadrul Serviciul Public Politia Comunitara al Primariei Targu-Mures, in perioada iunie- iulie 2009, cu intentie, l-a determinat pe inculpatul AM - consilier in cadrul Serviciului de Resurse Umane - Primariei Targu-Mures, sa solicite S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L. (cu care Primariei Targu-Mures avea contract de prestari servicii) efectuarea examenului medical pentru 35 persoane - angajati ai Serviciului Public Politia Comunitare - desi, in realitateacestia erau angajati ai S.C. VDG Security S.R.L., prin aceasta cauzandu-se Primariei Targu-Mures un prejudiciu in suma de 8.500 lei, reprezentand contravaloarea analizelor medicale, prin aceasta aducandu-se un avantaj patrimonial S.C. VDG Security S.R.L.
In fine, prin acelasi act de sesizare s-a retinut in sarcina inculpatului AM savartirea infractiunii prevazute de art. 132 din Legea nr. 78/2000 modificata, cu referire la art. 248 Cod penal constand in aceea ca in calitate de consilier in cadrul Primariei Targu-Mures - Serviciul Resurse Umane, in exercitarea atributiilor de serviciu, cu stiinta, fiind determinat de inculpatul MD, in perioada iunie-iulie 2009, a solicitat S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L. efectuarea examenului medical pentru 35 de persoane - ca si angajati ai Primariei Targu-Mures, desi in realitate acestia erau angajati ai S.C. VDG Security S.R.L., cauzand prin aceasta un prejudiciu in suma de 8.050 lei - reprezentand contravaloarea analizelor medicale, aducandu-se astfel un avantaj patrimonial S.C. VDG Security S.R.L.
S-a retinut ca inculpatii nu sunt cunoscuti cu antecedente penale si ca acestia au fost nesinceri pe parcursul urmaririi penale, negand savarsirea faptelor ce li se imputa.
Situatia de fapt descrisa in rechizitoriu a fost intemeiata pe urmatoarele mijloace de proba administrate in faza de urmarire penala: declaratiile inculpatilor FV (vol.1 - f.14-17, vol.1 - f.28-35 si 337 - 338), MD (vol.1 - f.52-58 si 70-71), AM (vol.1 - f.80 - 84), declaratiile martorilor  Padurean Valer (vol.1 - f-188 - 192), Hodos Petru Sorin (vol.1 - f.194 - 197), AM (vol.1 - f.205- 210), Lupei Daniela Teodora (vol.1 - f.212 - 215), Nasca Danut (vol.1 - f.218 - 222), Florea Viorel (vol.1 - f.224 - 228), Negru Lucian Sebastian (vol.1 - f.230 - 234), Valcauan Stefan (vol.1 - f.236 - 241), Gomotirceanu Adriana Maria (vol.1 - f-243 - 246), Chincesan Sergiu (vol.1 - f.248 - 251), Fridrik Ferenc István (vol.1 - f.253 - 255), Horvath Maria (vol.1 - f.256 - 260), Barabás Horea Cristian (vol.1 - f.261 - 264), Kylien Szilard (vol.1 - f.267 - 270), Garbu Alexandru (vol.1 - f.273 - 276), Hunyadi Attila (vol.1 - f.279 - 282), Baba Ioan (vol.1 - f.285 - 288), Luca Alexandru (vol.1 - f.290 - 293), Bauer Andrea (vol.1 - f-295 - 298), Horobet Sergiu (vol.1 - f.300 - 303), Buda Stelian Bogdan (vol.1 - f.305 - 308), copia fisei postului inculpatului AM (f.87 - 90 vol I), adresa Primariei mun. Tg.Mures cu nr.424/08.09.2009 privind  situatia cu personalul angajat al Politiei Comunitare Tg.Mures in perioada 01.01.2009 la zi in copie xerox (f.2-4 vol II), adresa Primariei mun. Tg.Mures - Serviciul Salarizare si resurse Umane nr.468/01.10.2009 si contractul de munca al inculpatului MD - fost sef Biroul la Serviciul Paza Obiective in copie xerox (f.6-10 vol.II), adresa Primariei mun. Tg.Mures - Serviciul Public Politia Comunitara nr.4512/05.20.2009 si registrul de repartizare a agentilor de paza pe obiective aferente perioadei 01.06.2009 - 17.08.2009 (f.12-65), Adresa D.N.A. - Serviciul Teritorial Tg.Mures din 23.10.2009 catre Serviciul Public Politia Comunitara Tg.Mures privind adresa SC VDG Security SRL Tg.Mures cu nr.3/18.05.2009 (f.66 vol. II), Raspunsul Serviciului Public Politia Comunitara Tg.Mures nr.4970/23.10.2009 de negasire a acestei adrese (f.67 Vol. II),  proces verbal din 27.10.2009 incheiat cu ocazia xerocopierii unor pozitii din registrul de intrari - iesiri corespondenta al Serviciului Public Politia Comunitara Tg.Mures (f.70) si extras din registrul de intrare-iesire corespondenta al Serviciului Public Politia Comunitara Tg.Mures aferente perioadei mai-iunie 2009 (f.71-84 vol. II), Adresa DNA - Serviciul Teritorial Tg.Mures din 27.10.2009 catre Serviciul Public Politia Comunitara Tg.Mures prin care s-au solicitat urmatoarele documente: adresa nr.4787 din 15.10.2009 catre SC VDG Security SRL Tg.Mures, impreuna cu Referatul nr.4576 din 7.10.2009 aprobat de primarul mun. Tg.Mures, referitor la cercetarea patrimoniala a d-lui MD, actul nr.4510 din 02.10.2009 referitor la concluziile privind  recuperarea prejudiciului de la Serviciul Paza Obiective, adresa nr.4528 din 5.10.2009 catre SC VDG Security SRL Tg.Mures, adresa nr.2778 din 07.07.2009 catre SC Compania Aquaserv SA Tg.Mures si SC VDG Security SRL Tg.Mures, adresa nr.1906 din 18.05.2009 catre SC Compania Aquaserv SA Tg.Mures (f.83), Raspunsul Serviciul Public Politia Comunitara Tg.Mures nr.5029/28.10.2009 (f.84 si documentele solicitate in copie xerox (f.85-93 vol. II), adresa Serviciului Public Politia Comunitara Tg.Mures nr.5544/13.11.2009 prin care s-au comunicat registrele de birou cu programarile agentilor de paza pe servicii, aferente perioadei 01.06 - 17.07.2009 si fisele de pontaj aferente lunilor iunie - iulie 2009 (f.95 vol. II), programarile agentilor de paza pe servicii, aferente perioadei 01.06 - 17.07.2009 si fisele de pontaj aferente lunilor iunie - iulie 2009 in copie (f.97 - 110 vol. II), contractele de prestari servicii incheiate de S.C. VDG Security S.R.L.  de la infiintare pana la zi in copie xerox (f.161 - 172 vol. II), tabelul nominal cuprinzand persoanele angajate la S.C. VDG Security S.R.L. care si-au desfasurat activitatea sa S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures dupa incheierea contractelor cu S.C. VDG Security S.R.L. (f.176 - 177 vol. II), date privind numarul angajatilor S.C. VDG Security S.R.L. care poseda permis de port-arma si data obtinerii acestuia, precum si documentele de obtinere (f.180 - 188 vol. II), contractul de prestari servicii nr.131/11.06.2009 incheiat intre S.C. VDG Security S.R.L. si S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L.  (f.191-193 vol. II), copii ale registrului de intrari-iesiri corespondenta al SC VDG Security SRL Tg.Mures (f.195-202 vol. II), documente ridicate de la inculpatul MD (f.206-221 vol. II), Adresa DNA - Serviciul teritorial Tg.Mures din 23.10.2009 catre SC VDG Security SRL Tg.Mures prin care s-a solicitat adresa nr.31/18.05.2009 (f.222 vol. II), Raspunsul SC VDG Security SRL Tg.Mures nr.110/23.10.2009 de negasire a acordului (f.223 vol. II) si alte documente prezentate, in copie (f.224 -230 vol. II), adresa nr. 162/15.10.2009  a S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L., copii dupa tabelul cu persoanele examinate medical in perioada iunie-iulie 2009, facturi fiscale (f.232- 239 vol. II), copii ale registrului apartinand S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L. in care s-a inregistrat contractul de prestari servicii nr.131/11.06.2009, incheiat cu SC VDG Security SRL Tg.Mures (f.242- 250 vol. II), adresa DNA - Serviciul teritorial Tg.Mures din 12.11.2009 catre Policlinica TOPMED Tg.Mures privind adresa Primariei mun. Tg.Mures prin care s-a solicitat efectuarea examenului medical periodic pentru un numar de 35 de angajati ai Politiei Comunitare Tg.Mures, in perioada iunie - iulie 2009 si pentru care s-au emis facturi cu nr.2009443/02.07.2009 si nr.2009484/06.08.2009 (f.251 vol. II), Raspunsul Centruui Medical TOPMED din 13.11.2009, trimis prin fax, referitor si la AM (f.252 vol. II), copii ale dosarelor medicale intocmite de S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L. pentru cele 35 persoane examinate medical in perioada iunie-iulie 2009 si pentru care s-au emis facturile fiscale cu nr.2009443/02.07.2009 si nr.2009484/06.08.2009 catre Primaria Targu-Mures (f.253 vol. II), Raspunsul Centrului Medical TOPMED din 18.11.2009 (f.254) si in copie documentele anexate (f.255-289), adresele ITM Mures nr. 1040/31.07.2009 si 1121/04.09.2009 privind situatia personalului angajat al S.C. VDG Security S.R.L. incepand cu luna februarie 2009  (f.291 - 292 vol. II si 294-297 vol. II), copie a registrului in care s-a inregistrat la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures contractul nr. 5393/10.06.2009, incheiat cu S.C. VDG Security S.R.L. (332 - 336, vol. II), adresa nr. 9395/24.09.2009 a S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias si copie documente (f.347-362 vol. II), adresa nr. nr.14411/ 19.11.2009 a Primariei Targu-Mures privind constituirea de parte civila (f.378, 381 vol. II), adresa nr. 13613/20.10.2009 a Primariei Targu-Mures si copii ale facturilor fiscale ale facturilor fiscale emise de S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L. catre Primaria Targu-Mures, copii ale referatelor de plata a facturilor intocmite de inculpatul AM  (f.2-45 vol. III), Referat de plata nr.30/07.07.2009 (f.47 vol. III), Referat de plata nr.32/24.08.2009 (f.107 vol. III), Referat de plata nr.38/01.10.2008 (f.178 vol. III), contractele incheiate intre S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures si Serviciul Public Politia Comunitar si S.C. VDG Security S.R.L. (f.247-270 vol. III), contractele incheiate intre S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures si Serviciul Public Politia Comunitar si S.C. VDG Security S.R.L. (f.273 - 406 vol. III), adresa nr.2954/16.07.2009 a Serviciului Public Politia Comunitara Tg.Mures si documentele, in original si copie xerox (f.408 - 450 vol. III), Fisa postului inculpatului MD (f.410 vol. III), Fisa postului inculpatului FV (f.411 - 412 vol. III).
III. In cursul cercetarii judecatoresti s-a procedat, in esenta, la administrarea nemijlocita a probei constand in ascultarea inculpatilor si a probei testimoniale administrate anterior in faza de urmarire penala.
In declaratiile date in fata instantei de judecata, inculpatii FV (f.82 - 85), MD (f.86 - 89), AM (f.90 - 91) au adoptat practic, aceeasi pozitie pe care au sustinut-o in faza de urmarire penala, sustinand nevinovatia lor in ceea ce priveste comiterea infractiunilor care li se imputa.
In fata instantei de judecata au fost audiati martorii propusi de catre Parchetul National Anticoruptie - Serviciul Anticoruptie Targu Mures: Bauer Andrea (f.133-134), Buda Stelian Bogdan (f.135 - 136), Chincesan Sergiu Aurel (f.137 - 138), Fridrik Ferenc István (f.139), Lupei Daniel Teodora (f.156- 158), Barabás Horea Cristian (f.159-161), Hodos Petru Sorin (f.162 - 163), Padurean Valer (f.164 - 166), Horvat Maria (f.183-184), Gomotirceanu Adriana Maria (f.185 - 186), Horobet Sergiu (f.187 - 188), Valcauan Stefan (f.189 - 190), Kilyen Szilard (f.199 - 200), Florea Viorel (f.211 - 212), Maior Sergiu Claudiu (f.239-240), Negru Lucian (f.248).
Inculpatii nu au solicitat administrarea de probe in cursul cercetarii judecatoresti.
La termenul de judecata din 25 ianuarie 2011 aparatorii inculpatilor au formulat cereri de schimbare a incadrarii juridice, astfel: pentru inculpatul FV din  infractiunile prevazute si pedepsite de art. 132 din Legea 78/2000 - modificata, cu referire la art. 248 Cod Penal, art. 26 Cod Penal raportat la art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 - modificata cu art. 41 alin. 2 Cod Penal, cu retinerea art.33 lit. a Cod Penal in infractiunile prevazute de art. 249 Cod Penal, art. 26 Cod Penal raportat la art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 - modificata cu art. 41 alin. 2 Cod Penal, cu retinerea art.33 lit. a Cod Penal, pentru inculpatul MD din infractiunile prevazute de art. 132 din Legea 78/2000 - modificata, cu referire la art. 248 Cod Penal, art. 20 Cod Penal raportat la art. 132 din Legea 78/2000 - modificata, cu referire la art. 248 Cod Penal si art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 - modificata cu art. 41 alin. 2 Cod Penal cu retinerea art. 33 lit. a Cod Penal in infractiunea prevazuta de art. 249 Cod Penal, art. 20 Cod Penal raportat la art. 249 Cod Penal si art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 78/2000 - modificata cu art. 41 alin. 2 Cod Penal, cu retinerea art. 33 lit. a Cod Penal, iar pentru inculpatul AM din infractiunea prevazuta si pedepsita de art. 132 din Legea 78/2000 - modificata, cu referire la art. 248 Cod Penal in infractiunea prevazuta de art. 249 Cod Penal.
IV. Analizand coroborat actele si lucrarile dosarului instanta retine urmatoarele:
1. Infiintarea societatii comerciale S.C. VDG Security S.R.L.
La data de 24 februarie 2009 inculpatul MD - ce indeplinea la data respectiva functia de Sef Birou Paza Obiective in cadrul Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara - infiinteaza, ca asociat unic societatea comerciala S.C. VDG Security S.R.L. Inculpatul MD este si administrator al acestei societati comerciale.
Sediul social al societatii este Targu-Mures, str. Prieteniei, nr.3 apt.13 - adresa de domiciliu a inculpatului MD. Societatea are, punct de lucru la adresa din  Targu-Mures, str. Aurel Filimon, nr. 15 unde, potrivit procesului verbal din data de 25.09.2009 intocmit de DNA - Serviciul Teritorial Targu-Mures, ocupa un spatiu inchiriat.
Obiectul principal de activitate este, potrivit statutului societatii, activitate de "protectie si garda"
Potrivit informatiilor furnizate de I.T.M. Mures prin adresa nr. 1040/31.07.2009 (f. 291-292 Vol. II dos.urm.pen.) societatea angajeaza la data de 01.06.2009 un numar de 17 persoane - agenti de paza, la data intocmirii adresei avand angajate un numar de 43 persoane.
2. Contractul intre Primaria Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara - S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures
La data de 10.01.2008 se incheie, intre Consiliul Local al Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara  - in calitate de prestator si S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures - in calitate de achizitor, contractul nr. 308 avand ca obiect "prestarea de servicii de paza a bunurilor, valorilor de orice fel detinute..." (ff. 428-429 - vol. III dos.urm.pen.). Durata contractului este stabilita pentru o perioada de 1 (un) an.
La data de 30.01.2009, ca urmare a Hotararii nr. 229/2008 a Consiliului Local al Municipiului Targu-Mures, se incheie actul aditional nr. 2 prin care, mentinandu-se restul clauzelor contractuale, se modifica tariful pentru prestarea serviciilor de paza efectuate de Serviciul Public Politia Comunitara la suma de 1.500 lei/agent de paza/luna (f.432 vol. III dos.urm.pen.).
Durata contractului modificat prin actul aditional nr.2/30.01.2009 nu se modifica.
La data de 08.05.2009 a fost inregistrata la S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures, sub numarul 204018, adresa Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara fara numar si nedatata -  semnata de inculpatul FV si sef Serviciu Juridic - martora Lupei Daniela (f. 386 vol. III). Prin adresa se aduce la cunostinta societatii ca, potrivit Legii 317/2004, Serviciul Public Politia Comunitara nu mai are competenta necesara a presta servicii de paza conform contractului de prestarii servicii nr. 308/10.01.2008, astfel cum fusese modificat prin Actul Aditional nr. 2/30.01.2009.
Ulterior, prin adresa nr. 193/20.05.2009, Primaria Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara comunica S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures ca "[...] incepand cu data de 01.06.2009 paza obiectivelor care apartin Companiei AQUASERV si transportul de valori vor fi preluate de firma S.C. VDG Security S.R.L., care este de acord sa preia angajatii Politiei Comunitare pentru continuarea serviciului de paza in aceste obiective" (f. 385 vol. III dos.urm.pen.)
La data de 26.05.2009 se incheie intre Municipiului Targu-Mures- Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures Actul aditional nr. 98/26.05.2009, prin care, incepand cu data de 01.06.2009, se reziliaza contractul de prestari servicii existent - contractul de prestari servicii nr. 308/10.01.2008, astfel cum fusese modificat prin Actul Aditional nr. 2/30.01.2009.
Inculpatul MD, in calitate de administrator al S.C. VDG Security S.R.L. trimite S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures oferta de pret, neinregistrata si nedatata (f. 368 - vol. III dos.urm.pen.).
Prin aceasta se ofera un tarif de 1500 lei/agent de paza/luna - identic cu cel practicat de catre Serviciul Public Politia Comunitara, precizandu-se ca societatea dispune de personal calificat, selectionat potrivit dispozitiilor Legii 333/2004, ce este dotat cu armament si sisteme moderne de comunicatii radio, cu toate ca, la data ofertarii sediul social al firmei functiona intr-un spatiu in care nu exista nici macar un telefon fix - fax, iar primii 17 angajati ai societatii si-au obtinut permisul de port-arma abia la data de 17.08.2009, astfel cum reiese din relatiile comunicate la dosarul cauzei de I.T.M. Mures.
La data de 27.05.2009 se incheie intre S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures si S.C. VDG Security S.R.L. contractul de prestari nr. 837, avand ca obiect "prestarea de servicii paza a bunurilor, valorilor de orice fel detinute de beneficiar, de insotire transport valoare si a altor servicii"(ff. 161-163 vol. III dos.urm.pen.). S-a stabilit, prin clauzele contractuale, ca durata contractului este de 7 luni incepand cu data de 01.06.2009, tariful practicat este de 1500 lei/agent de paza/luna.
S-a stabilit, de asemenea, ca serviciile de paza vor fi prestate de un numar de 25 agenti de paza, cu toate ca la momentul incheierii contractului societatea S.C. VDG Security S.R.L. nu avea nici un angajat, iar la data intrarii in vigoare avea un numar de 17 angajati.

3. Contractul intre Primaria Targu-Mures  - Serviciul Public Politia Comunitara - S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias
La data de 31.05.2005 se incheie, intre Consiliul Local al Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara  - in calitate de prestator si S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias - in calitate de achizitor, contractul nr. 54235 avand ca obiect "prestarea de servicii de paza a bunurilor, valorilor de orice fel detinute..." (ff. 355-358 - vol. II dos.urm.pen.). Durata contractului este stabilita pentru o perioada de 1 (un) an, fiind prelungit ulterior prin acte aditionale succesive.
La data de 31.12.2008, ca urmare a Hotararii nr. 229/2008 a Consiliului Local al Municipiului Targu-Mures se incheie actul aditional nr. 81 prin care, mentinandu-se restul clauzelor contractuale, se modifica tariful pentru prestarea serviciilor de paza efectuate de Serviciul Public Politia Comunitara la suma de 1.500 lei/agent de paza/luna.
Contractul modificat prin actul aditional nr. 81/31.12.2008 urma sa fie valabil pana la data de 31.12.2009 ((ff. 359-362 - vol. II dos.urm.pen.)
La data 20.05.2009, prin adresa nr. 195, Primaria Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara, sub semnatura inculpatului FV, comunica S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias ca "incepand cu data de 15.06.2009, paza obiectivului SIRCOSS filiala Targu-Mures va fi preluata de firma S.C. VDG Security S.R.L. care este de acord sa preia angajatii Politiei Comunitare pentru continuarea serviciului de paza la aceste obiective" (f. 354 vol. II dos.urm.pen.).
Ulterior, prin adresa nr. 2274 din 04.06.2009 se comunica Serviciului Public Politia Comunitara ca "...data fiind necesitatea descentralizarii unor servicii [...] prin emiterea Legii Politiei Locale, va instiintam ca incepand cu data de 15.06.2009, paza obiectivului SIRCOSS filiala Mures va fi preluata de firma S.C. VDG Security S.R.L. ..." (f. 353 - vol. II dos.urm.pen.).
Prin adresa cu acelasi numar - 2274 din data de 05.06.2009  Primaria Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara, sub semnatura inculpatului FV, comunica S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias ca "[...] incepand cu data de 01.07.2009 paza obiectivului SIRCOSS filiala Mures va fi preluata de firma S.C. VDG Security S.R.L. care va prelua si angajatii Serviciului Public Politia Comunitara in vederea continuarii serviciului de paza la acest obiectiv." (f. 352 - vol.II dos.urm.pen.).
Ca urmare a adreselor cu numerele 195/20.05.2009 si 2274/04.06.2009, S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias organizeaza o selectie de oferte pentru selectionarea societatii ce urma sa asigure in continuare serviciile de paza pentru obiectivul  SIRCOSS filiala Mures, procedura in urma careia este selectionata S.C. VDG Security S.R.L. care oferise cel mai convenabil tarif - 1500 lei/agent de paza/luna - identic cu cel practicat de Serviciul Public Politia Comunitara.
Se incheie astfel contractul de prestari servicii nr. 71/01.07.2009 intre S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias si S.C. VDG Security S.R.L., avand ca obiect "servicii de protectie si paza", pe o durata de 1 an.
 
4.Contractul intre Primaria Targu-Mures Serviciul Public Politia Comunitara - S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures
La data de 01.10.2005 se incheie, intre Consiliul Local al Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara  - in calitate de prestator si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures - in calitate de achizitor, contractul de prestari servicii avand ca obiect "prestarea de servicii de paza a bunurilor, valorilor de orice fel detinute..." cu durata de valabilitate de 3 ani (ff. 434 - 435 - vol. III dos.urm.pen.).
La data de 31.12.2008, ca urmare a Hotararii nr. 229/2008 a Consiliului Local al Municipiului Targu-Mures se incheie actul aditional nr. 4 prin care, mentinandu-se restul clauzelor contractuale, se modifica tariful pentru prestarea serviciilor de paza efectuate de Serviciul Public Politia Comunitara la suma de 1.500 lei/agent de paza/luna.
Durata contractului modificat prin actul aditional nr. 4/31.12.2008 se mentine nemodificata.
La data de 20.05.2009, prin adresa nr. 194, Primaria Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara, sub semnatura inculpatului FV, comunica S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures ca incepand cu data de 15.06.2009 "paza S.C. "Energomur" S.A.  si transportul de valori vor fi preluate de firma S.C. VDG Security S.R.L. care este de acord sa preia angajatii Politiei Comunitare pentru continuarea serviciului de paza in aceste obiective" (f. 284 vol. III dos.urm.pen. )
Urmare a adresei nr. 194/20.05.2009, la data de 26.05.2009 se incheie intre Primaria Municipiului Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures Actul Aditional nr. 5 al contractului de prestari servicii incheiat intre Serviciul Public Politia Comunitara si societatea sus-amintita prin care se stabileste ca, incepand cu data de 15.06.2009, contractul de prestari servicii este reziliat (f. 270 - vol. III dos.urm.pen.)
La data de 04.06.2009, inculpatul MD, in calitate de administrator al S.C. VDG Security S.R.L. trimite S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures oferta de pret inregistrata la aceasta societate sub nr. 5240/04.06.2009 (f. 251 - vol. III dos.urm.pen.).
Prin aceasta se ofera un tarif de 1500 lei/agent de paza/luna - identic cu cel practicat de catre Serviciul Public Politia Comunitara, precizandu-se ca societatea dispune de personal calificat, selectionat potrivit dispozitiilor Legii 333/2004, ce sunt dotati cu armament si sisteme moderne de comunicatii radio, cu toate ca, la data ofertarii sediul social al firmei functiona intr-un spatiu in care nu exista nici macar un telefon fix - fax, iar primii 17 angajati ai societatii si-au obtinut permisul de port-arma abia la data de 17.08.2009, astfel cum reiese din relatiile comunicate la dosarul cauzei de I.T.M. Mures.
 Urmare a adresei nr. 194/20.05.2009 a Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara si a ofertei de pret facute de S.C. VDG Security S.R.L. - prin administrator MD, se incheie, la data 10.06.2009, contractul avand ca obiect "prestarea de servicii paza a bunurilor, valorilor de orice fel detinute de beneficiar, de insotire transport valoare si a altor servicii", inregistrat sub numarul 5393 la data de 11.06.2009 (ff. 249-250 vol. III dos.urm.pen.).
Durata contractului, agreata de cele doua parti, este de 5,5 luni, incepand cu data de 15.06.2009, tariful practicat pentru serviciile oferite de S.C. VDG Security S.R.L. fiind acela de 1.500 lei/agent de paza/luna - identic, asa cum am aratat cu cel practicat de Serviciul Public Politia Comunitara.

5. Repartizarea celor doi agenti de paza - angajati ai Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara pentru prestarea de activitati de paza la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures in lipsa unui contract incheiat intre Serviciul Public Politia Comunitara si S.C. VDG Security S.R.L.
 Asadar, la data de 10.06.2009, inculpatul MD avea dubla calitate de Sef Birou Paza Obiective in cadrul Serviciului Public Politia Comunitara apartinand Municipiului Targu-Mures si de administrator al S.C. VDG Security S.R.L.
In prima dintre aceste calitati, conform fisei postului (f. 410 vol. III dos.urm.pen.) acesta avea obligatia de "control, pregatire si indrumare a agentilor de paza". In fapt, pe langa atributiile prevazute in fisa postului acesta avea obligatia de a intocmi planificarea personalului din subordine in serviciul de paza la obiectivele aflate sub contract.
In calitatea sa de administrator al S.C. VDG Security S.R.L. cunostea ca la data de 15.06.2009 urma a intra in vigoare contractul de prestari servicii de paza incheiat cu S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures, contract ale carui clauze contractuale prevedeau obligativitatea ca serviciul de transport valori sa fie efectuat de personal inarmat (f. 316-327 vol. II dos.urm.pen.).
In aceeasi calitate, inculpatul MD cunostea ca, desi contractul de prestari serviciu intre VDG si Energomur fusese incheiat, personalul angajat al VDG nu dispunea inca permis de port-arma - asa cum rezulta din inscrisul comunicat la fila 179 vol. II a dosarului de urmarire penala permisele de port-arma au fost eliberate abia la data de 17.08.2009, deci cu aproximativ o luna mai tarziu decat data intrarii in vigoare a contractului prin care se angaja sa furnizeze servicii de paza inarmata transport valori.
In plus, astfel cum reiese din declaratia martorului Luca Alexandru (f. 290-293 vol. I dos.urm.pen.) inculpatul avea cunostinta ca beneficiarul nu va accepta in serviciu personal care sa nu corespunda prevederilor legale, inclusiv sub aspectul existentei permisului de port arma. 
Ca urmare, inculpatul MD a discutat cu inculpatul FV caruia ii cere - in calitatea acestuia de Director Executiv al Serviciului Public Politia Comunitara sa fie de acord ca, pana la obtinerea permiselor de port arma de catre angajatii S.C. VDG Security S.R.L. doi dintre agentii de paza angajati ai Serviciului Politiei Comunitare - sa ramana la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures pentru efectuarea activitatii de transport valori.
Inculpatul MD a aratat ca a facut aceasta solicitare inculpatului FV cu precizarea ca intre S.C. VDG Security S.R.L. si Serviciul Public Politia Comunitara ar fi urmat sa se incheie un contract prin care S.C. VDG Security S.R.L. sa preia costurile serviciului prestat la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures  de catre cei doi agenti de paza angajati la Serviciul Public Politia Comunitara, insa a precizat in acelasi timp ca nu a discutat cu inculpatul FV pretul contractului si nici nu s-a materializat ulterior vreun astfel de contract. (f. 53 - vol. I dos.urm.pen.).
Instanta constata ca, sub acest aspect, declaratia inculpatului MD se coroboreaza cu declaratia inculpatului FV (f. 29-33 vol. I dos.urm.pen.). Astfel, inculpatul FV arata ca inculpatul MD i-a cerut sa incheie "un contract intre Politia Comunitara si societatea lui - VDG SECURITY SRL Targu-Mures, contract prin care doi agenti de paza de la Politia Comunitara sa efectueze insotirea serviciului de transport valori la SC ENERGOMUR SA Targu-Mures pana cand angajatii SC VDG SECURITY SRL vor obtine dotarile cu armament. Desi a existat aceasta discutie, in cele din urma nu s-a materializat intr-un contract scris."
Instanta remarca ca declaratiile celor doi inculpati se coroboreaza si sub alt aspect si anume acela ca aceasta discutie a fost numai una de principiu, fara a se stabili vreuna dintre clauzele contractuale - durata exacta ori amanunte legate de modalitatea de plata a serviciilor prestate de cei doi agenti.
Instanta mai remarca ca din declaratia martorului Luca Alexandru mai rezulta si faptul ca dupa inceperea executarii contractului incheiat intre Energomur si VDG, cei doi agenti prezentati de inculpatul MD pentru a presta serviciul de paza transport valori la Energomur nu aveau armamentul necesar (rezulta de altfel, asa cum s-a retinut ca nici un angajat al VDG nu a obtinut permisul de port arma inainte de data de 17.08.2009) si ca urmare nu a permis acestora sa desfasoare activitatile conform contractului si a cerut inculpatului sa delege doi agenti de paza care sa poata efectua serviciu de paza transport valori conform clauzelor contractuale, cerere urmare careia aceasta activitate a fost desfasurata de doi agenti angajati ai Politiei Comunitare. Declaratia martorului se coroboreaza cu cele rezultate din programarile de permanenta ale celor doi agenti angajati ai Politiei Comunitare care numai la o saptamana de la debutul contractului intre VDG si Energomur, respectiv in data de 22.06.2009, au fost programati a executa serviciul transport valori la aceasta societate.
 Ca urmare, inculpatul MD, in calitatea sa de Sef Birou Paza Obiective din cadrul Primariei Targu-Mures - Serviciul Public Politie Comunitara, a carui atributie era intocmirea planificarii activitatii personalului din subordine intocmeste planificarea personalului din subordine pentru intreaga perioada 08.06.2009 - 19.07.2009.
Astfel cum reiese din documentele aflate la dosarul de urmarire penala (vol. II - filele 58, 44-49, 39-43, 33-37, 29-32), dupa o prima saptamana - 14.06.2009 - 22.06.2009 - in care nici un angajat al Serviciului Public Politia Comunitara nu este programat a efectuat serviciu la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures (sau la vreuna dintre celelalte societati comerciale al caror contract de prestarii servicii de paza incheiat cu Primaria Targu-Mures fusese reziliat), incepand cu data de 22.06.2009 si pana la data de 19.07.2007, conform programarilor intocmite de inculpatul MD (in calitatea sa de Sef Serviciu Paza Obiective) si aprobate de inculpatul FV (in calitatea sa de Director Executiv al Serviciului Public Politia Comunitara), martorii Chincesan Sergiu si Fridrik Ferenc-Istvan - angajati ai Serviciului Public Politia Comunitara, efectueaza serviciul de transport Valori la S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures cu toate ca incepand cu data de 15.06.2009, contractul intre Municipiul Targu-Mures si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures fusese reziliat, iar intre S.C. VDG Security S.R.L. si Serviciul Public Politia Comunitara nu fusese incheiat un contract care sa reglementeze situatia.
Asa cum rezulta din programarile intocmite de inculpatul MD si aprobate de inculpatul FV martorii Chincesan Sergiu si Fridrik Ferenc-Istvan au continuat a efectua serviciul de transport valori la Energomur pana la data de 10.07.2009. Astfel, la data de 12.07.2009 - zi de duminica - inculpatul Munteanu Dumitru (care demisionase din functia de Sef Birou Paza Obiective cu cateva zile inainte, respectiv la data de 08.07.2209) a telefonat martorului Padurean Valer solicitandu-i acestuia sa scoata pe cei doi agenti din efectuarea serviciului la Energomur, ceea ce s-a si intamplat astfel incat, desi pentru perioada 14.07.2009 - 19.07.2009 acestia figurau repartizati pentru efectuarea serviciului transport valori la Energomur, in fapt, acestia au prestat alte activitati de data acesta in cadrul Serviciului Public Politia Comunitara.
Instanta constata ca la data de 02.10.2009 s-a solicitat martorilor Padurean Valer si Hodos Sorin note explicative in legatura cu faptul ca in perioada 15.06.2009 - 10-07.2009 doi angajati ai Serviciului Public Politia Comunitara din cadrul Primariei Targu-Mures au efectuat servicii de paza in favoarea unei societati comerciale fara a exista temei legal, iar la data de 07.10.2009, inregistrat sub numarul 4576 la Municipiul Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara - se intocmeste de catre inculpatul FV referat privind cercetarea patrimoniala a numitului MD, propunandu-se recuperarea pagubei materiale in cuantum de 2728 lei produs din vina acestuia. (ff. 86-89).
La data de 05.10.2009, prin adresa inregistrata sub numarul 4528 (f.90 vol. II dos.urm.pen.) se solicita VDG Security SRL, de catre inculpatul FV, sa procedeze la achitarea serviciului prestat de cei doi agenti de paza in favoarea acestei societati comerciale.
Instanta remarca insa ca numai la data de 22.10.2009 se inregistreaza sub numarul 4510 la Serviciul Public Politia Comunitara (f.87 Vol.II dos.urm.pen.) concluziile rezultate in urma cercetarii patrimoniale in care se stabileste ca responsabil pentru prejudicierea patrimoniului institutiei cu suma de 2.728 lei este inculpatul MD si se propune recuperarea prejudiciului conform prevederilor art. 270 alin. 1 din Legea 53/2003 (Codul Muncii).

 6. Efectuarea controalelor medicale in vederea angajarii la Serviciul Public Politia Comunitara pentru 35 persoane la S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L. - persoane care in realitate urmau a se angaja la S.C. VDG Security S.R.L.
In calitatea sa de angajat al Serviciului Public Politia Comunitara, inculpatul MD avea cunostinta ca intre Primaria Targu-Mures si Centrul Medical Top Med exista un contract de prestarii servicii in temeiul caruia personale ce urmeaza a fi angajate in cadrul institutiei efectua examenele medicale pentru incheierea contractelor de munca, iar angajatii institutiei efectuau controalele medicale periodice.
Astfel cum rezulta din Fisa Postului inculpatului AM (f. 88-90 vol. I dos.urm.pen.) ce se coroboreaza cu declaratia acestuia, era in atributiile acestuia "urmarirea efectuarii vizitelor medicale la angajare, periodice si alte vizite medicale conform legii speciale".
In executarea acestor atributii inculpatul AM urmarea efectiv derularea contractului incheiat intre Primaria Targu-Mures si S.C. "Centrul Medical Top Med" S.R.L., facand programarile vizitelor medicale periodice si inmanand persoanelor nou angajate documentele necesare pentru efectuarea examenelor medicale (fisa de solicitare a examenului medical la angajare, dosarul medical si fisa de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca).
Dupa cum reiese din declaratia martorei Horvath Maria (f. 256-258 - vol. I dos.urm.pen.) in executarea contractului de prestari servicii intre Primaria Targu-Mures si Centrul Medical Top Med cu ocazia angajarii de personal de catre Primaria Targu-Mures (personal ce trebuia sa efectueze examenul medical la angajare la Centru Medical Top Med) au existat situatii in care, desi exista obligatia ca persoana nou angajata sa se prezinte pentru efectuarea acestor examene medicale avand asupra sa documentele (fisa de solicitare a examenului medical la angajare, dosarul medical si fisa de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca) inmanate de catre Serviciul Resurse Umane din cadrul Primariei Targu-Mures, persoana ce se prezenta pentru angajare sa nu aiba asupra sa astfel de documente, acestea fiind furnizate de Centrul Medical.
In calitatea sa de Sef Birou Paza Obiective, inculpatul Munteanu Dumitru cunostea modalitatea de derulare a procedurilor referitoare la examinarea medicala a personalului nou angajat precum si cele referitoare la examinarea medicala periodica.
Pe de alta parte, in calitatea sa de administrator al S.C. VDG Security S.R.L., inculpatul MD cunostea faptul ca personalul angajat a presta servicii de paza era necesar a indeplini conditiile prevazute de art. 39 din Legea 333/2003 - respectiv acestea trebuiau sa fie apte din punct de vedere medical pentru prestarea acestui gen de activitate.
Cunoscand, asa cum s-a retinut, ca Centrul Medical Top Med presteaza astfel de servicii medicale pentru Primaria Targu-Mures, la data de 11.06.2009, ca administrator al VDG Security incheie cu acelasi Centru Medical - Top Med - Contractul de prestari servicii inregistrat sub numarul 131/11.06.2009 (f.246-248 vol. II dos.urm.pen.). In temeiul contractului citat, centrul medical se obliga a efectua, pentru un numar de 35 persoane, consultatii de specialitate necesare potrivit legislatiei in vigoare referitoare la examenul periodic sau la angajare.
Cunoscand ca in privinta angajarilor ce se faceau la Primaria Targu-Mures inculpatul AM era cel care se ocupa de programarea examenelor medicale la angajare, inculpatul MD solicita ajutorul acestuia cerandu-i sa procedeze la programarea unui numar de 35 persoane pentru efectuarea examenelor medicale la angajare la Centrul Medical Top Med, solicitare careia inculpatul AM i-a raspuns telefonand atat martorei Gomotarceanu Adriana cat si altor persoane care se ocupau la centrul medical cu programarile si solicitandu-le acestora sa programeze pentru examenul medical 35 persoane.
Inculpatul AM a recunoscut in cursul declaratiilor sale efectuarea acestui demers - respectiv faptul ca a facut programarile pentru examenul medical la angajare - la solicitarea inculpatului Munteanu Dumitru pentru un numar de 35 persoane, declaratie care se coroboreaza cu declaratiile martorelor Gomotarceanu Adriana si Horvath Maria.
Nu rezulta insa din probele administrate ca inculpatul AM - tocmai pentru ca reprezenta in relatiile cu Top Med Primaria Targu-Mures, sa fi precizat in cursul demersului facut la solicitarea inculpatului MD ca cele 35 persoane la care a facut referire urmeaza sa se angajeze ca agenti de paza la societatea comerciala VDG Security si nu la Primaria Targu-Mures. Acest aspect rezulta atat din declaratiile martorei Gomotarceanu (care arata ca inculpatul AM a facut personal programarea pentru cele 35 persoane) cat si din declaratiile martorei Horvath Maria - care arata ca personalul centrului medical a avut convingerea ca cele 35 persoane efectueaza examinari medicale pentru angajare la politia comunitara din cadrul Primariei Targu-Mures de vreme ce programarile au fost facute de inculpatul AM .
Ca urmare, in urma demersului facut de inculpatul AM in perioada 15.06.2009 - 17.07.2009 Centrul medical Top Med a efectuat examinari medicale pentru un numar total de 35 persoane, astfel: in data de 15.06.2009 - un umar de 24 persoane (intre care martorii Baba Ioan, Nasca Danut, Florea Viorel, Negru Lucian-Sebastian, Kylien Szilard, Garbu Alexandru si Hunyadi Attila), in data de 16.06.2009 - 1 persoana, in data de 10.07.2009 - 6 persoane, in data de 14.07.2009 - 1 persoana si in data de 17.07.2009 3 persoane.
Astfel cum rezulta din declaratiile martorilor Florea Viorel (f. 224-226 vol. I - dos.urm.pen., ff. 211 - dosarul instantei), Negru Lucian-Sebastian (f. 231-232 vol. I dos.urm.pen., f. 248 - dosarul instantei) si Kilyen Szilard (f. 267-269 vol.I - dos.urm.pen., f. 149 dosarul instantei) acestia, la solicitarea inculpatului MD, s-au prezentat la Centrul medical Top Med unde au constatat ca si alti colegi, inclusiv martorul Baba Ioan, erau prezenti in scopul efectuarii examenului medical.
In legatura cu momentul efectuarii efective a analizelor medicale martorii declara ca, la momentul la care li s-a cerut sa se prezinte la Centrul Medical Top Med pentru efectuarea analizelor medicale li s-a comunicat de asemenea, de catre inculpatul MD, ca problema este rezolvata la registratura centrului medical.
Aceeasi martori mai declara ca li s-a cerut sa comunice personalului de la registratura centrului medical ca s-au prezentat pentru angajare la Politia Comunitara.
Cu privire la identitatea persoanei care le-a solicitat acest lucru, declaratiile martorilor mai sus nominalizati nu sunt consecvente. Astfel, desi in cursul urmaririi penale, toti trei martorii au declarat ca inculpatul MD a fost acela care le-a solicitat sa declare la registratura centrului medical ca s-au prezentat in vederea angajarii la Politia Comunitara, in cursul declaratiilor date in fata instantei, martorii au revenit asupra declaratiilor anterioare si au aratat ca martorul Baba Ioan - seful de tura de la VDG Security le-a cerut sa se recomande astfel pentru ca astfel examinarea medicala va fi gratuita.
Rezulta insa cu certitudine ca atat celor trei martori cat si celorlalti 32 angajati ai VDG ce au fost examinati medical la Centrul Medical Top Med in perioada 15.06.2009-17.07.2009 le-au fost intocmite dosare medicale in vederea angajarii la Politia Comunitara Targu-Mures, astfel cum reiese din mentiunile facute pe dosarele medicale comunicate in copie la dosarul cauzei (ff. 255-289 vol. II- dos.urm.pen.)
Dupa examinarile medicale, la data de 02.07.2009 Centrul medical Top Med a emis factura fiscala seria MS nr. 2009443 pentru suma de 10.329,60 lei - reprezentand servicii medicale conform contractului 163/14.04.2008.
Factura fiscala este emisa pentru prestarile de servicii medicale aferente lunii mai 2009, fiind atasat "desfasurator luna mai 2009 examinari medicale efectuate pentru Primarie", precum si fisele de aptitudine pentru persoanele examinate.
La data de 07.07.2009 se intocmeste, de catre inculpatul AM, referatul de plata a facturii fiscale seria MS nr. 2009443 pentru suma de 10.329,60 lei - reprezentand servicii medicale conform contractului 163/14.04.2008 (f.47 vol. III dos.urm.pen.) care se ordonanteaza la plata la data de 03.08.2009 (f. 49 vol. III dos.urm.pen.).
Ulterior, la data de 06.08.2009 Centrul medical Top Med a emis factura fiscala seria MS nr. 2009484 pentru suma de 5.773,80 lei - reprezentand servicii medicale conform contractului.
Factura fiscala seria MS nr. 2009484 din 06.08.2009 este emisa pentru prestarile de servicii medicale aferente lunii iulie 2009 fiind atasat "desfasurator luna iulie 2009 examinari medicale efectuate pentru Primarie", precum si fisele de aptitudine pentru persoanele examinate.
La data de 24.08.2009 se intocmeste, de catre inculpatul AM, referatul de plata a facturii fiscale seria MS nr. 2009484/06.08.2009 pentru suma de 5.773,80 lei- reprezentand servicii medicale conform contractului 163/14.04.2008 (f.107 vol. III dos.urm.pen.) care se ordonanteaza la plata la data de 24.08.2009 (f. 109 vol. III dos.urm.pen.)
Atat factura fiscala seria MS nr. 2009443/02.07.2009 (pentru suma de 10.329,60 lei) cat si factura fiscala seria MS nr. 2009484/06.08.2009 (pentru suma de 5.773,80 lei) emise de Top Med catre Municipiul Targu-Mures se platesc de catre Municipiul Targu-Mures prin Ordinul de plata nr. 4706/25.08.2009 (110 vol. III dos.urm.pen.)
La data de 15.10.2009, inculpatul AM intocmeste adresa inregistrata sub numarul 13211 prin care Municipiul Targu-Mures solicita Centrului Medical Top Med stornarea facturilor cu numerele 2009443/02.07.2009 si 2009484/06.08.2009 ca urmare a constatarii faptului ca cele 35 persoane supuse controlului medical nu aveau calitatea de angajati ai institutiei (f.15 vol. III dos.urm.pen.).
La aceeasi data (f. 10 vol. III dos.urm.pen.), Centrul Medical Top Med intocmeste adresa inregistrata sub numarul 160/15.10.2009 prin care instiinteaza Primaria Municipiului Targu-Mures ca in urma verificarilor interne ocazionate de inchiderea de trimestru s-a constatat facturarea in plus (cu suma de 8.050 lei) a unor servicii medicale, iar in vederea corectarii greselilor de facturare s-au emis facturile storno si documentele justificative.
Se anexeaza factura fiscala seria MS nr. 2009103 din 30.09.2009 emisa de Top Med catre Primaria Targu-Mures pentru stornarea sumei de 5.750,00 lei - reprezentand servicii medicale aferente lunii iunie 2009 (f. 11 vol. III dos.urm.pen.) si factura fiscala seria MS nr. 2009104 din 30.09.2009 emisa de Top Med catre Primaria Targu-Mures pentru stornarea sumei de 2.300 lei - reprezentand servicii medicale aferente lunii iulie 2009 (f. 13 vol. III dos.urm.pen.).
Instanta constata ca desi factura emisa in luna iulie 2009 - respectiv 02.07.2009 - se refera la servicii medicale aferente lunii mai 2009 - cand au fost examinate medical 32 persoane (fisele de aptitudini a acestora si tabelul nominal cuprinzand numele personalului examinat periodic fiind anexate facturii), aceasta se refera in fapt la servicii medicale prestate de Centrul Medical Topmed atat in cursul lunii mai 2009 cat si in cursul lunii iunie 2009, iar pentru luna iunie 2009 nu a fost intocmit un desfasurator din care sa rezulte numarul persoanelor examinate si tipul serviciului medical prestat si nici atasate fisele de aptitudini ale persoanelor examinate in aceasta perioada - inculpatul AM a procedat la intocmirea referatului de plata.
Instanta mai constata ca nici din documentele anexa ale facturii emise in data de 06.08.2009  nu rezulta ca Centrul Medical Topmed ar fi efectuat analize medicale pentru persoane care sa nu fie angajate ale Municipiului Targu-Mures, cu toate acestea, in cuprinsul adreselor intocmite la data de 15.10.2009 atat Centrul Medical cat si Municipiul Targu-Mures constata ca in mod gresit au fost facturate (de catre Topmed), respectiv platite (de catre Municipiul Targu-Mures) servicii medicale pentru un numar de 35 de persoane, procedandu-se ulterior la stornarea sumelor, astfel cum rezulta din documentele aflate la dosarul cauzei.
Rezulta deci ca inculpatul AM (ce avea, in temeiul fisei postului, obligatia de a verifica corespondenta intre sumele facturate de Centrul Medical cu serviciile medicale solicitate unitatii medicale si prestate de aceasta) a intocmit referatele de plata cunoscand ca facturile emise cuprind si servicii medicale prestate pentru cele 35 persoane pentru care, la solicitarea inculpatului MD, facuse programari la Centrul Medical Top Med.

 V. In ceea ce priveste incadrarea juridica data faptelor retinute prin rechizitoriu in sarcina inculpatilor, instanta apreciaza ca se impun o serie de considerente pentru fiecare infractiune in parte, motiv pentru care acestea vor fi analizate separat in cele ce urmeaza.
1. In legatura cu infractiunea asimilata infractiunilor de coruptie, prevazuta de art. 12 lit. a din Legea 78/2000, constatam ca textul incriminator prevede urmatoarele: "Sunt pedepsite cu inchisoarea de la 1 la 5 ani urmatoarele fapte, daca sunt savarsite in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite: a) efectuarea de operatiuni financiare, ca acte de comert, incompatibile cu functia, atributia sau insarcinarea pe care o indeplineste o persoana ori incheierea de tranzactii financiare, utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei, atributiei sau insarcinarii sale"
Analizand acest text de lege prin raportare la cele retinute in rechizitoriu la capitolul destinat incadrarii juridice a faptei, constatam ca dispozitia legala este foarte complexa, iar procurorul a avut in vedere urmatoarele ipoteze:
In privinta inculpatului MD - fapta de a incheia tranzactii financiare, utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei, atributiei sau insarcinarii sale daca este savarsita in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite.
Examinand situatia de fapt descrisa mai sus coroborat cu ipoteza legala incriminatorie avuta in vedere la momentul emiterii rechizitoriului, constatam ca nu sunt intrunite elementele constitutive ale infractiunii asimilate infractiunilor de coruptie, prevazuta de art.  12 lit. a din Legea 78/2000.
Astfel, textul legal incriminator are in vedere, ca si conditie preexistenta, incheierea unei operatiuni financiare ca act de comert, iar pentru existenta elementului material al laturii obiective stabileste indeplinirea cumulativa a doua conditii. Prima dintre acestea se refera la natura tranzactiei, iar cea de-a doua se refera la imprejurarea ca aceasta sa fi fost realizata de faptuitor utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei, atributiei sau insarcinarii.
Analizand cea de-a doua conditie (referitoare la imprejurarea ca tranzactia sa fi fost realizata de faptuitor utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei, atributiei sau insarcinarii), instanta constata ca din probele administrate rezulta ca in virtutea functiei si atributiilor sale de serviciu inculpatul MD a cunoscut faptul ca contractele de prestari servicii intre Primaria Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara pe de o parte  si S.C. "Energomur" S.A. Targu-Mures , S.C. "Compania Aquaserv" S.A. Targu-Mures  si  S.N.G.N. ROMGAZ S.I.R.C.O.S.S. Medias , pe de alta parte, urmau a fi realizate.
Desi nu in virtutea functiei sale, inculpatul MD a cunoscut si ca termenul scurt in care Primaria Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara a facut cunoscuta intentia sa de reziliere a contractelor de prestari servicii de paza incheiate cu Energomur, Aquaserv si Romgaz nu da posibilitate acestora din urma sa deruleze intreaga procedura de achizitii publice prevazuta de normele legale in vigoare.
 Cunoscand atat informatiile legale de rezilierea contractelor cat si imprejurarile legate de obligativitatea derularii procedurilor de achizitie publica, continutul si durata acestor proceduri, inculpatul MD a facut celor trei societati comerciale oferte de pret identice cu cele prevazute in contractele incheiate cu Primaria Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara.
Desi in rechizitoriu s-a retinut ca inculpatul a cunoscut, in virtutea functiei sale, si pretul practicat in contractele incheiate intre Primaria Targu-Mures - Serviciul Public Politia Comunitara pe de o parte  si Energomur, Aquaserv si Romgaz, pe de alta parte, instanta nu va retine in sarcina inculpatului si aceasta imprejurare avand in vedere ca nivelul taxei pentru prestarea serviciilor de paza efectuate de Serviciul Public Politia Comunitara s-a stabilit pentru anul 2009 prin Hotararea Consiliului Local Targu-Mures nr. 229/18.12.2008 - document public.
Cu privire la prima conditie - cea referitoare la natura operatiunii economice efectuate, instanta apreciaza ca se impun cateva observatii preliminare:
In cuprinsul Legii 78/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, legiuitorul foloseste mai multe sintagme pentru a se referi la genul operatiunilor comerciale, respectiv: "operatiuni comerciale" (art. 10 lit. a) , "operatiuni financiare" (art. 12 lit. a), "tranzactii financiare" (art. 12 lit. a) - fara ca vreuna dintre acestea sa fie definita in cuprinsul legii.
Ca urmare, pentru a stabili intelesul avut in vedere de legiuitor prin folosirea sintagmei "tranzactie financiara" in cuprinsul art. 12 lit. a teza finala din Legea 78/2000, este necesar a apela la intelesul obisnuit al termenului, inainte de a stabili daca operatiunea economica incheiata de inculpatul MD este sau nu o tranzactie financiara.
Astfel, de natura tranzactiei comerciale/operatiunii comerciale este existenta concomitenta a doua componente. Prima dintre acestea este o componenta materiala - prestarea serviciului/ livrarea bunului, etc., iar cea de-a doua se refera la plata serviciului/bunului, cele doua aflandu-se intr-o relatie interdependenta.
In schimb, de esenta tranzactiei financiare este faptul ca aceasta are o singura componenta ce se refera la tranzactionarea banilor - prin intermediul instrumentelor bancare si/sau financiare.
Revenind la operatiunea economica efectuata de inculpatul MD - respectiv incheierea contractelor de prestari servicii de paza cu Energomur, Aquaserv si Romgaz, acestea sunt, in mod evident in opinia instantei, tranzactii/operatiuni comerciale a carui parte financiara (legata de plata serviciului prestat ca parte a actului de comert si eventual din punctul de vedere al relatiei partilor cu banca legat de plata/incasare) nu are o existenta independenta ci este subordonata componentei materiale a operatiunii economice.
Avand in vedere aceste considerente, instanta constata ca natura tranzactiilor incheiate de inculpatul MD nu este una financiara ci doar una comerciala.
In plus, fata de argumentele mai sus expuse, instanta mai retine faptul ca daca legiuitorul ar fi avut in vedere totalitatea operatiunilor comerciale, acesta ar fi folosit sintagma "operatiuni comerciale" (astfel cum a procedat in cuprinsul art. 10 lit. a al aceluiasi act normativ) si nu pe cea de "tranzactii financiare".
Avand in vedere considerentele mai sus retinute, instanta constata ca in privinta faptelor pentru care in sarcina inculpatului MD s-a retinut, prin actul de sesizare, savarsirea infractiunii prevazute de art. 12 lit. a din Legea 78/2000, nu sunt intrunite toate elementele constitutive ale infractiunii, motiv pentru care, in temeiul art. art. 11 pct. 2 lit. a Cod Procedura Penala coroborat cu art. 10 alin 1 lit. d Cod Procedura Penala va dispune achitarea inculpatului de sub acuza savarsirii infractiunii prevazute de art. 12 lit. a din Legea 78/2000.
In privinta inculpatului FV astfel cum rezulta din rechizitoriu, procurorul a avut in vedere (similar inculpatului MD) fapta de a incheia tranzactii financiare, utilizand informatiile obtinute in virtutea functiei, atributiei sau insarcinarii sale daca este savarsita in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite.
S-a retinut insa savarsirea acesteia in forma complicitatii - constand in aceea ca a semnat si trimis catre Energomur, Aquaserv si Romgaz instiintari cu privire la rezilierea contractelor de prestari servicii paza si cu privire la disponibilitatea VDG de a continua activitatea, ulterior semnand actele aditionale de reziliere a acestor contracte ca reprezentant al Primaria Targu-Mures - SPPC, determinand astfel societatile Energomur, Aquaserv si Romgaz sa incheie contracte de prestari servicii paza si transport valori cu VDG.
Pentru aceleasi considerente retinute anterior in privinta infractiunii prevazute de art. 12 lit. a din Legea 78/2000, instanta va dispune si achitarea inculpatului FV de sub acuza savarsirii infractiunii mai sus enuntate - in forma complicitatii, in temeiul art.  11 pct. 2 lit. a Cod Procedura Penala coroborat cu art. 10 alin 1 lit. d Cod Procedura Penala.

2. In legatura cu infractiunea asimilata infractiunilor de coruptie, prevazuta de art. 132 din Legea 78/2000, constatam ca textul incriminator prevede urmatoarele: "Infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si infractiunea de abuz in serviciu prin ingradirea unor drepturi, daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani".
Analizand acest text de lege prin raportare la cele retinute in rechizitoriu la capitolul destinat incadrarii juridice a faptelor, constatam ca dispozitia legala este foarte complexa, iar procurorul a avut in vedere urmatoarele ipoteze:
In privinta inculpatului FV - fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor sale de serviciu, cu stiinta, nu indeplineste un act ori il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba patrimoniului unei institutii de stat daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial.
Examinand situatia de fapt descrisa mai sus coroborat cu ipoteza legala incriminatorie avuta in vedere la momentul emiterii rechizitoriului, constatam ca in privinta inculpatului FV sunt intrunite elementele constitutive ale infractiunii prevazute de art. 132 din Legea 78/2000.
Astfel, inculpatul FV este subiect activ al acestei infractiuni intrucat acesta este functionar public. Astfel cum rezulta din fisa postului acestuia (f. 411 vol. III dos.urm.pen.) raportat la prevederile legii nr. 188/1999 - privind statutul functionarilor publici, acesta indeplinea, perioada de timp in care s-au desfasurat evenimentele ce fac obiectul prezentei cauze, in cadrul Primariei Targu-Mures  - functia de Director Executiv al Serviciului Public Politia Comunitara - functie publica de conducere.
Instanta constata ca sunt indeplinite conditiile cerute de lege pentru existenta elementului material si a cerintelor esentiale ale laturii obiective instituite de legiuitor.
Potrivit aceleiasi fise a postului mai sus citata, intre atributiile inculpatului FV se afla si aceea de a organiza, planifica si conduce intreaga activitate a Politiei Comunitare, atributie pe care inculpatul o si realiza in fapt, astfel cum rezulta din declaratiile acestuia, declaratii ce se coroboreaza cu declaratiile coinculpatului MD si ale martorilor audiati in cauza (Bretfelean Valentin-Constantin, Valcauan Stefan, Hodos Petru-Sorin, Padurean Valer).
In exercitarea acestei atributii, inculpatul FV a aprobat planificarea serviciilor agentilor de paza pentru perioada 22.06.2009 - 17.07.2009, planificare intocmita de inculpatul MD, prin care doi dintre agentii de paza angajati ai Serviciului Public Politia Comunitara - martorii Chincesan Sergiu si Fridrik Ferenc-Istvan au fost repartizati sa execute serviciul de transport valori la Energomur, desi contractul existent intre Serviciului Public Politia Comunitara si Energomur incetase la data de 15.06.2009.
Inculpatul FV cunostea data incetarii contractului intre serviciul al carui director executiv era si Energomur dupa cum cunostea si faptul ca, incepand cu aceeasi data - 15.06.2009 - serviciul de paza la Energomur - inclusiv serviciul de transport valori a fost preluat de VDG - societate comerciala al carui asociat unic si administrator era subordonatul s
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Infractiuni

Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1417 din data de 17.10.2017
Infractiuni - Decizie nr. 250 din data de 25.10.2016
Infractiuni - Decizie nr. 241 din data de 10.11.2016
TRAFIC DE DROGURI - Sentinta penala nr. 4 din data de 18.01.2017
infractiunea de schimbare, fara respectarea prevederilor legale, a destinatiei fondurilor obtinute din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de aceasta - Sentinta penala nr. 65 din data de 16.06.2015
consumul ilicit de droguri - Sentinta penala nr. 173 din data de 05.12.2014
Trafic de droguri - Sentinta penala nr. 158 din data de 22.10.2014
Infractiunile de incaierare ?i ultraj contra bunelor moravuri si tulburarea linistii publice, tentativa la omor calificat. Concursul real de infractiuni - Sentinta penala nr. 66 din data de 23.03.2011
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 261 din data de 22.04.2010
infractiuni privind circulatia pe drumurile publice - Sentinta penala nr. 66 din data de 04.06.2009
- Sentinta civila nr. 306 din data de 17.06.2009
- Sentinta penala nr. 68 din data de 10.06.2009
Recursul inculpatului, declarat pe latura civila, nu este intemeiat, deoarece inculpatul este cel care este obligat sa suporte prejudiciul creat partii civile APIA, prin fapta comisa. Raspunderea civila delictuala a inculpatului intervine pentru fapta pro - Decizie nr. 727/R din data de 23.09.2013
Infractiuni la legi speciale – Calitatea de subiect activ principal, pasiv principal si pasiv secundar la infractiunile prev. la art. 37 alin. 1 si art. 38 alin. 1 din Legea nr. 319/2006 – privind protectia muncii. - Decizie nr. 152 din data de 20.02.2013
Laboratoarele din cadrul Serviciilor Medico Legale Judetene care nu au infiintate, prin hotararea directiilor judetene de sanatate publica si cu avizul institutelor de medicina legala competente, laboratoare de specialitate cum ar fi cele prevazute in ar - Sentinta penala nr. 17/F din data de 20.02.2013
Intemeierea hotararii de condamnare si pe declaratiile date de martor in faza de urmarire penala, in situatia imposibilitatii audierii sale in prima instanta si in recurs, nu incalca dispozitiile art. 6 paragraf 3 lit. d din Conventia Europeana a Dreptur - Decizie nr. 134/R din data de 14.02.2013
Potrivit art.181 alin.2 Cod penal, la stabilirea in concret a gradului de pericol social se tine seama de modul si mijloacele de savarsire a faptei, de scopul urmarit, de imprejurarile in care fapta a fost comisa, de urmarea produsa sau care s-ar fi ... - Decizie nr. 1004/R din data de 02.12.2011
In verificarea dispozitiilor art. 64 alin. 2/2 Cod procedura penala, procedura stabilirii alcoolemiei inculpatului a fost una legala si cu respectarea dispozitiilor in materie. Potrivit art. 14 alin.3 din OMS nr. 376 din 10 aprilie 2006, in situati... - Decizie nr. 895/R din data de 03.11.2011
Legea sanctioneaza persoana depistata in trafic si care pare sub influenta alcoolului, de a se sustrage de la recoltarea probelor biologice in vederea stabilirii alcoolemiei. In lipsa unor motive temeinice, de natura a justifica refuzul recoltarii pr... - Decizie nr. 733/R din data de 29.09.2011
Trafic de persoane. Trafic de minori. Modalitati alternative de realizare a elementului material. Sedinta de judecata. Caracterul ei secret. Luarea masurii de siguranta a interzicerii exercitarii functiei in indeplinirea careia un inculpat a comis fa... - Decizie nr. 38/Ap din data de 01.03.2011