Nationalizare
(Decizie nr. 253R din data de 08.02.2012 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti) Recurentul-parat a fost obligat tocmai la indeplinirea sarcinilor care sunt stabilite prin Legea nr. 10/2001 conform art. 29, adica sa emita o decizie motivata prin care sa faca propunere de acordare de despagubiri si sa inainteze toata documentatia Secretariatului Comisiei Centrale de Stabilire a Despagubirilor conform Titlul VII din Legea nr. 247/2005 si nu sa stabileasca si sa plateasca cuantumul acestor despagubiri.
- Art. 29 din Legea nr. 10/2001, raportat la Titlul VII din Legea nr. 247/2005
Domeniu nationalizare
(CURTEA DE APEL BUCURESTI - Sectia a IV-a Civila,
decizia civila nr. 253/R din data de 08 februarie 2012)
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs Municipiul Bucuresti, prin Primarul General si a criticat hotararea ca nelegala, invocand dispozitiile art. 304 pct. 9 Cod procedura civila si aratand ca a fost data cu aplicarea gresita a legii, in sensul ca, in mod gresit a fost obligat Municipiul Bucuresti la emiterea unei dispozitii de acordare de despagubiri si sa inainteze toata documentatia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor.
Recurenta a aratat ca unitatea detinatoare sesizata cu solutionarea notificarii nu are obligatia de a acorda masuri reparatorii sub forma de despagubiri banesti, nici de a propune o anumita suma, ci aceste obligatii se limiteaza numai la emiterea unei decizii motivate cu propunerea de acordare de despagubiri conform art. 29 din Legii nr. 10/2001 raportat la dispozitiile Legii nr. 247/2005.
Recurenta a aratat ca are obligatia legala de a propune acordarea de despagubiri in conditiile legii speciale privind regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv si de a inainta dosarul administrativ institutiei Prefectului Municipiul Bucuresti, in vederea legalitatii actului emis.
Recurenta a aratat ca valoarea echivalenta a imobilului solicitat urmeaza a fi stabilita de catre Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor careia i se predau notificarile formulate potrivit Legii nr. 10/2001, insotite de avizul de legalitate al prefectului.
Analizand hotararea recurata, Curtea constata ca prin dispozitivul sentintei civile nr. 1140 din 10.06.2011 a Tribunalul Bucuresti - Sectia a V-a Civila, s-a admis in parte cererea formulata de catre intimatii-reclamanti constatandu-se ca acestea sunt persoane indreptatite pentru obtinerea de masuri reparatorii pentru imobilul situat in Bucuresti, str. _si a fost obligat Municipiul Bucuresti, prin Primarul General sa emita dispozitie cu propunere de despagubiri pentru imobilul in litigiu si sa inainteze documentatia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor potrivit Titlului VII din Legea nr. 247/2005.
Dispozitivul acestei sentinte corespunde criticilor formulate prin motivele de recurs de catre Municipiul Bucuresti, prin Primarul General care arata obligatiile ce sunt stabilite in sarcina sa prin Legea nr. 247/2005, in sensul ca aceste obligatii sunt cele ce s-au stabilit prin dispozitivul sentintei criticate si in concordanta cu acesta.
Curtea constata ca recurentul-parat a fost obligat tocmai la indeplinirea sarcinilor care sunt stabilite prin Legea nr. 10/2001 conform art. 29, adica sa emita o decizie motivata prin care sa faca propunere de acordare de despagubiri si sa inainteze toata documentatia Secretariatului Comisiei Centrale de Stabilire a Despagubirilor conform Titlul VII din Legea nr. 247/2005 si nu sa stabileasca si sa plateasca cuantumul acestor despagubiri.
Pentru considerentele aratate, Curtea, in temeiul prevederilor art. 312 alin. 1 Cod procedura civila, va respinge recursul ca nefondat.
- Art. 29 din Legea nr. 10/2001, raportat la Titlul VII din Legea nr. 247/2005
Domeniu nationalizare
(CURTEA DE APEL BUCURESTI - Sectia a IV-a Civila,
decizia civila nr. 253/R din data de 08 februarie 2012)
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs Municipiul Bucuresti, prin Primarul General si a criticat hotararea ca nelegala, invocand dispozitiile art. 304 pct. 9 Cod procedura civila si aratand ca a fost data cu aplicarea gresita a legii, in sensul ca, in mod gresit a fost obligat Municipiul Bucuresti la emiterea unei dispozitii de acordare de despagubiri si sa inainteze toata documentatia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor.
Recurenta a aratat ca unitatea detinatoare sesizata cu solutionarea notificarii nu are obligatia de a acorda masuri reparatorii sub forma de despagubiri banesti, nici de a propune o anumita suma, ci aceste obligatii se limiteaza numai la emiterea unei decizii motivate cu propunerea de acordare de despagubiri conform art. 29 din Legii nr. 10/2001 raportat la dispozitiile Legii nr. 247/2005.
Recurenta a aratat ca are obligatia legala de a propune acordarea de despagubiri in conditiile legii speciale privind regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv si de a inainta dosarul administrativ institutiei Prefectului Municipiul Bucuresti, in vederea legalitatii actului emis.
Recurenta a aratat ca valoarea echivalenta a imobilului solicitat urmeaza a fi stabilita de catre Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor careia i se predau notificarile formulate potrivit Legii nr. 10/2001, insotite de avizul de legalitate al prefectului.
Analizand hotararea recurata, Curtea constata ca prin dispozitivul sentintei civile nr. 1140 din 10.06.2011 a Tribunalul Bucuresti - Sectia a V-a Civila, s-a admis in parte cererea formulata de catre intimatii-reclamanti constatandu-se ca acestea sunt persoane indreptatite pentru obtinerea de masuri reparatorii pentru imobilul situat in Bucuresti, str. _si a fost obligat Municipiul Bucuresti, prin Primarul General sa emita dispozitie cu propunere de despagubiri pentru imobilul in litigiu si sa inainteze documentatia Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor potrivit Titlului VII din Legea nr. 247/2005.
Dispozitivul acestei sentinte corespunde criticilor formulate prin motivele de recurs de catre Municipiul Bucuresti, prin Primarul General care arata obligatiile ce sunt stabilite in sarcina sa prin Legea nr. 247/2005, in sensul ca aceste obligatii sunt cele ce s-au stabilit prin dispozitivul sentintei criticate si in concordanta cu acesta.
Curtea constata ca recurentul-parat a fost obligat tocmai la indeplinirea sarcinilor care sunt stabilite prin Legea nr. 10/2001 conform art. 29, adica sa emita o decizie motivata prin care sa faca propunere de acordare de despagubiri si sa inainteze toata documentatia Secretariatului Comisiei Centrale de Stabilire a Despagubirilor conform Titlul VII din Legea nr. 247/2005 si nu sa stabileasca si sa plateasca cuantumul acestor despagubiri.
Pentru considerentele aratate, Curtea, in temeiul prevederilor art. 312 alin. 1 Cod procedura civila, va respinge recursul ca nefondat.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Nationalizare
Potrivit dispozitiilor art.26 alin.(3) din Legea nr.10/2001 "decizia sau, dupa caz, dispozitia motivata de respingere a notificarii sau a cererii de restituire in natura poate fi atacata de persoana care se pretinde indreptatita la sectia civila a tribuna - Decizie nr. 65 din data de 02.06.2016Legea nr. 10/2010. Restituirea in natura se poate dispune numai in situatia in care terenul este liber. Interpretarea notiunii de „teren liber” potrivit art. 11 alin.3 din Legea nr. 10/2001 si art. 10.3 din Normele Metodologice de aplicare a Legii nr... - Decizie nr. 56/A din data de 15.04.2010
Legea nr.10/2001. Nesolutionarea litigiului in fond. Calitate procesuala pasiva - Decizie nr. 30/A din data de 26.02.2009
Legea nr.10/2001. Obligatia primarului de a emite dispozitie motivata in termenul prevazut de art. 22 din lege - Decizie nr. 190/A din data de 06.06.2007
Legea nr.10/2001. Obligatia de raspuns a unitatii detinatoare. Caracter - Decizie nr. 324 din data de 29.11.2007
Imobil revendicat pe baza dispozitiilor art.23,24 si urmatoarele din Legea nr.10/2001 - Decizie nr. 160 din data de 10.05.2006
Legea nr.10/2001. Acte de privatizare incheiate fara respectarea dispozitiilor legale - Decizie nr. 347 din data de 19.04.2006
Competenta speciala de solutionare a unor litigii in materia Legii nr. 10/2001 - Decizie nr. 202 din data de 09.03.2006
INADMISIBILITATEA ACTIUNII IN REVENDICARE A UNUI IMOBIL NATIONALIZAT, DUPA INTRAREA IN VIGOARE A LEGII NR. 10/2001. - Hotarare nr. 2338 din data de 15.02.2010
Actiune in constatarea nulitatii absolute a contractului de vanzare cumparare-Lg.10/2001 - Hotarare nr. 4580 din data de 23.03.2010
Legea nr. 571/2003, art. 140 alin. (2) lit. f), art. 141 alin. (2) lit. e) - Decizie nr. 3496 din data de 20.09.2017
Domeniu. Drept administrativ Obligare emitere act administrativ - Decizie nr. 3302 din data de 11.09.2017
Prin obligatia autoritatii publice de a comunica informatiile de interes public solicitate nu se intelege obligatia acesteia de a evalua probleme de drept sau de fapt, ci doar de a comunica date privind activitatea desfasurata. - Decizie nr. 3255 din data de 07.09.2017
O oferta neconforma sau inacceptabila nu poate ocupa un anume loc in cadrul clasamentului efectuat de comisia de elaborare ulterior deschiderii ofertelor deoarece nu este o oferta apta a asigura executarea contractului ce ar urma a fi incheiat. - Decizie nr. 3145 din data de 10.08.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3138 din data de 27.07.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3130 din data de 21.07.2017
Contencios administrativ. Conflict de competen?a, instan?a competenta sa solu?ioneze o cerere formulata de un magistrat, avand ca obiect obligarea paratilor la stabilirea unor drepturi salariale ?i plata acestor drepturi - Decizie nr. 1187 din data de 04.04.2017
Contencios administrativ, func?ionar public; Legea nr. 188/1999, Legea nr.554/2004, H.G. nr. l 185/2014, Ordinul MADR nr.321/06.02.2015, Ordinul MADR nr. 397/18.02.2015 - Decizie nr. 501 din data de 08.02.2017
Contencios administrativ ?i fiscal; art. 348 C.fisc. coroborat cu pct. 8 alin. (39) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227 /2015 privind noul C.fisc., referitoare la reducerea cu 75 % a garantiei dispuse a fi constituita pentru antre - Decizie nr. 197 din data de 27.01.2017
Condi?iile prevazute de art. 214 alin. (1) lit. a) din O.G. nr. 92/2003 pentru suspendarea contesta?iei administrative, justificarea conditionalita?ii ca infractiunile sesizate sa aiba o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in proc - Decizie nr. 196 din data de 27.09.2017