InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Bucuresti

Mandat european de arestare. Semnalare in sistemul informatic Schengen. Conditii.

(Sentinta penala nr. 14 din data de 14.01.2012 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti)

Domeniu Mandat, mandatari | Dosare Curtea de Apel Bucuresti | Jurisprudenta Curtea de Apel Bucuresti



Mandat european de arestare. Semnalare in sistemul informatic Schengen. Conditii.

Semnalarea care cuprinde toate informatiile prevazute de Anexa 1 la Legea nr.302/2004, republicata, echivaleaza cu un mandat european de arestare.
Fata de imprejurarea ca persoana solicitata a consimtit la predare, ca autoritatile judiciare straine efectueaza o ancheta penala fata de aceasta persoana, ca nu exista motive de refuz al executarii, avand in vedere si principiul recunoasterii si increderii reciproce, se impune punerea in executare a mandatului european de arestare si predarea persoanei solicitate, cu respectarea regulii specialitatii si sub conditia ca, in cazul in care se va pronunta o pedeapsa privativa de libertate, persoana predata sa fie transferata in Romania pentru executarea pedepsei.

- art. 103 din Legea nr. 302/2004

(CURTEA DE APEL BUCURESTI – SECTIA A II-A PENALA,
SENTINTA NR.14 din 14.01.2012)

La data de 14.01.2012 a fost inregistrata pe rolul acestei instante, sub nr. 323/2/2012, sesizarea formulata de Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti privind arestarea persoanei solicitate I. (fost C.) I. in vederea punerii in executare a mandatului european de arestare emis de Procuratura Nuernberg – Fuerth in baza hotararii din data de 21.04.2011 a Judecatoriei Nuernberg.
Odata cu sesizarea, au fost inaintate instantei semnalarea in Sistemul Informatic Schengen, insotita de formularele A si M, adresa nr. 3218072/SIRENE/CMD/SAN a Biroului Sirene, proces verbal de depistare a persoanei solicitate si inscrisuri relevante pentru stabilirea identitatii acesteia.
Curtea a constatat ca semnalarea cuprinde toate informatiile prevazute de anexa 1 la Legea nr. 302/2004 (republicata), astfel incat, in conformitate cu dispozitiile art. 89 alin. 3 din acest act normativ, o astfel de semnalare echivaleaza cu un mandat european de arestare, dispunand, in consecinta, parcurgerea procedurii prevazute de art. 103 din Legea nr. 302/2004.
In conformitate cu dispozitiile art. 103 alin. 5 din Legea nr. 302/2004 (republicata), s-a procedat la ascultarea persoanei solicitate I. I., acesta exprimandu-si consimtamantul la predarea catre autoritatile statului membru emitent, cunoscand consecintele juridice ale acestei manifestari de vointa si caracterul sau irevocabil. Totodata, persoana solicitata a precizat ca nu intelege sa renunte la regula specialitatii.
Ulterior pronuntarii solutiei, a fost inaintat Curtii si mandatul european de arestare, tradus in limba romana.
Avand in vedere consimtamantul la predare liber exprimat de catre persoana solicitata I. (fost C.) I. si in raport de dispozitiile Legii nr. 302/2004 incidente in materie, Curtea urmeaza sa dea pe deplin eficienta juridica acestei manifestari de vointa, constatand ca nu exista vreun impediment la executarea mandatului european de arestare.
Astfel, in baza hotararii din data de 21.04.2011 a Judecatoriei Nuernberg, data in dosarul nr. 57 GS 6654/11, Procuratura Nuernberg a emis, la data de 02.08.2011, un mandat european de arestare fata de cetateanul roman C.I. (numele actual fiind, in urma casatoriei, I. I.) in vederea efectuarii urmaririi penale pentru savarsirea a 13 infractiuni de inselatorie calificata, in banda organizata, prin intermediul calculatorului, fapte prev. de paragrafele  263 A (1), (2), 263 (3),25 (2), 53 din Codul Penal German si pedepsite cu inchisoare de maxim 15 ani.
Din mentiunile cuprinse in semnalarea introdusa in S.I.S rezulta ca, fata de cetateanul roman I. I., autoritatile judiciare germane efectueaza o ancheta penala, intrucat persoana solicitata este membru al unei grupari de cetateni romani care, in perioada mai-iunie 2010, au obtinut, prin atacuri de spionare (phishing), datele unor conturi bancare, in vederea efectuarii de transferuri ilegale din conturile persoanelor pagubite. Pagubitilor li se trimitea ulterior un e-mail, care parea sa provina de la institutul de creditare al acestora, si sub pretextul unei verificari a securitatii, li se cerea in plus sa indice pe o pagina de internet numarul de identificare personal PIN si pana la 50 de numere de tranzactii. Aceste date erau folosite pentru unul sau mai multe transferuri in conturile unui membru al bandei sau ale unui agent financiar. Sumele astfel obtinute erau ulterior retrase in numerar. Acuzatul a fost implicat in 13 astfel de infractiuni, pierderile financiare suferite de cele 13 parti pagubite ridicandu-se la un total de 63.020 euro
Din examinarea actelor dosarului rezulta ca nu este incidenta vreuna dintre situatiile care, conform dispozitiilor art. 98 alin. 1 sau alin. 2 din Legea nr. 302/2004 (republicata), constituie motiv obligatoriu sau optional de refuz al executarii mandatului european, justificandu-se a se da eficienta consimtamantului la predare exprimat de persoana solicitata.
In acest context, tinand seama de ansamblul imprejurarilor cauzei si de necesitatea executarii mandatului european de arestare, in virtutea principiului recunoasterii si increderii reciproce, se impune punerea in executare a mandatului european de arestare si predarea persoanei solicitate, sub conditia prevazuta de art. 97 alin. 2 din Legea nr. 302/2004 (republicata).
Prin urmare, in baza art. 107 alin. 1 coroborat cu art. 103 alin. 5, 6 din Legea nr. 302/2004 (republicata), Curtea va lua act de consimtamantul la predare exprimat de persoana solicitata I. (fost C.) I. si va dispune predarea acestuia autoritatilor judiciare germane in vederea executarii mandatului european de arestare emis de Procuratura Nuernberg – Fuerth in baza hotararii din data de 21.04.2011 a Judecatoriei Nuernberg, cu respectarea regulii specialitatii si sub conditia ca, in cazul in care se va pronunta o pedeapsa privativa de libertate, persoana predata sa fie transferata in Romania pentru executarea pedepsei.
In vederea asigurarii executarii de urgenta a mandatului european de arestare, fata de dispozitiile art. 103 alin. 6, 10 din Legea nr. 302/2004 (republicata), avand in vedere ca durata initiala a arestarii in vederea predarii nu poate depasi 30 de zile, va dispune arestarea in vederea predarii a persoanei solicitate I. (fost C.) I. pe o perioada de 29 de zile, cu incepere de la data de 14 ianuarie 2012 pana la data de 11 februarie 2012, inclusiv.
Va constata ca persoana solicitata a fost retinuta si arestata incepand cu data de 13.01.2012.
In baza art. 87 din Legea nr. 302/2004 (republicata) cheltuielile judiciare vor ramane in sarcina statului.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Mandat, mandatari

Emiterea a doua mandate de executare pentru aceeasi pedeapsa; existenta a doua hotarari definitive de condamnare ce nu se pot concilia; calea legala de rezolvare a situatiei. - Decizie nr. 702 din data de 13.11.2008
Rejudecarea cauzei la cererea inculpatului extradat. - Decizie nr. 218 din data de 20.03.2009
Prescriptia executarii pedepsei principale a inchisorii. Cauze de intrerupere. Emitere mandat european de arestare. - Decizie nr. 8 din data de 07.01.2010
Legea nr. 571/2003, art. 140 alin. (2) lit. f), art. 141 alin. (2) lit. e) - Decizie nr. 3496 din data de 20.09.2017
Domeniu. Drept administrativ Obligare emitere act administrativ - Decizie nr. 3302 din data de 11.09.2017
Prin obligatia autoritatii publice de a comunica informatiile de interes public solicitate nu se intelege obligatia acesteia de a evalua probleme de drept sau de fapt, ci doar de a comunica date privind activitatea desfasurata. - Decizie nr. 3255 din data de 07.09.2017
O oferta neconforma sau inacceptabila nu poate ocupa un anume loc in cadrul clasamentului efectuat de comisia de elaborare ulterior deschiderii ofertelor deoarece nu este o oferta apta a asigura executarea contractului ce ar urma a fi incheiat. - Decizie nr. 3145 din data de 10.08.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3138 din data de 27.07.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3130 din data de 21.07.2017
Contencios administrativ. Conflict de competen?a, instan?a competenta sa solu?ioneze o cerere formulata de un magistrat, avand ca obiect obligarea paratilor la stabilirea unor drepturi salariale ?i plata acestor drepturi - Decizie nr. 1187 din data de 04.04.2017
Contencios administrativ, func?ionar public; Legea nr. 188/1999, Legea nr.554/2004, H.G. nr. l 185/2014, Ordinul MADR nr.321/06.02.2015, Ordinul MADR nr. 397/18.02.2015 - Decizie nr. 501 din data de 08.02.2017
Contencios administrativ ?i fiscal; art. 348 C.fisc. coroborat cu pct. 8 alin. (39) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227 /2015 privind noul C.fisc., referitoare la reducerea cu 75 % a garantiei dispuse a fi constituita pentru antre - Decizie nr. 197 din data de 27.01.2017
Condi?iile prevazute de art. 214 alin. (1) lit. a) din O.G. nr. 92/2003 pentru suspendarea contesta?iei administrative, justificarea conditionalita?ii ca infractiunile sesizate sa aiba o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in proc - Decizie nr. 196 din data de 27.09.2017
Societati. Constatarea legalitatii fuziunii. Necesitatea formei autentice a hotararii de aprobare a fuziunii prin absorbtie, in cazul terenurilor. - Decizie nr. 703A din data de 10.04.2017
Procedura de insolventa. Cesionarea creantei unui creditor. Nedobandirea calitatii de membru al comitetului creditorilor de catre creditorul cesionar. - Decizie nr. 871A din data de 10.05.2017
Cererea de obligare a Fondului de Garantare a Asiguratilor la despagubiri ca urmare a producerii unor riscuri acoperite de asigurarea RCA. Procedura speciala de reglementare a legii. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 863A din data de 18.05.2017
Procedura de insolventa. Deschiderea procedurii generale. Cererea debitorului formulata in lipsa unei hotarari a asociatilor. - Decizie nr. 839A din data de 08.05.2017
Procedura de insolventa. Denuntarea contractelor in derulare de catre administratorul judiciar. Notificarea denun?arii. Termen de prescriptie. - Decizie nr. 805A din data de 27.04.2017
Litigiu de munca. Suspendare contract individual de munca. Aplicabilitatea Deciziei Curtii Constitutionale nr. 279/2015. Natura juridica a drepturilor banesti aferente perioadei in care contractul individual de munca a fost suspendat. - Decizie nr. 1804 din data de 22.03.2017
Litigiu de munca. Incetare detasare. Inexistenta obligatiei de informare a angajatorului. - Decizie nr. 3175 din data de 24.05.2017