Contestatie la executare. Titul executoriu emis de CASMB
(Hotarare nr. 27266 din data de 11.06.2012 pronuntata de Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti)Prin cererea inregistrata pe rolul instantei la data de ……. contestatoarea X, in contradictoriu cu intimata Y, a formulat contestatie la executare impotriva executarii silite insesi si a somatiei nr.…….. emise in dosarul de executare nr.………, solicitand anularea executarii silite si a somatiei nr.……, anularea deciziei de impunere privind obligatiile de plata la ….. pentru anii 2005 - 2009 si a accesoriilor fiscale in baza carora a fost emisa somatia de plata si, pe cale de consecinta anularea executarii silite incepute in temeiul acestora.
De asemenea, contestatoarea a solicitat suspendarea executarii silite pana la solutionarea contestatiei la executare.
In motivarea cererii, contestatoarea a aratat ca, la data de 08.12.2010, Y i-a transmis decizia de impunere privind obligatiile de plata la …. pentru anii 2005-2009 si somatia nr. …. emisa in dosarul de executare silita nr. … prin care a fost incunostintata - pentru prima data - ca ar datora Y un pretins debit in cuantum total de 2388 lei reprezentand:
- 1131 lei pretinsa contributie FNUASS aferenta anilor 2005-2009 si 1257 lei pretinse accesorii aducandu-i-se la cunostinta, odata cu comunicarea decizia de impunere privind obligatiile de plata la FNUASS pentru anii 2005-2009, si imprejurarea ca impotriva sa a fost pornita executarea silita in vederea recuperarii debitului mai sus mentionat.
Asadar, la data de ……., Y i-a adus la cunostinta contestatoarei faptul ca ar datora o contributie FNUASS in cuantum de 1131 lei aferenta anilor 2005-2009, la care se adauga dobanzi si penalitati in cuantum de 1257 lei si de faptul ca s-a si pornit executarea silita a acesteia, fara sa-i comunice anterior orice alt inscris/decizie prin care sa fie incunostintata de un eventual debit, de modul de calcul al contributiei FNUASS pretins datorate, si cu atat mai putin, de vreun mod de calcul al penalitatilor.
Dobanzile si penalitati care, in orice caz, ar putea fi datorate in conditiile in care ar fi fost instiintata de obligatia de plata a pretinsei contributii FNUASS si ar fi intarziat in plata acesteia.
Contributia FNUASS nu este datorata de contestatoare intrucat obtine venituri din exercitarea profesiei de avocat, achitand o contributie obligatorie la Casa de Asigurari a Avocatilor.
Potrivit art. 1 alin.1 din OUG nr.221/2000, avocatii dispun de un sistem unic, propriu si autonom de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, gestionat de Casa de Asigurari a Avocatilor din Romania.
Casa de Asigurari a Avocatilor fiind potrivit art. 12 alin4 institutie autonoma de interes public cu personalitate juridica.
Acestia platesc, in temeiul art.3 din OUG nr.221/2000, o contributie obligatorie de asigurari sociale in acest sistem propriu.
Intre drepturile de asigurari sociale ale avocatilor figureaza, conform art. 11 alin.1 din OUG nr.221/2000, o „indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite, accidente de munca sau accidente in afara muncii, o indemnizatie de maternitate, etc".
In plus, avocatii beneficiaza de asistenta medicala si/sau compensare de retete pentru medicamente acordate prin aceeasi Casa de Asigurari a Avocatilor.
Or, aceste riscuri asigurate corespund in mare parte si celor asigurate de Legea privind reforma in domeniul sanatatii.
Din interpretarea sistematica a actelor normative mentionate rezulta ca avocatii - singura categorie profesionala in aceasta situatie - nu pot fi obligati ca, pentru acelasi risc asigurat, sa plateasca doua contributii de asigurari sociale, intrucat, chiar in masura in care ar beneficia de doua indemnizatii, aceasta obligatie dubla ar avea caracter excesiv si discriminatoriu.
Or, preferinta trebuie data normei speciale - deci, contributiei la sistemul propriu si obligatoriu de asigurari sociale care inlatura obligatia platii altei contributii prevazute de Legea privind reforma in domeniul sanatatii.
In aceeasi idee este si adresa Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr……….. in conformitate cu care dispozitiile art. III din OUG nr.58/2010 privind completare si modificarea Codului Fiscal si alte masuri financiar fiscale in conformitate cu care, dispozitiile art.III mai sus mentionat nu se aplica avocatilor avand in vedere ca acestia sunt asigurati in alte sisteme, neintegrate sistemului public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale.
In concluzie, desi potrivit Legii nr.95/2006, contributia FNUASS se datoreaza si de catre persoanele care exercita profesii libere sau celor care sunt autorizate sa desfasoare activitati independente, s-ar putea considerata o prima vedere si superficial, ca si avocatii ar avea obligatia platii contributiei FNUASS.
Contestatoarea a invederat ca o astfel de concluzie este eronata avand in vedere considerentele mai sus mentionate.
In masura in care, in subsidiar, s-ar considera ca avocatii ar datora o contributie FNUASS, somatia este nelegala - nefiindu-i comunicat vreun mod de calcul al pretinsei contributii FNUASS astfel incat nu se poate cunoaste la ce baza de calcul si/sau la ce procente s-au aplicat in stabilirea sumei pretins datorate.
Mai mult, insasi Y - care pretinde totusi ca pentru veniturile realizate din desfasurarea profesiei de avocat s-ar datora contributie la FNUASS care mentioneaza expres ca, aceasta contributie FNUASS ce ar fi datorata de avocati se calculeaza la o baza lunara de calcul limitata la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie.
Or, urmeaza a se observa ca, in conformitate cu titlul executoriu atacat, aceeasi Y, pretinde o contributie la FNUASS calculata in functie de veniturile impozabile - cu privire la care, mai mult decat atat, nici macar nu mentioneaza de unde a preluat cuantumul acelor sume.
Pe de alta parte, potrivit Legii nr.95/2006 (art.211-212), sunt asigurati toti cetatenii romani cu domiciliul in tara precum si cetatenii straini si apatrizii in conditiile expres enumerate de lege - in aceasta calitate persoana in cauza incheind un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate.
Asadar, pentru a avea calitate de asigurat si obligatia de a plati contributia FNUASS este necesar a fi incheiat un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate - in speta, nefacandu-se dovada calitatii mele de asigurat.
In plus, orice executare silita a pretinsilor contribuabili la FNUASS se efectueaza in conditiile Codului de procedura fiscala.
Contestatoarea a mai aratat ca nu i-a fost comunicata niciodata vreo decizie de impunere ori vreo decizie referitoare la obligatii de plata accesorii.
Or, art.86 al. 6 Cod procedura fiscala prevede ca „decizia de impunere si decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii constituie si instiintari de plata, de la data comunicarii acestora, in conditiile in care se stabilesc sume de bani iar, art. 88 Cod procedura fiscala prevede ca „sunt asimilate deciziilor de impunere si...deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii" in timp ce art.45 Cod procedura fiscala prevede ca actul administrativ produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii.
Asadar, cata vreme, Y nu i-a comunicat niciodata ca ar avea vreun debit, aceasta nu poate pretinde executarea pretinsei obligatii stabilite, devenind astfel incidente dispozitiile art.44.1 din Normele Metodologice de aplicare a OG nr.92/2003.
Aceasta, intrucat creantele fiscale se individualizeaza intr-un document - titlu de creanta - ce devine titlu executoriu la expirarea termenului de plata si in temeiul caruia se poate demara procedura de executare silita.
Or, Y i-a comunicat decizia de impunere odata cu somatia. Asadar, executarea silita este nelegala, decizia de impunere nedevenind titlu executoriu decat dupa expirarea termenului de plata, astfel ca executarea silita nu putea fi inceputa odata cu comunicarea deciziei de impunere somatia nearatand care este titlul executoriu in temeiul caruia a fost pornita executarea silita - mentionandu-se doar ca ar fi fost atasat un titlu executoriu, contestatoarei nefiindu-i insa transmis vreun titlu executoriu ci doar decizia de impunere, fiind incalcate in consecinta prevederile art.141, art.144 si art.145 Cod procedura fiscala.
Prin urmare, atata vreme cat nu a fost comunicat vreodata pretinsul debit principal si, cu atat mai putin si pretinsele accesorii, sumele nu au devenit scadente si deci, executarea silita este nelegala.
Contestatoarea a mentionat ca accesoriile nu sunt datorate intrucat, contributia FNUASS nu este datorata in principal astfel incat, nici accesorii nu pot fi datorate pentru o obligatie care nu exista.
In subsidiar, in masura in care s-ar considera ca exista o obligatie de plata de catre avocati a contributiei FNUASS, cuantumul acesteia ar putea fi calculat la o baza lunara de calcul al contributiei de sanatate datorata pentru veniturile realizate din desfasurarea profesiei de avocat in limita echivalentului a 5 salarii medii brute pe economie astfel cum in mod expres a precizat Y prin adresa nr. ………..
In orice caz, penalitatile nu pot fi datorate de contestatoare intrucat nu i-a fost niciodata comunicata vreo decizie/act prin care sa fie informata ca ar datora vreo contributie la FNUASS si cu atat mai putin, nu i-a fost comunicata vreodata vreo decizie de calcul a penalitatilor pe de-o parte, iar, pe de alta parte, nu se poate verifica modul de calcul al penalitatilor, fiind in consecinta, pusa in imposibilitate de a-i formula orice aparare in acest sens.
In lipsa oricarei comunicari privind pretinsa obligatie de plata si cu atat mai putin in lipsa vreunei comunicari privind vreun mod de calcul, nu se pot datora penalitati, neexistand vreo culpa in intarzierea efectuarii unei eventuale plati a unei pretinse obligatii bugetare.
Asadar, comunicarea actului administrativ este conditie preliminara pentru opozabilitate, respectiv pentru a determina data la care actul administrativ poate produce efecte pentru contribuabil.
In consecinta, intimata nu poate pretinde executarea unei obligatii stabilite direct prin emiterea unui titlu executoriu si, cu atat mai putin nu poate pretinde plata de accesorii intrucat s-ar incalca astfel art. 44 alin.(2) Cod procedura fiscala, art. 1, Anexa nr.1C si Anexa nr.2 din Ordinul M.F.P. nr.94/2006 si a art.1 alin.(3) din Ordinul M.F.P. nr.94/2006.
Avand in vedere cele anterior mentionate, contestatoarea a solicitat admiterea contestatiei astfel cum a fost formulata si anularea executarii silite, deciziei de impunere privind obligatiile de plata la FNUASS pentru anii 2005-2009 si a somatiei emise in dosarul de executare nr. SN0074.
In drept, cererea nu a fost intemeiata.
In dovedirea cererii, contestatoarea a depus in copie decizia de impunere privind obligatiile de plata la FNUASS pentru anii 2005-2009 /2010, somatia nr. ………. emisa in dosarul de executare silita nr. …………
In sedinta publica din data de 20.06.2011, intimata a depus intampinare prin care a solicitat respingerea cererii ca netemeinica si nelegala.
In motivarea intampinarii, intimata a aratat ca contestatoarea a primit somatia de plata prin care i s-a adus la cunostinta ca figureaza in evidentele fiscale ale …… cu suma de 2388 lei reprezentand restante la Fondul National Unic al Asigurarilor de Sanatate. Demararea procedurii de executare silita a avut loc ca urmare a prevederilor art. 35 alin.(1) din Ordinul CNAS nr. 617/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare pentru incasarea sumelor datorate la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate, asa cum a fost modificat prin Ordinul CNAS nr. 509/2008, potrivit caruia obligatiile de plata la FNUASS pot fi stabilite si pe baza informatiilor primite pe baza de protocol de la ANAF.
Referitor la prevederile legislative din Anexa nr. 2 la HG nr. 791/2010 (care faceau referire si la asigurarile sociale de sanatate, cu privire la calculul contributiei de sanatate in limita a cinci salarii) - Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. III din OUG nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, mentionam ca acestea au fost abrogate prin dispozitiile art. III alin (4) din OUG nr. 82/2010. Astfel, modalitatea de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru toate tipurile de venituri este reglementata prin Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si prin Ordinul CNAS nr.617/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate.
Astfel, somatia emisa a avut la baza informatiile primite de la ANAF cu privire la veniturile declarate la aceasta institutie de catre contestatoare. Aceasta in conditiile in care potrivit dispozitiilor art. 215 alin. (3) coroborat cu prevederile art.215 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, persoanele care desfasoara activitati independente au obligatia depunerii declaratiilor privind obligatiile ce le revin fata de fondul de sanatate si dovada platii contributiilor. Prin urmare, cuantificarea acestei contributii este conditionata, in primul rand de declararea acestora, avand in vedere ca obligatia de plata a contributiei la FNUASS rezulta din lege si se naste odata cu dobandirea venitului supus contributiei.
Contestatoarea afirma ca pe parcursul celor 5 ani nu a primit instiintare cu privire la sumele datorate la FNUASS, dar uita sa aminteasca ca pentru a putea fi instiintata avea obligatia depunerii in fiecare an a declaratiilor la sanatate, in caz contrar de unde sa cunoasca intimata natura si cuantumul veniturilor realizate de aceasta.
Stabilirea unor obligatii de plata se putea realiza doar daca aceasta efectua declaratiile legale catre CASMB, chiar si in lipsa unui contract.
Intimata a invederat faptul ca timp de 5 ani (termenul de prescriptie pentru plata obligatiilor la FNUASS conform art.257 alin.8 din Legea nr.95/2006) contestatoarea nu a facut declaratii cu privire la obligatiile de plata la sanatate pentru veniturile obtinute din activitati independente si nu si-a achitat contributia la fond, desi avea aceasta obligatie. Obligatia platii contributiei la sanatate exista atat timp cat este cetatean roman (art.211 alin.1 din Legea nr. 95/2006).
Avand in vedere ca obligatiile de plata restante la FNUAS sunt pe perioada termenului de prescriptie de 5 ani, CASMB nu avea obligatia de a-l instiinta mai intai. Prin urmare, contestatoarea nu si-a indeplinit obligatia depunerii declaratiilor la FNUASS.
Intimata a mentionat ca titlul de creanta (devenit ulterior titlu executoriu) precum si somatia indeplinesc cerintele prevazute de OG nr. 92/2003(art.46, 141 din OG nr.92/2003).
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 261 alin. (1) din Lg. nr. 95/2006, „angajatorii si asiguratii care au obligatia platii contributiei in conditiile prezentei legi si care nu o respecta datoreaza pentru perioada de intarziere majorari de intarziere in conditiile Codului de Procedura Fiscala. in conditiile in care contestatoarea nu si-a achitat contributia obligatorie la FNUASS pe parcursul termenului de prescriptie de 5 ani, majorarile de intarziere se calculeaza pe aceeasi perioada de prescriptie de 5 ani, din momentul in care plata contributiei la sanatate trebuia efectuata si nu s-a efectuat.
Contestatoarea sustine ca nu a incheiat un contract de asigurare cu CASMB, insa acest lucru nu o exonereaza de obligatia platii contributiei la sanatate atat timp cat este cetatean roman (art.211 alin. 1 din Legea nr. 95/2006), iar pe de alta parte chiar daca ar avea incheiata o asigurare voluntara de sanatate nu ar fi scutita de la plata contributiei la FNUASS (art. 208 alin. 6 din Legea nr. 95/2006). Astfel fiind cetatean roman cu domiciliul pe teritoriul Romaniei si realizand venituri dintr-o profesie liberala(avocatura), contestatoarea are calitatea de asigurat prin efectul legii( fara necesitatea existentei unui contract incheiat cu intimata), calitatea de asigurat in sistemul public de asigurari sociale de sanatate, avand astfel, potrivit art. 208,211,213,215,216 din Legea nr. 95/2006, obligatia de a plati contributia de asigurare de sanatate.
Incheierea contractului de asigurare este complementara obligatiei platii la asigurarile sociale de sanatate, neperfectarea acestuia neavand drept consecinta scutirea de la o obligatie prevazuta expres de lege. Prin urmare, obligatia platii exista si in lipsa unui contract.
Deci, obligatia de a incheia un contract de asigurare cu o casa de asigurari de sanatate este o obligatie subsidiara, obligatiei principale, aceea de a contribui la FNUASS, prin plata cotelor de contributie.
Mai mult de atat, contestatoarea este inscrisa la medicul de familie ……… ., care este in contract cu ……, prin urmare este asiguratul intimatei.
Ceea ce plateste contestatoarea la Casa de Asigurari a Avocatilor nu reprezinta plata la FNUASS, obligatia platii la sanatate este reglementata numai prin Legea nr.95/2006 titlul VIII. Platile efectuate la Casa de Asigurari a Avocatilor se refera la asigurarile sociale( pensiile).
Prin urmare, contestatoarea are o obligatie legala (obligatie izvorata din lege, despre care nu se poate afirma in mod intemeiat ca nu se cunoaste, caci nimeni nu poate invoca necunoasterea legii) de a plati contributiile la sistemul public de asigurari de sanatate, independent de incheierea unui contract cu intimata in acest sens si indiferent de contributiile sale la Casa de Asigurari a Avocatilor, care privesc un alt domeniu distinct, respectiv sistemul de pensii.
Astfel, potrivit dispozitiilor art. 208 alin. (3) din Lg. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (cu modificari si completari) asigurarile sociale de sanatate sunt obligatorii, iar unul dintre principiile pe baza caruia se realizeaza obiectivele sistemului de asigurari sociale de sanatate este "participarea obligatorie la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru formarea Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate."
In drept, cererea a fost intemeiata pe dispozitiile art. 115-118 Cod de Procedura Civila,
In temeiul art. 242 alin 2 Cod procedura civila, intimata a solicitat judecarea cauzei si in lipsa.
In sustinerea intampinarii intimata a depus in copie dosarul de executare, respectiv somatie de plata nr……. si decizia de impunere privind obligatiile de plata la FNUASS pentru anii 2005-2009 din 14.09.2010, precum si copia sentintei civile nr…… pronuntata de Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti in dosarul nr………..
Analizand probele administrate in cauza, instanta retine urmatoarele:
La data de 08.12.2010, contestatoarei i-a fost comunicate somatia de plata …… impreuna cu decizia de impunere din ……. privind obligatiile de plata la FNUASS, pentru suma de 2388 lei reprezentand contributii la F.N.U.A.S.S. calculate raportat la veniturile impozabile ale contestatoarei pentru anii 2005-2009, dobanzi si penalitati.
Instanta retine ca potrivit art. 215 alin. 2 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii persoanele juridice sau fizice la care isi desfasoara activitatea asiguratii sunt obligate sa depuna lunar la casele de asigurari alese in mod liber de asigurati declaratii nominale privind obligatiile ce le revin fata de fond si dovada platii contributiilor. Potrivit alin. 3 al aceluiasi text de lege aceste prevederi se aplica si persoanelor care exercita profesii libere sau celor care sunt autorizate, potrivit legii, sa desfasoare activitati independente.
Potrivit art. 35 alin. 1 din Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 617/2007, pentru obligatiile de plata fata de fond ale persoanelor fizice care se asigura pe baza de contract de asigurare, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de ANAF, titlul de creanta il constituie, dupa caz, declaratia prevazuta la art. 32 alin. 4, decizia de impunere emisa de organul competent al C.A.S., precum si hotararile judecatoresti privind debite datorate fondului. Decizia de impunere poate fi emisa de organul competent al C.A.S. si pe baza informatiilor primite pe baza de protocol de la A.N.A.F..
Potrivit aliniatului 2 al aceluiasi text de lege, titlul de creanta prevazut la alin. 1 devine titlu executoriu la data la care creanta bugetara este scadenta prin expirarea termenului de plata prevazut de lege, respectiv termenul de 60 de zile de la comunicarea deciziei de impunere catre debitor, conform art. 8 alin. 4 din Ordinul nr. 617/2007.
Instanta retine ca intimata a emis si comunicat titlul de creanta, care, potrivit art. 35 alin. 1 din Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 617/2007, este decizia de impunere emisa de organul competent al C.A.S., pe baza informatiilor primite pe baza de protocol de la A.N.A.F., decizie care a fost comunicata reclamanta.
In ceea ce priveste apararile contestatoarei referitoare la faptul ca nu datoreaza contributia la FNUASS intrucat obtine venituri din exercitarea profesiei de avocat, achitand o contributie obligatorie la Casa de Asigurari a Avocatilor, referitoare la modul gresit de calcul al contributiilor si accesoriilor si cuantumul gresit al acestora stabilit prin decizia de impunere, faptul ca decizia de impunere este nelegala in lipsa unor raporturi juridice dintre parti, respectiv lipsa contractului incheiat cu casa de asigurari, instanta retine ca acestea sunt aparari de fond impotriva deciziei de impunere ce constituie titlu de creanta, devenit ulterior titlu executoriu, intrucat prin acestea se pune in discutie existenta dreptului pretins prin titlul executoriu.
In cadrul contestatiei la executare, instanta nu poate cerceta si retine decat fapte sau imprejurari intervenite dupa obtinerea titlului ce se executa, iar ceea ce se poate obtine pe aceasta cale este numai contracararea masurilor de executare nelegale, fara a se invoca motive de fond care sa puna in discutie existenta dreptului pretins prin titlul executoriu intrucat in cadrul contestatiei la executare pot fi formulate aparari de fond doar in masura in care legea nu a prevazut in acest scop o alta cale de atac.
Conform art.399 Cod procedura civila si art.172 alin.3 din OG 92/2003 in cadrul contestatiei la executare pot fi formulate aparari de fond doar in masura in care legea nu a prevazut in acest scop o alta cale de atac. Ori, contestatoarea avea posibilitatea de a invoca apararile de fond impotriva titlului de creanta-decizia de impunere - devenit ulterior titlu executoriu, pe calea contestatiei prev. de art.205 Cod procedura fiscala, iar conform art.217 Cod procedura fiscala deciziile emise in solutionarea contestatiilor pot fi atacate de catre contestatar la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta, in conditiile legii.
In conditiile in care decizia de impunere a fost comunicata contestatoarei aceasta avea posibilitatea sa conteste continutul acesteia, atat sub aspectul faptului ca nu datoreaza contributiile la FNUASS, intrucat obtine venituri din exercitarea profesiei de avocat, achitand o contributie obligatorie la Casa de Asigurari a Avocatilor cat si sub aspectului modului de calcul al obligatiilor principale sau accesorii.
In ceea ce priveste celelalte aparari ale petentei privind inexistenta unui titlu de creanta, instanta le apreciaza ca neintemeiate.
In conditiile in care contestatoarea nu si-a indeplinit obligatia de a declara contributia catre fond prin depunerea declaratiei fiscale, intimata a emis, conform art. 35 alin. 1 din Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 617/2007, decizia de impunere in baza protocolului incheiat cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Ulterior, potrivit dispozitiilor art. 8 alin. 4 din Ordinul nr. 617/2007, titlul de creanta a fost comunicat contestatoarei iar in termen de 60 de zile de la momentul comunicarii a devenit titlu executoriu.
Instanta retine ca desi la data comunicari somatiei de plata titlul de creanta nu devenise titlu executoriu deoarece nu expirase termenul de plata de 60 de zile prevazuta de art. art. 8 alin. 4 din Ordinul nr. 617/2007, o asemenea imprejurare nu poate atrage nulitatea somatiei, cat timp nu aduce in concret o vatamare contestatoarei. Ulterior comunicarii somatiei termenul de plata s-a implinit, fara a se proceda la acte de executare ulterioare, iar in conditiile anularii somatiei deja comunicate singura consecinta ar fi emiterea unei noi somatii care nu ar face decat sa reia procedura de executare in baza aceleiasi decizii de impunere - titlu de creanta devenit intre timp titlu executoriu, necontestat pe calea prevazuta de art. 205 si urm. Cod procedura fiscala.
In consecinta, instanta va respinge contestatia la executare ca neintemeiata.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contestatie in anulare
Contestatie in anulare - Sentinta civila nr. 324 din data de 28.03.2011contestatie in anulare.inculpat neaudiat in calea de atac - Decizie nr. 35 din data de 10.12.2008
Simetrie: conditii de autorizare functionare agent forta de munca - retragere autorizatie. - Sentinta civila nr. 56/F din data de 03.06.2015
Decizie de impunere emisa de Casa judeteana de Asigurari de Sanatate pentru stabilirea contributiei de asigurari de sanatate datorata ca urmare a producerii de venituri din profesia de avocat - Decizie nr. 24/R din data de 13.01.2015
Suspendare permis de conducere masura administrativa sau sanctiune contraventionala complementara in cazul prevazut de art. 103 alin 1 lit. c) din OUG nr. 195/2002. - Decizie nr. 381/R din data de 31.03.2014
Motivele si conditiile de admisibilitate ale contestatiei in anulare. Greselile instantei de recurs, care deschid calea contestatiei in anulare sunt greseli de fapt si nu greseli de judecata, de apreciere a probelor. - Decizie nr. 2190/R din data de 29.09.2014
I. Potrivit art. 318 alin. 1 Cod procedura civila: „Hotararile instantelor de recurs mai pot fi atacate cu contestatie cand dezlegarea data este rezultatul unei greseli materiale sau cand instanta, respingand recursul sau admitandu-l numai in parte, a omi - Decizie nr. 3410/R din data de 20.06.2013
Modalitatea de calcul prevazuta la art. 3 lit.z din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare este aplicabila tuturor termenelor prevazute de actul normativ care reglementeaza achizitiile publice. - Decizie nr. 957/R din data de 22.10.2010
conteststie la tabelul definitiv al creantelor debitoarei - Sentinta civila nr. 2601/sind din data de 12.12.2011
Contestatie impotriva tabeluluipreliminar al creantelor debitoarei SC.I.C. SRL - Sentinta civila nr. 623/sind din data de 01.04.2010
Contestatie in anulare. Admisibilitate. Notiunea de greseala materiala. - Decizie nr. 1019 din data de 28.06.2017
Contesta?ie in anulare. Alegerea de domiciliu dupa comunicarea hotararii. Neindeplinirea condi?iilor art. 317 alin. (1) pct. 1 din Codul de procedura civila. - Decizie nr. 53 din data de 17.02.2016
Contestatie in anulare. Greseala materiala. - Decizie nr. 4554 din data de 19.11.2012
Contestatia in anulare speciala. Invocarea drept erori materiale a unor greseli de judecata. Inadmisibilitatea contestatiei. - Decizie nr. 790 din data de 28.04.2010
Contestatie in anulare pe temeiul art.317 alin.1 pct.1 Cod procedura civila. Completarea cadrului procesual cu o parte si pronuntarea asupra caii de atac la acelasi termen, fara citarea respectivei parti, desi nu era reprezentata si nici nu solicitas... - Decizie nr. 297 din data de 24.03.2010
Contestatie in anulare intemeiata pe dispozitiile art. 317 alin. 1 pct. 2 Cod procedura civila - Decizie nr. 469 din data de 21.04.2008
Contestatie in anulare. Termen de exercitare - Decizie nr. 349 din data de 06.09.2007
Contestatie in anulare. Netimbrarea apelului si recursului - Decizie nr. 534 din data de 07.12.2007
Contestatie in anulare. Inadmisibilitatea recursului formulat impotriva deciziei irevocabile pronuntata in contestatie in anulare in raport cu disp. art.317, 318, 320 alin.3 si art.377 Cod procedura civila - Decizie nr. 99 din data de 17.08.2006
Contestatie in anulare. Calitate procesuala activa - Decizie nr. 2000 din data de 18.12.2006