CONTESTATIE LA EXECUTARE nu au fost achitate niciun fel de sume de bani din suma prevazuta in titlul executoriu
(Hotarare nr. **** din data de 03.12.2013 pronuntata de Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti)Dosar nr. ��./2013
ROMANIA
JUDECATORIA SECTORULUI 4 BUCURESTI - SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA NR. ..
SEDINTA PUBLICA DIN DATA DE �.2013
Instanta constituita din:
PRESEDINTE: A
GREFIER: B
Pe rol se afla solutionarea cauzei civile privind pe contestatorul MJ, in contradictoriu cu intimatii DC, FE, ML ANDREA, PMC, RF, VM, BL, BM, CD S, CD, MA, TE, TE, ZM, avand ca obiect contestatie la executare si suspendare executare silita.
Dezbaterile pe fondul cauzei au avut loc in sedinta publica din data de 26.11.2013, fiind consemnate in incheierea de sedinta de la acea data, care face parte integranta din prezenta sentinta, cand instanta, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la data de 03.12.2013, cand a hotarat urmatoarele:
I N S T A N T A
Deliberind asupra actiunii civile de fata constata urmatoarele:
Prin cererea sa MJ a formulat contestatie la executare impotriva executarii silite incepute de BEJ RG in dosarul de executare �/2011, in contradictoriu cu DC, FE, ML ANDREA, PMC, RF, VM, BL, BM, CD S, CD, MA, TE, TE, ZM A sustinut ca executarea a inceput prin adresa de instiintare a popririi. A solicitat �nulitatea actelor de executare silita incepute�.
Constestatorul a solicitat suspendarea executarii pina la solutionarea contestatiei.
In motivare a sustinut in esenta ca in baza dispozitiilor OUG 71/2009 nu se poate cere executarea silita deoarece creanta nu este exigibila. A invocat decizia CEDO in cauza Dumitru s. altii contra Romaniei. A mai sustinut ca OG 22/2002 care reglementeaza o procedura derogatorie de la dreptul comun. A sustinut ca a achitat anumite sume in 2012.
Desi instanta a pus in vedere contestatorului sa depuna la dosar un inscris din care sa rezulte ce sume a achitat intimatului conform esalonarii dispuse prin OUG 71/2009, act normativ invocat de constestator, acesta nu a depus inscrisuri in legatura cu achitarea vreunei sume.
La cererea instantei au fost depuse la dosar copii de pe inscrisurile aflate in dosarul de executare.
Dupa analizarea cererii principale si a inscrisurilor depuse la dosar, instanta a retinut ca intimata este creditorul contestatorului in baza unor hotariri judecatoresti si ca, intrucit debitorul nu a inteles sa isi execute de buna-voie obligatia, intimata a pus in executare silita titlul executoriu in dosarul de executare mentionat. Instanta a retinut ca executarea nu a inceput cu masura de infiintare a popririi, insa contestatia in cauza are ca obiect acest act de executare.
Creantele in cauza sint stabilite prin hotarire judecatoreasca in sarcina autoritatilor publice, in sensul OG 22/2002, astfel ca in acest sens aceasta norma este aplicabila raportului juridic dedus judecatii, iar executorul a indeplinit obligatia de comunicare a acestei somatii, dar debitorul nu a raspuns ca nu ar avea fonduri, astfel ca nu se aplica dispozitiile corespunzatoare ale OG 22/2002.
In cauza creanta constatata prin titlul executoriu, hotarire judecatoreasca, reprezinta �drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului bugetar�, in sensul OUG 71/2009 si OUG 45/2010, astfel ca in acest sens aceste norme sint aplicabile formal raportului juridic dedus judecatii.
Pe de alta parte, instanta constata ca aceste norme legale contravin art.6 din Conventia EDO. Instanta constata ca jurisprudenta Curtii EDO in legatura cu obligatia Statului debitor de a-si executa obligatiile stabilite prin hotariri judecatoresti este nuantata, iar ea trebuie urmarita in sensul in care ea indica aplicabilitatea Conventiei EDO in prezenta speta.
Astfel, in speta Burdov contra Rusiei, Curtea EDO a considerat ca �o anumita perioada de timp� pentru aminarea punerii in executare �poate fi acceptata in circumstantele specifice ale cauzei�. Instanta retine ca in prezenta speta hotarirea judecatoreasca executorie a fost pronuntata in 2008, dar nici dupa 5 ani ea nu a fost executata, astfel ca aminarea executarii pentru o perioada inca si mai mare, nu poate fi acceptata.
Contestatorul a facut referire si la alte cauze solutionate de Curtea EDO, sustinind ca aceasta in jurisprudenta sa constanta a apreciat ca stabilirea unui termen rezonabil pentru executare, este o masura ce intra in marja de apreciere a statului. Instanta retine ca in speta, o perioada de peste 5 ani nu este deloc rezonabila, ci dimpotriva, este o perioada prea indelungata, care afecteaza accesul la justitie si dreptul la un proces echitabil.
In acest sens, instanta retine ca prin Hotararea Sectiei a II-a a Curtii Europene a Drepturilor Omului din 25 octombrie 2001, definitiva la 25 iunie 2002, pronuntata in cauza Saggio contra Italiei, Curtea a stabilit ca "in principiu un sistem de suspendare temporara a platii creantelor unei intreprinderi comerciale in criza, autorizata sa continue activitatea sa productiva in interesul economiei nationale, nu este criticabila in sine, avand in vedere marja de apreciere autorizata de alineatul al doilea al art. 1 al Protocolului nr.1 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Totusi un astfel de sistem implica riscul de a impune creditorilor o sarcina excesiva in ceea ce priveste posibilitatea de a recupera bunurile lor si trebuie deci prevazute anumite garantii de procedura pentru a veghea ca aceasta aplicare a sistemului si a incidentei sale asupra dreptului de proprietate al particularilor sa nu fie nici arbitrare, nici imprevizibile".
Instanta mai retine ca neconformitatea OUG 71/2009 cu art.6 din Conventia EDO este relevata de preambul acesteia: �Luand in considerare dificultatile intampinate pana in prezent in ceea ce priveste executarea hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar, avand in vedere influenta substantiala asupra bugetului de stat pe anul 2009 pe care o are executarea, in conditiile dreptului comun, a titlurilor executorii emise anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, avand in atentie necesitatea instituirii unor reglementari speciale, cu aplicabilitate limitata in timp, privind executarea silita a hotararilor judecatoresti prin care au fost acordate anumite drepturi salariale pentru personalul din sectorul bugetar, tinand seama de faptul ca nepromovarea prezentei ordonante de urgenta ar avea drept consecinta imposibilitatea mentinerii echilibrelor bugetare si in mod implicit nerespectarea angajamentelor interne si internationale asumate de Guvernul Romaniei, inclusiv in ceea ce priveste nivelul deficitului bugetar, in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata�. Instanta retine ca, incercind sa justifice in acest preambul necesitatea legislativa prin descrierea ratiunii legii (ratio legis), puterea executiva si-a exercitat atributul legislativ special in mod discretionar, abuziv si contrar Conventiei EDO, la care Romania este parte. Termenii descrierii ratiunii legii sint extrem de vagi, al caror formalism nu este suficient pentru a satisface rigorile juridice si legislative, si nici pentru a justifica sau macar pentru a explica necesitatile financiar-economice.
Instanta mai retine ca in Decizia nr. 188/2010 a Curtii Constitutionale, s-a apreciat ca �in anumite situatii extreme, precum in cea de fata, implicatiile financiare legate de punerea in executare a hotararilor judecatoresti se pot constitui intr-o situatie extraordinara in sensul art. 115 alin. (4) din Constitutie, in masura in care asemenea masuri sunt motivate, in mod fundamentat, de apararea stabilitatii economice a statului roman. O atare situatie extraordinara, in mod evident, are un caracter temporar, regula in aceasta materie fiind executarea hotararilor judecatoresti in conformitate cu dreptul comun in materie, respectiv Codul de procedura civila sau Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, dupa caz, chiar daca debitor este statul. Altfel, Guvernul nu poate uza de reglementarea, in viitor, in mod nelimitat, a unor proceduri derogatorii de la dreptul comun atunci cand statul este debitor; este sarcina statului sa gaseasca solutii pentru executarea conforma a hotararilor judecatoresti, potrivit dreptului comun. In caz contrar, nu ar mai exista o situatie extraordinara in sensul art. 115 alin. (4) din Constitutie, ci, mai degraba, s-ar pune in evidenta elemente de oportunitate legislativa.� Dar, desi a recomandat Guvernului sa nu uzeze in mod nelimitat de procedurile de esalonare, totusi, atunci cand s-a analizat constitutionalitatea Legii nr. 230/2011, prin Decizia nr. 1533/28.11.2011, Curtea a constatat ca fiind constitutionale prevederile legale atacate.
Instanta apreciaza ca intimatului i se rapeste dreptul la un proces echitabil, faza de executare facind parte, conform legislatiei in vigoare, din procesul civil. In speta, Statul Roman are simultan calitatea de debitor si de legiuitor si uzeaza de aceasta din urma in beneficiul celei dintii in dauna unei anumite categorii de creditori ai sai, aleasa in mod discretionar, fara criterii, justificari sau explicatii, dintre variile categorii de creditori ai sai. Se incalca astfel dreptul la un proces echitabil, garantat de art. 6 din CEDO, atat sub aspectul nerespectarii termenului rezonabil, cat si al principiului egalitatii armelor in proces (cauza Stran si Stratis Andreatis c. Greciei).
Instanta apreciaza ca, din punctul de vedere al Conventiei EDO si al jurisprudentei Curtii EDO, este vorba de o ingerinta nejustificata a Statului Roman in derularea unui proces civil in care el insusi este parte, sub aspectul paralizarii mijloacelor de executare silita de care anumiti creditori ai Statului Roman nu mai pot uza pe o durata care, prin prelungire succesiva, s-a dovedit a fi nedeterminata si care a dobindit deja proportii nerezonabile, in timp ce alti creditori ai aceluiasi debitor pot uza oricind de mijloacele de executare silita.
In ce priveste speta Dumitru si altii c. Romaniei invocata de contestator in cauza instanta retine ca nu este aplicabila in cauza de fata pentru urmatoarele motive.
Pentru a se constata aplicabilitatea in cauza a hotaririi din speta Dumitru si altii c. Romaniei, instanta trebuie sa verifice daca in prezenta cauza este dedus judecatii un raport juridic si o situatie de fapt identice cu cele din acea speta. In speta Dumitru si altii c. Romaniei, argumentatia Curtii a pornit de la constatarea ca debitorul si-a indeplinit obligatiile esalonate in toti anii anteriori, Curtea avind in vedere ca petentilor �Dumitru si altii�, li se achitase in 2008 o proportie de 30% din creanta. In considerarea acestei proportii, precum si in considerarea altor argumente, Curtea a retinut in paragraful 49 al hotaririi ca tratamentul rezervat petentilor a permis mentinerea unui echilibru intre interesele incidente in cauza (pentru hotarirea Dumitru si altii c. Romaniei a fost avuta in vedere versiunea franceza preluata de pe site-ul http://hudoc.echr.coe.int).
Or, in cauza rezulta ca intimatului nu i-au fost achitate niciun fel de sume de bani din suma prevazuta in titlul executoriu, prin urmare nu este aplciabila in cauza jurisprudenta CEDO din hotarirea Dumitru si altii c. Romaniei.
Instanta mai retine in speta incidenta unui aspect care nu a fost analizat de Curte, respectiv imprejurarea ca, ulterior solutionarii cauzei Dumitru si altii c. Romaniei, Statul Roman a inteles sa ii trateze in mod diferit pe unii creditori bugetarii ale caror creante reprezinta, la fel ca cele in cauza, �drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului bugetar�. Astfel MAI, in calitate de ordonator principal de credite, a virat Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si a Problemelor Speciale, in calitate de ordonator secundar de credite, sumele necesare achitarii sumelor datorate in baza unor titluri executorii hotariri judecatoresti pronuntate in 2009. Ordonatorul principal de credit MAI a alocat sumele necesare achitarii sumelor de bani datorate, prin modificarile bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2012. Astfel, acestor creditori, li s-au achitat integral si in mod benevol in 2012 creantele. Intrucit debitorul Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si a Problemelor Speciale, formulase contestatie la executare invocind prevederile OUG 71/2009, el a renuntat la judecarea contestatiei sale impotriva executarii silite pornita de creditor.
In consecinta, instanta apreciaza ca nu este aplicabila in speta hotarirea Dumitru si altii c. Romaniei, nici sub aspectul prezumtiei asumate de Curte in articolul 48 al hotaririi, in sensul ca masurile contestate vizeaza un scop de utilitate publica. Imprejurarea ca Statul Roman a achitat in 2012 integral si in mod voluntar acelasi tip de creante pentru acelasi gen de creditori, dar in mod arbitrar, indica faptul ca masurile nu vizeaza o utilitate publica echitabil repartizata.
In consecinta, instanta apreciaza ca nu este intemeiata contestatia formulata in cauza, astfel ca o va respinge.
In ce priveste cererea de suspendare a executarii pina la solutionarea contestatiei, instanta, retinind ca a fost solutionata contestatia in fond, instanta va respinge cererea de suspendare ca ramasa fara obiect.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
Respinge contestatia formulata de contestatorul MJ, cu sediul in Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sector 5, in contradictoriu cu intimatii DC, FE, ML ANDREA, PMC, RF, VM, BL, BM, CD S, CD, MA, TE, TE, ZM, toti cu domiciliul ales pentru comunicarea sentinte������.., ca neintemeiata.
Respinge cererea de suspendare ca ramasa fara obiect.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica astazi, ���2013.
PRESEDINTE, GREFIER, A B
ROMANIA
JUDECATORIA SECTORULUI 4 BUCURESTI - SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA NR. ..
SEDINTA PUBLICA DIN DATA DE �.2013
Instanta constituita din:
PRESEDINTE: A
GREFIER: B
Pe rol se afla solutionarea cauzei civile privind pe contestatorul MJ, in contradictoriu cu intimatii DC, FE, ML ANDREA, PMC, RF, VM, BL, BM, CD S, CD, MA, TE, TE, ZM, avand ca obiect contestatie la executare si suspendare executare silita.
Dezbaterile pe fondul cauzei au avut loc in sedinta publica din data de 26.11.2013, fiind consemnate in incheierea de sedinta de la acea data, care face parte integranta din prezenta sentinta, cand instanta, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la data de 03.12.2013, cand a hotarat urmatoarele:
I N S T A N T A
Deliberind asupra actiunii civile de fata constata urmatoarele:
Prin cererea sa MJ a formulat contestatie la executare impotriva executarii silite incepute de BEJ RG in dosarul de executare �/2011, in contradictoriu cu DC, FE, ML ANDREA, PMC, RF, VM, BL, BM, CD S, CD, MA, TE, TE, ZM A sustinut ca executarea a inceput prin adresa de instiintare a popririi. A solicitat �nulitatea actelor de executare silita incepute�.
Constestatorul a solicitat suspendarea executarii pina la solutionarea contestatiei.
In motivare a sustinut in esenta ca in baza dispozitiilor OUG 71/2009 nu se poate cere executarea silita deoarece creanta nu este exigibila. A invocat decizia CEDO in cauza Dumitru s. altii contra Romaniei. A mai sustinut ca OG 22/2002 care reglementeaza o procedura derogatorie de la dreptul comun. A sustinut ca a achitat anumite sume in 2012.
Desi instanta a pus in vedere contestatorului sa depuna la dosar un inscris din care sa rezulte ce sume a achitat intimatului conform esalonarii dispuse prin OUG 71/2009, act normativ invocat de constestator, acesta nu a depus inscrisuri in legatura cu achitarea vreunei sume.
La cererea instantei au fost depuse la dosar copii de pe inscrisurile aflate in dosarul de executare.
Dupa analizarea cererii principale si a inscrisurilor depuse la dosar, instanta a retinut ca intimata este creditorul contestatorului in baza unor hotariri judecatoresti si ca, intrucit debitorul nu a inteles sa isi execute de buna-voie obligatia, intimata a pus in executare silita titlul executoriu in dosarul de executare mentionat. Instanta a retinut ca executarea nu a inceput cu masura de infiintare a popririi, insa contestatia in cauza are ca obiect acest act de executare.
Creantele in cauza sint stabilite prin hotarire judecatoreasca in sarcina autoritatilor publice, in sensul OG 22/2002, astfel ca in acest sens aceasta norma este aplicabila raportului juridic dedus judecatii, iar executorul a indeplinit obligatia de comunicare a acestei somatii, dar debitorul nu a raspuns ca nu ar avea fonduri, astfel ca nu se aplica dispozitiile corespunzatoare ale OG 22/2002.
In cauza creanta constatata prin titlul executoriu, hotarire judecatoreasca, reprezinta �drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului bugetar�, in sensul OUG 71/2009 si OUG 45/2010, astfel ca in acest sens aceste norme sint aplicabile formal raportului juridic dedus judecatii.
Pe de alta parte, instanta constata ca aceste norme legale contravin art.6 din Conventia EDO. Instanta constata ca jurisprudenta Curtii EDO in legatura cu obligatia Statului debitor de a-si executa obligatiile stabilite prin hotariri judecatoresti este nuantata, iar ea trebuie urmarita in sensul in care ea indica aplicabilitatea Conventiei EDO in prezenta speta.
Astfel, in speta Burdov contra Rusiei, Curtea EDO a considerat ca �o anumita perioada de timp� pentru aminarea punerii in executare �poate fi acceptata in circumstantele specifice ale cauzei�. Instanta retine ca in prezenta speta hotarirea judecatoreasca executorie a fost pronuntata in 2008, dar nici dupa 5 ani ea nu a fost executata, astfel ca aminarea executarii pentru o perioada inca si mai mare, nu poate fi acceptata.
Contestatorul a facut referire si la alte cauze solutionate de Curtea EDO, sustinind ca aceasta in jurisprudenta sa constanta a apreciat ca stabilirea unui termen rezonabil pentru executare, este o masura ce intra in marja de apreciere a statului. Instanta retine ca in speta, o perioada de peste 5 ani nu este deloc rezonabila, ci dimpotriva, este o perioada prea indelungata, care afecteaza accesul la justitie si dreptul la un proces echitabil.
In acest sens, instanta retine ca prin Hotararea Sectiei a II-a a Curtii Europene a Drepturilor Omului din 25 octombrie 2001, definitiva la 25 iunie 2002, pronuntata in cauza Saggio contra Italiei, Curtea a stabilit ca "in principiu un sistem de suspendare temporara a platii creantelor unei intreprinderi comerciale in criza, autorizata sa continue activitatea sa productiva in interesul economiei nationale, nu este criticabila in sine, avand in vedere marja de apreciere autorizata de alineatul al doilea al art. 1 al Protocolului nr.1 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Totusi un astfel de sistem implica riscul de a impune creditorilor o sarcina excesiva in ceea ce priveste posibilitatea de a recupera bunurile lor si trebuie deci prevazute anumite garantii de procedura pentru a veghea ca aceasta aplicare a sistemului si a incidentei sale asupra dreptului de proprietate al particularilor sa nu fie nici arbitrare, nici imprevizibile".
Instanta mai retine ca neconformitatea OUG 71/2009 cu art.6 din Conventia EDO este relevata de preambul acesteia: �Luand in considerare dificultatile intampinate pana in prezent in ceea ce priveste executarea hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar, avand in vedere influenta substantiala asupra bugetului de stat pe anul 2009 pe care o are executarea, in conditiile dreptului comun, a titlurilor executorii emise anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, avand in atentie necesitatea instituirii unor reglementari speciale, cu aplicabilitate limitata in timp, privind executarea silita a hotararilor judecatoresti prin care au fost acordate anumite drepturi salariale pentru personalul din sectorul bugetar, tinand seama de faptul ca nepromovarea prezentei ordonante de urgenta ar avea drept consecinta imposibilitatea mentinerii echilibrelor bugetare si in mod implicit nerespectarea angajamentelor interne si internationale asumate de Guvernul Romaniei, inclusiv in ceea ce priveste nivelul deficitului bugetar, in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata�. Instanta retine ca, incercind sa justifice in acest preambul necesitatea legislativa prin descrierea ratiunii legii (ratio legis), puterea executiva si-a exercitat atributul legislativ special in mod discretionar, abuziv si contrar Conventiei EDO, la care Romania este parte. Termenii descrierii ratiunii legii sint extrem de vagi, al caror formalism nu este suficient pentru a satisface rigorile juridice si legislative, si nici pentru a justifica sau macar pentru a explica necesitatile financiar-economice.
Instanta mai retine ca in Decizia nr. 188/2010 a Curtii Constitutionale, s-a apreciat ca �in anumite situatii extreme, precum in cea de fata, implicatiile financiare legate de punerea in executare a hotararilor judecatoresti se pot constitui intr-o situatie extraordinara in sensul art. 115 alin. (4) din Constitutie, in masura in care asemenea masuri sunt motivate, in mod fundamentat, de apararea stabilitatii economice a statului roman. O atare situatie extraordinara, in mod evident, are un caracter temporar, regula in aceasta materie fiind executarea hotararilor judecatoresti in conformitate cu dreptul comun in materie, respectiv Codul de procedura civila sau Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, dupa caz, chiar daca debitor este statul. Altfel, Guvernul nu poate uza de reglementarea, in viitor, in mod nelimitat, a unor proceduri derogatorii de la dreptul comun atunci cand statul este debitor; este sarcina statului sa gaseasca solutii pentru executarea conforma a hotararilor judecatoresti, potrivit dreptului comun. In caz contrar, nu ar mai exista o situatie extraordinara in sensul art. 115 alin. (4) din Constitutie, ci, mai degraba, s-ar pune in evidenta elemente de oportunitate legislativa.� Dar, desi a recomandat Guvernului sa nu uzeze in mod nelimitat de procedurile de esalonare, totusi, atunci cand s-a analizat constitutionalitatea Legii nr. 230/2011, prin Decizia nr. 1533/28.11.2011, Curtea a constatat ca fiind constitutionale prevederile legale atacate.
Instanta apreciaza ca intimatului i se rapeste dreptul la un proces echitabil, faza de executare facind parte, conform legislatiei in vigoare, din procesul civil. In speta, Statul Roman are simultan calitatea de debitor si de legiuitor si uzeaza de aceasta din urma in beneficiul celei dintii in dauna unei anumite categorii de creditori ai sai, aleasa in mod discretionar, fara criterii, justificari sau explicatii, dintre variile categorii de creditori ai sai. Se incalca astfel dreptul la un proces echitabil, garantat de art. 6 din CEDO, atat sub aspectul nerespectarii termenului rezonabil, cat si al principiului egalitatii armelor in proces (cauza Stran si Stratis Andreatis c. Greciei).
Instanta apreciaza ca, din punctul de vedere al Conventiei EDO si al jurisprudentei Curtii EDO, este vorba de o ingerinta nejustificata a Statului Roman in derularea unui proces civil in care el insusi este parte, sub aspectul paralizarii mijloacelor de executare silita de care anumiti creditori ai Statului Roman nu mai pot uza pe o durata care, prin prelungire succesiva, s-a dovedit a fi nedeterminata si care a dobindit deja proportii nerezonabile, in timp ce alti creditori ai aceluiasi debitor pot uza oricind de mijloacele de executare silita.
In ce priveste speta Dumitru si altii c. Romaniei invocata de contestator in cauza instanta retine ca nu este aplicabila in cauza de fata pentru urmatoarele motive.
Pentru a se constata aplicabilitatea in cauza a hotaririi din speta Dumitru si altii c. Romaniei, instanta trebuie sa verifice daca in prezenta cauza este dedus judecatii un raport juridic si o situatie de fapt identice cu cele din acea speta. In speta Dumitru si altii c. Romaniei, argumentatia Curtii a pornit de la constatarea ca debitorul si-a indeplinit obligatiile esalonate in toti anii anteriori, Curtea avind in vedere ca petentilor �Dumitru si altii�, li se achitase in 2008 o proportie de 30% din creanta. In considerarea acestei proportii, precum si in considerarea altor argumente, Curtea a retinut in paragraful 49 al hotaririi ca tratamentul rezervat petentilor a permis mentinerea unui echilibru intre interesele incidente in cauza (pentru hotarirea Dumitru si altii c. Romaniei a fost avuta in vedere versiunea franceza preluata de pe site-ul http://hudoc.echr.coe.int).
Or, in cauza rezulta ca intimatului nu i-au fost achitate niciun fel de sume de bani din suma prevazuta in titlul executoriu, prin urmare nu este aplciabila in cauza jurisprudenta CEDO din hotarirea Dumitru si altii c. Romaniei.
Instanta mai retine in speta incidenta unui aspect care nu a fost analizat de Curte, respectiv imprejurarea ca, ulterior solutionarii cauzei Dumitru si altii c. Romaniei, Statul Roman a inteles sa ii trateze in mod diferit pe unii creditori bugetarii ale caror creante reprezinta, la fel ca cele in cauza, �drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului bugetar�. Astfel MAI, in calitate de ordonator principal de credite, a virat Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si a Problemelor Speciale, in calitate de ordonator secundar de credite, sumele necesare achitarii sumelor datorate in baza unor titluri executorii hotariri judecatoresti pronuntate in 2009. Ordonatorul principal de credit MAI a alocat sumele necesare achitarii sumelor de bani datorate, prin modificarile bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2012. Astfel, acestor creditori, li s-au achitat integral si in mod benevol in 2012 creantele. Intrucit debitorul Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si a Problemelor Speciale, formulase contestatie la executare invocind prevederile OUG 71/2009, el a renuntat la judecarea contestatiei sale impotriva executarii silite pornita de creditor.
In consecinta, instanta apreciaza ca nu este aplicabila in speta hotarirea Dumitru si altii c. Romaniei, nici sub aspectul prezumtiei asumate de Curte in articolul 48 al hotaririi, in sensul ca masurile contestate vizeaza un scop de utilitate publica. Imprejurarea ca Statul Roman a achitat in 2012 integral si in mod voluntar acelasi tip de creante pentru acelasi gen de creditori, dar in mod arbitrar, indica faptul ca masurile nu vizeaza o utilitate publica echitabil repartizata.
In consecinta, instanta apreciaza ca nu este intemeiata contestatia formulata in cauza, astfel ca o va respinge.
In ce priveste cererea de suspendare a executarii pina la solutionarea contestatiei, instanta, retinind ca a fost solutionata contestatia in fond, instanta va respinge cererea de suspendare ca ramasa fara obiect.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
Respinge contestatia formulata de contestatorul MJ, cu sediul in Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sector 5, in contradictoriu cu intimatii DC, FE, ML ANDREA, PMC, RF, VM, BL, BM, CD S, CD, MA, TE, TE, ZM, toti cu domiciliul ales pentru comunicarea sentinte������.., ca neintemeiata.
Respinge cererea de suspendare ca ramasa fara obiect.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica astazi, ���2013.
PRESEDINTE, GREFIER, A B
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete
Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca �daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. �art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016