Incepand cu 1 ianuarie 2010, acordarea ajutorului de stat autorizat de Comisia Europeana privind �platile Natura 2000�, este conditionat de emiterea unui act normativ national.
(Decizie nr. 453/R din data de 15.04.2015 pronuntata de Curtea de Apel Brasov)Astfel cum este reglementat de legiuitor, art. 6 din H.G. nr. 861/2009 nu acorda de plano, odata cu primirea deciziei favorabile a Comisiei Europene, masurile de sprijin.
Fiind ulterioara H.G. nr. 861/2009 si cu forta juridica superioara, O.G. nr. 14/2010 prevede in art. 6 ca ajutoarele de stat, printre care si cel privind �platile Natura 2000� (art. 4 lit. s pct. 4), si suma alocata fiecareia dintre aceste forme de ajutor de stat reglementate de Ordonanta, se aproba anual prin hotarare a Guvernului care va fi comunicata Comisiei Europene prin Raportul anual, in conformitate cu art. 6 din Regulamentul CE nr. 794/2004.
Aceasta este si ratiunea pentru care, in chiar cuprinsul Deciziei Comisiei Europene prin care nu s-au formulat obiectiuni la schema de ajutor de stat, s-a stabilit ca schema va intra in vigoare dupa ce va fi aprobata de Comisie si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Imprejurarea ca schema de ajutor sub forma proiectului de hotarare de Guvern, nu a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, face ca ajutorul de stat privind plati Natura 2000 sa nu poata fi acordat, nefiind indeplinite conditiile prevazute de lege si de decizia Comisiei Europene.
In acest sens este si jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene care, in cauza C-18/08 Foselev Sud-Quest SARL contra Administration des douanes et droits indirects, verificand daca Decizia CE 2005/449 al carei destinatar este Republica Franceza si prin care Comisia a autorizat scutirea de taxa pe osie, impune Republicii Franceze o obligatie neconditionata si suficient de clara si de precisa, s-a stabilit ca, �in pofida interventiei Comisiei, statele membre dispun de o larga putere de apreciere atat in ceea ce priveste decizia de a utiliza aceasta posibilitate, cat si in ceea ce priveste cuprinsul masurii avute in vedere, fara ca, din aprobarea acestei masuri de catre Comisie, sa poata decurge vreo obligatie de a utiliza respectiva posibilitate�. De asemenea, s-a mai stabilit ca decizia adresata Republicii Franceze a intrat in vigoare de la notificarea acesteia catre destinatar, in speta Republica Franceza si ca un astfel de efect consta in a face posibila o scutire, inca inexistenta in speta si care necesita un act national pentru punerea sa in aplicare, iar nu a impune o astfel de scutire ( pct. 15 si 19 din decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene mentionata). In consecinta, Curtea a statuat ca decizia data de Comisia Europeana nu poate fi invocata de un particular in raporturile cu Republica Franceza, destinatara a acestei decizii, in scopul de a beneficia de scutirea autorizata prin decizia mentionata incepand de la momentul notificarii sau al publicarii acesteia.
Fiind ulterioara H.G. nr. 861/2009 si cu forta juridica superioara, O.G. nr. 14/2010 prevede in art. 6 ca ajutoarele de stat, printre care si cel privind �platile Natura 2000� (art. 4 lit. s pct. 4), si suma alocata fiecareia dintre aceste forme de ajutor de stat reglementate de Ordonanta, se aproba anual prin hotarare a Guvernului care va fi comunicata Comisiei Europene prin Raportul anual, in conformitate cu art. 6 din Regulamentul CE nr. 794/2004.
Aceasta este si ratiunea pentru care, in chiar cuprinsul Deciziei Comisiei Europene prin care nu s-au formulat obiectiuni la schema de ajutor de stat, s-a stabilit ca schema va intra in vigoare dupa ce va fi aprobata de Comisie si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Imprejurarea ca schema de ajutor sub forma proiectului de hotarare de Guvern, nu a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, face ca ajutorul de stat privind plati Natura 2000 sa nu poata fi acordat, nefiind indeplinite conditiile prevazute de lege si de decizia Comisiei Europene.
In acest sens este si jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene care, in cauza C-18/08 Foselev Sud-Quest SARL contra Administration des douanes et droits indirects, verificand daca Decizia CE 2005/449 al carei destinatar este Republica Franceza si prin care Comisia a autorizat scutirea de taxa pe osie, impune Republicii Franceze o obligatie neconditionata si suficient de clara si de precisa, s-a stabilit ca, �in pofida interventiei Comisiei, statele membre dispun de o larga putere de apreciere atat in ceea ce priveste decizia de a utiliza aceasta posibilitate, cat si in ceea ce priveste cuprinsul masurii avute in vedere, fara ca, din aprobarea acestei masuri de catre Comisie, sa poata decurge vreo obligatie de a utiliza respectiva posibilitate�. De asemenea, s-a mai stabilit ca decizia adresata Republicii Franceze a intrat in vigoare de la notificarea acesteia catre destinatar, in speta Republica Franceza si ca un astfel de efect consta in a face posibila o scutire, inca inexistenta in speta si care necesita un act national pentru punerea sa in aplicare, iar nu a impune o astfel de scutire ( pct. 15 si 19 din decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene mentionata). In consecinta, Curtea a statuat ca decizia data de Comisia Europeana nu poate fi invocata de un particular in raporturile cu Republica Franceza, destinatara a acestei decizii, in scopul de a beneficia de scutirea autorizata prin decizia mentionata incepand de la momentul notificarii sau al publicarii acesteia.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete
Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca �daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. �art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016