InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Pitesti

Prin cererea inregistrata la data de 30.11.2010, reclamantul G.I. a chemat in judecata parata Casa Judeteana de Pensii Arges solicitand obligarea acesteia sa ii emita o decizie de recalculare a pensiei pentru limita de varsta, conform dispozitiilor O...

(Decizie nr. 1356/R din data de 06.09.2011 pronuntata de Curtea de Apel Pitesti)

Domeniu Antecontracte | Dosare Curtea de Apel Pitesti | Jurisprudenta Curtea de Apel Pitesti

Prin cererea inregistrata la data de 30.11.2010, reclamantul G.I. a chemat in judecata parata Casa Judeteana de Pensii Arges solicitand obligarea acesteia sa ii emita o decizie de recalculare a pensiei pentru limita de varsta, conform dispozitiilor O.U.G. nr.4/2005, in care la stabilirea punctajului mediu anual sa fie utilizat un stagiu complet de cotizare de 20 ani, precum si obligarea paratei la plata diferentelor de pensie incepand cu data de 1.07.2005, cu cheltuieli de judecata.
In motivarea actiunii, reclamantul a aratat ca este pensionar pentru limita de varsta, drepturile initiale fiindu-i stabilite in temeiul Legii nr.3/1977 prin decizia nr.86703/29.11.1983. In raport de aceasta situatie, pensia sa a intrat in procesul de recalculare prevazut de H.G. nr.1550/2004 si se incadreaza in categoria pensiilor carora li se aplica recalcularea potrivit dispozitiilor O.U.G. nr.4/2005.
Reclamantul a sustinut ca in mod eronat parata a utilizat un stagiu complet de cotizare de 30 ani, avand in vedere dispozitiile art.2 din Normele Metodologice de aplicare a H.G. nr.1550/2004, art.14 alin.3 din Legea nr.3/1977 si vechimea sa de 24 ani, 7 luni si 23 zile in grupa I de munca.
La data de 28.04.2011 reclamantul si-a precizat actiunea initiala, aratand ca solicita acordarea diferentelor de drepturi de pensie incepand cu data de 30.11.2007.
La aceeasi data, 28.04.2011, parata a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata, aratand ca prin decizia nr.86703/29.11.1983, reclamantul a fost inscris la pensie pentru munca depusa si limita de varsta, in conditiile art.14 din Legea nr.3/1977.
Drepturile de pensie ale reclamantului au fost recalculate in conformitate cu dispozitiile O.U.G. nr.4/2005 si H.G. nr.1550/2004.
Parata a sustinut ca drepturile de pensie ale reclamantului au fost recalculate in conformitate cu dispozitiile legale in materie. In acest sens, se arata ca potrivit HG nr.1550/2004 stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual reprezinta vechimea integrala in munca prevazuta de legislatia in vigoare la data deschiderii dreptului la pensie de care persoana beneficia sau care i se cuvenea la data inceperii operatiunilor de evaluare. Potrivit prevederilor aceleiasi hotarari pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis in intervalul 1.07.1977 - 31.03.2001 stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual este cel reglementat de Legea nr.3/1977 respectiv 25 ani pentru femei si 30 de ani pentru barbati. 
Prin urmare, la determinarea punctajului mediu anual realizat de reclamant s-a utilizat stagiul complet de cotizare de 30 ani asa cum prevede H.G. nr.1550/2004, acesta fiind inscris la pensie pentru limita de varsta in conditiile Legii nr.3/1977.
Totodata, si Normele Tehnice date in aplicarea H.G. nr.1550/2004 prevad ca stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual realizat de contestator este de 30 ani. Prin normele tehnice s-a stabilit ca se utilizeaza stagiul complet de cotizare de 20 ani, prin exceptie de la cadrul general, numai in cazul persoanelor ale caror drepturi de pensie au fost stabilite in conditiile unor legi speciale, ceea ce nu este cazul contestatorului.
Parata a mai aratat ca singurele facilitati oferite de Legea nr.3/1977 persoanelor care au lucrat in grupa I sau a II-a de munca sunt acordarea sporului de grupa si posibilitatea pensionarii inainte de implinirea varstei standard de pensionare, dispozitiile art.14 din acest act normativ neavand semnificatia reducerii stagiului de cotizare utilizat la recalcularea pensiei.
S-a mai aratat ca, contestatorul fiind inscris la pensie in conditiile Legii nr.3/1977 si nu in temeiul unei legi speciale, a beneficiat de prevederile O.U.G. nr.100/2008.
Tribunalul Arges, Sectia civila, prin sentinta civila nr.920/5 mai 2011, a admis actiunea si a obligat parata sa emita reclamantului o decizie de recalculare a drepturilor de pensie prin care, la stabilirea punctajului mediu anual sa fie utilizat un stagiu complet ce cotizare de 20 de ani, precum si sa plateasca reclamantului diferentele de drepturi de pensie incepand cu data de 30.11.2007.
De asemenea, a fost obligata parata sa plateasca si cheltuieli de judecata in cuantum de 700 lei.
Pentru a hotari astfel, tribunalul a retinut ca drepturile de pensie ale reclamantului s-au nascut in baza Legii nr.3/1977, act normativ care trebuie avut in vedere pentru a se verifica daca parata a aplicat in mod corect dispozitiile legale privind stagiul complet de cotizare.
Aceasta intrucat potrivit art.2 alin.3 din Anexa 1 a H.G. nr.1550/2004, privind efectuarea operatiunilor de evaluare in vederea recalcularii pensiilor din sistemul public, stabilite in fostul sistem al asigurarilor sociale de stat potrivit legislatiei anterioare datei de 1.04.2001, in conformitate cu principiile Legii nr.19/2000, "Pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis in intervalul 1 iulie 1977 - 31.03.2001, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual va fi cel reglementat de Legea nr.3/1977".
Potrivit H.G. nr.1550/2004, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual reprezinta vechimea integrala in munca prevazuta de legislatia in vigoare la data deschiderii dreptului la pensie de care persoana beneficia sau care i se cuvenea la data inceperii operatiunilor de evaluare.
Potrivit art.14 din Legea nr.3/1977, pentru o activitate desfasurata in grupa I de munca de cel putin 20 ani, stagiul complet de cotizare este de 20 de ani.
In cauza de fata, reclamantul a desfasurat timp de peste 20 ani activitati incadrate in grupa I de munca, respectiv 24 ani, 7 luni si 23 zile, asa cum rezulta din decizia nr.86703/1983.
Tribunalul nu a retinut opinia paratei in sensul ca reclamantul nu a fost pensionat in baza unei legi speciale si nu poate beneficia de stagiu complet de cotizare de 20 de ani, intrucat in cauza sunt aplicabile dispozitiile art.14 din Legea nr.3/1977.
In acest sens s-a pronuntat si Inalta Curte de Casatie si Justitie prin decizia nr.40/22.09.2008, prin care s-a admis recursul in interesul legii declarat de Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si de Colegiul de conducere al Curtii de Apel Timisoara, statuandu-se ca disp.art.77 alin.2 rap. la art.43 alin.1 si alin.2 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, se interpreteaza in sensul ca stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis in intervalul 1 iulie 1977 - 31 martie 2001 si care si-au desfasurat activitatea in grupe speciale  de munca este cel reglementat de art.14 din Legea nr. 3/1977 privind pensiile de asigurari sociale de stat si asistenta sociala
Potrivit art.329 pct.3 Cod procedura civila., solutiile pronuntate in recursul in interesul legii prin care se dezleaga problemele de drept sunt obligatorii pentru instanta.
In ceea ce priveste sustinerea paratei potrivit careia contestatorul a beneficiat de prevederile O.U.G. nr.100/2008, instanta a retinut ca acest aspect nu prezinta relevanta in cauza de fata, instanta fiind investita cu verificarea modului de aplicare a O.U.G. nr.4/2005 in raport de prevederile H.G nr.1550/2004 la recalcularea drepturilor de pensie pentru persoanele care au lucrat in grupe de munca, fara legatura cu instituirea beneficiului unui punctaj suplimentar, reglementat printr-un act normativ nou si care urmeaza a se aplica ulterior.
Raportand situatia de fapt expusa la dispozitiile legale mentionate, instanta a constatat ca actiunea este intemeiata, intrucat pensia reclamantului trebuia recalculata pe baza unui stagiu complet de cotizare de 20 de ani.
Potrivit dispozitiilor art.89 alin.1 din Legea nr.19/2000 "In situatia in care se constata erori in stabilirea si in plata drepturilor de pensie, se vor opera revizuirile si modificarile legale".
In plus, potrivit dispozitiilor art.155 lit.f din Legea nr.19/2000 "Tribunalele solutioneaza in prima instanta litigiile privind (...) modul de stabilire si de plata a pensiilor, a indemnizatiilor si a altor drepturi de asigurari sociale", astfel ca si in raport de aceste dispozitii legale actiunea reclamantului este admisibila.
Fata de aceste considerente, instanta a admis actiunea.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs in termen legal Casa Judeteana de Pensii Arges criticand-o pentru nelegalitate si netemeinicie, potrivit dispozitiilor art.304 pct.9 si art.3041 Cod procedura civila.
In dezvoltarea motivelor de recurs, s-a aratat ca instanta de fond nu a avut in vedere dispozitiile art.7 alin.3 din O.U.G.nr.4/2005, potrivit carora decizia prevazuta la alin.1 poate fi modificata la cerere, in baza actelor doveditoare prezentate de pensionar, intocmite conform prevederilor legale, din care rezulta alte date si elemente decat cele utilizate la recalculare, referitoare la drepturi cu caracter salarial, care conform Legii nr.19/2000 se au in vedere la stabilirea punctajului mediu anual sau la stagii de cotizare realizate pana la 1 aprilie 2001.
Drepturile de pensie recalculate conform H.G.nr.1550/2004 si O.U.G. nr.4/2005 nu pot fi modificate decat in conditiile prevazute de aceste dispozitii legale - art.7 alin.3 din O.U.G. nr.4/2005.
Contestatorul nu a prezentat recurentei inscrisuri doveditoare noi de natura sa modifice drepturile de pensie recalculate.
De asemenea, s-a criticat sentinta pentru ca instanta de fond a apreciat gresit ca drepturile de pensie ale contestatorului pot fi recalculate prin utilizarea unui stagiu complet de cotizare de 20 de ani, in raport de decizia nr.40/2008 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care a statuat ca pentru personalul ale caror drepturi de pensie s-au deschis in intervalul 1 iulie 1977-31 martie 2001 si care si-au desfasurat activitatea in grupe speciale de munca, stagiul complet de cotizare utilizat este cel prevazut de art.14 din Legea nr.3/1977.
Recurenta arata ca singurele facilitati oferite de aceasta lege persoanelor care au lucrat in grupele I sau II de munca sunt acordarea sporului de grupa si posibilitatea pensionarii inainte de implinirea varstei standard de pensionare, dispozitiile art.14 neavand semnificatia reducerii stagiului de cotizare utilizat la recalcularea pensiei.
In subsidiar, s-a sustinut ca pentru activitatea desfasurata in grupa I de munca, contestatorul a beneficiat de prevederile O.U.G.nr.100/2008, astfel ca utilizarea unui stagiu complet de cotizare de 20 de ani, ar avea ca efect avantajarea acestuia fata de ceilalti pensionari ai sistemului public de pensii, care au fost inscrisi la pensie in baza unor legi speciale.
Examinand actele si lucrarile dosarului si sentinta recurata, prin prisma motivelor de recurs invocate, Curtea a respins recursul ca nefondat pentru urmatoarele considerente:
Prin decizia de pensionare nr.86703/29.11.1983 a D.M.P.S. Arges, intimatul-contestator a fost inscris la pensie pentru munca depusa si limita de varsta incepand cu data de 1.02.1983, in conditiile Legii nr.3/1977. Acesta a beneficiat de recalcularea drepturilor la pensie conform H.G. nr.1550/2004 si O.U.G. nr.4/2005. Contestatorul a solicitat la 30.11.2010, recalcularea drepturilor de pensie, insa recurenta a refuzat.
Prin decizia nr.86703/11.02.2008, intimata a recalculat drepturile de pensie ale contestatorului, asa cum au fost modificate conform art.7 alin.3 din O.U.G. nr.4/2005.
Contestatorul a desfasurat activitate in grupa I de munca 24 ani,7 luni si  23 zile, asa cum rezulta din decizia susmentionata si a solicitat obligarea paratei sa-i emita o decizie de recalculare a pensiei pentru limita de varsta conform dispozitiilor O.U.G.nr.4/2005, in care la stabilirea punctajului mediu anual sa fie utilizat un stagiu de cotizare complet de 20 ani.
Potrivit dispozitiilor art.7 alin.7 din O.U.G. nr.4/2005, act normativ in baza caruia s-a emis decizia de pensie ce face obiectul cauzei, revizuirea din oficiu si contestarea deciziei prevazute la alin.1 se fac in conformitate cu prevederile Legii nr.19/2000.
Conform art.87 si art.155 din acest act normativ decizia emisa in conditiile art.86 alin.1 poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta in termen de 45 zile de la comunicare.
Pentru toate aceste considerente, primul motiv de recurs s-a apreciat ca neintemeiat.
Si cel de-al doilea motiv de recurs a fost respins ca neintemeiat pentru considerentele ce se vor arata in continuare:
Potrivit art.1 din O.U.G. nr.4/2005, pensiile din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor de stat, stabilite in baza legislatiei in vigoare, anterior datei de 1 aprilie 2001, se recalculeaza in conditiile prevazute de aceasta ordonanta, iar in art.4(1) din acelasi act normativ s-a stabilit ca determinarea punctajului mediu anual si al cuantumului fiecarei pensii se face pe baza datelor, elementelor si informatiilor din documentatiile de pensie aflate in pastrarea caselor teritoriale de pensii, cu respectarea prevederilor H.G. nr.1550/2004, privind efectuarea operatiunilor de evaluare in vederea recalcularii pensiilor din sistemul public, stabilite in fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, in conformitate cu principiile Legii nr.10/2000.
In conformitate cu art.2(3) din Normele metodologice de evaluare a pensiilor din sistemul public, stabilite in fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, in vederea recalcularii in conformitate cu principiile Legii nr.10/2000, pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis in intervalul 1 iulie 1977-31 martie 2001, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual va fi cel reglementat de Legea nr.3/1977.
Asadar, in acest caz nu se foloseste la determinarea punctajului mediu anual in formula stabilita de art.78 (1) din Legea nr.19/2000, stagiul complet de cotizare prevazut in anexa 3 la aceasta lege, ci stagiul prevazut de legea in vigoare la data stabilirii pensiei.
Pentru persoanele care au desfasurat activitati in grupa I si II de munca un anumit numar de ani, Legea nr.3/1977, stabilea in art.14 (1) ca: "persoanelor care au lucrat efectiv cel putin 20 ani in locuri care potrivit legii se incadreaza in grupa I de munca sau cel putin 25 de ani in grupa II de munca, la stabilirea pensiei li se ia in calcul pentru fiecare an lucrat in aceste grupe cate: a) un an si sase luni pentru grupa I de munca; b) un an si trei luni pentru grupa II de munca".
Se pune problema interpretarii prevederilor legale in sensul de a stabili daca in formula
 de calcul prevazuta de art.78(1) din Legea nr.19/2000, se foloseste un stagiu complet de
cotizare de 30 de ani sau de 20 de ani, respectiv de 25 de ani, pentru persoanele care se
 incadreaza in ipoteza prevazuta de art.14 din Legea nr.3/1977.
Prin Decizia nr.40/22 septembrie 2008, pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie
 in recurs in interesul legii, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr.334 din
 20.0 5.2009, s-a stabilit ca "dispozitiile art.77 alin.2, raportat la art.43 alin.1 si 2
 din Legea nr.19/2000, se interpreteaza in sensul ca stagiul complet de cotizare utilizat
 la determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele ale caror drepturi de pensie
 s-au deschis in intervalul 1 iulie 1977-31 martie 2001 si care si-au desfasurat
activitatea in grupe speciale de munca, este cel reglementat de art.14 din Legea nr.3/1977, privind pensiile de asigurari sociale de stat si asistenta sociala".
Contrar sustinerilor formulate prin recurs, nu se poate insa retine ca instanta de fond
nu a respectat aceasta decizie, care este obligatorie, potrivit art.239 alin.3
Cod procedura civila, intrucat aceasta se refera la interpretarea dispozitiilor art.77
alin.2, raportat la art.43 alin.1 si 2 din Legea nr.19/2000, care nu sunt in discutie in
 cauza.
Pentru identitate de ratiune insa, se pot retine considerentele deciziei nr.40/2008, mai
 sus evocate, intrucat problema de drept este similara.
Astfel, trebuie avut in vedere ca modul de stabilire al pensiei in sistemul Legii nr.3/1977 este fundamental diferit de modul de stabilire al pensiei in sistemul Legii nr.19/2000, astfel incat, in cazul recalcularii pensiilor stabilite conform Legii nr.3/1977, pe baza formulei folosita de Legea nr.19/2000, trebuie sa se aiba in vedere si finalitatea acestor acte normative.
Prin efectul art.14 din Legea nr.3/1977, persoanele care au activat cel putin 20 de ani
 in grupa I de munca sau 25 de ani in grupa II de munca, beneficiau de pensie ca si cum
au desfasurat 30, respectiv 25 de ani in conditii normale, deci ca si cum ar fi indeplinit
 regula stabilita de art.8 din lege, desi nu realizasera acel stagiu minim de cotizare.
In considerentele Deciziei nr.40/2008, pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie
"asiguratii care si-au desfasurat activitatea in grupe speciale de munca, determinate ca
 atare, prin ordine ale Ministerului Sanatatii si ale caror drepturi la pensie s-au
deschis in perioada 1 iulie 1977- 31 martie 2001, au beneficiat atat de reducerea varstei
legale de pensionare, cat si de majorarea vechimii in munca, deci a perioadei de
contributie, denumita in actuala reglementare stagiu de cotizare".
Totodata, raportat la art.11 din Legea nr.3/1977, cuantumul pensiei era mai mare pentru
cei care activasera in grupa I sau II de munca.
Asadar, aceasta categorie de persoane beneficia de pensie intr-un cuantum mai mare decat
 cel al persoanelor care nu activasera in astfel de conditii 20, respectiv 25 ani, dar
in acelasi timp erau considerati a indeplini conditiile standard de pensionare mai repede.
Or, daca in recalcularea pensiei s-ar folosi stagiul de 30 de ani, punctajul mediu anual
ar fi mult diminuat, tocmai pentru aceasta categorie de persoane si s-ar ajunge la situatia in care o persoana care a activat in conditii normale 30 de ani, sa beneficieze de punctaj mai mare, decat una care a activat in grupa I sau II de munca, prin impartirea punctajului total realizat doar in 20 sau 25 de ani, tot la un stagiu de 30 de ani, ceea ce contravine scopului si finalitatii Legii nr.3/1977, in vigoare la data pensionarii, dar si scopului si finalitatii Legii nr.19/2000 si O.U.G. nr.4/2005.
Ca urmare, este necesar ca la calculul punctajului mediu anual sa se foloseasca un stagiu
 complet de cotizare care sa asigure un rezultat de natura a conduce la concluzia ca
 pentru stagiul de cotizare realizat in grupa I sau II de munca, in numai 20 sau 25 de
 ani de munca, asiguratul beneficiaza de pensie, ca si cum ar fi realizat un stagiu
 complet de cotizare de 30 de ani pentru barbati si 25 de ani pentru femei si intr-un
cuantum mai mare determinat de veniturile mai mari obtinute in activitate in grupa
 I sau II de munca, ceea ce nu s-ar intampla daca se foloseste stagiul de 30 de ani pentru
 impartirea punctajului total realizat.
In acest scop este necesar a se folosi stagiul complet de 20 de ani pentru grupa I si
25 de ani pentru grupa II de munca, astfel incat prin trecere dintre cele doua sisteme
de calcul sa nu se contravina finalitatii legilor aplicabile.
Asa cum s-a retinut prin Decizia nr.40/2008 a I.C.C.J., raportat la art.1 din Codul
civil si art.15 alin.2 din Constitutia Romaniei, potrivit cu care legea dispune numai
 pentru viitor, ea nu are putere retroactiva, "este evident ca legea noua, respectiv
 Legea nr.19/2000 nu se poate aplica decat situatiilor ivite dupa intrarea ei in vigoare,

deci persoanelor ale caror drepturi la pensie s-au deschis dupa data de 1 aprilie 2001,
 nu si persoanelor pensionate sub imperiul Legii nr.3/1977".
Or, folosirea unui stagiu de 30 de ani, ar conduce la efecte contrare prevederilor Legii
nr.3/1977, ceea ce inseamna ca Legea nr.19/2000 si O.U.G. nr.4/2005, ar produce efecte
 pentru trecut, retroactivand prin aplicarea noii formule de calcul a pensiei unor situatii ivite anterior intrarii lor in vigoare.
Desi se refera in dispozitiv doar la dispozitiile art.77 alin.2, raportat la art.43
alin.1 si 2 din Legea nr.19/2000, Decizia nr.40/2008, pronuntata de I.C.C.J. in recurs
in interesul legii, poate fi aplicata pentru identitate de ratiune tuturor persoanelor
 pensionate in baza Legii nr.3/1977, care se incadrau in prevederile art.14 din aceasta
lege, iar nu doar persoanelor la care se refera art.43 alin.1 si 2 din Legea nr.19/2000.
Ca urmare, reclamantul are dreptul la diferenta dintre pensia incasata si pensia
recalculata, prin folosirea unui stagiu complet de cotizare mai mic.
In ceea ce priveste sustinerea ca prin utilizarea unui stagiu complet de cotizare
de 20 ani si prin aplicarea O.U.G. nr.100/2008, contestatorul ar fi in mod nelegal
 avantajat fata de alte categorii de pensionari, este neintemeiata, cata vreme se
impune verificarea modului de aplicare a O.U.G. nr.4/2005, in raport de prevederile
H.G. nr.1550/2004 la recalcularea drepturilor de pensie pentru persoanele care au
 lucrat in grupe de munca, fara legatura cu instituirea beneficiului unui punctaj
suplimentar, reglementat printr-un act normativ nou si care s-a aplicat ulterior.
Pentru toate aceste considerente, in temeiul art.312 Cod procedura civila recursul
 a fost respins ca nefondat, iar in baza art.274 Cod procedura civila, a fost obligata
recurenta sa plateasca intimatului cheltuieli de judecata in suma de 700 lei, reprezentand
 onorariu de avocat.

2. Recalculare drepturi pensie. Data de la care se acorda drepturile de pensie
recalculate.
Art.17 alin.3 din Legea nr.57/1974
Art.4 si art.7 alin.(3) si (5) din O.U.G.nr.4/2005

In dispozitiile tranzitorii ale art.164 din Legea nr.19/2000, aceasta nu exclude in mod
expres categoria de venituri realizate in sistemul de retribuire in acord global de la
cele ce trebuie sa fie avute in vedere la recalcularea pensiei.
Din adeverinta depusa de reclamanta la dosar, rezulta ca a beneficiat de sume de bani
reprezentand acord global cu caracter permanent, potrivit art.17 alin.3 din
Legea nr.57/1974.
Constatand asadar ca, pentru veniturile realizate in acord de catre reclamanta,
angajatorul a varsat la bugetul asigurarilor sociale de stat contributia la fondul
de pensii, Curtea, ca si tribunalul, apreciaza ca si veniturile cuprinse in noua
adeverinta trebuiau avute in vedere de intimata Casa Judeteana de Pensii Arges la
 stabilirea drepturilor de pensie ale reclamantei.
Fondata, insa, s-a constatat a fi critica privind data de la care s-a dispus acordarea
drepturilor de pensie recalculate, incalcandu-se prev.art.7 alin.(3) si (5)
 din O.U.G.nr.4/2005.
Cazul de fata constituie o revizuire a modalitatii de stabilire a drepturilor de pensie,
la sesizarea persoanei interesate, care s-a adresat instantei de judecata.
Desi revizuirea poate fi ceruta oricand, plata drepturilor de pensie nu poate fi dispusa
I cu depasirea termenului general de prescriptie de 3 ani reglementat de dispozitiile
art.3 din Decretul nr.167/1958 privitor la prescriptia extinctiva, calculat de la data
cererii recalcularii potrivit stagiului prevazut de Legea nr.3/1977.
Ca urmare, in baza art.312 Cod procedura civila recursul a fost admis, iar sentinta
 modificata in parte, in sensul stabilirii ca data a recalcularii, pe cea de 29.06.2007,
 cu mentinerea in rest, a sentintei.

Decizia civila nr.1356/R-CA/06.09.2011

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Antecontracte

Antecontract de vanzare-cumparare asupra unui teren arabil extravilan. Obligare la incheierea unui contract autentic de vanzare – cumparare cu conditia inscrierii terenului la ROL - ul fiscal si in cartea funciara. - Sentinta civila nr. 729 din data de 29.06.2016
Rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare pentru neachitarea pretului stabilit. - Decizie nr. 173 din data de 12.06.2012
Antecontracte - Decizie nr. 156 din data de 04.03.2010
EXECUTARE ANTECONTRACT - Sentinta civila nr. 1303/C din data de 30.06.2009
- Sentinta civila nr. 1099 din data de 19.02.2009
- Sentinta civila nr. 1221 din data de 28.02.2008
- Sentinta civila nr. 1316 din data de 15.02.2005
Rezolutiune antecontract vanzare-cumparare - Sentinta comerciala nr. 9116 din data de 28.09.2010
DECIZIE CIVILA - Decizie nr. 951 din data de 07.09.2007
Anulare act - constatare nulitate absoluta contract intretinere - Sentinta civila nr. 2631 din data de 25.05.2009
Drept civil-actiune in perfectarea vanzarii-cumpararii - Sentinta civila nr. 199 din data de 04.02.2004
Vanzarea aleatorie a unui teren neidentificat decat sub aspectul genului - Sentinta civila nr. 1812 din data de 05.12.2014
Anulare antecontract pentru pret neserios - Sentinta civila nr. 495 din data de 23.04.2014
Actiune in constatarea ineficacitatii contractului de vanzare - cumparare - Sentinta civila nr. 986 din data de 09.07.2014
Obligatia de a face - Sentinta civila nr. 270 din data de 16.02.2010
Nulitate absoluta contract inchiriere - Sentinta civila nr. 269 din data de 15.02.2010
Obligatia de a face-Radiere autoturism - Sentinta civila nr. 101 din data de 22.01.2010
- Sentinta civila nr. 2489 din data de 22.12.2009
- Sentinta civila nr. 1884 din data de 16.10.2009
Coproprietate. Incheierea de catre unul dintre coindivizari a unei chitante sub semnatura privata prin care se "vinde" o suprafata de teren, aflata in coproprietate. Calificarea chitantei sub semnatura privata, ca fiind antecontract de vanzare-cumpar... - Decizie nr. 972 din data de 20.09.2011