Contestatie Legea nr. 10/2001. - Imobil preluat abuziv in patrimoniul statului maghiar fara despagubiri
(Sentinta civila nr. 309 din data de 20.06.2006 pronuntata de Tribunalul Neamt)Domeniu asociat - Contestatie Legea nr. 10/2001.
- Imobil preluat abuziv in patrimoniul statului maghiar fara despagubiri .
In conformitate cu dispozitiile art. 1 din LEGEA Nr. 10 din 8 februarie 2001, republicata, privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.
“ (1) Imobilele preluate in mod abuziv de stat, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si cele preluate de stat in baza Legii nr. 139/1940 asupra rechizitiilor si nerestituite, se restituie, in natura, in conditiile prezentei legi.
(2) In cazurile in care restituirea in natura nu este posibila se vor stabili masuri reparatorii prin echivalent. Masurile reparatorii prin echivalent vor consta in compensare cu alte bunuri sau servicii oferite in echivalent de catre entitatea investita potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii, cu acordul persoanei indreptatite, sau despagubiri acordate in conditiile prevederilor speciale privind regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv.
(3) Masurile reparatorii prin echivalent constand in compensare cu alte bunuri sau servicii se acorda prin decizia sau, dupa caz, dispozitia motivata a entitatii investite potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii. Masurile reparatorii in echivalent constand in despagubiri acordate in conditiile legii speciale privind regimul de stabilire si plata a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv se propun a fi acordate prin decizia sau, dupa caz, dispozitia motivata a entitatii investite potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii.
(4) Masurile reparatorii prin echivalent pot fi combinate."
Sectia civila. Sentinta civila 309C din 20.06.2006.
Prin cererea de chemare in judecata inregistrata pe rolul Tribunalului Neamt sub nr. 736 /C/ din 22.03.2006 , contestatorul Oniga Iosif Gavril ,Oniga .N.Iosif a solicitat instantei ca in contradictoriu cu intimata Comisia locala pentru aplicarea Legii 10/ 2001 reprezentata prin primar sa dispuna anularea dispozitiei nr. 35 din 20.02. 2006 prin care s-a respins notificarea formulata de contestatori sub nr. 53/N/2002 .Fara cheltuieli de judecata.
In fapt, contestatorii arata ca prin aceasta notificare au solicitat intimatei in calitate de mostenitori testamentari ai defunctului Oniga Gavril retrocedarea in limitele disponibile si libere a suprafetei de 1072 m.p. teren situat in centrul comunei Bicazu Ardelean si , de asemenea , au solicitat acordarea de despagubiri banesti pentru locuinte compusa din patru camere si dependinte -demolate. Contestatorii -arata ca si-au intemeiat cererea pe dispozitiile Legii 10/ 2001 dovedind cu inscrisuri oficiale ca imobilele in speta au fost preluate in patrimoniu de catre statul Roman ulterior datei de 6.03. 1945 si aratand ca dupa preluare, fostul proprietar nu a primit nici o despagubire. Ulterior depunerii notificarii contestatorii precizeaza ca au reusit sa intre in posesia unor inscrisuri oficiale eliberate de Arhivele Nationale potrivit carora autorul lor a avut in proprietate si intabulat in cartea funciara o suprafata de teren de 1692 m.p.
Desi contestatorii- se considerau indreptatiti sa obtina un raspuns favorabil, acestia arata ca in mod nelegal si netemeinic Comisia comunala Bicazu
Ardelean pentru aplicarea Legii 10/2001 , retinand doar suprafata initiala de 1072 m.p. a dispus respingerea notificarii sub motivatia lipsei sale de obiect in conditiile in care terenul in litigiu a fost confiscat de Statul Maghiar.
Contestatorii arata ca potrivit extrasului de carte funciara imobilele casa si teren au fost intabulate pe numele autorului lor la 10.08. 1939, pentru ca la data de 5.01.1946 in temeiul Decretului lege 260/ 1945 sa fie intabulat dreptul de proprietate al Statului Roman in portofoliul Ministerului Apararii Nationale. Acesta, in mod paradoxal, in conditiile in care actul normativ invocat consfinte repunerea in drepturi a fostilor proprietari abuziv expropriati de catre autoritatile maghiare in perioada ocupatiei, respectiv prin statuarea ca fiind lovita de nulitate absoluta toate dispozitiile legale discriminatorii si toate transmisiunile si constituirile de drepturi de proprietate abuziv emise de catre acesta in timpul ocupatiei maghiare.
Acest act normativ are, in acceptiunea contestatorilor si repunerea in drepturi a autorului lor asupra imobilelor confiscate si nici decum a Statului Roman care astfel a expropriat fara drept pe defunctul Oniga Gavril.
Pentru aceste considerente contestatorii au solicitat instantei sa constate ca dispozitia contestata fiind netemeinica si nelegala este lovita de nulitate si sa dispuna obligarea primarului comunei sa emita o noua dispozitie care sa cuprinda o solutionare justa, legala a notificarii in raport de prevederile Legii 10/2001 R.
In dovedire contestatorii au inteles sa se foloseasca de proba cu inscrisuri anexand la dosar, in copie , dispozitia nr. 35 din 20.02.2005 privind respingerea notificarii nr. 53/ N/ 4.02.2002 extras din Legea 260/ 4.04. 1945, testamentul autentificat al autorului Oniga Gavril, certificate si acte de stare civila , extras din C.F- Tulghes sud (judecatoria Toplita) cu istoricul intabularilor proprietatilor notificate , traducere legalizata a inscrierii de la pct. 2 si 3 din limba maghiara , adeverinta nr. 2261 din 14.09. 1971 eliberata de primarul Bicazu Ardelean extras de C.F nr. 2460/ 27.10 .1997 eliberat de Judecatoria Toplita .
Cererea de chemare in judecata este scutita de taxa judiciara de timbru si de timbru judiciar.
Intimata Comisia comunala Bicazu Ardelean pentru aplicarea Legii 10/ 2001 reprezentata prin primar a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea contestatiei ca fiind neantemeiata .
In motivare , intimata a precizat ca contestatorii desi au formulat o notificare in temeiul Legii 10/2001, aceasta este lipsita de obiect in conditiile in care imobilele solicitate a fi retrocedate au fost expropriate de catre Statul Maghiar conform extrasului de carte funciara nr.2419 eliberat de Judecatoria Toplita la data de 27. 10 . 1997.Ori, in aceste conditii , art 1 din Legea 10/ 2001 /R prevede ca se restituie in natura imobilele preluate in mod abuziuv de stat , de organizatii cooperatiste sau de orice alte persoane in perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, precum si cele preluate de stat in baza Legii 139/ 1940 asupra rechizitiilor si nerestituite ori pentru care proprietarii nu au primit compensatii echitabile ( art 2 al 1 lit f din Lg 10/ 2001.
Rezulta din interpretarea data de intimata textelor de lege enuntate ca beneficiaza de masuri reparatorii - in natura sau prin echivalent - numai cetatenii ai caror bunuri imobile au fost confiscate -rechizitionate de Statul Roman prin Legea 139/1940, a bunurilor solicitate de contestatori nu au fost confiscate Statul Roman .
In dovedire intimata a inteles sa se foloseasca de proba cu inscrisuri anexand la dosar intreaga documentatie care a stat la baza emiterii dispozitiei nr. 35 / 20.02. 2006 contestate .
Analizand inscrisurile anexate de parati in dovedirea sustinerilor formulate instanta constata intemeiata contestatia dedusa judecatii impotriva dispozitiei primarului comunei Bicazu Ardelean de respingere a notificarii nr. 53/M/ 2002 retinand urmatorele considerente.
In fapt , autorul contestatorilor Oniga Gavril a avut in proprietate suprafata de teren de 1692 m.p. si a constructiei imobile intabulate in C.F nr. 2703 a com. Tulghesul de sus in baza contractului de vanzare cumparare. incheiat la data de 8 august 1939, intabularea dreptului de proprietate avand un caracter constitutiv de drepturi consacrat prin art. 17 rap. la art 32 din decretul Lege 115/ 1938 modificat prin legea din 14 august 1940 privind unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare.
Ulterior , la data de 28.06. 1943 a fost intabulat in partea a II-a a cartii funciare mentionate dreptul de proprietate a statului maghiar conform hotararii definitive nr. 1838/1942 a Tribunalului Regal Miercurea Ciuc data in baza inscrisului de expropriere si a schitei datat din 13.10. 1941.
Legea 260 din 4.04. 1945 privitoare la legislatie aplicabila in Transilvania de Nord , precum si la drepturile banesti dobandite in acest teritoriu in timpul ocupatiei ungare constata prin art. 19 al. 2 ca nulitatea de drept a transmisiunilor de drepturi efectuate in temeiul ordonantelor maghiare discriminatorii adoptate dupa data de 15.03 . 1939( art. 3 al 2 din acest act normativ ) in folosul statului maghiar sau a persoanelor juridice maghiare , precum si retrasmisiunile acestor drepturi de subdobanditori, urmand ca dreptul proprietate si alte drepturi dobandite tabular inscrise in favoarea persoanelor prevazutela aliniatul precedent sa fie radiate din oficiu,cu restabilirea starii tabulare anterioare .
Ori, in cauza , instanta retine ca o atare radiere a dreptului de proprietate constatat nul de drept , constituit in favoarea Statului maghiar nu a operat in puterea dispozitiilor legale mentionate in favoarea autorului contestatorilor, ci la data de 5.01.1946 s-a intabulat in baza decretului lege 260/1945 dreptul de proprietate asupra imobilelor in litigiu in favoarea Statului Roman- portofoliul Ministerului Apararii Nationale , pentru ca la data de 18.02. 1952 sa se intabuleze in baza Jurnalului Consiliului de Ministri nr.563 din 30.04. 1946 acelasi drept de proprietate in favoarea Ministerului Fortelor Armatei.
In aceste conditii , instanta constata ca intabularea dreptului de proprietate in favoarea Statului Roman in baza Decretului lege 260/ 1945 constitutiva de drepturi incepand cu data de 5.01. 1946 constituie prin ea insasi o preluare abuziva in acceptiunea disp. art l din Legea 10/2001 R care se incadreaza in perioada reglementata 6 martie 1945-22 decembrie 1988 si care ii indreptateste pe contestatori in calitatea lor de legatari universali ai autorului Oniga Gavril sa obtina o reparatie echitabila in formele legale ale restituirii in natura sau dupa caz de despagubiri prin echivalent .
Din aceasta perspectiva , dispozitia nr.35 din 20-02. 2006 privind respingerea deplano ca fiind fara obiect a notificarii nr.53N/ 4.02. 2002 emisa de primarul com. Bicazu Ardelean este nelegala , intrucat a facut o analiza superficiala a inscrisurile doveditoare anexate de contestatori , prin limitarea exclusiva la interpretarea mentiunilor de la pct. 2 si 3 efectuate in limba maghiara in partea a II-a a Cartii funciare nr.2703 a com. Tulghesul de Sus anexate in extras de contestatori, cu ignorarea inscrisurilor ulterioare datei de 6.03. 1945 operate fara drept cu acelasi efect constitutiv de drepturi in favoarea Statului Roman ,consacrat prin decretul Lege 115 / 1938 in vigoare pana la adoptarea Legii 7/1996 privind publicitatea imobiliara .
In consecinta constatand netemeinicia si nelegalitatea dispozitiei supuse controlului judiciar , instanta va admite contestatia formulata in temeiul Legii /2001 de contestatorii Oniga Iosif Gavril si Oniga N.Iosif si va anula dispozitia nr. 35 /20.02 .2006 privind respingerea notificarii nr. 53N / 4.02. 2002 , emisa de primarul comunei Bicazu Ardelean .Instanta va dispune obligarea intimatei reprezentate prin primar sa solutioneze in fond aceasta notificare avand ca obiect cererea de restituire in natura a suprafetei de 1072 m.p.( rectificata de 1692 m.p.) teren situat in intravilanul comunei Bicazu Ardelean si sa inainteze aceeasi notificare Comisiei Centrale pentru stabilirea despagubirilor conform art . 16 al 2. din titlul VII din Legea 247/2005 in vederea solutionarii cererii de despagubiri banesti pentru imobilul locuinta compusa din patru camere si dependinte demolate pentru care reconstituirea in natura nu este posibila .
- Imobil preluat abuziv in patrimoniul statului maghiar fara despagubiri .
In conformitate cu dispozitiile art. 1 din LEGEA Nr. 10 din 8 februarie 2001, republicata, privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.
“ (1) Imobilele preluate in mod abuziv de stat, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si cele preluate de stat in baza Legii nr. 139/1940 asupra rechizitiilor si nerestituite, se restituie, in natura, in conditiile prezentei legi.
(2) In cazurile in care restituirea in natura nu este posibila se vor stabili masuri reparatorii prin echivalent. Masurile reparatorii prin echivalent vor consta in compensare cu alte bunuri sau servicii oferite in echivalent de catre entitatea investita potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii, cu acordul persoanei indreptatite, sau despagubiri acordate in conditiile prevederilor speciale privind regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv.
(3) Masurile reparatorii prin echivalent constand in compensare cu alte bunuri sau servicii se acorda prin decizia sau, dupa caz, dispozitia motivata a entitatii investite potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii. Masurile reparatorii in echivalent constand in despagubiri acordate in conditiile legii speciale privind regimul de stabilire si plata a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv se propun a fi acordate prin decizia sau, dupa caz, dispozitia motivata a entitatii investite potrivit prezentei legi cu solutionarea notificarii.
(4) Masurile reparatorii prin echivalent pot fi combinate."
Sectia civila. Sentinta civila 309C din 20.06.2006.
Prin cererea de chemare in judecata inregistrata pe rolul Tribunalului Neamt sub nr. 736 /C/ din 22.03.2006 , contestatorul Oniga Iosif Gavril ,Oniga .N.Iosif a solicitat instantei ca in contradictoriu cu intimata Comisia locala pentru aplicarea Legii 10/ 2001 reprezentata prin primar sa dispuna anularea dispozitiei nr. 35 din 20.02. 2006 prin care s-a respins notificarea formulata de contestatori sub nr. 53/N/2002 .Fara cheltuieli de judecata.
In fapt, contestatorii arata ca prin aceasta notificare au solicitat intimatei in calitate de mostenitori testamentari ai defunctului Oniga Gavril retrocedarea in limitele disponibile si libere a suprafetei de 1072 m.p. teren situat in centrul comunei Bicazu Ardelean si , de asemenea , au solicitat acordarea de despagubiri banesti pentru locuinte compusa din patru camere si dependinte -demolate. Contestatorii -arata ca si-au intemeiat cererea pe dispozitiile Legii 10/ 2001 dovedind cu inscrisuri oficiale ca imobilele in speta au fost preluate in patrimoniu de catre statul Roman ulterior datei de 6.03. 1945 si aratand ca dupa preluare, fostul proprietar nu a primit nici o despagubire. Ulterior depunerii notificarii contestatorii precizeaza ca au reusit sa intre in posesia unor inscrisuri oficiale eliberate de Arhivele Nationale potrivit carora autorul lor a avut in proprietate si intabulat in cartea funciara o suprafata de teren de 1692 m.p.
Desi contestatorii- se considerau indreptatiti sa obtina un raspuns favorabil, acestia arata ca in mod nelegal si netemeinic Comisia comunala Bicazu
Ardelean pentru aplicarea Legii 10/2001 , retinand doar suprafata initiala de 1072 m.p. a dispus respingerea notificarii sub motivatia lipsei sale de obiect in conditiile in care terenul in litigiu a fost confiscat de Statul Maghiar.
Contestatorii arata ca potrivit extrasului de carte funciara imobilele casa si teren au fost intabulate pe numele autorului lor la 10.08. 1939, pentru ca la data de 5.01.1946 in temeiul Decretului lege 260/ 1945 sa fie intabulat dreptul de proprietate al Statului Roman in portofoliul Ministerului Apararii Nationale. Acesta, in mod paradoxal, in conditiile in care actul normativ invocat consfinte repunerea in drepturi a fostilor proprietari abuziv expropriati de catre autoritatile maghiare in perioada ocupatiei, respectiv prin statuarea ca fiind lovita de nulitate absoluta toate dispozitiile legale discriminatorii si toate transmisiunile si constituirile de drepturi de proprietate abuziv emise de catre acesta in timpul ocupatiei maghiare.
Acest act normativ are, in acceptiunea contestatorilor si repunerea in drepturi a autorului lor asupra imobilelor confiscate si nici decum a Statului Roman care astfel a expropriat fara drept pe defunctul Oniga Gavril.
Pentru aceste considerente contestatorii au solicitat instantei sa constate ca dispozitia contestata fiind netemeinica si nelegala este lovita de nulitate si sa dispuna obligarea primarului comunei sa emita o noua dispozitie care sa cuprinda o solutionare justa, legala a notificarii in raport de prevederile Legii 10/2001 R.
In dovedire contestatorii au inteles sa se foloseasca de proba cu inscrisuri anexand la dosar, in copie , dispozitia nr. 35 din 20.02.2005 privind respingerea notificarii nr. 53/ N/ 4.02.2002 extras din Legea 260/ 4.04. 1945, testamentul autentificat al autorului Oniga Gavril, certificate si acte de stare civila , extras din C.F- Tulghes sud (judecatoria Toplita) cu istoricul intabularilor proprietatilor notificate , traducere legalizata a inscrierii de la pct. 2 si 3 din limba maghiara , adeverinta nr. 2261 din 14.09. 1971 eliberata de primarul Bicazu Ardelean extras de C.F nr. 2460/ 27.10 .1997 eliberat de Judecatoria Toplita .
Cererea de chemare in judecata este scutita de taxa judiciara de timbru si de timbru judiciar.
Intimata Comisia comunala Bicazu Ardelean pentru aplicarea Legii 10/ 2001 reprezentata prin primar a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea contestatiei ca fiind neantemeiata .
In motivare , intimata a precizat ca contestatorii desi au formulat o notificare in temeiul Legii 10/2001, aceasta este lipsita de obiect in conditiile in care imobilele solicitate a fi retrocedate au fost expropriate de catre Statul Maghiar conform extrasului de carte funciara nr.2419 eliberat de Judecatoria Toplita la data de 27. 10 . 1997.Ori, in aceste conditii , art 1 din Legea 10/ 2001 /R prevede ca se restituie in natura imobilele preluate in mod abuziuv de stat , de organizatii cooperatiste sau de orice alte persoane in perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, precum si cele preluate de stat in baza Legii 139/ 1940 asupra rechizitiilor si nerestituite ori pentru care proprietarii nu au primit compensatii echitabile ( art 2 al 1 lit f din Lg 10/ 2001.
Rezulta din interpretarea data de intimata textelor de lege enuntate ca beneficiaza de masuri reparatorii - in natura sau prin echivalent - numai cetatenii ai caror bunuri imobile au fost confiscate -rechizitionate de Statul Roman prin Legea 139/1940, a bunurilor solicitate de contestatori nu au fost confiscate Statul Roman .
In dovedire intimata a inteles sa se foloseasca de proba cu inscrisuri anexand la dosar intreaga documentatie care a stat la baza emiterii dispozitiei nr. 35 / 20.02. 2006 contestate .
Analizand inscrisurile anexate de parati in dovedirea sustinerilor formulate instanta constata intemeiata contestatia dedusa judecatii impotriva dispozitiei primarului comunei Bicazu Ardelean de respingere a notificarii nr. 53/M/ 2002 retinand urmatorele considerente.
In fapt , autorul contestatorilor Oniga Gavril a avut in proprietate suprafata de teren de 1692 m.p. si a constructiei imobile intabulate in C.F nr. 2703 a com. Tulghesul de sus in baza contractului de vanzare cumparare. incheiat la data de 8 august 1939, intabularea dreptului de proprietate avand un caracter constitutiv de drepturi consacrat prin art. 17 rap. la art 32 din decretul Lege 115/ 1938 modificat prin legea din 14 august 1940 privind unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare.
Ulterior , la data de 28.06. 1943 a fost intabulat in partea a II-a a cartii funciare mentionate dreptul de proprietate a statului maghiar conform hotararii definitive nr. 1838/1942 a Tribunalului Regal Miercurea Ciuc data in baza inscrisului de expropriere si a schitei datat din 13.10. 1941.
Legea 260 din 4.04. 1945 privitoare la legislatie aplicabila in Transilvania de Nord , precum si la drepturile banesti dobandite in acest teritoriu in timpul ocupatiei ungare constata prin art. 19 al. 2 ca nulitatea de drept a transmisiunilor de drepturi efectuate in temeiul ordonantelor maghiare discriminatorii adoptate dupa data de 15.03 . 1939( art. 3 al 2 din acest act normativ ) in folosul statului maghiar sau a persoanelor juridice maghiare , precum si retrasmisiunile acestor drepturi de subdobanditori, urmand ca dreptul proprietate si alte drepturi dobandite tabular inscrise in favoarea persoanelor prevazutela aliniatul precedent sa fie radiate din oficiu,cu restabilirea starii tabulare anterioare .
Ori, in cauza , instanta retine ca o atare radiere a dreptului de proprietate constatat nul de drept , constituit in favoarea Statului maghiar nu a operat in puterea dispozitiilor legale mentionate in favoarea autorului contestatorilor, ci la data de 5.01.1946 s-a intabulat in baza decretului lege 260/1945 dreptul de proprietate asupra imobilelor in litigiu in favoarea Statului Roman- portofoliul Ministerului Apararii Nationale , pentru ca la data de 18.02. 1952 sa se intabuleze in baza Jurnalului Consiliului de Ministri nr.563 din 30.04. 1946 acelasi drept de proprietate in favoarea Ministerului Fortelor Armatei.
In aceste conditii , instanta constata ca intabularea dreptului de proprietate in favoarea Statului Roman in baza Decretului lege 260/ 1945 constitutiva de drepturi incepand cu data de 5.01. 1946 constituie prin ea insasi o preluare abuziva in acceptiunea disp. art l din Legea 10/2001 R care se incadreaza in perioada reglementata 6 martie 1945-22 decembrie 1988 si care ii indreptateste pe contestatori in calitatea lor de legatari universali ai autorului Oniga Gavril sa obtina o reparatie echitabila in formele legale ale restituirii in natura sau dupa caz de despagubiri prin echivalent .
Din aceasta perspectiva , dispozitia nr.35 din 20-02. 2006 privind respingerea deplano ca fiind fara obiect a notificarii nr.53N/ 4.02. 2002 emisa de primarul com. Bicazu Ardelean este nelegala , intrucat a facut o analiza superficiala a inscrisurile doveditoare anexate de contestatori , prin limitarea exclusiva la interpretarea mentiunilor de la pct. 2 si 3 efectuate in limba maghiara in partea a II-a a Cartii funciare nr.2703 a com. Tulghesul de Sus anexate in extras de contestatori, cu ignorarea inscrisurilor ulterioare datei de 6.03. 1945 operate fara drept cu acelasi efect constitutiv de drepturi in favoarea Statului Roman ,consacrat prin decretul Lege 115 / 1938 in vigoare pana la adoptarea Legii 7/1996 privind publicitatea imobiliara .
In consecinta constatand netemeinicia si nelegalitatea dispozitiei supuse controlului judiciar , instanta va admite contestatia formulata in temeiul Legii /2001 de contestatorii Oniga Iosif Gavril si Oniga N.Iosif si va anula dispozitia nr. 35 /20.02 .2006 privind respingerea notificarii nr. 53N / 4.02. 2002 , emisa de primarul comunei Bicazu Ardelean .Instanta va dispune obligarea intimatei reprezentate prin primar sa solutioneze in fond aceasta notificare avand ca obiect cererea de restituire in natura a suprafetei de 1072 m.p.( rectificata de 1692 m.p.) teren situat in intravilanul comunei Bicazu Ardelean si sa inainteze aceeasi notificare Comisiei Centrale pentru stabilirea despagubirilor conform art . 16 al 2. din titlul VII din Legea 247/2005 in vederea solutionarii cererii de despagubiri banesti pentru imobilul locuinta compusa din patru camere si dependinte demolate pentru care reconstituirea in natura nu este posibila .
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Abuzuri
Plangere 278 Cpp - Decizie nr. DP204/R/2008 din data de 31.03.2009ABUZ IN SERVICIU - Sentinta penala nr. 34 din data de 18.03.2015
Abuz in serviciu medic de familie. Neintrunirea elementelor constitutive ale infractiunii. Mentinerea in recurs a solutiei de neincepere a urmaririi penale - Decizie nr. 41 din data de 08.02.2010
Litigiu de munca. Desfacere contract de munca - Decizie nr. 1004/R din data de 28.07.2009
Infractiunea de abuz in serviciu, prevazuta de art. 13/2 din Legea nr. 78/2000 privind descoperirea, prevenirea si sanctionarea faptelor de coruptie, raportat la art. 246 Cod penal. Pentru a se putea retine existenta infractiunii de la art. art. 1... - Sentinta penala nr. 336/S din data de 06.12.2011
Abuz in serviciu. Neagravarea situatiei inculpatului in propria cale de atac. Nelegalitate. - Decizie nr. 567 din data de 23.10.2008
- Sentinta penala nr. 1240 din data de 15.06.2010
Abuz de incredere - Sentinta penala nr. 25 din data de 04.02.2008
Abuz in serviciu contra intereselor persoanei art. 246 Cod penal - Sentinta penala nr. 91 din data de 20.02.2009
ABUZ IN SERVICIU CONTRA INTERESELOR PERSOANELOR. ABUZ IN SERVICIU CONTRA INTERESELOR PUBLICE. FUNCTIONAR. FUNCTIONAR PUBLIC - Decizie nr. 98 din data de 11.02.2010
Depunerea notificarii in termenul prevazut de art. 22 din Legea nr. 10/2000 - Decizie nr. 1 din data de 18.01.2010
Abuz in serviciu contra intereselor persoanelor. Sesizare nelegala. Aflarea adevarului. Rol activ. - Decizie nr. 211 din data de 19.03.2009
Revendicare imobil preluat abuziv. Buna credinta a subdobanditorului - Decizie nr. 97 din data de 14.10.2009
ART.2781 COD PR.PENALA. ORGANULUI DE URMARIRE PENALA II ESTE INTERZIS PEIN CONSTITUTIE SI PRIN LEGE SA FACA CERCETARI SI/SAU APRECIERI CU PRIVIRE LA ACTIVITATEA DE JUDECATA A UNUI MAGISTRAT ATATA TIMP CAT SOLUTIA PRONUNTATA DE ACESTA ESTE SUPUSA CAIL... - Decizie nr. 810 din data de 22.01.2006
Abuz in serviciu - Sentinta penala nr. 141 din data de 01.04.2015
Abuz de incredere. Refuz de restituire. Existenta laturii subiective - Sentinta penala nr. 175 din data de 07.01.2008
ABUZ IN SERVICIU. ELEMENTE CONSTITUTIVE. EXISTENTA VINOVATIEI SUB FORMA INTENTIEI. - art. 246 c.p. Nu sunt intrunite elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu, prevazuta de dispozitiile art. 246 c.pen., in conditiile in care ... - Sentinta penala nr. 2321 din data de 02.11.2006
Constatare abuz de drept - Sentinta civila nr. 741 din data de 09.02.2011
art 246 Cp - Sentinta penala nr. 628 din data de 02.11.2011
Art. 178 CP OUG 195/2002 - Sentinta penala nr. 571 din data de 07.10.2010