InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Prahova

Schimbare administrator

(Sentinta comerciala nr. - din data de 22.04.2013 pronuntata de Tribunalul Prahova)

Domeniu Procedura civila si penala (cai de atac, competente etc.) | Dosare Tribunalul Prahova | Jurisprudenta Tribunalul Prahova

HOTARARE RELEVANTA
Art 22  alin 2 din LG85/2006
JUDECATOR BOTNARU IRINA HERMINA
DOSAR NR.4056/105/2009
INCHEIERE DIN DATA DE 24.04.2013
Deliberand asupra sesizarii din oficiu cu privire la  inlocuirea administratorului judiciar se retin   urmatoarele:
Prin Incheierea din Camera de Consiliu din data de 27.06.2012 Tribunalul Giurgiu a admis cererea debitoarei SC B R N SRL   s-a dispus deschiderea procedurii  insolventei numindu-se administrator  judiciar la cererea debitoarei pe P L IPURL cu sediul in Giurgiu judetul Giurgiu , retinandu-se totodata intetia debitoarei de asi reorganiza activitatea .
       La termenul din 24.04.2012 instanta a procedat la desemnarea din oficiu a Comitetului creditorilor conform criteriilor prevazute la art 16 din Lg 85/2006 din randul creditorilor prezenti , acesta  dobandind alaturi de administratorul judiciar termen in cunostinta pentru punerea in discutie a dispozitiilor art 22 alin 2 din Lege , stabilind in acest sens sedinta in Camera de Consiliu  pentru aceeasi data la ora 12.30 dand astfel posibilitatea administratorului sa-si pregateasca apararea .
      La sesizarea din oficiu , judecatorul sindic a avut in vedere dispozitiile art 20 din Lg 85/2006 respectiv modul de indeplinire a atributiilor administratorului judiciar
        Analizand actele si lucrarile dosarului instanta apreciaza urmatoarele:
        Administratorul  judiciar numit provizoriu de catre judecatorul sindic si confirmat de catre Adunarea creditorilor nu a inteles sa-si indeplineasca atributiile prevazute de  Legea 85/2006 in procedura de insolventa a debitoarei.
   1     Astfel , prima indatorire  a administratorului judiciar in procedura insolventei este cea prevazuta de art 20 alin lit a si anume examinarea situatiei economice a debitorului si a documentelor depuse conform prevederilor art 28 si 35 intocmirea unui raport prin care sa propuna fie intrarea in procedura simplificata , fie continuarea perioadei de observatie in cadrul procedurii generale si supunerea acelui raport judecatorului sindic , intr-un termen stabilit de acesta dar care nu va depasi 20 de zile de la desemnarea sa .
    Verificand  dosarul cauzei judecatorul sindic constata neintocmirea acestui raport , aspect de altfel recunoscut si de catre administratorul judiciar cu ocazia interpelarii din sedinta .
    Sustinerea administratorul in sensul ca judecatorul sindic prin incheierea de deschidere a procedurii nu i-a pus in vedere intocmirea acestui raport , este lipsita de substanta juridica si neprofesionala , avand in vedere caracterul imperativ al normei , obligatia de a elabora raportul rezulta ex lege si trebuie indeplinita chiar daca judecatorul sindic a omis sa puna in vedere aceasta chestiune .
     Scopul esential al raportului prevazut de art 54 este de a analiza situatia patrimoniala a debitorului in vederea propunerii continuarii perioadei de observatie sau de intrare in procedura  simplificata , cu atat mai mult cu cat debitoarea si-a declarat intentia de reorganizare a activitatii.
     Astfel , prin neintocmirea raportului a impiedicat  judecatorul sindic si ceilalti paricipanti la procedura  de a cunoaste obiectul activitatii  structura capitalului debitorului , analiza patrimoniului pe baza de bilant si cu utilizarea informatiilor din perioada ulterioara ultimului bilant, principalii indicatori bilantieri si ai contului de profit si pierderi in perioada ultimilor 3 ani de activitate anteriori deschiderii procedurii, evolutia indicatorilor financiari in perioada celor 3 ani anteriori , examinarea activitatii comerciale in aceeasi perioada analiza litigiilor in care debitorul este participant ca reclamant sau parat , resursele umane , nivelul de indatorare , natura obligatiilor si sursa acestora , cauzele intrarii in insolventa , analiza posibilitatii de reorganizare  .
  2   Potrivit art 20 alin 1 litb din Lg85/2006 o alta atributie a administratorului este examinarea activitatii debitorului si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia starii de insolventa , cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila , si asupra existentei premiselor angajarii raspunderii acestora , in conditiile art 138 , precum si asupra posibilitatii reale de reorganizare si supunerea acelui raport judecatorului sindic , intr-un termen stabilit de acesta , dar care nu va depasi 40 zile de la desemnarea administratorului judiciar   
      La fila 1292 dosar 1749/122/2012 vol IV se regaseste Raportul intitulat Asupra cauzelor si imprejurarile care au dus la aparitia starii de insolventa a debitoarei intemeiat pe art 59 alin 1 din Lege , insa in realitate aceasta nu contine decat aprecieri generale ale administratorului judiciar , fara a respecta in esenta lui textul art 59 .
     Acest raport nu poarta data intocmirii lui   , nu rezulta ca a fost publicat in BPI( scopul publicarii fiind aducerea la cunostinta creditorilor si dreptul de a contesta) , pe inscrisul respectiv existand o data de intergistrare la instanta respectiv 21.11.2012 .In atare situatie judecatorul sindic apreciza ca data a intocmirii data inregistrarii la instanta 21.11.2012.Ori i termenul de 40 de zile prevazut de art 59 este un termen maximal si nu minimal , de recomandare , nefiind  admisibil ca acest raport ( chiar cuprinzand generic informatii cu privire la diagnosticul economico financiar dar fara indicarea consecintelor concrete asupra reorganizarii ) , sa fie intocmit la aproximativ 3 luni de zile de la desemnarea administratorului judiciar , dupa intocmirea tabelului preliminar in toate formele pe care le-a imbracat -rectificat la diferite date  - , si dupa convocarea Adunarii creditorilor din data de 15.10.2012 , finalizata cu aprobarea modalitatii de vanzare in bloc a activelor debitoarei pe baza unei oferte de cumparare emisa de catre unul dintre creditorii incrisi in tabelul preliminar al creantelor.
  3  In final , o alta grava incalcare a atributiilor este referitoare la neintocmirea tabelului preliminat de creante dupa pronuntarea Deciziei 2173/05.12.2012 a Curtii de Apel Bucuresti .
     Potrivit Deciziei  pronuntate la data 05.12.2012 administratorul judiciar avea obligatia verificarii pe fond a creantelor creditorilor SCA V &F , C C A D, A BVBA, PBV II R E SA .
   Urmatorul raport intocmit de catre administratorul judiciar dupa data de 05.12.2012 , este emis la data de 30.01.2013 (fila 1335dosar 1749/122/2012) si priveste descrierea modului de indeplinire a atributiilor, La capitolul Alte mentiuni , prevalandu-se de de faptul ca anterior Deciziei a analizat  creantele, luand masura respingerii  pentru SCA V &F si  PBV II R E SA nu a considerat ca mai este necesara a efectua  verificarile impuse de instanta .
   In aceeasi ordine de idei , se retine ca potrivit inscrisului existent la fila 1300 acelasi volum la data de 26.11.2012 (deci anterior datei de 05.12.2012 ) ,  pentru termenul de judecata din data de 30.01.2013 administratorul judiciar a depus TABEL PRELIMINAR DE CREANTE RECTIFICAT LA DATA DE 23.11.2012 , incluzand in tabel si creantele creditorilor C C A D si A BVBA
     In aceasta situatie ,  judecatorului sindic apreciaza ca si in masura in care administratorul judiciar si-ar fi mentinut opinia cu privire la neinscrierea creantelor amintite ,  chiar si dupa data pronuntarii Deciziei Curtii de Apel Bucuresti ,ar fi trebuit sa se supuna rigorilor legii si dispozitiilor instantei si anume sa intocmeasca dupa data de 05.12.2012 raport de verificare a creantelor si mai mult TABEL PRELIMINAR IN URMA DECIZIEI  2173/05.12.2012 ,    pentru a da posibilitatea partilor interesate in procedura sa-l conteste (tabelul preliminar fiind de fapt actul juridic ce cuprinde verificarile de la art 66 din LG85/2006)
     Fata de considerentele mai sus aratate , judecatorul sindic constata ca administratorul judiciar confirmat de Adunarea creditorilor nu si-a indeplinit cu profesionalism atributiile prevazute de lege  ,  aceste aspecte reprezentand  incalcari flagrante ale legii si ale dispozitiilor instantei si in consecinta tot atatea motive temeinice de inlocuire .
     In urma inlocuirii administratorului judiciar , judecatorul sindic apreciaza ca se impune desemnarea unui practician in insolventa care sa dea dovada de disponibilitate de timp si resursele necesare conducerii procedurii insolventei si asigurarii unui tratament echitabil tuturor participantilor in procedura .
    In acest sens judecatorul sindic desemneaza ca si practician in insolventa pe CASA DE INSOLVENTA TRANSILVANIA  BUCURESTI .
     In ce priveste Decizia din data 22.04.2012 ora 10.30 apartinand creditorului T O P M SRL decizie emisa "sub conditia rezolutorie a respingerii cererii de inlocuire a administraorului judiciar _ inlocuire pusa din oficiu de catre judecatiorul sindic la termenul din data de 22.04.2013" , judectorul sindic nu se va pronunta si nici nu o va lua in considerare, intrucat potrivit temeiului de drept al inlocuirii invocat de catre creditor si anume, art 19 alin 2 si 2 indice 1 decizia pentru a produce efete trebuie sa urmeze o intreaga procedura incepand cu publicarea in BPI si continuand cu dreptul de a fi contestata .
    Pentru cele ce preced:
        .
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Procedura civila si penala (cai de atac, competente etc.)

Recurs inadmisibil - Decizie nr. DP148/R/2008 din data de 31.03.2009
Apel respins ca tardiv formulat - Sentinta civila nr. 1053 din data de 23.12.2015
Gresita conexare a 2 cauza si gresita dobandire a calitatii de inculpat ca urmare a admiterii plangerii , art 278 al 8 , lit a c p p . Casare cu trimitere pentru respectarea art 372 c p p - Decizie nr. 121 din data de 30.04.2010
Admiterea plingerii si trimiterea cauzei la prim-procuror pentru motivare. Inadmisibilitatea acestei solutii fata de dispozitiile art.278 ind 1 al.8 C.p.p. - Decizie nr. 4 din data de 12.01.2009
ART.220 CP. MODALITATEA DE SESIZARE A INSTANTEI ANTERIOR INTRARII IN VIGOARE A LEGII 247/2005. - Decizie nr. 113 din data de 28.01.2009
Competenta materiala de solutionare a unei exceptii de nelegalitate, invocata dupa intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila, intr-un proces inceput sub incidenta vechiului Cod de procedura civila – regulator de competenta. - Sentinta civila nr. 129/F din data de 25.09.2014
Termenul de prescriptie a dreptului de a cere restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, raportat la jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene. - Decizie nr. 2066/R din data de 11.09.2014
Noul cod de procedura civila - Recurs. TVA tranzactii imobiliare. Efectele deciziei CJUE pronuntata la data de 07.11.2013 in cauzele conexe C-249/12 si C-250/12 (Tulica si Plavosin). Regim juridic nulitate acte administrativ fiscale. - Decizie nr. 1110/R din data de 28.03.2014
Noul cod de procedura civila - Recurs CASJ. Nivelul contributiei la FNUASS aferent veniturilor din profesii libere si comerciale, in anul 2009, este de 6,5 %. Decizie Curtea constitutionala nr. 439/2013. Legalitate decizie de impunere emisa de CASJ sub ac - Decizie nr. 1759/R din data de 06.06.2014
Noul cod de procedura civila - Apel impotriva incheierii de respingere ca inadmisibila a cererii de interventie accesorie – art. 64 alin. 4 c.pr.civ. Cerere interventie accesorie consilier local in litigiu avand ca obiect obligare Consiliu Local la adopta - Decizie nr. 2/Ap din data de 13.06.2014
Achizitii publice. Respingere ca tardiva a contestatiei la CNSC. Legalitate decizie CNSC - Art. 256 ind. 2 alin. 1 lit. b) raportat la art. 3 lit. z) din OUG nr. 34/2006 (Decizia nr. 1967/R/8.08.2014,Dosar nr. 350/64/2014 – redactat jud. M.I.M.) - Decizie nr. 1967/R din data de 08.08.2014
Exigenta motivarii masurii luate printr-un act administrativ este necesara pentru verificarea legalitatii acestuia. - Decizie nr. 1718/R din data de 04.04.2013
Actiune formulata de instanta de contencios administrativ impotriva Deciziei de impunere emisa de CASJ B pentru plata obligatiei la CAS si majorarea dobanzilor. Admisibilitatea actiunii. Legalitatea deciziei de impunere emisa de CASJ – Sanctiunea nelega - Decizie nr. 2075/R din data de 17.04.2013
Admisibilitatea cererii de revizuire in conditiile dovedirii de revizuenta a indeplinirii conditiilor prevazute de art. 322 pct. 2 Cod procedura civila. In sens contrar cererea de revizuire se va respinge ca neintemeiata si nelegala - Decizie nr. 436/R din data de 31.01.2013
1. In cazul veniturilor pentru care exista atat obligatia evidentierii, cat si obligatia declararii, daca veniturile au fost evidentiate in actele contabile sau in alte documente legale, dar nu au fost declarate la organul fiscal competent, nu se poate di - Decizie nr. 105/Ap din data de 03.10.2013
Audierea unui numar de martori in faza actelor premergatoare nu confera procesului verbal de consemnare a acestor audieri caracterul de proba ilegala. Incalcarea dreptului aparatorului de a asista la aceste audieri este sanctionata cu nulitatea relativa - Decizie nr. 365/R din data de 11.04.2013
Exceptia de nelegalitate prevazuta de art. 4 din Legea nr. 554/2004 – efecte In cazul admiterii exceptiei de nelegalitate instanta in fata careia s-a ridicat exceptia va solutiona cauza, fara a tine seama de actul a carui nelegalitate a fost ... - Decizie nr. 560/R din data de 08.02.2012
Nu se poate dispune, printr-o incheiere de indreptare a erorii materiale data in camera de consiliu, fara citarea partilor, ulterior redactarii minutei si pronuntarii hotararii, schimbarea incadrarii juridice retinute prin actul de sesizare al insta... - Decizie nr. 232/R din data de 16.03.2012
Traficul de persoane. Individualizarea judiciara a pedepsei. Criterii de apreciere. - Decizie nr. 129/R din data de 20.12.2011
Continutul convorbirilor telefonice interceptate in baza autorizatiei date de judecator in conditii de legalitate pot fi valorificate sub aspect probator de instanta investita cu solutionarea cauzei in fond, in masura in care acestea se coroboreaza c... - Decizie nr. 36/R din data de 19.01.2012