InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Calarasi

Drept comercial - Divizare societate comerciala

(Sentinta comerciala nr. 126 din data de 01.06.2011 pronuntata de Tribunalul Calarasi)

Domeniu | Dosare Tribunalul Calarasi | Jurisprudenta Tribunalul Calarasi

Drept comercial
Divizare societate comerciala
art. 4 si art. 5 din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare  in registrul comertului, art.5 ; art . 238 si urm din Legea 31/1990 privind societatile comerciale .

Prin sentinta comerciala 126/01.06.2011 pronuntata in dosarul nr. _/116/2011 de catre Tribunalul  Calarasi a respins cererea formulata de petenta S.C. I S.A. Calarasi.

Pentru a pronunta aceasta solutie, tribunalul a avut in vedere urmatoarele :

Prin cererea inregistrata sub nr. _/116/2011 pe rolul Tribunalului Calarasi, petenta S.C. I S.A. Calarasi a solicitat pronuntarea  unei hotarari prin care sa se constate legalitatea hotararilor adunarii generale  extraordinare a actionarilor din cadrul S.C. I S.A. din  data de 30.04.2011, asupra  divizarii si a actului constitutiv actualizat al S.C. I S.A. si a  infiintarii SC  C  SA, a actului constitutiv al  acesteia si sa se dispuna inregistrarea acestora in registrul comertului, precum si a modificarilor generate de divizare  respectiv:
I. Inregistrarea divizarii unei parti din patrimoniul S.C. I S.A. in  conditiile proiectului de divizare si transferarea acestora catre SC C SA ;
II. Inregistrarea  mentinerii actiunilor emise de SC S.C. I S.A. in conditiile executarii divizarii pe piata reglementata Rasdaq, cu urmatoarele caracteristici; durata 50 ani, activitate principala, comert cu amanuntul al altor bunuri  noi in magazine specializate cod CAEIX 4778, capital social 574.968,50 lei; nr. actiuni 229.985, valoarea nominala 2,50 lei; caracteristici actiuni, ordinare nominative dematerializate; capitalul propriu 2.238.631, sediul social Municipiul Calarasi, _, sistem de administrare - unitar;
- inregistrarea componentei  consiliului de administratie, presedinte BF: membrii TDI, TMC, TIB, TT:
- inregistrarea componentei conducerii executive;
- inregistrarea comisiei de cenzori;
III. inregistrarea mandatarii Consiliului de administratie al S.C. I S.A. in vederea  intocmirii prospectului simplificat cerut de art. 15 alin.1 lit.b pct.6 din Regulamentul CNVM nr. 1/2006 privind evidenta si operatiunile cu valori mobiliare;
IV. inregistrarea actului constitutiv actualizat al S.C. I S.A..;
V. inregistrarea infiintarii SC  C SA urmare a divizarii S.C. I S.A..;
VI. inregistrarea Consiliului de administratie al SC CS.A.;
VII. inregistrarea conducerii SC C S.A.;
VIII. inregistrarea cenzorilor SC C S.A.;
 IX. inregistrarea introducerii la tranzactiune a actiunilor SC C SA pe piata reglementata operata de Rasdaq;
X. inregistrarea tinerii Registrului actionarilor SC C SA de catre SC D C SA Bucuresti;
XI. inregistrarea  mandatarii d-lui TDI, cu posibilitatea de substituire, din partea S.C. I S.A.  conform hotararii AGEA 4/2011 pentru a semna in forma autentica sau sub semnatura privata potrivit legii in numele S.C. I S.A. sau pentru actionari: hotarari, act constitutiv, protocol contract,  formulare cereri sau toate formalitatile necesare in urma divizarii;
XII. inregistrarea  mandatarii d-lui BMR cu posibilitatea  de substituire din partea SC C SA conform hotararii AGEA5/2011 pentru a semna in forma autentica sau sub semnatura privata potrivit legii in numele SC C SA sau pentru actionari: hotarari, act constitutiv, protocol contract,  formulare cereri sau toate formalitatile necesare in urma divizarii;
XII. inregistrarea datei de 30.05.2011 ca data de inregistrare conform art. 328 alin.1 din Legea 297/2004 privind piata de capital pentru identificarea actionarilor asupra carora se  rasfrang, hotararile adunarii generale extraordinare a actionarilor din data de  30.04.2011.
In motivarea cererii petenta a aratat ca  la data de 28.08.2010 Adunarea Generala a Actionarilor a S.C. I S.A.  a adoptat hotararea nr. 1/28.08.2010 prin care  a aprobat mandatarea Consiliului de Administratie al S.C. I S.A. sa intocmeasca documentatia prevazuta de legislatia in vigoare pentru divizarea S.C. I S.A. inclusiv proiectul de divizare, obligatie de care s-a achitat.
In baza Deciziei nr. 1/08.11.2010 Consiliul de Administratie din cadrul S.C. I S.A.  a convocat Adunarea  Generala Extraordinara a Actionarilor in data  de 23.12.2010.
In data de 26.10.2010 au fost depuse la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Calarasi "proiectul de  divizare - extras al S.C. I S.A." care a fost vizat de director si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea IV, sub nr. 4560/05.11.2010, proiect transmis conform normelor legale in vigoare, CNVM si Bursei de Valori .- Piata Rasdaq.
In data de 23.12.2010 a avut loc Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din cadrul S.C. I S.A. care a aprobat ordinea de zi anuntata de divizare a S.C. I S.A  si de infiintare a SC C SA si s-au adoptat toate hotararile (nr.1 - nr. 6) in baza prevederilor legale care trebuie  luate in caz de divizare.
In drept, cererea a fost intemeiata pe dispozitiile art. 4 si art. 5 din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare  in registrul comertului, art. 238 si urm din Legea 31/1990 privind societatile comerciale art.331 Cod pr.civila.
In sustinerea cererii au fost depuse la dosar urmatoarele acte: cerere de depunere si  mentionare acte, declaratii ale persoanelor care  urmau sa  indeplineasca functia de administratori la care s-au atasat specimene de semnatura si  carti de identitate, certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor seria CL nr. 0069 emis pe numele petentei S.C. I S.A. la care s-a anexat calculul  suprafetelor necesare activitatii societatii, schita spatiu comercial, 70 Tutun, adresa DGS/6094 a CNVM, hotarare AGEA 2/30.04.2011, hot. 3 AGEA 3/30.04.2011, hot. AGEA 4/30.04.2011, hot. AGEA 5/30.04.2011, hot. AGEA 6/30.04.2011, hot. AGEA 7/30.04.2011, act constitutiv al S.C. I S.A actualizat dupa divizare, proiect de divizare al S.C. I S.A.  Calarasi, raport al Consiliului de administratie asupra proiectului de divizare S.C. I S.A. si anexa 1, raport privind desprinderea in interesul actionarilor S.C. I S.A. Calarasi intocmit conform art. 243/3 din Lg. 31/1990 de un expert contabil, raport privind verificarea si  certificarea bilantului contabil a contului de profit si pierderi incheiat la 31.12.2007, raport privind verificarea si certificarea bilantului contabil incheiat la 31.12.2008, raport cenzor privind  verificarea si certificarea bilantului contabil incheiat la 31.12.2009 raportul comisiei de cenzori privind  verificarea si certificarea bilantului contabil incheiat la 31.12.2010, bilant prescurtat 2007, 2008, 2009, cont de profit si pierderi 2009, 2010, raport  politici contabile si note explicative, bilant de verificare, decembrie 2007, 2009 si 2010, declaratii referitoare la situatiile financiar-contabile, raportul consiliului de administratie si  principalele riscuri si incertitudini  pentru S.C. I S.A., facute de directorul general executiv si directorul economic al S.C. I S.A., incheierea din camera de consiliu pronuntata la 19.01.2011 de Tribunalul Calarasi, hotararea AGOA 28.08.2010.
Analizand actele depuse la dosar in baza art. 4 din OUG nr. 116/2009 privind instituirea unor masuri referitoare la activitatea de inregistrare in registrul comertului, asa cum a fost modificat prin Lg. 84/2010 de  aprobare a ordonantei, instanta a constatat ca nu au fost respectate toate dispozitiile care reglementeaza operatiunea de divizare, dispozitii cuprinse in capitolul II din Lg. 31/1990 a societatilor comerciale.
Din cererea adresata instantei rezulta ca petenta S.C. I S.A. a optat pentru divizare sub forma  desprinderii unei parti din patrimoniul sau si transferarea acesteia catre SC C SA, societate care urma sa se constituie in  schimbul alocarii proportionale de actiuni emise de SC C SA catre actionarii S.C. I S.A., inregistrati in registrul actionarilor tinut de  D C SA, prin  reducerea capitalului social al S.C. I S.A. de la 635.042,50 lei la 574.962,50 lei cu anularea corespunzatoare a unui numar de 24.032 actiuni.
Este vorba asadar de o divizare partiala  care consta in faptul  desprinderii unei parti din patrimoniu si  concomitent transmiterea ei catre una sau mai multe persoane juridice existente sau care se constituie in acest fel ca si in situatia de fata,  aceasta modalitate de divizare fiind reglementata de art. 238 alin.2 din Lg. 31/1990.
Terminologia folosita initial de  Lg. 31/1990 privind o astfel de operatiune, este aceea de aport partial de activ social, iar operatiunea este  definita ca fiind aceea operatiune prin care  o societate aduce ca  aport la o alta societate o parte a activului sau in schimbul titlurilor ce i se atribuie la societatea beneficiara. Aportul poate consta intr-un  bun izolat (de ex. in imobil) sau dintr-un ansamblu de bunuri care poate constitui un  dezmembramant al societatii divizate cum ar fi sucursala.
In general, operatiunea aportului partial constituie o tehnica de participare la capitalul social al altei societati si chiar in  unele cazuri de obtinere a controlului asupra ei.
Operatia nu poate fi considerata nici  ca simplu aport in natura, intrucat odata cu activul se transmite si pasivul aferent. Aportul partial opereaza o transmisiune cu titlu universal ingloband atat  bunuri mobile cat si bunuri imobile, un activ dar si pasivul corespunzator.
In cazul aportului partial la societate aportatoare are loc o reducere de capital si o majorare a capitalului social al societatii beneficiare daca aceasta exista sau aportul va constitui capitalul social al noii societati infiintate in urma divizarii.
Procedura de divizare a unei societati comerciale presupune parcurgerea a mai multor etape dupa cum se va arata in continuare.
Intr-o prima etapa divizarea se hotaraste de societate in conditiile de modificare a actului constitutiv al societatii conform art. 239 alin.1 si art. 204 din Lg. 31/1990. Intrucat divizarea implica o micsorare a capitalului social, hotararea privind divizarea trebuie luata de anularea generala  extraordinara a asociatilor conform art. 113 lit. g din Lg. 31/1990, text care reglementeaza chiar si aprobarea operatiunii de divizare la lit. h..
Asadar, S.C. I S.A trebuia  sa aprobe, in principiu, in cadrul hotararii generale extraordinare a actionarilor divizarea societatii conform art. 113 lit. g si h din Lg. 31/1990. La dosar nu s-a depus o astfel de hotarare, petenta S.C. I S.A. mentionand in motivarea cererii ca la 28.08.2010 Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor prin hot. nr. 1 a aprobat mandatarea Consiliului de Administratie pentru intocmirea  documentatiei pentru divizare.
Se poate observa in primul rand ca nu adunarea  ordinara a actionarilor trebuia sa hotarasca divizarea si mandatarea consiliului de administratie, ci conform dispozitiilor legale mentionate, adunarea generala extraordinara a actionarilor. In al doilea rand, analizand hotararea nr. 1/28.08.3020 a adunarii generale ordinare a actionarilor,  depusa la dosar la fila 296, in cadrul respectivei hotarari, nici nu s-a discutat sau aprobat divizarea ci doar  pur si simplu s-a mandatat consiliul de administratie sa  analizeze posibilitatea  divizarii S.C. I S.A. si sa  intocmeasca documentatia  aferenta ceea ce nu echivaleaza cu o aprobare a divizarii.
In plus, hotararea de principiu a adunarii generale extraordinare a  actionarilor privind divizarea se  va da cu respectarea conditiilor legale de convocare si vot si cu respectarea  publicitatii prin depunerea acesteia la Oficiul Registrului Comertului si publicarea in  Monitorul oficial al Romaniei.
Fata de cele aratate rezulta ca a fost incalcata dispozitia prevazuta de art. 239 din Lg. 31/1990 privind adoptarea unei hotarari de catre adunarea generala extraordinara a actionarilor (hotarare care poate fi denumita de principiu) de aprobare a operatiunii de divizare a S.C. I S.A.
Dupa adoptarea hotararii de divizare aceasta trebuie depusa la O.R.C., publicata pentru opozabilitate  in Monitorul Oficial al Romaniei, conform art. 131 alin. 4 din Lg. 31/1990, text care de asemenea a fost incalcat in situatia de fata.
Etapa  a doua  este reprezentata de intocmirea proiectului de divizare.
Continutul proiectului de divizare este reglementat de art. 241 din Lg. 31/1990.
Art. 241 lit. k din Lg. 31/1990 cuprinde dispozitii speciale cu privire la divizare in sensul ca proiectul  trebuie sa mai cuprinda: descrierea si repartizarea exacta a activelor si pasivelor  care urmeaza a  fi  transferate catre societatea beneficiara; - repartizarea catre actionari sau asociatii societatii divizate de actiuni, respectiv parti  sociale la societatile beneficiare si criteriul pe baza caruia se face repartizarea.
Analizand proiectul de divizare depus la dosar de S.C. I S.A. Calarasi la lit. K se mentioneaza ca evaluarea activelor si pasivelor societatii s-a facut la valoarea contabila a acestora si este reflectata in bilantul contabil intocmit la 31.12.2010 si se regasesc in raportul consiliului de administratie.
Se mai arata ca  societatea beneficiara va prelua de la  S.C. I S.A. active si pasive, stabilite in baza bilantului contabil de divizare intocmit la 31.12.2010, care se regasesc in cap. IX al raportului  consiliului de administratie al S.C. I S.A. iar modul de impartire pentru activ si pasiv este cel prezentat in tabelul din proiect, in care sunt mentionate active imobilizate, circulante, datorii, active circulant nete, previzionare, capital si rezerve, profit reportat, profitul exercitiului financiar si valoarea contabila a acestora.
Se poate constata ca se foloseste denumirea  generica de active si pasive si se  face trimitere la raportul consiliului de administratie, fara a se indica in concret care sunt acele active sau pasive care se  transmit catre societatea ce se intentioneaza a se  infiinta, respectiv SC C SA Calarasi.
In raportul intocmit de consiliul de administratie este prezentat un capitol distinct (cap. IX) intitulat Modalitati de impartire a patrimoniului si a  contului de profit si pierderi unde, de asemenea, se mentioneaza denumirea contabila pentru active, mijloace fixe, terenuri, conturi, la fel si pentru pasiv si valoarea contabila a acestora.
In capitolul 2 se prezinta situatia arondarii  terenurilor dupa divizare, mentionandu-se ca intrucat S.C. I S.A. detine titlul de proprietate asupra terenului la divizare s-a avut in vedere valoarea terenului, aceasta figurand in balanta si bilantul contabil.
In primul rand, mentionarea modalitatii de impartire a activului si pasivului intre cele doua societati in raportul administratorilor fara ca aceasta modalitate  sa fie cuprinsa in proiectul de divizare este nelegala in conditiile in care art. 241 lit. K din Lg. 31/1990 prevede clar ca proiectul trebuie sa cuprinda descrierea si  repartizarea exacta a activului si pasivului. Mentionarea in proiectul de divizare, intocmit de S.C. I S.A., ca modalitatea de  impartire a activului si pasivului este cea din raportul  administratorilor si ca raportul face parte din proiect nu este in conformitate cu  textul art. 241 din Lg. 31/1990. Textul nu prevede posibilitatea ca anumite aspecte referitoare la divizare, esentiale in situatia de fata, avand in vedere  ca se refera la elementele de activ si pasiv, sa fie cuprinse  in alte documente decat proiectul de divizare.
 Tocmai de aceea proiectul de divizare se publica in Monitorul Oficial pentru a da posibilitatea  consultarii lui de persoanele interesate si a fi cunoscute toate conditiile in care va avea lor divizarea. Daca se fac trimiteri la alte documente si la date necuprinse in proiectul de divizare inseamna ca acesta nu indeplineste conditiile legale pentru valabilitatea sa.
Nici in proiectul de divizare, nici chiar in raportul administratorilor la care se face referire, nu au fost individualizate in concret acele elemente de activ care urmeaza a fi transferate de la S.C. I S.A. Calarasi la SC C SA si nici cele de pasiv. Necesitatea acestei individualizari rezulta din chiar modalitatea de impartire prezentata in cap. IX in raportul  administratorilor unde se impart valoric terenurile societatii rezultand ca vor fi transferate catre SC C SA terenuri in valoare de 112.684 lei, fara a se individualiza terenurile respective. Aceeasi este si situatia pasivului unde se mentioneaza ca  vor fi transferate catre C SA datorii (alaturi de ale pasive) in cuantum de 28.574 lei fara a se indica cui sunt datorate acestea.
In cap.I al raportului intocmit de administratorii S.C. I S.A. se propune o varianta de  divizare in care se mentioneaza ca SC C SA va prelua de la societatea divizata anumite spatii comerciale, depozite si spatii administrative respectiv mai exact 5 magazine situate in Mun. Calarasi si un teren in Costinesti.
In aceste conditii, instanta a apreciat ca in proiectul de divizare trebuiau mentionate aceste active si individualizare in mod corespunzator, inclusiv terenul din Costinesti cu privire la care nu exista nici o mentiune, intindere, amplasament, nr. cadastral.
Dupa identificare activele trebuiau evaluate de catre evaluatori autorizati, obligatie impusa de Ordinul Ministrului de Finante 1376/2004, care reglementeaza operatiunile contabile ce se efectueaza cu ocazia divizarii unei societati comerciale si de art. 7 din Legea 82/1991 a contabilitatii.
Dupa identificarea si evaluarea activelor, ce urmau a fi transferate catre societatea nou infiintata, trebuia sa se determine fractiunea din patrimoniul S.C. I S.A. Calarasi care se transfera prin divizare si trebuia incheiat un protocol de predare-primire a activelor, nici una dintre aceste etape insa nu a fost parcursa in situatia de fata.
Si in ceea ce priveste elementele de pasiv ce urmau a fi transferate, acestea trebuiau descrise exact pentru a fi respectata dispozitia art. 241 lit. k din Lg. 81/1990.
Asa cum s-a mai aratat acest text impune in cazul divizarii o descriere exacta a activelor si  pasivelor ce urmeaza a  fi repartizate, cerinta ce nu s-a respectat prin proiectul de divizare intocmit de petenta S.C. I S.A. , in conditiile in care nu s-au mentionat concret toate activele, elementele de pasiv, nu s-a realizat o evaluare a activelor, evaluare  ce se impunea cu necesitate, avand in vedere ca pe lista activelor ce au fost propuse a  fi divizate din patrimoniu figureaza numai imobile reprezentate de spatii comerciale si  un teren situat in Costinesti si nici nu s-a determinat fractiunea din patrimoniu ce urma a fi transmisa catre SC C SA. Necesitatea determinarii acestei cote din patrimoniu ce se desprinde rezulta din OMFP 1376/2004 dar si din art.7 din  D 34/1954 privind persoanele fizice si juridice.
Etapa urmatoare este  reprezentata (a III-a) de aprobarea proiectului de divizare de catre adunarea generala extraordinara a actionarilor si aprobarea divizarii conform art. 244 si 246 din Lg. 31/12990, precum si depunerea actului constitutiv modificat al societatii supuse divizarii.
S.C. I S.A. Calarasi a depus la dosar hotararea nr. 1 din 30.04.2011 si hot.2/30.04.2011, adoptate de Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor, prin care s-a aprobat proiectul de divizare si  desprinderea unei parti din patrimoniul societatii si transferarea acesteia noii societati SC C SA, precum si actul constitutiv modificat.
Din considerentele cererii adresate instantei rezulta ca S.C. I S.A.  Calarasi este o societate comerciala ale carei actiuni sunt tranzactionate pe piata de capital respectiv Rasdaq. Aceasta situatie este confirmata si de adresa  DGS/6094/31.03l.2011 emisa de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
In aceste conditii petenta S.C. I S.A. Calarasi avea obligatia de a indeplini  publicitatea hotararii adoptate de Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor prin care s-a aprobat divizarea in conditiile proiectului de divizare conform art. 113 din regulamentul 1/2006 al CNVM.
Mai exact petenta avea obligatia de a publica hotararea nr. 2/30.04.2011 intr-un ziar national si in Buletinul  electronic al CNVM, insa la dosar nu s-a depus nici o dovada in acest sens fiind incalcata dispozitia art. 113 mentionata.
Ultima etapa a procedurii de divizare in  situatia de fata, este reprezentata de  inregistrarea noii societati SC C SA Calarasi urmand a fi verificate conditiile  cerute de Lg. 31/1990 pentru inregistrarea unei societati comerciale pe actiuni.
In primul rand, actul constitutiv trebuie sa cuprinda mentiunile prevazute de art. 8 din Lg. 31/1990.
Conform art. 8 lit. d actul constitutiv al unei societati pe actiuni trebuie sa cuprinda capitalul social subscris si cel varsat si in cazul in care societatea are un capital autorizat, cuantumul  acestuia.
Analizand  actul constitutiv al SC  C SA  se constata ca in cap III se mentioneaza un capital social de  90.000 lei divizat in 36.000 actiuni  conform proiectului de divizare. Capitalul social subscris a fost varsat in valoarede 60.280 lei, se mentioneaza in acelasi capitol, iar diferenta de 29.720 lei  va fi varsata in conformitate cu art. 9 din Lg. 31/1990.
Conform proiectului de divizare al S.C. I S.A. capitalul de 90.000 lei al SC C  SA se compune  din 60.280 lei capital varsat in urma  partii ce s-a desprins din S.C. I S.A. , din care 200 lei numerar varsat si 29.720 lei, ce se va varsa conform art. 9 din Lg. 31/1990.
Asadar capitalul varsat de 60.280 lei  reprezinta aport in natura  ca urmare a transferarii unei parti din patrimoniul S.C. I S.A. si 200 lei numerar.
Potrivit art. 16 din Lg. 31/1990 aporturile in numerar sunt obligatorii la constituirea oricarei forme de societate, iar aporturile in natura trebuie  sa fie evaluabile din punct de vedere economic si sunt varsate prin predare efectiva catre societate a bunurilor. In ceea ce priveste aportul in numerar s-a depus  chitanta prin care s-a achitat 200 lei de catre SC C  SA. Insa cu privire la aportul in natura nu s-a precizat din  ce se compune si nici nu s-a facut dovada predarii efective a bunurilor primite in urma divizarii prin incheierea unui protocol de predare-primire. Asa cum s-a aratat si anterior desi s-a propus desprinderea unei parti din patrimoniul S.C. I S.A. in cadrul acestei propuneri fiind incluse mai multe spatii comerciale si un teren acestea nu au  fost descrise exact, evaluate si nici nu au fost predate efectiv catre  societate  nou infiintata SC  C SA. Conform art. 38 din Legea 31/1990.
Cum printre bunurile ce urmau a fi transferate in urma divizarii se afla si un teren situat in Localitatea Costinesti, instanta a apreciat ca se impunea ca actul constitutiv al  SC C SA sa se intocmeasca in forma autentica conform art. 5 din Lg. 31/1990.
In baza argumentelor expuse si vazand si dispozitiile art. 4 din OUG nr. 11/2009 instanta a apreciat ca nu sunt indeplinite  conditiile legale pentru a se dispune inregistrarea  divizarii S.C. I S.A.  in Registrul Comertului si  a modificarilor ulterioare si a pronuntat o solutie de respingere a cererii.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete

Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014
Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca „daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. –art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016