plangere contraventionala
(Sentinta civila nr. 844 din data de 20.10.2009 pronuntata de Judecatoria Babadag) Dosar nr.239/179/2009
Domeniu alocat : contraventii
Tip speta : sentinta civila
Data spetei : s.c. nr. 844/20.10.2009
Titlu: plangere contraventionala Asupra plangerii contraventionale de fata ,
Prin procesul verbal de contraventie seria CC nr. 0597751 incheiat la data de 10.02.2009 de catre Postul de Politie Topolog s-a retinut ca in ziua susmentionata petentul I.N. in timp ce conducea un vehicul cu tractiune animala pe strada Bisericii din localitatea Topolog , la efectuarea manevrei de viraj la stanga pe DN 22 A nu a acordat prioritate de trecere autoturismului Hyundai avand nr. de inmatriculare CT-71 condus de O.C. care se deplasa pe relatia Tulcea - Harsova .In urma coliziunii atelajul a fost lovit in partea din spate .Conducatorul vehiculului cu tractiune animala nu era echipat cu imbracaminte cu elemente fluorescent - reflectorizante iar pe vehicul nu erau montate de asemenea elemente reflectorizante .
Apreciindu-se ca faptele savarsite intrunesc trasaturile constitutive ale contraventiilor prev. de disp.art.135 lit.a si respectiv 165 lit.g din HG 1391/2006 s-a dispus sanctionarea petentului cu avertisment si cu 6 puncte amenda in valoare de 360 lei .
Prin plangerea formulata I.N. a solicitat in principal anularea procesului verbal de contraventie ca nelegal si netemeinic iar in subsidiar inlocuirea sanctiunii contraventionale a amenzii cu avertisment.
S-a motivat ca in seara zilei de 10.02.2009 se intorcea cu caruta proprietate personala din padure circuland pe strada Bisericii din comuna Topolog .Pentru a ajunge la domiciliul trebuia sa se incadreze pe DN 22 A. In acest scop a efectuat un viraj la stanga dupa ce s-a asigurat ca din ambele sensuri de mers de pe DN 22 A nu circula nici un vehicul , intrucat intra pe un drum cu prioritate .
In dreptul unui izvor care se afla pe partea dreapta a DN 22 A pe directia de mers Tulcea - Harsova , atelajul pe care-l conducea a fost lovit din spate de un autoturism care circula cu viteza foarte mare si nu a reusit sa franeze in timp util pentru a evita impactul .
Potrivit schitei producerii evenimentului rutier pe care o ataseaza in copie la plangere sustine ca se poate observa ca in locul in care s-a inscris pe DN 22 A si a efectuat virajul la stanga vizibilitatea era foarte buna , iar conducatorul autoturismului avariat ar fi avut posibilitatea sa-l vada de la mare distanta .Mai mult , in zona in care s-a produs coliziunea functiona iluminatul public .
In ceea ce priveste completarea rubricii alte mentiuni din procesul verbal contestat aceasta a fost facuta de catre agentul de politie care a intocmit actul , el nefiind intrebat daca are de facut obiectiuni .Cu ocazia incheierii actului constatator a semnat numai acest inscris fara sa-l citeasca deoarece era foarte speriat si tulburat dupa producerea accidentului .
In drept , au fost invocate dispozitiile din OG nr. 2/2001 .
La cererea instantei , in vederea solutionarii cauzei Postul de Politie Topolog a transmis documentatia care a stat la baza intocmirii procesului verbal de contraventie compusa din : declaratia data de petentul I.N. , declaratia conducatorului auto O.C., chitanta nr. 22153/12.02.2009 , planse fotografice , avizarea evenimentului din 12.02.2009
De asemenea a fost audiat celalalt conducator de vehicul implicat in accident O.C. , martorul G.I. , propus de petent si au fost solicitate relatii de la Primaria comunei Topolog relative la gradul de iluminare a zonei in care s-a produs evenimentul rutier .
O.C. a declarat ca in ziua de 10.02.2009 circula pe relatia Ciucurova - Saraiu cu autoturismul marca Hyundai avand nr. de inmatriculare CT-79- , cu o viteza de circa 50-55 Km./h. In timp ce rula prin comuna Topolog , in dreptul locului denumit La cismea a fost orbit de farurile unui autovehicul care circula din sens opus , pe relatia Harsova - Ciucurova si asa se explica faptul ca a reusit sa vizualizeze atelajul care circula in fata sa , in aceeasi directie de mers numai dupa ce a ajuns la o distanta de circa 2 - 3 metri de acesta .In aceasta situatie desi a actionat sistemul de franare nu a putut evita impactul cu atelajul .
A mentionat ca in acea zona exista o sursa de iluminare care provenea de la becul unui stalp de pe marginea soselei , dar nu a putut preciza gradul de luminozitate a acestuia.
In schimb , a sustinut ca atelajul care circula in aceeasi directie de mers nu era echipat cu mijloace de semnalizare .
Martorul G.I. a relatat instantei ca era de fata , in jurul orei 20,15 cand s-a produs accidentul si a vazut ca autoturismul condus de O.C. circula dinspre comuna Ciucurova cu o viteza de 100 Km./h .In aceste conditii autovehiculul marca Hyundai nu a putut evita coliziunea cu caruta condusa de petent , care tocmai se incadrase pe DN 22 A si parcursese circa 10 metri pe acesta .
Din adresa nr. 2092/17.09.2009 a Primariei comunei Topolog rezulta ca lampile de iluminat public functionau la capacitate normala pe data de 10.02.2009 , dar nu s-a putut preciza daca luminozitatea putea asigura circulatia rutiera in zona .
Examinand ansamblul materialului probator administrat in cauza instanta retine ca vinovati de savarsirea evenimentului rutier din ziua de 10.02.2009 , din comuna Topolog , se fac ambii conducatori de vehicule .
Astfel , O.C. , dupa cum reiese din declaratia data de martorul G.I., circula cu o viteza mai mare decat aceea de 50 Km./h maxim admisa in localitate . De altfel , chiar din declaratia data de conducatorul autoturismului marca Hyundai , rezulta ca in momentul in care a ajuns in zona denumita La ciusmea , a fost orbit de farurile unui autovehicul care circula din sens opus , ori soferul era obligat sa reduca viteza pana la limita evitarii oricarui pericol in conditiile in care pe DN 22 a erau si alti participanti la trafic.
In cel priveste pe conducatorul atelajului I.N. , acesta nu purta imbracaminte cu elemente fluorescent - reflectorizante , iar caruta nu era dotata cu catadiopri si benzi reflectorizante, respectarea acestor cerinte de catre petent fiind de natura sa impiedice producerea coliziunii chiar in conditiile in care autoturismul care circula din spate avea o viteza mai mare decat cea legala .
In acest sens sunt de altfel dispozitiile art.165 alin.1 lit.g din HG 1391/2006 .
Din aceste considerente instanta va admite in parte plangerea formulata si va constata ca evenimentul rutier din seara zilei de 10.02.2009 din comuna Topolog s-a produs din culpa comuna de 50 % a fiecarui conducator de vehicul participant la trafic.
Domeniu alocat : contraventii
Tip speta : sentinta civila
Data spetei : s.c. nr. 844/20.10.2009
Titlu: plangere contraventionala Asupra plangerii contraventionale de fata ,
Prin procesul verbal de contraventie seria CC nr. 0597751 incheiat la data de 10.02.2009 de catre Postul de Politie Topolog s-a retinut ca in ziua susmentionata petentul I.N. in timp ce conducea un vehicul cu tractiune animala pe strada Bisericii din localitatea Topolog , la efectuarea manevrei de viraj la stanga pe DN 22 A nu a acordat prioritate de trecere autoturismului Hyundai avand nr. de inmatriculare CT-71 condus de O.C. care se deplasa pe relatia Tulcea - Harsova .In urma coliziunii atelajul a fost lovit in partea din spate .Conducatorul vehiculului cu tractiune animala nu era echipat cu imbracaminte cu elemente fluorescent - reflectorizante iar pe vehicul nu erau montate de asemenea elemente reflectorizante .
Apreciindu-se ca faptele savarsite intrunesc trasaturile constitutive ale contraventiilor prev. de disp.art.135 lit.a si respectiv 165 lit.g din HG 1391/2006 s-a dispus sanctionarea petentului cu avertisment si cu 6 puncte amenda in valoare de 360 lei .
Prin plangerea formulata I.N. a solicitat in principal anularea procesului verbal de contraventie ca nelegal si netemeinic iar in subsidiar inlocuirea sanctiunii contraventionale a amenzii cu avertisment.
S-a motivat ca in seara zilei de 10.02.2009 se intorcea cu caruta proprietate personala din padure circuland pe strada Bisericii din comuna Topolog .Pentru a ajunge la domiciliul trebuia sa se incadreze pe DN 22 A. In acest scop a efectuat un viraj la stanga dupa ce s-a asigurat ca din ambele sensuri de mers de pe DN 22 A nu circula nici un vehicul , intrucat intra pe un drum cu prioritate .
In dreptul unui izvor care se afla pe partea dreapta a DN 22 A pe directia de mers Tulcea - Harsova , atelajul pe care-l conducea a fost lovit din spate de un autoturism care circula cu viteza foarte mare si nu a reusit sa franeze in timp util pentru a evita impactul .
Potrivit schitei producerii evenimentului rutier pe care o ataseaza in copie la plangere sustine ca se poate observa ca in locul in care s-a inscris pe DN 22 A si a efectuat virajul la stanga vizibilitatea era foarte buna , iar conducatorul autoturismului avariat ar fi avut posibilitatea sa-l vada de la mare distanta .Mai mult , in zona in care s-a produs coliziunea functiona iluminatul public .
In ceea ce priveste completarea rubricii alte mentiuni din procesul verbal contestat aceasta a fost facuta de catre agentul de politie care a intocmit actul , el nefiind intrebat daca are de facut obiectiuni .Cu ocazia incheierii actului constatator a semnat numai acest inscris fara sa-l citeasca deoarece era foarte speriat si tulburat dupa producerea accidentului .
In drept , au fost invocate dispozitiile din OG nr. 2/2001 .
La cererea instantei , in vederea solutionarii cauzei Postul de Politie Topolog a transmis documentatia care a stat la baza intocmirii procesului verbal de contraventie compusa din : declaratia data de petentul I.N. , declaratia conducatorului auto O.C., chitanta nr. 22153/12.02.2009 , planse fotografice , avizarea evenimentului din 12.02.2009
De asemenea a fost audiat celalalt conducator de vehicul implicat in accident O.C. , martorul G.I. , propus de petent si au fost solicitate relatii de la Primaria comunei Topolog relative la gradul de iluminare a zonei in care s-a produs evenimentul rutier .
O.C. a declarat ca in ziua de 10.02.2009 circula pe relatia Ciucurova - Saraiu cu autoturismul marca Hyundai avand nr. de inmatriculare CT-79- , cu o viteza de circa 50-55 Km./h. In timp ce rula prin comuna Topolog , in dreptul locului denumit La cismea a fost orbit de farurile unui autovehicul care circula din sens opus , pe relatia Harsova - Ciucurova si asa se explica faptul ca a reusit sa vizualizeze atelajul care circula in fata sa , in aceeasi directie de mers numai dupa ce a ajuns la o distanta de circa 2 - 3 metri de acesta .In aceasta situatie desi a actionat sistemul de franare nu a putut evita impactul cu atelajul .
A mentionat ca in acea zona exista o sursa de iluminare care provenea de la becul unui stalp de pe marginea soselei , dar nu a putut preciza gradul de luminozitate a acestuia.
In schimb , a sustinut ca atelajul care circula in aceeasi directie de mers nu era echipat cu mijloace de semnalizare .
Martorul G.I. a relatat instantei ca era de fata , in jurul orei 20,15 cand s-a produs accidentul si a vazut ca autoturismul condus de O.C. circula dinspre comuna Ciucurova cu o viteza de 100 Km./h .In aceste conditii autovehiculul marca Hyundai nu a putut evita coliziunea cu caruta condusa de petent , care tocmai se incadrase pe DN 22 A si parcursese circa 10 metri pe acesta .
Din adresa nr. 2092/17.09.2009 a Primariei comunei Topolog rezulta ca lampile de iluminat public functionau la capacitate normala pe data de 10.02.2009 , dar nu s-a putut preciza daca luminozitatea putea asigura circulatia rutiera in zona .
Examinand ansamblul materialului probator administrat in cauza instanta retine ca vinovati de savarsirea evenimentului rutier din ziua de 10.02.2009 , din comuna Topolog , se fac ambii conducatori de vehicule .
Astfel , O.C. , dupa cum reiese din declaratia data de martorul G.I., circula cu o viteza mai mare decat aceea de 50 Km./h maxim admisa in localitate . De altfel , chiar din declaratia data de conducatorul autoturismului marca Hyundai , rezulta ca in momentul in care a ajuns in zona denumita La ciusmea , a fost orbit de farurile unui autovehicul care circula din sens opus , ori soferul era obligat sa reduca viteza pana la limita evitarii oricarui pericol in conditiile in care pe DN 22 a erau si alti participanti la trafic.
In cel priveste pe conducatorul atelajului I.N. , acesta nu purta imbracaminte cu elemente fluorescent - reflectorizante , iar caruta nu era dotata cu catadiopri si benzi reflectorizante, respectarea acestor cerinte de catre petent fiind de natura sa impiedice producerea coliziunii chiar in conditiile in care autoturismul care circula din spate avea o viteza mai mare decat cea legala .
In acest sens sunt de altfel dispozitiile art.165 alin.1 lit.g din HG 1391/2006 .
Din aceste considerente instanta va admite in parte plangerea formulata si va constata ca evenimentul rutier din seara zilei de 10.02.2009 din comuna Topolog s-a produs din culpa comuna de 50 % a fiecarui conducator de vehicul participant la trafic.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contraventii. Inchisoare contraventionala
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017Contraventii. Confirmare de primire. Obiectiuni. - Decizie nr. 99/R/2010 din data de 01.02.2010
Asigurare paza unitate. Subiect activ. - Decizie nr. 330/R/2010 din data de 15.03.2010
Rovinieta. Persoana responsabila. Leasing - Decizie nr. 136/R/2010 din data de 05.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie. - Decizie nr. 118/CA din data de 01.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 28/CA din data de 08.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 36/CA din data de 15.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 25/CA din data de 08.01.2010
- Sentinta penala nr. din data de 26.03.2008
Nu este permisa detinerea simultana a doua permise de conducere, din care unul eliberat de autoritatile altui stat.Potrivit art. 102 alin 1 pct.8 din O.U.G. nr. 195/2002, constituie contraventie detinerea simultana a doua permise de conducere nationale - Decizie nr. 5649 din data de 15.11.2013
Inlocuire sanctiune amenda contraventionala cu avertisment - Decizie nr. 1270/R din data de 13.11.2009
Prescriptia aplicarii sanctiunii contraventionale - Decizie nr. 1095/R/C din data de 30.10.2009
Inlocuire sanctiune contravetionala cu amenda in avertisment - Decizie nr. 913/R/C din data de 09.10.2009
plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 163 din data de 10.01.2011
Anulare proces verbal de contraventie - Sentinta civila nr. 4935 din data de 24.06.2010
- Sentinta civila nr. 3431 din data de 29.04.2010
Anulare proces verbal contraventie - Sentinta civila nr. 4164 din data de 27.05.2010
plangere pv - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Plangere PV - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Inlocuire amenda cu munca in folosul comunitatii - Sentinta civila nr. 1507/2013 din data de 02.07.2014