Plangere contraventionala cu Agentia Judeteana de Ocupare a Fortelor de Munca
(Sentinta civila nr. 7039 din data de 07.10.2011 pronuntata de Judecatoria Braila)Rezumatul spetei:
Prin plangerea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 1515/196/2011 petenta AA a formulat in contradictoriu cu intimata Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei Munca Braila plangere impotriva procesului verbal de contraventie prin care, in temeiul art. 113 alin. 1 lit. a din Legea nr. 76/ 2002 a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 3000 lei, intrucat nu a comunicat intimatei situatia locurilor de munca in termen de 5 zile de la vacantarea acestora, conform art.10 din lege, solicitand inlocuirea amenzii aplicate cu avertisment, in baza art.7 al.2 din OG nr.2/2001.
In motivarea plangerii, petenta a invocat ca procesul verbal este nelegal deoarece agentii constatatori nu au emis o instiintare de control prin care sa-i fie adus la cunostinta motivul sanctionarii contraventionale, potrivit Ordinului 279/2004 neavand posibilitatea de a prezenta situatia de fapt. Arata ca au fost trimise catre intimata situatii privind incetarea raporturilor de munca a unor salariati astfel ca in baza acestor comunicari personalul intimatei putea verifica situatia acestor posturi, deci viciu privind nedeclararea vacanta a posturilor este acoperit.
A solicitat inlocuirea amenzii contraventionale cu avertisment, sustinand ca fapta este de o gravitate redusa. A solicitat in aparare proba cu inscrisuri.
In dovedirea plangerii petenta a depus la dosar procesul verbal de contraventie contestat.
Intimata nu a formulat intampinare.
Analizand probele administrate in cauza, instanta retine urmatoarele:
Prin procesul verbal contestat petenta a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 3000 lei, intrucat nu a comunicat intimatei situatia locurilor de munca in termen de 5 zile de la vacantarea acestora, conform art.10 din lege.
Conform art. 113 lit. a din Legea nr. 76/ 2002 constituie contraventie necomunicarea lunara a locurilor de munca vacante prevazute la art. 10 si potrivit art.114 lit.a se sanctioneaza cu amenda de la 3000 lei la 5000 lei.
Conform art. 10 , angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. (2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditati au obligatia de a comunica lunar agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza isi au sediul date privind numarul somerilor mediati si incadrati in munca.
Analizand cuprinsul procesului-verbal, sub aspectul legalitatii sale, instanta apreciaza ca acesta a fost intocmit cu respectarea dispozitiilor art. 17 din O.G. nr. 2/2001 referitoare la mentiunile obligatorii ce trebuie prevazute sub sanctiunea nulitatii.
Sub aspectul temeiniciei, instanta constata ca din probele administrate in cauza, nu a rezultat o alta situatie de fapt decat cea retinuta in cuprinsul procesului verbal mentionat, de natura a inlatura prezumtia de temeinicie a acestuia.
Din plangere rezulta ca petenta solicita doar inlocuirea amenzii cu avertisment.
Din inscrisurile depuse la dosarul cauzei, respectiv procesul verbal de control rezulta ca in perioada controlata petenta nu a comunicat la AJOFM Braila un numar de 59 de posturi de munca vacante. Petenta nu a contestat conform legii contenciosului administrativ procesul verbal de control intocmit de intimata, iar in baza actului de control, la aceeasi data, intimata a intocmit procesul verbal de sanctionare ce face obiectul prezentei cauze.
La termenul de judecata din data de 03.10.2011, petenta a depus prin adresa un numar de 5 anexe cu posturi vacante comunicate intimate, din care 4 sunt aferente perioadei verificate, acestea privind doar 20 posturi vacante din cele 59 identificate .
Fata de acestea, instanta apreciaza ca cele consemnate in procesul verbal de contraventie sunt reale. Textul de lege in baza caruia s-a aplicat sanctiunea nu prevedere o conditie numerica pentru aplicarea sanctiunii. Pentru aceste motive, va aprecia ca neintemeiate sustinerile petentei din plangere, petenta nedovedind o alta situatie de fapt.
Avand in vedere probele administrate si cele expuse mai sus, instanta constata ca sanctionarea petentei a fost intemeiata.
Avand in vedere dispozitiile art. 5 alin. 5 si art. 21 alin. 3 din OG nr. 2/ 2001, conform carora sanctiunea contraventionala trebuie sa fie proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite, tinandu-se seama de imprejurarile in care a fost savarsita fapta, de modul si mijloacele de savarsire a acesteia, de scopul urmarit, de urmarea produsa si de circumstantele personale ale contravenientului, instanta apreciaza ca agentul constatator a facut o individualizare corecta a sanctiunii aplicate, respectiv amenda contraventionala in cuantumul minim prevazut de lege, de vreme ce petenta nu a comunicat toate locurile de munca vacante, starea de pericol social pe care a generat-o aceasta fiind evidenta, in conditiile in care intimata, in virtutea rolului sau institutional, nu a avut cunostinta de acestea pentru realizare politicilor de stimulare si incadrare in munca a somerilor .
Pentru aceste considerente, in temeiul art. 34 din OG 2/ 2001 instanta va respinge ca neintemeiata plangerea si va mentine ca legal si temeinic procesul verbal contestat.
Prin plangerea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 1515/196/2011 petenta AA a formulat in contradictoriu cu intimata Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei Munca Braila plangere impotriva procesului verbal de contraventie prin care, in temeiul art. 113 alin. 1 lit. a din Legea nr. 76/ 2002 a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 3000 lei, intrucat nu a comunicat intimatei situatia locurilor de munca in termen de 5 zile de la vacantarea acestora, conform art.10 din lege, solicitand inlocuirea amenzii aplicate cu avertisment, in baza art.7 al.2 din OG nr.2/2001.
In motivarea plangerii, petenta a invocat ca procesul verbal este nelegal deoarece agentii constatatori nu au emis o instiintare de control prin care sa-i fie adus la cunostinta motivul sanctionarii contraventionale, potrivit Ordinului 279/2004 neavand posibilitatea de a prezenta situatia de fapt. Arata ca au fost trimise catre intimata situatii privind incetarea raporturilor de munca a unor salariati astfel ca in baza acestor comunicari personalul intimatei putea verifica situatia acestor posturi, deci viciu privind nedeclararea vacanta a posturilor este acoperit.
A solicitat inlocuirea amenzii contraventionale cu avertisment, sustinand ca fapta este de o gravitate redusa. A solicitat in aparare proba cu inscrisuri.
In dovedirea plangerii petenta a depus la dosar procesul verbal de contraventie contestat.
Intimata nu a formulat intampinare.
Analizand probele administrate in cauza, instanta retine urmatoarele:
Prin procesul verbal contestat petenta a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 3000 lei, intrucat nu a comunicat intimatei situatia locurilor de munca in termen de 5 zile de la vacantarea acestora, conform art.10 din lege.
Conform art. 113 lit. a din Legea nr. 76/ 2002 constituie contraventie necomunicarea lunara a locurilor de munca vacante prevazute la art. 10 si potrivit art.114 lit.a se sanctioneaza cu amenda de la 3000 lei la 5000 lei.
Conform art. 10 , angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. (2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditati au obligatia de a comunica lunar agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza isi au sediul date privind numarul somerilor mediati si incadrati in munca.
Analizand cuprinsul procesului-verbal, sub aspectul legalitatii sale, instanta apreciaza ca acesta a fost intocmit cu respectarea dispozitiilor art. 17 din O.G. nr. 2/2001 referitoare la mentiunile obligatorii ce trebuie prevazute sub sanctiunea nulitatii.
Sub aspectul temeiniciei, instanta constata ca din probele administrate in cauza, nu a rezultat o alta situatie de fapt decat cea retinuta in cuprinsul procesului verbal mentionat, de natura a inlatura prezumtia de temeinicie a acestuia.
Din plangere rezulta ca petenta solicita doar inlocuirea amenzii cu avertisment.
Din inscrisurile depuse la dosarul cauzei, respectiv procesul verbal de control rezulta ca in perioada controlata petenta nu a comunicat la AJOFM Braila un numar de 59 de posturi de munca vacante. Petenta nu a contestat conform legii contenciosului administrativ procesul verbal de control intocmit de intimata, iar in baza actului de control, la aceeasi data, intimata a intocmit procesul verbal de sanctionare ce face obiectul prezentei cauze.
La termenul de judecata din data de 03.10.2011, petenta a depus prin adresa un numar de 5 anexe cu posturi vacante comunicate intimate, din care 4 sunt aferente perioadei verificate, acestea privind doar 20 posturi vacante din cele 59 identificate .
Fata de acestea, instanta apreciaza ca cele consemnate in procesul verbal de contraventie sunt reale. Textul de lege in baza caruia s-a aplicat sanctiunea nu prevedere o conditie numerica pentru aplicarea sanctiunii. Pentru aceste motive, va aprecia ca neintemeiate sustinerile petentei din plangere, petenta nedovedind o alta situatie de fapt.
Avand in vedere probele administrate si cele expuse mai sus, instanta constata ca sanctionarea petentei a fost intemeiata.
Avand in vedere dispozitiile art. 5 alin. 5 si art. 21 alin. 3 din OG nr. 2/ 2001, conform carora sanctiunea contraventionala trebuie sa fie proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite, tinandu-se seama de imprejurarile in care a fost savarsita fapta, de modul si mijloacele de savarsire a acesteia, de scopul urmarit, de urmarea produsa si de circumstantele personale ale contravenientului, instanta apreciaza ca agentul constatator a facut o individualizare corecta a sanctiunii aplicate, respectiv amenda contraventionala in cuantumul minim prevazut de lege, de vreme ce petenta nu a comunicat toate locurile de munca vacante, starea de pericol social pe care a generat-o aceasta fiind evidenta, in conditiile in care intimata, in virtutea rolului sau institutional, nu a avut cunostinta de acestea pentru realizare politicilor de stimulare si incadrare in munca a somerilor .
Pentru aceste considerente, in temeiul art. 34 din OG 2/ 2001 instanta va respinge ca neintemeiata plangerea si va mentine ca legal si temeinic procesul verbal contestat.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contraventii. Inchisoare contraventionala
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017Contraventii. Confirmare de primire. Obiectiuni. - Decizie nr. 99/R/2010 din data de 01.02.2010
Asigurare paza unitate. Subiect activ. - Decizie nr. 330/R/2010 din data de 15.03.2010
Rovinieta. Persoana responsabila. Leasing - Decizie nr. 136/R/2010 din data de 05.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie. - Decizie nr. 118/CA din data de 01.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 28/CA din data de 08.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 36/CA din data de 15.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 25/CA din data de 08.01.2010
- Sentinta penala nr. din data de 26.03.2008
Nu este permisa detinerea simultana a doua permise de conducere, din care unul eliberat de autoritatile altui stat.Potrivit art. 102 alin 1 pct.8 din O.U.G. nr. 195/2002, constituie contraventie detinerea simultana a doua permise de conducere nationale - Decizie nr. 5649 din data de 15.11.2013
Inlocuire sanctiune amenda contraventionala cu avertisment - Decizie nr. 1270/R din data de 13.11.2009
Prescriptia aplicarii sanctiunii contraventionale - Decizie nr. 1095/R/C din data de 30.10.2009
Inlocuire sanctiune contravetionala cu amenda in avertisment - Decizie nr. 913/R/C din data de 09.10.2009
plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 163 din data de 10.01.2011
Anulare proces verbal de contraventie - Sentinta civila nr. 4935 din data de 24.06.2010
- Sentinta civila nr. 3431 din data de 29.04.2010
Anulare proces verbal contraventie - Sentinta civila nr. 4164 din data de 27.05.2010
plangere pv - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Plangere PV - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Inlocuire amenda cu munca in folosul comunitatii - Sentinta civila nr. 1507/2013 din data de 02.07.2014