Plangere Contraventionala - perioadele legale de conducere si odihna
(Sentinta civila nr. 115 din data de 04.04.2012 pronuntata de Judecatoria Vaslui) Plangere Contraventionala - perioadele legale de conducere si odihna
Pe rol la ordine fiind judecarea cauzei civile privind pe petenta SC A-CAR ASISTENTA RUTIERA SRL, in contradictoriu cu intimata AUTORITATEA RUTIERA ROMANA ARR citata la Agentia ARR Braila, avand ca obiect - plangere contraventionala.
La apelul nominal facut in sedinta publica au lipsit partile.
Procedura legal indeplinita
S-a facut referatul cauzei de catre grefier,dupa care;
Dezbaterile din prezenta cauza au avut loc in sedinta publica de la 28 martie 2012 si au fost consemnate in incheierea din acea zi care face parte integranta din prezenta hotarare si cand din lipsa de timp pentru deliberare s-a amanat pronuntarea pentru azi 4 aprilie 2012, cand s-a dat sentinta de fata.
I N S T A N T A
Asupra plangerii contraventionale de fata
Prin cererea inregistrata la aceasta instanta la nr. 5219/2011 petenta SC A-CAR Asistenta Rutiera SRL a formulat plangere impotriva procesului-verbal de contraventie seria AIR nr. 017349/15.06.2011 incheiat de ARR - agentia Vaslui.
In motivare petenta arata ca cele consemnate in procesul-verbal nu corespund realitatii. Se sustine ca petenta nu a utilizat soferul cu depasirea timpului de odihna prevazute de lege, fapt ce rezulta din hartia de concediu prezentata de agentul constatator.
In subsidiar se solicita inlocuirea amenzii cu avertisment.
In dovedire s-au depus inscrisuri.
In drept se invoca dispozitiile OG 2/2001.
Prin intampinare intimata a solicitat respingerea plangerii.
Se sustine ca soferul petentei a prezentat la control un formular din care rezulta ca in perioada 20.04.2011 - 15.06.2011 a condus, deci nu a avut repaosul zilnic de noua ore inainte de a incepe o noua perioada de conducere.
In contradovada s-au depus inscrisuri.
Analizand actele dosarului instanta retine urmatoarele:
Prin procesul-verbal de contraventie contestat, petenta a fost sanctionata contraventional intrucat, in urma controlului efectuat de catre inspectorul de trafic, in data de 15.06.2011, asupra masinii acesteia condusa de Elek Roland-Robert, s-a constatat ca acesta, in perioada 20.04.2011 - 15.06.2011 ora 8:30 a condus, deci nu a avut repaus. Prin urmare, s-a retinut ca soferul nu a putut face dovada odihnei zilnice de noua ore conform Regulamentului CE 561/2006, inainte de a incepe o perioada de conducere.
Fapta a fost incadrata in dispozitiile art. 8 alin. 1 pct. 6 din OG 37/2007 si sanctionata cu amenda contraventionala.
Sub aspectul legalitatii, instanta retine ca procesul-verbal cuprinde toate mentiunile obligatorii prevazute de art. 17 din OG 2/2001.
Sub aspectul temeiniciei, instanta retine ca, in Romania, cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto este reglementat de OG 37/2007.
Aceste reguli se aplica doar conducatorilor auto care efectueaza transport rutier ce face obiectul Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 561/2006 conform art. 1 alin.1.
Regulamentul CE 561/2006 se aplica transportului rutier de marfuri cu vehicule a caror masa maxima autorizata depaseste 3,5 tone si transportului de calatori cu vehicule care asigura transportul pentru mai mult de noua persoane, destinate acestui scop, conform art. 2 din acest Regulament.
Prin urmare, transporturile rutiere care nu cad sub incidenta art. 1 din acest regulament, nu sunt supuse regulilor impuse de Regulamentul CE 561/2006 si implicit nici reglementarile OG 37/2007.
Conform Regulamentului CE 561/2006, perioada de repaus zilnic este de cel putin 11 ore si poate fi redusa pana la cel putin noua ore conform art. 4 lit. g.
Prin urmare, un sofer care conduce in fiecare zi un autovehicul din cele prevazute la art. 2 trebuie sa aiba o perioada de odihna zilnica de cel putin noua ore.
Exista insa situatia in care soferul nu conduce in fiecare zi un autovehicul ce cade sub incidenta Regulamentului CE 561/2006. In atare situatie, soferul nu mai este tinut a dovedi ca in ziua anterioara conducerii autovehiculului care cade sub incidenta Regulamentului 561/2006 a respectat timpii de odihna prevazuti de Regulament, dar are obligatia de a inregistra de la data la care a condus un astfel de autovehicul si pana la data ulterioara de conducere tot a unui astfel de vehicul, orice activitate desfasurata, pe un formular special.
Aceasta obligatie este prevazuta la art. 6 pct. 5 din Regulamentul CE 561/2006 in care se arata ca un conducator auto inregistreaza ca alta munca orice perioada, astfel cum este definita de art. 4 lit. e, precum si orice perioada petrecuta pentru conducerea unui vehicul utilizat pentru operatiuni comerciare care nu intra in domeniul de aplicare a acestui regulament_de la ultima perioada de repaus zilnic sau saptamanal.
Prin urmare, prin Regulamentul CE 561/2006 s-a stabilit ca perioadele de conducere a autovehiculelor ce nu intra sub incidenta regulamentului, se considera alta munca. Daca se considera alta munca si nu conducere, inseamna ca soferul, in perioada respectiva nu trebuie sa respecte perioada de conducere si de repaus reglementat de Regulamentul 561/2006.
In cauza de fata, soferul petentei, in perioada anterioara conducerii autovehiculului supus controlului la 15.06.2011 a condus un vehicul exceptat de la obiectul Regulamentului 561/2006 dupa cum rezulta din atestatul depus la dosar (fila 44).
In aceste conditii timpii lui de conducere si de repaus incep a fi calculati conform Regulamentului 561/2006 din data de 15.06.2011 cand s-a urcat la volanul autovehiculului ce cade sub incidenta Regulamentului CE.
Prin urmare, in mod gresit a retinut agentul constatator ca soferul petentei trebuie sa faca dovada respectarii perioadei de odihna anterior datei de 15.06.2011, atat timp cat i s-a prezentat formularul special care atesta ca soferul indeplinise in perioada anterioara alte munci asa cum sunt ele definite de art. 6 pct. 5 din Regulamentul CE 561/2006.
De altfel, este si absurd a se sustine ca in perioada 20.04.2011 - 15.06.2011, perioada pentru care a fost completat formularul special, soferul a condus continuu si nu a avut si perioada de odihna.
Fata de cele aratate mai sus instanta retine ca petenta nu se face vinovata de savarsirea contraventiei retinuta in sarcina sa, motiv pentru care plangerea va fi admisa.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE:
Admite plangerea contraventionala formulata de petenta SC A-CAR Asistenta Rutiera SRL, in contradictoriu cu Autoritatea Rutiera Romana, impotriva procesului-verbal de contraventie seria AIR nr. 0171349/15.06.2011, pe care il anuleaza.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica azi, 4.04.2012.
Pe rol la ordine fiind judecarea cauzei civile privind pe petenta SC A-CAR ASISTENTA RUTIERA SRL, in contradictoriu cu intimata AUTORITATEA RUTIERA ROMANA ARR citata la Agentia ARR Braila, avand ca obiect - plangere contraventionala.
La apelul nominal facut in sedinta publica au lipsit partile.
Procedura legal indeplinita
S-a facut referatul cauzei de catre grefier,dupa care;
Dezbaterile din prezenta cauza au avut loc in sedinta publica de la 28 martie 2012 si au fost consemnate in incheierea din acea zi care face parte integranta din prezenta hotarare si cand din lipsa de timp pentru deliberare s-a amanat pronuntarea pentru azi 4 aprilie 2012, cand s-a dat sentinta de fata.
I N S T A N T A
Asupra plangerii contraventionale de fata
Prin cererea inregistrata la aceasta instanta la nr. 5219/2011 petenta SC A-CAR Asistenta Rutiera SRL a formulat plangere impotriva procesului-verbal de contraventie seria AIR nr. 017349/15.06.2011 incheiat de ARR - agentia Vaslui.
In motivare petenta arata ca cele consemnate in procesul-verbal nu corespund realitatii. Se sustine ca petenta nu a utilizat soferul cu depasirea timpului de odihna prevazute de lege, fapt ce rezulta din hartia de concediu prezentata de agentul constatator.
In subsidiar se solicita inlocuirea amenzii cu avertisment.
In dovedire s-au depus inscrisuri.
In drept se invoca dispozitiile OG 2/2001.
Prin intampinare intimata a solicitat respingerea plangerii.
Se sustine ca soferul petentei a prezentat la control un formular din care rezulta ca in perioada 20.04.2011 - 15.06.2011 a condus, deci nu a avut repaosul zilnic de noua ore inainte de a incepe o noua perioada de conducere.
In contradovada s-au depus inscrisuri.
Analizand actele dosarului instanta retine urmatoarele:
Prin procesul-verbal de contraventie contestat, petenta a fost sanctionata contraventional intrucat, in urma controlului efectuat de catre inspectorul de trafic, in data de 15.06.2011, asupra masinii acesteia condusa de Elek Roland-Robert, s-a constatat ca acesta, in perioada 20.04.2011 - 15.06.2011 ora 8:30 a condus, deci nu a avut repaus. Prin urmare, s-a retinut ca soferul nu a putut face dovada odihnei zilnice de noua ore conform Regulamentului CE 561/2006, inainte de a incepe o perioada de conducere.
Fapta a fost incadrata in dispozitiile art. 8 alin. 1 pct. 6 din OG 37/2007 si sanctionata cu amenda contraventionala.
Sub aspectul legalitatii, instanta retine ca procesul-verbal cuprinde toate mentiunile obligatorii prevazute de art. 17 din OG 2/2001.
Sub aspectul temeiniciei, instanta retine ca, in Romania, cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto este reglementat de OG 37/2007.
Aceste reguli se aplica doar conducatorilor auto care efectueaza transport rutier ce face obiectul Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 561/2006 conform art. 1 alin.1.
Regulamentul CE 561/2006 se aplica transportului rutier de marfuri cu vehicule a caror masa maxima autorizata depaseste 3,5 tone si transportului de calatori cu vehicule care asigura transportul pentru mai mult de noua persoane, destinate acestui scop, conform art. 2 din acest Regulament.
Prin urmare, transporturile rutiere care nu cad sub incidenta art. 1 din acest regulament, nu sunt supuse regulilor impuse de Regulamentul CE 561/2006 si implicit nici reglementarile OG 37/2007.
Conform Regulamentului CE 561/2006, perioada de repaus zilnic este de cel putin 11 ore si poate fi redusa pana la cel putin noua ore conform art. 4 lit. g.
Prin urmare, un sofer care conduce in fiecare zi un autovehicul din cele prevazute la art. 2 trebuie sa aiba o perioada de odihna zilnica de cel putin noua ore.
Exista insa situatia in care soferul nu conduce in fiecare zi un autovehicul ce cade sub incidenta Regulamentului CE 561/2006. In atare situatie, soferul nu mai este tinut a dovedi ca in ziua anterioara conducerii autovehiculului care cade sub incidenta Regulamentului 561/2006 a respectat timpii de odihna prevazuti de Regulament, dar are obligatia de a inregistra de la data la care a condus un astfel de autovehicul si pana la data ulterioara de conducere tot a unui astfel de vehicul, orice activitate desfasurata, pe un formular special.
Aceasta obligatie este prevazuta la art. 6 pct. 5 din Regulamentul CE 561/2006 in care se arata ca un conducator auto inregistreaza ca alta munca orice perioada, astfel cum este definita de art. 4 lit. e, precum si orice perioada petrecuta pentru conducerea unui vehicul utilizat pentru operatiuni comerciare care nu intra in domeniul de aplicare a acestui regulament_de la ultima perioada de repaus zilnic sau saptamanal.
Prin urmare, prin Regulamentul CE 561/2006 s-a stabilit ca perioadele de conducere a autovehiculelor ce nu intra sub incidenta regulamentului, se considera alta munca. Daca se considera alta munca si nu conducere, inseamna ca soferul, in perioada respectiva nu trebuie sa respecte perioada de conducere si de repaus reglementat de Regulamentul 561/2006.
In cauza de fata, soferul petentei, in perioada anterioara conducerii autovehiculului supus controlului la 15.06.2011 a condus un vehicul exceptat de la obiectul Regulamentului 561/2006 dupa cum rezulta din atestatul depus la dosar (fila 44).
In aceste conditii timpii lui de conducere si de repaus incep a fi calculati conform Regulamentului 561/2006 din data de 15.06.2011 cand s-a urcat la volanul autovehiculului ce cade sub incidenta Regulamentului CE.
Prin urmare, in mod gresit a retinut agentul constatator ca soferul petentei trebuie sa faca dovada respectarii perioadei de odihna anterior datei de 15.06.2011, atat timp cat i s-a prezentat formularul special care atesta ca soferul indeplinise in perioada anterioara alte munci asa cum sunt ele definite de art. 6 pct. 5 din Regulamentul CE 561/2006.
De altfel, este si absurd a se sustine ca in perioada 20.04.2011 - 15.06.2011, perioada pentru care a fost completat formularul special, soferul a condus continuu si nu a avut si perioada de odihna.
Fata de cele aratate mai sus instanta retine ca petenta nu se face vinovata de savarsirea contraventiei retinuta in sarcina sa, motiv pentru care plangerea va fi admisa.
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE:
Admite plangerea contraventionala formulata de petenta SC A-CAR Asistenta Rutiera SRL, in contradictoriu cu Autoritatea Rutiera Romana, impotriva procesului-verbal de contraventie seria AIR nr. 0171349/15.06.2011, pe care il anuleaza.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica azi, 4.04.2012.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contraventii. Inchisoare contraventionala
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017Contraventii. Confirmare de primire. Obiectiuni. - Decizie nr. 99/R/2010 din data de 01.02.2010
Asigurare paza unitate. Subiect activ. - Decizie nr. 330/R/2010 din data de 15.03.2010
Rovinieta. Persoana responsabila. Leasing - Decizie nr. 136/R/2010 din data de 05.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie. - Decizie nr. 118/CA din data de 01.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 28/CA din data de 08.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 36/CA din data de 15.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 25/CA din data de 08.01.2010
- Sentinta penala nr. din data de 26.03.2008
Nu este permisa detinerea simultana a doua permise de conducere, din care unul eliberat de autoritatile altui stat.Potrivit art. 102 alin 1 pct.8 din O.U.G. nr. 195/2002, constituie contraventie detinerea simultana a doua permise de conducere nationale - Decizie nr. 5649 din data de 15.11.2013
Inlocuire sanctiune amenda contraventionala cu avertisment - Decizie nr. 1270/R din data de 13.11.2009
Prescriptia aplicarii sanctiunii contraventionale - Decizie nr. 1095/R/C din data de 30.10.2009
Inlocuire sanctiune contravetionala cu amenda in avertisment - Decizie nr. 913/R/C din data de 09.10.2009
plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 163 din data de 10.01.2011
Anulare proces verbal de contraventie - Sentinta civila nr. 4935 din data de 24.06.2010
- Sentinta civila nr. 3431 din data de 29.04.2010
Anulare proces verbal contraventie - Sentinta civila nr. 4164 din data de 27.05.2010
plangere pv - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Plangere PV - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Inlocuire amenda cu munca in folosul comunitatii - Sentinta civila nr. 1507/2013 din data de 02.07.2014