InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Bucuresti

Actiune avand ca obiect anulare raport de evaluare a performantelor profesionale. Scutirea de plata taxei judiciare de timbru.

(Decizie nr. 1078 din data de 16.05.2011 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti)

Domeniu Taxa de timbru | Dosare Curtea de Apel Bucuresti | Jurisprudenta Curtea de Apel Bucuresti

Actiune avand ca obiect anulare raport de evaluare a performantelor profesionale. Scutirea de plata taxei judiciare de timbru.

- art.15 alin.1 lit.a din Legea nr. 146/1997

     Raporturile de serviciu ale functionarilor publici se inscriu in sfera raporturilor de munca la care se refera dispozitiile art.15 alin.1 lit.a din Legea nr. 167/1997, astfel ca dispozitia instantei de achitare a taxei de timbru pentru actiunea in anulare a raportului de evaluare a performantelor profesionale este lipsita de temei legal.

(CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR. 1078/16.05.2011)

     Prin sentinta civila nr.2814/28.09.2010 a Tribunalului Teleorman, a fost anulata ca insuficient timbrata actiunea formulata de reclamanta T. V. D. in contradictoriu cu paratul INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCA TELEORMAN, actiune prin care reclamanta solicitase anularea rapoartelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru perioada 25.05.2009 - 31.12.2009, aratand ca, pana la data de 28.01.2010, a avut calitatea de inspector de munca in cadrul paratului Inspectoratul Teritorial de Munca Teleorman, iar rapoartele de evaluare pentru perioada 25.05.2009 - 31.12.2009 ce consacra calificativul "bine" sunt nelegale.
     Pentru a dispune in acest sens, tribunalul a retinut ca, pentru termenul din 28 septembrie 2010, reclamanta a fost citata cu mentiunea achitarii taxei judiciare de timbru in cuantum de 1 leu (diferenta) si 0,30 lei timbru judiciar, obligatie neindeplinita de aceasta, astfel ca a facut aplicarea art.20 alin.3 din Legea nr.146/1997.
     Impotriva acestei sentinte a declarat recurs reclamanta T. V. D., solicitand casarea ei si trimiterea cauzei spre rejudecare.
     In motivarea recursului sau, a aratat ca achitase diferente de taxa judiciara de timbru si timbrul judiciar, insa masina personala cu care se deplasa la instanta a suferit o defectiune la sistemul de directie, astfel ca a ajuns tarziu, dupa incheierea sedintei, neavand posibilitatea sa dovedeasca achitarea taxei.
     Analizand recursul prin prisma motivelor invocate, Curtea il apreciaza ca intemeiat, pentru urmatoarele considerente:
     Potrivit disp. art.15 alin.1 lit.a din Legea nr.146/1997 privind taxele judiciare de timbru, "sunt scutite de taxe judiciare de timbru actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, referitoare la incheierea, executarea si incetarea contractului individual de munca, orice drepturi ce decurg din raporturi de munca, stabilirea impozitului pe salarii, drepturile decurgand din executarea contractelor colective de munca si cele privind solutionarea conflictelor colective de munca, precum si executarea hotararilor pronuntate in aceste litigii".
Or, asa cum a decis si Sectia contencios administrativ si fiscal a Inaltei Curti de Casatie si Justitie prin solutia de unificare a practicii judiciare, adoptata in Plenul judecatorilor Sectiei din 29 septembrie 2008, sunt scutite de taxe judiciare de timbru actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, formulate de functionarii publici, derivand din raportul de serviciu, avandu-se in vedere, la adoptarea solutiei de principiu, ca raporturile de serviciu ale functionarilor publici se inscriu in sfera raporturilor de munca la care se refera dispozitiile art.15 alin.1 lit.) din Legea nr.146/1997 privind taxele judiciare de timbru.
Prin urmare, instanta retine ca actiunea reclamantei fiind scutita de obligatia de plata a taxei judiciare de timbru, dispozitia instantei de achitare a taxei este lipsita de temei legal si, prin urmare, si solutia anularii actiunii ca insuficient timbrata.
Astfel, in baza art.312 alin.5 Cod procedura civila, va admite prezentul recurs si va casa sentinta cu trimiterea cauzei spre rejudecare aceleiasi instante.





2


Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Taxa de timbru

SESIZARE CJUE - Sentinta comerciala nr. fn din data de 20.11.2014
SESIZARE CJUE - Sentinta comerciala nr. 1497 din data de 03.05.2012
Concursul intre exceptia netimbrarii si exceptia necompetentei. Ordinea de solutionare. - Decizie nr. 315 din data de 09.09.2010
Timbraj. Cai de atac. Modificarea modalitatii de calcul al taxei de timbru datorate in timpul procesului. - Decizie nr. 26/R din data de 09.09.2010
Taxa de timbru. Ajutor social in temeiul Legii nr. 416/2001 - Decizie nr. 174 din data de 13.02.2008
Incidenta concomitenta in cauza a dispozitiilor art. 242 pct. 2 cod procedura civila - Decizie nr. 129 din data de 15.02.2006
Incheiere prin care s-a solutionat cererea de reexaminare a taxei judiciare de timbru - Decizie nr. 1963 din data de 26.09.2005
Cerere de scutire de plata taxei de timbru formulata de o societate comerciala. Facilitati pentru plata taxelor judiciare. - Sentinta civila nr. din data de 10.03.2009
Legea nr. 571/2003, art. 140 alin. (2) lit. f), art. 141 alin. (2) lit. e) - Decizie nr. 3496 din data de 20.09.2017
Domeniu. Drept administrativ Obligare emitere act administrativ - Decizie nr. 3302 din data de 11.09.2017
Prin obligatia autoritatii publice de a comunica informatiile de interes public solicitate nu se intelege obligatia acesteia de a evalua probleme de drept sau de fapt, ci doar de a comunica date privind activitatea desfasurata. - Decizie nr. 3255 din data de 07.09.2017
O oferta neconforma sau inacceptabila nu poate ocupa un anume loc in cadrul clasamentului efectuat de comisia de elaborare ulterior deschiderii ofertelor deoarece nu este o oferta apta a asigura executarea contractului ce ar urma a fi incheiat. - Decizie nr. 3145 din data de 10.08.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3138 din data de 27.07.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3130 din data de 21.07.2017
Contencios administrativ. Conflict de competen?a, instan?a competenta sa solu?ioneze o cerere formulata de un magistrat, avand ca obiect obligarea paratilor la stabilirea unor drepturi salariale ?i plata acestor drepturi - Decizie nr. 1187 din data de 04.04.2017
Contencios administrativ, func?ionar public; Legea nr. 188/1999, Legea nr.554/2004, H.G. nr. l 185/2014, Ordinul MADR nr.321/06.02.2015, Ordinul MADR nr. 397/18.02.2015 - Decizie nr. 501 din data de 08.02.2017
Contencios administrativ ?i fiscal; art. 348 C.fisc. coroborat cu pct. 8 alin. (39) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227 /2015 privind noul C.fisc., referitoare la reducerea cu 75 % a garantiei dispuse a fi constituita pentru antre - Decizie nr. 197 din data de 27.01.2017
Condi?iile prevazute de art. 214 alin. (1) lit. a) din O.G. nr. 92/2003 pentru suspendarea contesta?iei administrative, justificarea conditionalita?ii ca infractiunile sesizate sa aiba o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in proc - Decizie nr. 196 din data de 27.09.2017
Societati. Constatarea legalitatii fuziunii. Necesitatea formei autentice a hotararii de aprobare a fuziunii prin absorbtie, in cazul terenurilor. - Decizie nr. 703A din data de 10.04.2017
Procedura de insolventa. Cesionarea creantei unui creditor. Nedobandirea calitatii de membru al comitetului creditorilor de catre creditorul cesionar. - Decizie nr. 871A din data de 10.05.2017