InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Alba Iulia

Cadre didactice. Transe suplimentare de vechime.

(Decizie nr. 1515 din data de 05.09.2011 pronuntata de Curtea de Apel Alba Iulia)

Domeniu Cadre didactice | Dosare Curtea de Apel Alba Iulia | Jurisprudenta Curtea de Apel Alba Iulia

Cadre didactice. Transe suplimentare de vechime.

      Legea nr.128/1997- art.50;
                O.G.  nr.15/2008;
        
Dreptul  privind transele suplimentare de vechime  exista  in  continuare  si  el  se  cuvine personalului didactic din invatamantul preuniversitar si  dupa  intrarea  in vigoare  a  O.G.  nr.15/2008,  in  considerarea  art.50  alin.(1)  din   Legeanr.128/1997, care nu a fost abrogat sau modificat in nici un fel.
            Este, de asemenea de mentionat ca apararea recurentului parat se fundamenteaza strict pe prevederile art.5 alin.2 din Ordonanta Guvernului nr.15/2008, text de lege care a fost declarat, de altfel, neconstitutional, prin <LLNK 12009   9831701701   0 56>DECIZIA CURTII CONSTITUTIONALE nr. 983 din 30 iunie 2009, publicata in M.OF. nr. 531 din 31 iulie 2009.
             
      Sectia pentru conflicte de munca si asigurari sociale – Decizia  civila nr. 1515/05 septembrie 2011.

Prin actiunea in conflict de drepturi inregistrata la Tribunalul Hunedoara sub dosar nr.4967/97/2010, S.I.P. Jud. Hunedoara, in numele si pentru reclamantii  membrii de sindicat V.GHE. etc. a chemat in judecata pe paratii I. S. al jud. Hunedoara si S.G.nr.2 Hunedoara, solicitand:
- obligarea paratilor la plata drepturilor salariale reprezentand contravaloarea transelor suplimentare care se acorda la 30, 35 si peste 40 de ani de activitate in invatamant, incepand cu data de 26.11.2009 si pana la pronuntarea sentintei, actualizate cu indicii de inflatie de la data scadentei fiecarei plati si pana la achitarea efectiva, precum si obligarea  unitatilor de invatamant  sa asigure plata acestor transe suplimentare. 
      In fapt, s-a aratat ca salarizarea personalului didactic este reglementata in principal de prevederile Legii nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin alte acte normative care reglementeaza salarizarea personalului bugetar (Ordonante emise de Guvern si acte administrative cu caracter normativ emise de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului) .
     Textele legale, indeosebi art.50 alin.1 si 2 din Legea nr.128/1997  mentioneaza expres ca salariatii din invatamant  – personal didactic, trebuiau sa beneficieze de cele 3 transe suplimentare de vechime care se acorda la 30, 35 si 40 de ani de activitate in invatamant, si pentru fiecare dintre transele suplimentare de vechime trebuia sa li se acorde o crestere a coeficientului de ierarhizare de 1/25 din coeficientul de ierarhizare corespunzator transei anterioare de vechime. Totusi membrii de sindicat care au calitatea de reclamanti in aceasta cauza nu au beneficiat de salarizarea corespunzatoare, desi indeplinesc conditiile de vechime prevazute de lege, respectiv au 30, 35 si 40 ani de activitate in invatamant   .
     S-a mentionat ca, desi Legea nr.128/1997 a suferit pana in prezent numeroase modificari si chiar abrogari, prevederile art.50 alin.1 si 2 au fost mentinute, si niciunde in cuprinsul legii nu s-a prevazut ca cele 3 transe suplimentare s-ar include in coeficientii de salarizare prevazuti in actele normative ce reglementeaza salarizarea personalului didactic, fiind vorba de un drept suplimentar recunoscut in favoarea personalului cu activitate indelungata in invatamant.
   In drept, au fost invocate prev.art.112 Cod proc. civila, art.6 alin.2,  art.28 si art.283 alin.1 lit.c din Legea nr.54/2003 (Codul muncii), art.67 din Legea nr.168/1999, art.48 - 50 din Legea nr.128/1997, OUG nr.68/2004 si nr.18/2005, OUG nr.4/2006, nr.11/2007 precum si Ordinele MEC nr. 4848 bis/2004, nr.3541/2006 si nr.1350/2007.
Prin intampinare paratul a solicitat respingerea actiunii ca netemeinica si nelegala, sustinand in esenta ca in fapt, cresterea de 1/25 din coeficientul de multiplicare corespunzator transei anterioare de vechime s-au inclus atat la O.G. nr.15/2008 cat si la O.G. nr.4/2006 si O.G. nr.11/2007.
Prin precizarea de actiune formulata de reclamant s-a solicitat:
          1. obligarea paratilor la calculul si plata drepturilor salariale neacordate reprezentand contravaloarea transelor suplimentare de la data de 26.11.2009 si pana la data de 31.12.2009, actualizate cu indicii de inflatie pana la data efectiva a platii, in concordanta cu prev.art.50 alin.1 si 2 din Legea nr.128/1997 ;
          2. obligarea paratilor la calculul si plata diferentelor de drepturi salariale neacordate, rezultate din neaplicarea Legii - cadru nr.330/2009, incepand cu 1 ianuarie 2010 si pana la zi, actualizate in functie de coeficientul de inflatie, la data efectiva a platii.
      S-a aratat ca motivul extinderii capetelor de cerere este acela ca de la 1 ianuarie 2010 a intrat in vigoare Legea - cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si O.U.G. nr.1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora. S-a subliniat ca in Legea - cadru exista doua texte extrem de importante, relevante si esentiale pentru speta dedusa judecatii, aceasta lege, prin art.3 lit.c garantand, la nivel de principiu, mentinerea drepturilor castigate.  In al doilea rand, la art.30 alin.5 din lege se statueaza faptul ca in luna ianuarie 2010 salariile nu pot fi diminuate fata de decembrie 2009, in acelasi sens fiind si disp.art.5 alin.1 din O.U.G. nr.1/2010. In conditiile in care transele suplimentare de vechime trebuiau acordate pana la data de 31 decembrie 2009, fiind vorba despre un drept prevazut de un act normativ (Legea nr.128/1997) si consfintit prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, raportat la textele mentionate, acelasi sistem de calcul trebuia aplicat si ulterior datei de 01.01.2010, astfel incat salariile din anul 2010 sa fie la acelasi nivel cu cele din decembrie 2009.
     In plus, s-a mai invederat ca transele suplimentare de vechime de 30 -35, 35 - 40 si peste 40 de ani sunt expres reglementate in Anexa nr.II/1.2 la Legea nr. 330/2009 pentru toate functiile didactice de predare, fiind detaliate pe functii si grade didactice si in grilele de salarizare specifice personalului din invatamantul preuniversitar. De asemenea, transele suplimentare de vechime sunt reglementate si la punctul 7 alin.6 din NOTA la Anexa II/1.2 la Legea nr.330/2009 prin care se arata ca „prevederile art.50 alin.1 si ale art.90 alin.1 din Legea nr.128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica numai pentru profesorii universitari si profesorii I, cu gradul didactic I din invatamantul preuniversitar”.
     Prin intampinarea depusa de I.S. al Jud. Hunedoara fata de  cel de-al doilea capat de cerere din precizarea de actiune prin care se solicita obligarea paratilor la calculul si plata diferentelor salariale incepand cu 1 ianuarie 2010 si pana la zi, s-au invocat prev.art.34 din Legea nr.330/2009 in conformitate cu care contestatiile in legatura cu stabilirea salariilor de baza individuale, a sporurilor, a premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit prevederilor legii sunt de competenta ordonatorilor de credite. S-a invocat ca actiunea introdusa fara parcurgerea procedurii speciale stabilite prin lege este tardiva si totodata exceptia lipsei competentei materiale a Tribunalului Hunedoara motivat de faptul ca doar actul administrativ care solutiona  o asemenea contestatie  putea fi atacat in instanta.
     Referitor la pretentiile reclamantilor s-a aratat prin actiunea introdusa, reclamantii indica doar un singur principiu din Legea nr.330/2009, insa este necesara corelarea tuturor principiilor cuprinse in aceasta lege, iar O.U.G. nr.1/2010 prin motivarea emiterii ei denota caracterul exceptional al masurilor luate tocmai pentru a preveni posibilitatea discriminarii.
     La termenul de judecata din data de 22.02.2011, instanta, constatand ca actiunea principala, astfel cum a fost precizata (capatul 1 din precizarea de actiune), se afla in stare de judecata; apreciind raportat la disp.art.34 din Legea nr. 330/2009 referitoare la procedura de solutionare a contestatiilor privind modul de stabilire a salariilor de la 1 ianuarie 2010, precum si fata de exceptiile invocate fata de capatul 2 de cerere din precizarea de actiune (avand ca obiect acordarea diferentelor salariale incepand cu data de  1 ianuarie 2010) se impune amanarea cauzei in vederea administrarii probatoriului si pentru a pune in discutie exceptiile invocate, in baza art. 165 Cod procedura civila a dispus disjungerea capatului 2 de cerere din precizarea de actiune si formarea unui nou dosar.
     Prin sentinta civila nr.329/22.02.2011 pronuntata in cauza de Tribunalul Hunedoara s-a disjuns capatul de cerere avand ca obiect calculul si plata diferentelor salariale neacordate (transe suplimentare care se acorda la 30, 35 si peste 40 de ani de activitate in invatamant) incepand cu data de 01.01.2010 si pana la zi, actualizate in functie de coeficientul de inflatie la data efectiva a platii, dispune formarea unui nou dosar.
     S-a admis actiunea in conflict de drepturi formulata si precizata de S.I.P. judetul Hunedoara, in numele si pentru membrii de sindicat reclamantii in cauza impotriva paratilor I.S.C. al Jud. Hunedoara si S.G. nr.2 Hunedoara si in consecinta:
     Au fost obligati paratii la plata catre fiecare reclamant a diferentelor salariale rezultate prin aplicarea transelor suplimentare prevazute de art.50 alin.1 si 2 din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, care se acorda la 30, 35 si peste 40 de ani de activitate in invatamant, incepand cu data de 26.11.2009 si pana la data de 31.12.2009.
     S-a dispus actualizarea acestor sume cu indicii de inflatie, de la data scadentei fiecarei plati si pana la achitarea efectiva.
     Pentru a hotari, astfel, tribunalul a retinut, urmatoarele:
Conform prev. art.48-50 din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, salariul acestei categorii de personal se compune din salariul de baza stabilit conform legii si o parte variabila, constand in sporuri, adaosuri si alte drepturi salariale suplimentare.
Salarizarea personalului didactic preuniversitar se stabileste prin lege in mod diferentiat, in functie de criteriile stabilite conform art.49 din Legea nr.128/1997, intre care si criteriul vechimii recunoscute in invatamant.
   Salariile de baza pentru personalul didactic se stabilesc prin doua elemente enuntate in cuprinsul art.48 alin.3 din Statut, respectiv in functie de coeficientii de ierarhizare (multiplicare) prevazuti in anexele ce fac parte integranta din lege, precum si in functie de valoarea coeficientului de ierarhizare (multiplicare),  aprobata anual prin hotarare de guvern.
    In continuare, art.50 al Statutului a reglementat in beneficiul  personalului didactic din invatamantul preuniversitar doua categorii distincte de transe de vechime, respectiv transa de vechime la salarizare - aplicabila intregii categorii de personal didactic, precum si 3 transe suplimentare de vechime care se acorda doar personalului didactic cu o vechime  minima de 30 ani in activitatea de invatamant .
    Or, reclamantii fac parte din categoria personalului didactic in cadrul paratei 1,  unitate de invatamant, iar din adeverinta eliberata de aceasta rezulta ca toti  indeplinesc conditia de vechime in activitatea de invatamant  cuprinsa in transele de 30 ani – peste 40 de ani, fiindu-le aplicabile prin urmare prevederile art.50 din Legea nr.128/1997.
Din probele administrate in cauza, reiese faptul ca drepturile salariale cuvenite reclamantilor - personal didactic au fost calculate in mod eronat, paratii nefacand aplicarea  cresterii coeficientului de ierarhizare asupra salariilor reclamantilor, in conditiile art.50 din Legea nr.128/1997.
        Astfel, in temeiul legii, cele 3 transe de vechime se aplica personalului didactic care a desfasurat  30 ani, 35 ani  si peste 40 de ani de activitate in invatamant, si pentru fiecare dintre acestea se acorda o crestere a coeficientului de ierarhizare de 1/25 din coeficientul de ierarhizare corespunzator transei anterioare de vechime.
          Natura juridica a acestui drept specific persoanelor cu o vechime apreciabila in invatamant rezulta fara echivoc din textul art.50 alin.1 si 2 din Legea nr.128/1997, fiind evident ca prin reglementarea celor 3 transe specifice, denumite de altfel chiar “suplimentare”, legiuitorul a instituit un drept salarial distinct de alte drepturi sau sporuri, doar in beneficiul segmentului de personal didactic cu o vechime minima in specialitate de 30 de ani.
     Cresterea salariala rezultata din aplicarea majorarii coeficientului de ierarhizare in cazul celor 3 transe, pe masura dobandirii vechimii speciale numai in activitatea de invatamant, este suplimentara cresterii salariale specifice trecerii de la un segment de vechime la altul si care se aplica tuturor salariatilor - cadre didactice.
     Prin urmare, drepturile salariale cuvenite personalului didactic cu vechime de 30, 35 si peste 40 ani in invatamant, trebuie sa fie calculate succesiv, prin adaugarea la coeficientul de multiplicare din Anexa nr.2 din Legea nr.128/1997 modificata si completata, a transei suplimentare de vechime in cuantum de cate 1/25 din coeficientul corespunzator transei anterioare de vechime la salarizare.
Nu se poate retine ca transele suplimentare au fost corect stabilite si acordate potrivit Legii nr.128/1997  si a Ordonantelor anuale emise in materia salarizarii personalului didactic, dat fiind ca textele legale invocate – respectiv art.3  ale OG nr.4/2006, OG nr.11/2007 si OG nr.15/2008 se refera numai la stabilirea prin anexe a coeficientilor de multiplicare corespunzatori transelor de vechime la salarizare, fara a se prevedea expres ca si transele suplimentare ce fac obiectul cauzei sunt incluse in valoarea acelor coeficienti.
         Aceasta cu atat mai mult cu cat alineatul 2 al art.50 din Legea  nr.128/1997  nu a fost nici modificat si nici abrogat, mentinandu-se prin urmare aceeasi modalitate de stabilire a coeficientului de ierarhizare pentru vechimile in invatamant mai mari de 30 de ani, prin aplicarea  separata si ulterioara a cresterii  salariale de 1/25.
  Salariul astfel calculat constituie salariu de baza al persoanei, la care se aplica alte sporuri si indemnizatii acordate.
     Intr-adevar, prevederi exprese privind includerea cresterilor de 1/25 reprezentand transe suplimentare de vechime in coeficientii de ierarhizare aplicabile personalului din invatamantul preuniversitar sunt cuprinse in art.5 al OG nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant.
Cu toate acestea, analizand valoarea coeficientilor de multiplicare la ultimele trei transe de vechime recunoscuta de 30 - 35 de ani, 35 - 40 de ani si peste 40 de ani in invatamant, prevazuti in Anexa nr.2 din Statut, asa cum este modificata prin Ordinul nr.15/2008 - rezulta ca intr-adevar cresterea suplimentara de 1/25 nu a fost introdusa in valoarea acestora.
Aceasta rezida si din analiza comparativa a coeficientilor de multiplicare aplicabili in perioada 2005 – 2007 personalului didactic din invatamantul preuniversitar, asa cum au fost stabiliti si modificati succesiv prin OUG nr.68/2004 privind unele masuri in domeniul invatamantului, OG nr.4/2006 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2006 personalului didactic din unitatile si institutiile de invatamant, OG nr.11/2007 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2007 personalului didactic din unitatile si institutiile de invatamant, asa cum a fost aprobata prin Legea nr.220/2007.
<LLNK 12004    68180 301   0 46>OUG)obbbbs




Astfel, evolutia valorilor coeficientilor de multiplicare releva ca modificarile operate anual asupra Anexei nr.2 din Legea nr.128/1997 au vizat doar cresteri specifice trecerii dintr-o transa de vechime in alta, fara vreo majorare suplimentara a ultimelor 3 transe de vechime in invatamant.
De altfel, drepturile privind transele suplimentare au facut obiectul unor actiuni anterioare, fiind recunoscute  in favoarea  reclamantilor – membrii de sindicat prin hotarari judecatoresti.  Diferentele salariale au fost acordate insa prin sentintele mentionate pana la data pronuntarii hotararii, motiv pentru care, pentru drepturile banesti cuvenite ulterior acestei date, reclamantii au promovat prezenta actiune.
In considerentele celor sus aratate, instanta a apreciat ca intemeiata actiunea reclamantilor, fiind admisa asa cum a fost formulata. Pe cale de consecinta, au fost obligati paratii la plata catre fiecare reclamant a diferentelor salariale rezultate prin aplicarea transelor suplimentare care se acorda la 30, 35 si peste 40 de ani de activitate in invatamant, incepand cu data de 26.11.2009 si pana la 31 decembrie 2009.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs paratul Inspectoratul Scolar al Judetului  Hunedoara solicitand admiterea recursului, modificarea in intregime a sentintei atacate in sensul respingerii cererii formulata de reclamant ca nelegala.
In expunerea de motive paratul Inspectoratul Scolar al Judetului  Hunedoara critica sentinta atacata ca fiind data cu incalcarea si aplicarea gresita a legii. Sustine ca in coeficientii de multiplicare din Anexa 2, coeficientii de multiplicare pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar prevazuti la ultimele transe de vechime recunoscuta de 30-35 de ani, 35-40 de ani si peste 40 de ani in invatamant sunt cuprinse si cresterile de 1/25 din coeficientul de multiplicare corespunzator transei anterioare de vechime prev. de art. 50 alin.2 din Legea nr. 128/1997.
Pentru perioada in litigiu, OG nr.15/30.01.2008 a fost modificata si completata prin OUG nr.41/2009, referitor la care Curtea Constitutionala a pronuntat un numar de 15 decizii prin care exceptiile de neconstitutionalitate au fost respinse.
Modificarea si completarea O.G. nr.15/30.01.2008 ulterior aprobarii ei prin Legea nr.221/2008 s-a facut prin masuri care au ramas in vigoare ca solutii legislative care nu au confirmat solutia legislativa declarata neconstitutionala din punct de vedere intrisec sau extrinsec, conform Deciziei nr.983/30.06.2009.
La nivelul lunii decembrie 2009 drepturile salariale, inclusiv transele suplimentare au fost calculate si incluse conform dispozitiilor legale in vigoare la data respectiva, deci prin preluarea nivelului acestora au fost respectate dispozitiile art.30 alin.5 din Legea cadru nr.330/2009 si la reincadrarea personalului.
In drept se invoca art.304 punct 9 Cod procedura civila.
CURTEA, analizand sentinta atacata prin raportare la criticile aduse, cat si din oficiu conform cerintelor art.3041 Cod procedura civila in limitele statuate de art.306 alin.2 cod procedura civila, retine urmatoarele:
Recursul este nefondat.
Potrivit art.50 alin.(1) din Statutul personalului  didactic, acesta beneficiaza la 30 de ani, la 35 de ani si  la  peste  40  de  ani  de activitate in  invatamant,  ca  o  premiere,  ca  un  bonus,  si  de  transa suplimentara de vechime la al carei coeficient de  multiplicare  se  adauga, pana la momentul intrarii in vigoare a O.G. nr.15/2008,  si  o  patrime  din coeficientul de multiplicare  al  transei  anterioare  de  vechime.
           La data de 1 februarie 2008, in Monitorul Oficial nr.82, a  fost publicata  O.G.  nr.15  din  30  ianuarie  2008,  care  vizeaza   cresterile salariale ce se  vor  acorda  in  anul  2008  personalului  din  invatamant.
In mod corect, instanta de fond, a constatat ca acest act normativ nu face trimitere in  nici un  fel la  dreptul  personalului  didactic  din  invatamant   preuniversitar   la transele suplimentare de  vechime.  Acest  drept  exista  in  continuare  in virtutea dispozitiilor art.50 alin.1 din Legea nr.128/1997.
Conform art.5 alin.(2) din O.G.  nr.15/2008,  in  coeficientul de multiplicare  din  anexa  nr.2  (referitoare  la  personalul  didactic   din invatamantul preuniversitar), prevazuti la ultimele trei transe  de  vechime de 30-35 de ani, de 35-40 de ani si de peste 40 de ani in  invatamant,  sunt cuprinse  si  cresterile  de   1/25   din   coeficientul   de   multiplicare corespunzator transei anterioare de vechime, prevazute de art.50 alin.(2)  din Statut. 
          Potrivit acestui text de lege, legiuitorul nu face altceva decat sa includa in coeficientii de multiplicare corespunzatori  fiecareia  dintre cele trei transe si cresterea de o patrime din coeficientul de  multiplicare al transei anterioare  de  vechime.  Asadar,  prin  intrarea  in  vigoare  a ordonantei  mentionate,  la  coeficientul  de  multiplicare  al  transei  de vechime de 30-35 de ani, de 35-40 de ani si de peste 40 de ani,  nu  se  mai adauga si cresterea reprezentand patrimea din transa anterioara de  vechime.    
       Aceasta nu inseamna ca prin art.5 alin.(2) din O.G. nr.15/2008 a  fost  inlaturat   dreptul   personalului   didactic   din   invatamantul preuniversitar la transele suplimentare de vechime, al caror  coeficient  de multiplicare nu va mai cuprinde si cresterea de 1/25. Acest text de lege  nu conduce la concluzia ca transele suplimentare de vechime  au  disparut  prin includerea doar a cresterii  de o patrime in  coeficientii  de  multiplicare prevazuti de anexa 2 din ordonanta.        
       Pe cale de consecinta, instanta a apreciat corect ca  dreptul  privind transele suplimentare de vechime  exista  in  continuare  si  el  se  cuvin personalului didactic din invatamantul preuniversitar si  dupa  intrarea  in vigoare  a  O.G.  nr.15/2008,  in  considerarea  art.50  alin.(1)  din   Legeanr.128/1997, care nu a fost abrogat sau modificat in nici un fel.
Este, de asemenea de mentionat ca apararea recurentului parat se fundamenteaza strict pe prevederile art.5 alin.2 din Ordonanta Guvernului nr.15/2008, text de lege care a fost declarat, de altfel, neconstitutional, prin <LLNK 12009   9831701701   0 56>DECIZIA CURTII CONSTITUTIONALE nr. 983 din 30 iunie 2009, publicata in M.OF. nr. 531 din 31 iulie 2009.
Modificarea si completarea ulterioara a acestei ordonante prin O.G.nr.41/2009 nu poate conduce la o alta concluzie deoarece prin deciziile invocate de recurent au fost respinse ca inadmisibile exceptiile de neconstitutionalitate a unor prevederi din O.G. nr.41/2009 retinandu-se insa  expres de Curtea Constitutionala „… ca nici modificarea sau completarea dispozitiei legale criticate de catre legiuitorul ordinar sau delegat nu poate acoperi neconstitutionalitatea constatata de catre Curtea Constitutionala, actele normative succesive de modificare sau completare fiind lovite de acelasi viciu de neconstitutionalitate in masura in care confirma solutia legislativa declarata neconstitutionala din punct de vedere intrinsec sau extrinsec (DECIZIA Nr. 124 din 9 februarie 2010).
Fata de cele ce preced, Curtea, constatand ca solutia primei instante reflecta o aplicare si interpretare corecta a legii, in conformitate cu art. 312 alin.(1) cod procedura civila a respins ca nefondat recursul cu care a fost investita de parat; mentinand ca legala si temeinica sentinta atacata.
          

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cadre didactice

Revizuire. Inscrisuri doveditoare. - Decizie nr. 106 din data de 20.06.2018
Revizuire. Existenta unor hotarari potrivnice. - Decizie nr. 405 din data de 25.04.2018
Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Expropriere. Termenul de emitere a hotararilor de stabilire a cuantumului despagubirilor de catre expropriator - Decizie nr. 522 din data de 16.05.2018
Concediere. Desfiintare post. Cauza reala si serioasa. - Decizie nr. 433 din data de 25.04.2018
Amnistie potrivit Legii nr.125/2014. Neincludere indemnizatie aferenta stabilirii domiciliului obligatoriu. - Decizie nr. 435 din data de 25.04.2018
Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Competenta materiala. Aplicarea Deciziei (RIL) nr. 18/2016 a Inaltei Cur?ii de Casa?ie ?i Justi?ie. - Sentinta civila nr. 34 din data de 13.02.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Actiune in constatare. Competenta materiala. - Sentinta civila nr. 32 din data de 08.02.2018
Legalitatea ordinului prefectului avand ca obiect cuantumul sporului pentru condi?ii vatamatoare acordat func?ionarilor publici in baza art. 3^1 alin. 1 din OUG 57/2015. - Decizie nr. 4718 din data de 27.11.2017
Limitele dreptului de apreciere al organului fiscal in stabilirea cuantumului onorariului de avocat. - Decizie nr. 3313 din data de 13.10.2017
Recunoa?terea dreptului de deducere cu privire la cheltuielile aferente edificarii imobilelor care au facut obiectul unor tranzac?ii. Importan?a folosirii imobilului ca locuin?a personala. - Decizie nr. 3385 din data de 18.10.2017
Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
Obliga?ia ter?ului poprit de a plati penalita?i de intarziere. Momentul datorarii acestora. - Decizie nr. 2288 din data de 09.08.2017
Timbrul de mediu achitat pentru transcrierea unui autoturism cumparat din Romania. Legalitatea refuzului de restituire. - Hotarare nr. 1883 din data de 14.06.2017
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017