Norma de hrana acordata angajatilor din cadrul Ministerului de Interne si a Reformei Administrative
(Sentinta civila nr. 121 din data de 10.02.2009 pronuntata de Tribunalul Sibiu)Constata ca s-a inregistrat la aceasta instanta actiunea de dreptul muncii formulata de reclamantii B. M. si altii in contradictoriu cu parata A. N. R. S.- U. T. Sibiu solicitand ca, prin sentinta ce se va pronunta, aceasta din urma sa fie obligata sa le plateasca drepturile banesti reprezentand norma de hrana datorata incepand cu data de 1.01.2001 si pana la data pronuntarii hotararii, actualizata cu rata inflatiei pana la data platii efective si pentru viitor.
In motivarea actiunii se arata, in esenta, ca in conformitate cu prevederile art.1 din O.G.nr.26/1994, H.G.nr.S/1115/2005, H.G. nr.S/762/2004 si H.G. nr.501/1994 personalul civil din cadrul M. I. R. A. beneficiaza de norma de hrana.
Neacordarea acesteia vizeaza o situatie discriminatorie in comparatie cu celelalte categorii de salariati in cadrul MIRA incalcandu-se principiul egalitatii de tratament.
Parata a depus intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii intrucat in calitate de ordonator tertiar de credite nu a dispus prin bugetul aprobat de sumele necesare efectuarii platii acestor drepturi, Legea nr.500/2002 privind finantele publice interzicand utilizarea creditelor in alte scopuri decat cele pentru care au fost aprobate.
In drept : Legea nr.500/2002; Legea nr.388/2007.
De asemenea parata a formulat o cerere de chemare in garantie a A.N.R.S. si a MIRA solicitand ca, in situatia admiterii actiunii, acestia in calitate de ordonatori secundari si respectiv principal de credite, sa fie obligati sa prevada in buget sumele necesare platii normei de hrana.
In drept: art.60-63 C.pr.civ.
Chemata in garantie A.N.R.S. a depus intampinare prin care a solicitat respingerea ca neintemeiata a cererii de chemare in garantie motivat de aceea ca dreptul a carei plata se solicita a fost instituit ulterior adoptarii Legii bugetului de stat pe anul 2008 si cu toate ca a intreprins demersuri pe langa minister pentru acordarea acestuia pana in prezent nu au fost alocate sumele de bani necesare efectuarii platii.
In drept: art.115-118 C.pr.civ.
A depus intampinare si chematul in garantie MIRA solicitand respingerea cererii ca neintemeiata intrucat atat parata cat si A.N.R.S. sunt structuri cu personalitate juridica avand calitatea de ordonatori de credite in virtutea careia pot dispune cu privire la aplicarea prevederilor legale referitoare la dreptul de hrana pentru personalul cu care deruleaza raporturi de munca.
Din actele dosarului instanta retine urmatoarele:
Reclamantii sunt angajatii A. N. R. S.- U. T. Sibiu, structura a Ministerului Internelor si Reformei Administrative preluata in temeiul OUG nr.25/2007.
Potrivit art.18 alin. 3 din OUG nr.30/2007 personalul preluat in temeiul acestui act normativ beneficiaza de indemnizatiile si sporurile specifice institutiilor din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala incepand cu data de 1.01.2008 .
Prin O.G. nr.26/1994, H.G. nr.S/1115/2005 si H.G. nr.S/762/2004 a fost reglementat dreptul la hrana gratuita al personalului din cadrul MIRA drept pe care nici parata nici chematii in garantie nu il contesta dar sustin ca fiind instituit ulterior aprobarii bugetului de stat pentru anul 2008 nu au dispus de sumele necesare efectuarii platilor.
Aceasta aparare este nefondata si urmeaza a fi inlaturata deoarece lipsa de diligenta a factorilor responsabili cu intocmirea si executarea bugetului MIRA nu poate justifica incalcarea unui drept cuvenit reclamantilor in temeiul actelor normative enumerate mai sus si a carui acordare a fost stipulata prin chiar ordonanta privind organizarea si functionarea MIRA - O.G. nr.30/2007, art.18 alin.3.
Pentru considerente de fapt si de drept ce preced actiunea a fost admisa in parte iar parata a fost obligata la plata drepturilor banesti reprezentand norma de hrana incepand cu data de 1.01.2008 si pana la data pronuntarii hotararii, actualizate cu rata inflatiei pentru perioada cuprinsa intre data scadentei si data platii efective.
S-a respins cererea privind obligarea paratei si la plata pe viitor a acestor drepturi intrucat respectarea si aplicarea legislatiei in vigoare este obligatorie si nu optionala pentru toate institutiile ca si pentru cetatenii unui stat de drept.
Cum parata este doar ordonator tertiar de credite fiindu-i repartizate creditele bugetare de catre chemata in garantie A.N.R.S. in calitate de ordonator secundar de credite iar aceasta la randul sau este finantata prin bugetul MIRA, conform art.9 alin.2 din OUG nr.25/2007, in calitate de ordonator principal de credite, in temeiul art.60 alin.1 C.pr.civ. a fost admisa cererea de chemare in garantie formulata de catre parata in contradictoriu cu aceste doua institutii care au fost obligate sa aloce in drept sumele necesare platii normei de hrana a reclamantilor si sa vizeze aceste sume paratei.
Nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.
In motivarea actiunii se arata, in esenta, ca in conformitate cu prevederile art.1 din O.G.nr.26/1994, H.G.nr.S/1115/2005, H.G. nr.S/762/2004 si H.G. nr.501/1994 personalul civil din cadrul M. I. R. A. beneficiaza de norma de hrana.
Neacordarea acesteia vizeaza o situatie discriminatorie in comparatie cu celelalte categorii de salariati in cadrul MIRA incalcandu-se principiul egalitatii de tratament.
Parata a depus intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii intrucat in calitate de ordonator tertiar de credite nu a dispus prin bugetul aprobat de sumele necesare efectuarii platii acestor drepturi, Legea nr.500/2002 privind finantele publice interzicand utilizarea creditelor in alte scopuri decat cele pentru care au fost aprobate.
In drept : Legea nr.500/2002; Legea nr.388/2007.
De asemenea parata a formulat o cerere de chemare in garantie a A.N.R.S. si a MIRA solicitand ca, in situatia admiterii actiunii, acestia in calitate de ordonatori secundari si respectiv principal de credite, sa fie obligati sa prevada in buget sumele necesare platii normei de hrana.
In drept: art.60-63 C.pr.civ.
Chemata in garantie A.N.R.S. a depus intampinare prin care a solicitat respingerea ca neintemeiata a cererii de chemare in garantie motivat de aceea ca dreptul a carei plata se solicita a fost instituit ulterior adoptarii Legii bugetului de stat pe anul 2008 si cu toate ca a intreprins demersuri pe langa minister pentru acordarea acestuia pana in prezent nu au fost alocate sumele de bani necesare efectuarii platii.
In drept: art.115-118 C.pr.civ.
A depus intampinare si chematul in garantie MIRA solicitand respingerea cererii ca neintemeiata intrucat atat parata cat si A.N.R.S. sunt structuri cu personalitate juridica avand calitatea de ordonatori de credite in virtutea careia pot dispune cu privire la aplicarea prevederilor legale referitoare la dreptul de hrana pentru personalul cu care deruleaza raporturi de munca.
Din actele dosarului instanta retine urmatoarele:
Reclamantii sunt angajatii A. N. R. S.- U. T. Sibiu, structura a Ministerului Internelor si Reformei Administrative preluata in temeiul OUG nr.25/2007.
Potrivit art.18 alin. 3 din OUG nr.30/2007 personalul preluat in temeiul acestui act normativ beneficiaza de indemnizatiile si sporurile specifice institutiilor din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala incepand cu data de 1.01.2008 .
Prin O.G. nr.26/1994, H.G. nr.S/1115/2005 si H.G. nr.S/762/2004 a fost reglementat dreptul la hrana gratuita al personalului din cadrul MIRA drept pe care nici parata nici chematii in garantie nu il contesta dar sustin ca fiind instituit ulterior aprobarii bugetului de stat pentru anul 2008 nu au dispus de sumele necesare efectuarii platilor.
Aceasta aparare este nefondata si urmeaza a fi inlaturata deoarece lipsa de diligenta a factorilor responsabili cu intocmirea si executarea bugetului MIRA nu poate justifica incalcarea unui drept cuvenit reclamantilor in temeiul actelor normative enumerate mai sus si a carui acordare a fost stipulata prin chiar ordonanta privind organizarea si functionarea MIRA - O.G. nr.30/2007, art.18 alin.3.
Pentru considerente de fapt si de drept ce preced actiunea a fost admisa in parte iar parata a fost obligata la plata drepturilor banesti reprezentand norma de hrana incepand cu data de 1.01.2008 si pana la data pronuntarii hotararii, actualizate cu rata inflatiei pentru perioada cuprinsa intre data scadentei si data platii efective.
S-a respins cererea privind obligarea paratei si la plata pe viitor a acestor drepturi intrucat respectarea si aplicarea legislatiei in vigoare este obligatorie si nu optionala pentru toate institutiile ca si pentru cetatenii unui stat de drept.
Cum parata este doar ordonator tertiar de credite fiindu-i repartizate creditele bugetare de catre chemata in garantie A.N.R.S. in calitate de ordonator secundar de credite iar aceasta la randul sau este finantata prin bugetul MIRA, conform art.9 alin.2 din OUG nr.25/2007, in calitate de ordonator principal de credite, in temeiul art.60 alin.1 C.pr.civ. a fost admisa cererea de chemare in garantie formulata de catre parata in contradictoriu cu aceste doua institutii care au fost obligate sa aloce in drept sumele necesare platii normei de hrana a reclamantilor si sa vizeze aceste sume paratei.
Nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Salarizare
Obligatia aducerii la cunostinta proprietarului plata TVA a terenurilor construibile - Sentinta civila nr. 301 din data de 27.04.2018FALIMENT - Sentinta civila nr. 123 din data de 20.03.2018
ACHIZITII PUBLICE - Sentinta comerciala nr. 16/CA din data de 15.01.2018
Salarizare in sistemul de invatamant. Acordare spor raportat la salariul de baza din ianuarie 2017 - Sentinta civila nr. 533 din data de 26.09.2018
Actiune in regres al angajatorului impotriva angajatului, intemeiata in baza - Sentinta civila nr. 381 din data de 25.05.2018
OMOR - Sentinta penala nr. 24 din data de 14.02.2018
Despagubiri solicitate pentru limitarea dreptului de proprietate. Actiune respinsa - Sentinta civila nr. 715 din data de 08.06.2017
Majorare pensie de intretinere. Venituri obtinute in strainatate - Sentinta civila nr. 159 din data de 21.02.2018
Despagubiri solicitate pentru limitarea dreptului de proprietate. Actiune respinsa - Sentinta civila nr. 715 din data de 08.06.2018
LOVIRI SAU VATAMARI CAUZATOARE DE MOARTE - Sentinta penala nr. 25 din data de 31.03.2017
CONSTITUIREA UNUI GRUP INFRACTIONAL ORGANIZAT - Sentinta penala nr. 37 din data de 27.04.2017
Reziliere contract de inchiriere - Sentinta civila nr. 126 din data de 16.02.2017
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Acordarea sporului de salariu aferent titlului ?tiin?ific de doctor. Aplicabilitatea Deciziei nr. 21/2016 a Inaltei Curti. - Hotarare nr. 963 din data de 05.04.2017
egalizare salarii - Hotarare nr. 41 din data de 17.01.2018
Drepturi salariale. Pretentii. - Sentinta civila nr. 748 din data de 27.09.2017
Pretentii - Sentinta civila nr. 734 din data de 25.09.2017