InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Cluj

Achizitii publice. Cerere de suspendare a procedurii de atribuire si a incheierii/executarii contractului de achizitie. Suspendarea anterioara, de catre autoritatea contractanta, a intregii proceduri, pana la solutionarea in instanta a contestatiilor...

(Decizie nr. 2919 din data de 05.07.2011 pronuntata de Curtea de Apel Cluj)

Domeniu Licitatii | Dosare Curtea de Apel Cluj | Jurisprudenta Curtea de Apel Cluj

Curtea de Apel Cluj, Sectia comerciala  si de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2919 din 5 iulie 2011

Prin cererea formulata la data de 08.06.2011, petenta S.C. C.C. S.R.L. Negresti Oas in calitate de leader al Asocierii formata din S.C. C.C. S.R.L. NEGRESTI OAS si S.C. A. S.R.L. MANEClU,a solicitat, in contradictoriu cu autoritatea contractanta Administratia Bazinala de apa Somes Tisa Cluj-Napoca si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor suspendarea procedurii de atribuire a Contractului de achizitie publica pentru pentru obiectivul "Indiguire si consolidari de mal pe raul Tisa, intre bornele de frontiere 254-319" jud.Maramures, precum si a incheierii si/sau executarii Contractului de achizitie publica pentru pentru obiectivul "Indiguire si consolidari de mal pe raul Tisa, intre bornele de frontiere 254-319" jud.Maramures, pana la judecarea irevocabila a Plangerii impotriva Deciziei Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor nr.9894/C6/876,887 din 12.05.2011 depusa la Curtea de Apel Cluj.
La termenul de astazi, Curtea, din oficiu, a invocat exceptia inadmisibilitatii capatului de cerere care priveste suspendarea procedurii de atribuire a contractului  si exceptia lipsei de obiect in privinta celui de al doilea capat de cerere, care se refera la  suspendarea incheierii/sau executarii contractului, raportat la sustinerile autoritatii contractante, conform carora aceasta a suspendat intreaga procedura de atribuire din momentul reevaluarii ofertelor, pana la solutionarea, in instanta, a tuturor litigiilor legate de aceasta procedura.
Deliberand asupra celor doua exceptii, Curtea constata ca asocierea formata din SC C.C. SRL si SC A. SA MANECIU a participat la licitatia publica deschisa organizata de catre Administratia Bazinala de Apa Somes Tisa pentru obiectivul "Indiguire si consolidari de mal pe raul Tisa, intre bornele de frontiere 254-319" jud.Maramures, criteriul de calificare stabilit prin caietul de sarcini fiind pretul cel mai scazut.
Propunerea financiara prezentata in cadrul ofertei de catre Asociatie, este de 48.593.789,47 lei fara TVA.
In urma analizarii ofertelor, Autoritatea Contractanta - Administratia Bazinala de apa Somes Tisa, cu Adresa nr.12861/22.12.2010, i-a comunicat petentei ca oferta Asociatiei nu a fost declarata castigatoare, "fiind neconforma, in baza prev art. 36 al.2 lit. a din HG 925/2006.
De asemenea, i s-a comunicat ca a fost desemnata castigatoare oferta depusa de SC A. SA Targu Mures a carei valoare este de 48.977.592 lei fara TVA.
Petenta a formulat contestatie impotriva adresei de comunicare a rezultatului procedurii, respinsa de catre CNSC, iar in prezent, pe rolul Curtii de Apel Cluj se afla plangerea depusa de catre asociere, la data de 01.06.2011.
In vederea protejarii atat a intereselor asocierii, cat si a interesului public vizat de atribuirea contractului de achizitie publica, petenta apreciaza ca este necesara suspendarea procedurii de atribuire a contractului, pana la solutionarea plangerii de catre Curtea de Apel Cluj.
Raportat atat la prev. art. 283 indice 1 din OUG nr. 34/2006, cat si la pozitia autoritatii contractante, conform careia aceasta a suspendat din oficiu procedura, pana la momentul solutionarii plangerii, Curtea urmeaza a constata ca, avand in vedere actualul cadru legislativ, este inadmisibila solicitarea de suspendare a procedurii de atribuire, iar cererea de suspendare a incheierii/executarii contractului este lipsita de obiect, intimata neintentionand sa procedeze la punerea in aplicare a rezultatelor din raportul procedurii de atribuire, la acest moment.
Pentru a dispune astfel, s-a luat in considerare imprejurarea ca existenta unui obiect determinat, licit si posibil este una dintre conditiile de admisibilitate ale unei cereri de chemare in judecata, in contextul in care instantele judecatoresti sunt chemate sa se pronunte asupra unor solicitari concrete ale partilor, iar nu asupra unor situatii teoretice.
Obiectul unei cereri de chemare in judecata a fost definit ca fiind protectia unui drept sau a unui interes pentru realizarea carora calea justitiei este obligatorie, respectiv pretentia concreta invocata de catre reclamant.
Acest obiect trebuie sa fie determinat sau determinabil, licit si posibil, in sensul in care sa existe un drept sau interes actual a carui ocrotire sa fie necesara pe cale judiciara.
Asa fiind, intrucat intimata a aratat ca nu a procedat si nu va proceda, pana la solutionarea plangerii, la incheierea contractului, acest petit apare ca fiind lipsit de obiect, motiv pentru care va fi respins. (Judecator Mirela Budiu)
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Licitatii

ACHIZITII PUBLICE - Sentinta comerciala nr. 16/CA din data de 15.01.2018
ACHIZITII PUBLICE-MODIFICAREA CONTESTATIEI ADRESATE C.N.S.C. - Decizie nr. 102/R din data de 15.01.2014
Vanzarea imobilului apartinand domeniului privat de unitatii administrativ teritoriale – obligativitatea efectuarii licitatiei - Decizie nr. 260/R din data de 27.10.2006
Drept civil. Nulitatea clauzei penale din titlul executoriu. Neindeplinirea cerintelor constatarii nulitatii actelor de executare si a incheierii de intabulare a acestora. - Decizie nr. 97 din data de 09.10.2014
Licitatie publica. Legea aplicabila - Decizie nr. 19 din data de 14.05.2007
Licitatie publica. Programul SAPARD. Inaplicabilitatea OUG nr.60-2001 - Decizie nr. 2090 din data de 31.10.2005
Contencios administrativ. Achizitii publice. Respingerea ofertei ca neconforma, in conditiile in care oferta financiara nu cuprinde toate costurile prevazute in caietul de sarcini, iar raspunsul la solicitarea de clarificari nu este concludent. - Decizie nr. 598 din data de 14.04.2011
Licitatie organizata de o asociatie de dezvoltare intercomunitara pentru atribuire in gestiune delegata a serviciului de transport public local de persoane. Legislatie aplicabila. Necompetenta Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor de a... - Decizie nr. 234 din data de 13.03.2009
ACHIZITII PUBLICE. EVALUAREA OFERTELOR. TERMENE DE LIVRARE. SITUATII PARTICULARE - Decizie nr. 51 din data de 24.04.2007
COMUNICARE INFORMATII - Sentinta civila nr. 2599 din data de 02.10.2009
Achizitie publica - Decizie nr. 600 din data de 11.02.2013
Informatii de interes public. Obligatia asigurarii liberului acces la contractele de achizitie publica. Clauze de confidentialitate. - Decizie nr. 581 din data de 11.02.2013
Achizitie publica. Oferta inacceptabila pentru nejustificarea pretului aparent neobisnuit de scazut. - Decizie nr. 527 din data de 04.02.2013
art.16 alin.1 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006 - Decizie nr. 2076 din data de 17.05.2012
Procedura de achizitie publica. - Decizie nr. 3034 din data de 10.09.2012
Achizitii publice.Vicii de forma. - Decizie nr. 1934 din data de 10.05.2012
Licitatii. - Decizie nr. 1740 din data de 15.09.2011
Exceptie de nelegalitate a unei dispozitii de restituire emisa in aplicarea Legii nr.10/2001. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 2310 din data de 04.11.2010
ermenul prevazut de art.55 alin.2 lit.c din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2006 pentru contestarea documentatiei de atribuire. - Decizie nr. 2248 din data de 29.10.2010
Legalitatea criteriilor de calificare si selectie potrivit art.176 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006. - Decizie nr. 2289 din data de 01.11.2010