Drepturi salariale restante
(Sentinta civila nr. 520/D din data de 25.06.2008 pronuntata de Tribunalul Bacau)Dosar nr. 4956/110/2007
R O M A N I A
TRIBUNALUL BACAU
SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA Nr. 520/D/2008
Sedinta publica de la 25 iunie 2008
T R I B U N A L U L
- deliberand -
Asupra actiunii civile de fata constata:
Prin cererea inregistrata sub numarul 4956/110/28.08.2007, reclamantii S. M., D. L., O. M s.a., au chemat in judecata paratii Ministerul Justitiei, Ministerul Economiei si Finantelor Publice, Curtea de Apel Bacau si Tribunalul Bacau, solicitand obligarea paratilor la plata actualizata in functie de indicele de inflatie a drepturilor salariale constand in sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica in procent de 50 % calculat la salariul de baza brut, spor prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996, pentru perioada 11.07.2004 � 01.02.2007. Au solicitat reclamantii obligarea paratului Ministerului Economiei si Finantelor Publice sa aloce sumele necesare efectuarii platii acestui spor.
Actiunea este scutita de plata taxei judiciare de timbru.
In motivarea actiunii, reclamantii au aratat ca in perioada 01.07.2004 � 01.02.2007 au functionat ca personal auxiliar de specialitate in cadrul Curtii de Apel Bacau si li se cuvenea sporul prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996, spor care a fost abrogat de art. 50 din O.U.G. nr. 177/2002, dar care abrogare a fost inlaturata prin art. 41 din O.U.G. nr. 27/2006, text de lege ce prevede doar abrogarea O.U.G. nr. 177/2002 si nu si a Legii nr. 50/1996, astfel incat prin aceste modificari legislative sporul de 50 % prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996 a ramas in vigoare pana la data de 01.02.2007, la intrarea in vigoare a O.G. nr. 8/2007, ordonanta ce a abrogat Legea nr. 50/1996. Au mai aratat reclamantii ca temeiurile care au stat la baza acordarii acestui spor exista in continuare si ca urmare se impune plata lui.
La termenul din data de 10.10.2007 au depus cerere de interventie, intervenientele R. L., S. E., G. L., G. C., S. R. si A. E.., solicitand drepturi salariale de aceeasi natura cu reclamantele si pentru aceeasi perioada de timp, cererea de interventie admisa in principiu, prin incheierea din data de 05.03.2008.
In sustinerea actiunii, reclamantii si intervenientii au solicitat proba cu inscrisuri.
Ulterior potrivit precizarilor depuse la fila 136 dosar, reclamantii si intervenientii au aratat ca inteleg sa solicite plata drepturilor salariale constand in sporul de 50% in valoare actualizata, pentru perioada 01.04.2004 � la zi si in viitor. Partile sus-mentionate si-au modificat perioada pentru care solicita acordarea sporului aratand ca abrogarea art. 47 din Legea nr. 50/1996 prin O.G. nr. 83/2000 este contrara regulilor de tehnica legislativa, respectiva lege nefiind constitutional a fi abrogata prin ordonanta, salarizarea impunandu-se a fi reglementata prin lege organica si abrogata printr-un act normativ de aceeasi putere. De asemenea au aratat reclamantii ca abrogarea sporului incalca si art. 1 din Protocolul 1 la Conventia Europeana a Drepturilor Omului, reclamantii fiind lipsiti de un bun castigat si pierderea lui nu e justificata de un temei ce tine de utilitate publica. De altfel, au aratat reclamantii ca, prin decizia nr. 21/10.03.2008 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, s-a stabilit, obligatoriu, ca personalul auxiliar de specialitate are dreptul la sporul de 50 % si dupa intrarea in vigoare a O.G. nr. 83/2000.
Paratul Ministerul Economiei si Finantelor a formulat intampinare (fila 54) prin care a solicitat respingerea actiunii pentru lipsa calitatii persoanei pasive a acestui parat, deoarece intre Ministerul Economiei si Finantelor si reclamanti nu exista raport juridic legal sau conventional, nu exista raporturi de munca si ca urmare, in raport de natura solicitarilor paratul nu are calitate. A aratat paratul ca Ministerul Economiei si Finantelor doar reprezinta statul ca subiect de drepturi si obligatii, in fata instantelor, dar si raspunde doar la elaborarea proiectului de buget, calitatea de ordonator principal de credite, revenindu-i Ministerului Justitiei. Pe fondul cauzei, paratul a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
Paratul Ministerul Justitiei a formulat intampinare (fila 22) atat la actiunea initiala cat si la precizarile formulate ulterior (fila 152). A aratat acest parat ca actiunea reclamantilor este neintemeiata deoarece art. 47 din Legea nr. 50/1996 a fost abrogat de O.G. nr. 83/2000 si aceasta abrogare a fost confirmata prin legea de aprobare a acestei ordonante. A aratat paratul ca, raportat la dispozitiile art. 62 alin. 3 din Legea nr. 24/2000 abrogarea unei dispozitii legale are caracter definitiv si prin abrogarea unui act de abrogare anterior nu se poate repune in vigoare actul normativ initial.
De altfel si expunerea de motive la O.G. nr. 83/2000 este in concordanta cu cele solicitate, urmarindu-se corelarea salarizarii personalului din organele autoritatii judecatoresti cu prevederile Legii nr. 154/1998 care stabileste salariile in sectorul bugetar. Ulterior depunerii precizarilor la actiune paratul a invocat exceptia prescriptiei dreptului la actiune (fila 156), aratand ca drepturile solicitate pentru perioada 01.04.2004 � 28.08.2004 sunt prescrise iar cererea de acordare a acestui spor nu poate fi primita, deoarece reclamantii nu justifica un interes actual drepturile viitoare nefiind creante certe, lichide si exigibile.
Ceilalti parati nu au formulat intampinare.
In cauza s-au solicitat relatii in legatura cu posturile pe care functioneaza reclamantii si intervenientele si in legatura cu perioadele in care acestia au avut calitatea de personal auxiliar de specialitate.
Analizand actele si lucrarile dosarului tribunalul retine:
Reclamantii si intervenientii sunt angajati ca personal auxiliar al Curtii de Apel Bacau, astfel cum rezulta din adresa nr. 1323/01.04.2008 si nr. 1773/2008 (fila 145 si filele 159 si 160) indeplinind functii de grefier respectiv de agent procedural si aprod, parte din ei incetandu-si activitatea la datele consemnate in respectivele adrese.
Reclamantii si intervenientele au solicitat plata in valoare actualizata a sporului de 50 % prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996. Cu privire la vocatia reclamantilor la acordarea acestui spor, Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a pronuntat in solutionarea recursului, in interesul legii, prin decizia nr. XXI (21)/10.03.2008, decizie obligatorie pentru instante, in conditiile art. 329 alin. 3 Cod procedura civila. S-a retinut prin decizia sus-mentionata ca O.G. nr. 83/2000, care a abrogat art. 47 din Legea nr. 50/1996, a fost emisa in baza art. 125/2000 art. 1 lit. a pct. 1, lege prin care Guvernul a fost abilitat sa modifice si sa completeze Legea nr. 59/1996 dar nu si sa abroge dispozitii din Legea nr. 50/1996. Ca urmare, prin abrogarea art. 47 din Legea nr. 50/1996 de O.G. Nr. 83/2000, s-au depasit limitele legii speciale de abilitare adoptata de Parlament, incalcandu-se art. 108 alin. 3 si art. 73 alin. 1 din Constitutie si aceasta face ca drepturile consacrate de dispozitiile art. 47 din legea nr. 50/1996 si de art. 231 din Legea nr. 56/1996 sa persiste, fiind cuvenite si dupa intrarea in vigoare a O.G. nr. 83/2000.
In considerarea prezentei decizii, obligatorie in conditiile art. 329 alin. 3 Cod procedura civila, instanta de fata apreciaza ca reclamantii si intervenientele sunt indreptatite la acordarea sporului de 50 % din indemnizatia bruta lunara.
Privitor la perioada pentru care reclamantii si intervenientele solicita acest spor, instanta retine ca, prin precizarile facute, acestia si-au modificat solicitarea initiala aratand in final ca se impune acordarea acestui spor incepand cu 01.04.2004 la zi si in continuare.
Raportat la aceasta solicitare paratul Ministerul Justitiei a invocat exceptia prescriptiei dreptului la actiune, exceptie care este intemeiata in ceea ce priveste perioada 01.04.2004 � 27.08.2004, deoarece, in speta, raportat la dispozitiile art. 283 Codul Muncii si art. 1, 3 Decret nr. 167/1958, nu este incident niciunul din cazurile de intrerupere a prescriptiei extinctive, cazuri care sunt expres prevazute de lege. Consideratiile reclamantilor referitoare la incadrarea drepturilor solicitate in notiunea de �bun� in sensul Conventiei Europene a Drepturilor Omului nu justifica inlaturarea exceptiei prescriptiei pentru aceasta perioada. Ca urmare instanta va admite exceptia prescriptiei in ceea ce priveste perioada 01.04.2004 � 27.08.2004, urmand ca drepturile solicitate sa fie acordate, avand ca spor de pornire ultimii trei ani anteriori introducerii actiunii sau, dupa caz, data inceperii activitatii pentru cei care si-au inceput activitatea ulterior datei de 27.08.2004 cum este cazul intervenientei Anghel Ecaterina care si-a inceput activitatea ca grefier arhivar la data de 01.04.2005 (fila 159).
Cu privire la cererea de acordare a acestor drepturi la zi si in continuare, instanta retine ca intr-adevar ca drepturile prevazute de art. 47 din Legea nr. 50/1996 au subzistat abrogarii prin O.G. nr. 83/2000 insa aceasta pana la intrarea in vigoare a O.G. nr. 8/2007, ordonanta care reglementeaza salarizarea personalului auxiliar din cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea. Respectiva ordonanta, prin art. 30 abroga explicit Legea nr. 50/1996 in tot, si de asemenea abroga dispozitiile privind salarizarea din Legea nr. 56/1996. Ca urmare, sporul de 50 % prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996 este cuvenit reclamantilor si intervenientei si dupa aparitia O.G. nr. 83/2000, dar nu si dupa intrarea in vigoare, la 03.02.2008, a O.G. nr. 8/2007 care a abrogat expres, in tot, Legea nr. 50/1996.
Cat priveste personalul conex, respectiv cei care indeplinesc functii de aprod si agent procedural, cum este cazul reclamantilor Sava Maricica si Buju Florin, instanta retine ca, la data de 01.01.2005, a intrat in vigoare Legea nr. 567/2004, lege care in art. 3 a facut distinctie intre personalul auxiliar de specialitate si personalul conex, or dupa 31.12.2004, prin intrarea in vigoare a Legii nr. 567/2004, nu se poate retine ca personalul conex este si el personal auxiliar de specialitate si decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie priveste doar personalul auxiliar de specialitate. Ca urmare in ceea ce priveste personalul conex drepturile solicitate vor fi acordate pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 567/2004.
Raportat la capatul de cerere privind obligarea Ministerului Economiei si Finantelor la asigurarea sumelor necesare efectuarii platilor drepturilor salariale solicitate, instanta urmeaza a respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a acestui parat.
In ceea ce priveste solicitarea reclamantilor privind evidentierea sporului solicitat in carnetele de munca, instanta retine ca aceasta cerere noua a fost formulata prin concluziile scrise depuse la 17.06.2008, dupa inchiderea dezbaterilor si ca urmare nu se va pronunta asupra ei, cu privire la acest capat de cerere neexistand o judecata contradictorie.
??
??
??
??
1
R O M A N I A
TRIBUNALUL BACAU
SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA Nr. 520/D/2008
Sedinta publica de la 25 iunie 2008
T R I B U N A L U L
- deliberand -
Asupra actiunii civile de fata constata:
Prin cererea inregistrata sub numarul 4956/110/28.08.2007, reclamantii S. M., D. L., O. M s.a., au chemat in judecata paratii Ministerul Justitiei, Ministerul Economiei si Finantelor Publice, Curtea de Apel Bacau si Tribunalul Bacau, solicitand obligarea paratilor la plata actualizata in functie de indicele de inflatie a drepturilor salariale constand in sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica in procent de 50 % calculat la salariul de baza brut, spor prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996, pentru perioada 11.07.2004 � 01.02.2007. Au solicitat reclamantii obligarea paratului Ministerului Economiei si Finantelor Publice sa aloce sumele necesare efectuarii platii acestui spor.
Actiunea este scutita de plata taxei judiciare de timbru.
In motivarea actiunii, reclamantii au aratat ca in perioada 01.07.2004 � 01.02.2007 au functionat ca personal auxiliar de specialitate in cadrul Curtii de Apel Bacau si li se cuvenea sporul prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996, spor care a fost abrogat de art. 50 din O.U.G. nr. 177/2002, dar care abrogare a fost inlaturata prin art. 41 din O.U.G. nr. 27/2006, text de lege ce prevede doar abrogarea O.U.G. nr. 177/2002 si nu si a Legii nr. 50/1996, astfel incat prin aceste modificari legislative sporul de 50 % prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996 a ramas in vigoare pana la data de 01.02.2007, la intrarea in vigoare a O.G. nr. 8/2007, ordonanta ce a abrogat Legea nr. 50/1996. Au mai aratat reclamantii ca temeiurile care au stat la baza acordarii acestui spor exista in continuare si ca urmare se impune plata lui.
La termenul din data de 10.10.2007 au depus cerere de interventie, intervenientele R. L., S. E., G. L., G. C., S. R. si A. E.., solicitand drepturi salariale de aceeasi natura cu reclamantele si pentru aceeasi perioada de timp, cererea de interventie admisa in principiu, prin incheierea din data de 05.03.2008.
In sustinerea actiunii, reclamantii si intervenientii au solicitat proba cu inscrisuri.
Ulterior potrivit precizarilor depuse la fila 136 dosar, reclamantii si intervenientii au aratat ca inteleg sa solicite plata drepturilor salariale constand in sporul de 50% in valoare actualizata, pentru perioada 01.04.2004 � la zi si in viitor. Partile sus-mentionate si-au modificat perioada pentru care solicita acordarea sporului aratand ca abrogarea art. 47 din Legea nr. 50/1996 prin O.G. nr. 83/2000 este contrara regulilor de tehnica legislativa, respectiva lege nefiind constitutional a fi abrogata prin ordonanta, salarizarea impunandu-se a fi reglementata prin lege organica si abrogata printr-un act normativ de aceeasi putere. De asemenea au aratat reclamantii ca abrogarea sporului incalca si art. 1 din Protocolul 1 la Conventia Europeana a Drepturilor Omului, reclamantii fiind lipsiti de un bun castigat si pierderea lui nu e justificata de un temei ce tine de utilitate publica. De altfel, au aratat reclamantii ca, prin decizia nr. 21/10.03.2008 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, s-a stabilit, obligatoriu, ca personalul auxiliar de specialitate are dreptul la sporul de 50 % si dupa intrarea in vigoare a O.G. nr. 83/2000.
Paratul Ministerul Economiei si Finantelor a formulat intampinare (fila 54) prin care a solicitat respingerea actiunii pentru lipsa calitatii persoanei pasive a acestui parat, deoarece intre Ministerul Economiei si Finantelor si reclamanti nu exista raport juridic legal sau conventional, nu exista raporturi de munca si ca urmare, in raport de natura solicitarilor paratul nu are calitate. A aratat paratul ca Ministerul Economiei si Finantelor doar reprezinta statul ca subiect de drepturi si obligatii, in fata instantelor, dar si raspunde doar la elaborarea proiectului de buget, calitatea de ordonator principal de credite, revenindu-i Ministerului Justitiei. Pe fondul cauzei, paratul a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
Paratul Ministerul Justitiei a formulat intampinare (fila 22) atat la actiunea initiala cat si la precizarile formulate ulterior (fila 152). A aratat acest parat ca actiunea reclamantilor este neintemeiata deoarece art. 47 din Legea nr. 50/1996 a fost abrogat de O.G. nr. 83/2000 si aceasta abrogare a fost confirmata prin legea de aprobare a acestei ordonante. A aratat paratul ca, raportat la dispozitiile art. 62 alin. 3 din Legea nr. 24/2000 abrogarea unei dispozitii legale are caracter definitiv si prin abrogarea unui act de abrogare anterior nu se poate repune in vigoare actul normativ initial.
De altfel si expunerea de motive la O.G. nr. 83/2000 este in concordanta cu cele solicitate, urmarindu-se corelarea salarizarii personalului din organele autoritatii judecatoresti cu prevederile Legii nr. 154/1998 care stabileste salariile in sectorul bugetar. Ulterior depunerii precizarilor la actiune paratul a invocat exceptia prescriptiei dreptului la actiune (fila 156), aratand ca drepturile solicitate pentru perioada 01.04.2004 � 28.08.2004 sunt prescrise iar cererea de acordare a acestui spor nu poate fi primita, deoarece reclamantii nu justifica un interes actual drepturile viitoare nefiind creante certe, lichide si exigibile.
Ceilalti parati nu au formulat intampinare.
In cauza s-au solicitat relatii in legatura cu posturile pe care functioneaza reclamantii si intervenientele si in legatura cu perioadele in care acestia au avut calitatea de personal auxiliar de specialitate.
Analizand actele si lucrarile dosarului tribunalul retine:
Reclamantii si intervenientii sunt angajati ca personal auxiliar al Curtii de Apel Bacau, astfel cum rezulta din adresa nr. 1323/01.04.2008 si nr. 1773/2008 (fila 145 si filele 159 si 160) indeplinind functii de grefier respectiv de agent procedural si aprod, parte din ei incetandu-si activitatea la datele consemnate in respectivele adrese.
Reclamantii si intervenientele au solicitat plata in valoare actualizata a sporului de 50 % prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996. Cu privire la vocatia reclamantilor la acordarea acestui spor, Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a pronuntat in solutionarea recursului, in interesul legii, prin decizia nr. XXI (21)/10.03.2008, decizie obligatorie pentru instante, in conditiile art. 329 alin. 3 Cod procedura civila. S-a retinut prin decizia sus-mentionata ca O.G. nr. 83/2000, care a abrogat art. 47 din Legea nr. 50/1996, a fost emisa in baza art. 125/2000 art. 1 lit. a pct. 1, lege prin care Guvernul a fost abilitat sa modifice si sa completeze Legea nr. 59/1996 dar nu si sa abroge dispozitii din Legea nr. 50/1996. Ca urmare, prin abrogarea art. 47 din Legea nr. 50/1996 de O.G. Nr. 83/2000, s-au depasit limitele legii speciale de abilitare adoptata de Parlament, incalcandu-se art. 108 alin. 3 si art. 73 alin. 1 din Constitutie si aceasta face ca drepturile consacrate de dispozitiile art. 47 din legea nr. 50/1996 si de art. 231 din Legea nr. 56/1996 sa persiste, fiind cuvenite si dupa intrarea in vigoare a O.G. nr. 83/2000.
In considerarea prezentei decizii, obligatorie in conditiile art. 329 alin. 3 Cod procedura civila, instanta de fata apreciaza ca reclamantii si intervenientele sunt indreptatite la acordarea sporului de 50 % din indemnizatia bruta lunara.
Privitor la perioada pentru care reclamantii si intervenientele solicita acest spor, instanta retine ca, prin precizarile facute, acestia si-au modificat solicitarea initiala aratand in final ca se impune acordarea acestui spor incepand cu 01.04.2004 la zi si in continuare.
Raportat la aceasta solicitare paratul Ministerul Justitiei a invocat exceptia prescriptiei dreptului la actiune, exceptie care este intemeiata in ceea ce priveste perioada 01.04.2004 � 27.08.2004, deoarece, in speta, raportat la dispozitiile art. 283 Codul Muncii si art. 1, 3 Decret nr. 167/1958, nu este incident niciunul din cazurile de intrerupere a prescriptiei extinctive, cazuri care sunt expres prevazute de lege. Consideratiile reclamantilor referitoare la incadrarea drepturilor solicitate in notiunea de �bun� in sensul Conventiei Europene a Drepturilor Omului nu justifica inlaturarea exceptiei prescriptiei pentru aceasta perioada. Ca urmare instanta va admite exceptia prescriptiei in ceea ce priveste perioada 01.04.2004 � 27.08.2004, urmand ca drepturile solicitate sa fie acordate, avand ca spor de pornire ultimii trei ani anteriori introducerii actiunii sau, dupa caz, data inceperii activitatii pentru cei care si-au inceput activitatea ulterior datei de 27.08.2004 cum este cazul intervenientei Anghel Ecaterina care si-a inceput activitatea ca grefier arhivar la data de 01.04.2005 (fila 159).
Cu privire la cererea de acordare a acestor drepturi la zi si in continuare, instanta retine ca intr-adevar ca drepturile prevazute de art. 47 din Legea nr. 50/1996 au subzistat abrogarii prin O.G. nr. 83/2000 insa aceasta pana la intrarea in vigoare a O.G. nr. 8/2007, ordonanta care reglementeaza salarizarea personalului auxiliar din cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea. Respectiva ordonanta, prin art. 30 abroga explicit Legea nr. 50/1996 in tot, si de asemenea abroga dispozitiile privind salarizarea din Legea nr. 56/1996. Ca urmare, sporul de 50 % prevazut de art. 47 din Legea nr. 50/1996 este cuvenit reclamantilor si intervenientei si dupa aparitia O.G. nr. 83/2000, dar nu si dupa intrarea in vigoare, la 03.02.2008, a O.G. nr. 8/2007 care a abrogat expres, in tot, Legea nr. 50/1996.
Cat priveste personalul conex, respectiv cei care indeplinesc functii de aprod si agent procedural, cum este cazul reclamantilor Sava Maricica si Buju Florin, instanta retine ca, la data de 01.01.2005, a intrat in vigoare Legea nr. 567/2004, lege care in art. 3 a facut distinctie intre personalul auxiliar de specialitate si personalul conex, or dupa 31.12.2004, prin intrarea in vigoare a Legii nr. 567/2004, nu se poate retine ca personalul conex este si el personal auxiliar de specialitate si decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie priveste doar personalul auxiliar de specialitate. Ca urmare in ceea ce priveste personalul conex drepturile solicitate vor fi acordate pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 567/2004.
Raportat la capatul de cerere privind obligarea Ministerului Economiei si Finantelor la asigurarea sumelor necesare efectuarii platilor drepturilor salariale solicitate, instanta urmeaza a respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a acestui parat.
In ceea ce priveste solicitarea reclamantilor privind evidentierea sporului solicitat in carnetele de munca, instanta retine ca aceasta cerere noua a fost formulata prin concluziile scrise depuse la 17.06.2008, dupa inchiderea dezbaterilor si ca urmare nu se va pronunta asupra ei, cu privire la acest capat de cerere neexistand o judecata contradictorie.
??
??
??
??
1
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Salarizare
Salarizare in sistemul de invatamant. Acordare spor raportat la salariul de baza din ianuarie 2017 - Sentinta civila nr. 533 din data de 26.09.2018Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Acordarea sporului de salariu aferent titlului ?tiin?ific de doctor. Aplicabilitatea Deciziei nr. 21/2016 a Inaltei Curti. - Hotarare nr. 963 din data de 05.04.2017
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1417 din data de 17.10.2017
Anulare act administrativ - Hotarare nr. 867 din data de 02.10.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 810 din data de 24.10.2017
Nulitate act - Hotarare nr. 735 din data de 10.10.2017
Anulare act - Hotarare nr. 721 din data de 04.05.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 703 din data de 06.10.2017
Faliment - Hotarare nr. 669 din data de 21.12.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Nulitate act juridic - Hotarare nr. 615 din data de 19.09.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 613 din data de 24.04.2018
Faliment - contestatie - Hotarare nr. 582 din data de 13.11.2017
Pretentii - Lititgii cu profesionistii - Hotarare nr. 537 din data de 27.06.2017
Faliment - Hotarare nr. 484 din data de 28.09.2017
Debite intre societati comerciale - Hotarare nr. 403 din data de 14.07.2017