Obligatia achitarii taxei de poluare instituita de O.U.G. nr.50/2008. Potrivit art. IV (3) din OUG nr.218/2008 procedura de inmatriculare a autovehiculelor se considera initiata la data depunerii documentelor prevazute la art.5 din OUG nr.50/2008
(Sentinta civila nr. 113/CA din data de 17.03.2009 pronuntata de Tribunalul Neamt)Obligatia achitarii taxei de poluare instituita de O.U.G. nr.50/2008. Potrivit art. IV (3) din OUG nr.218/2008 procedura de inmatriculare a autovehiculelor se considera initiata la data depunerii documentelor prevazute la art.5 din OUG nr.50/2008
SENTINTA CIVILA NR.113/CA din 17.03.2009
Se examineaza actiunea civila formulata de reclamantul BC domiciliat in P N, B-dul GD nr.490, judetul Nt, in contradictoriu cu parata I P-J N, S P C R P C SI I A V N, cu sediul in P, str.A nr.27, judetul N, pentru obligatia de a face.
La apelul nominal facut in sedinta publica au lipsit partile.
Procedura completa.
Dupa referatul grefierului,
Cererea a ramas in pronuntare, dupa care
T R I B U N A L U L
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante reclamantul B C, in contradictoriu cu parata I P J N – S P RP de C si IV N a solicitat ca prin hotararea ce se va pronunta sa se constate ineficacitatea articolelor din OUG nr.50/2008 fata de normele dreptului comunitar si sa dispuna obligarea Serviciului Public Regim Permise de Conducere si Inmatriculare la inmatricularea autovehiculului marca Fiat 230/BLMFB/DUCATO fara plata taxei de prima inmatriculare. Se mai solicita ca pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei sa se dispuna obligarea Serviciului Public Regim Permise de Conducere si Inmatriculare vehicule sa inmatriculeze provizoriu autovehicule aratat mai sus. Aceasta solicitare este determinata de paguba iminenta care i se creeaza prin imposibilitatea de a circula pe drumurile publice.
In motivarea actiunii reclamantul arata ca a cumparat autoturismul mai sus-aratat din Germania fiind obligat sa plateasca o taxa de 17.763 cu ocazia primei inmatriculari. Solicitarea inmatricularii i-a fost respinsa de parata motivat de necesitatea platii taxei de poluare.
Potrivit reclamantului, exista o discriminare in defavoarea autoturismelor second-hand importate, fata de cele similare inmatriculate in Romania. Astfel, dupa 1 iunie 2008, autoturismele second-hand importate din statele membre in Romania li se aplica taxa de poluare, taxa prevazuta de dispozitii OUG, in timp ce autoturismelor second-hand care sunt in circulatie in Romania, nu li se aplica nici o taxa de poluare la inmatriculare, acesta fiind deja inmatriculare, iar datorita acestui fapt sunt exceptate de la plata ei, ce se plateste doar la prima inmatriculare.
Prin faptul ca aceasta taxa se aplica in mod egal doar autoturismelor noi autohtone si autoturismelor noi importate, nu si in cazul autoturismelor second-hand importate respectiv celor care sunt inmatriculate deja in Romania, aceasta taxa este una discriminatorie pentru autoturismele second-hand importate, fata de cele similare inmatriculate in Romania. Esentialul ramane ca taxa de poluare nu este perceputa pentru autoturismele deja inmatriculate in Romania, stat comunitar de la 1 ianuarie 2007, fiind perceputa numai pentru autoturismele inmatriculate in celelalte state comunitare si reinmatriculate in Romania, dupa aducerea acestora in tara, astfel ca se afla in fata unui regim discriminatoriu pentru autovehiculele aduse in Romania din Comunitatea Europeana in scopul reinmatricularii lor in Romania, in situatia in care acestea au fost deja inmatriculate in tara de provenienta, in timp ce pentru autovehiculele inmatriculate deja in Romania taxe nu se mai percepe cu ocazia vanzarii ulterioare.
Aceasta taxa de poluare are un caracter discriminatoriu, ea aplicandu-se diferit unor situatii juridice identice, fara a exista vreo justificare obiectiva pentru aceste lucru. De pilda, trebuie comparata situatia juridica a unei persoane care detine au autoturism inmatriculat in Romania in anul 2006 si situatia juridica a unei persoane care inmatriculeaza au autoturism identic in Romania dupa data de 1 iulie 2008. Ambele masuri circula in Romania si este evident ca, in principiu, avand aceleasi caracteristici, ambele masuri polueaza in egala masura. Potrivit OUG nr.50/2008 insa, principiul „poluatorul plateste” este aplicat doar in cazul autoturismului inmatriculat dupa 1 iulie 2008 al carui proprietar datoreaza taxa de poluare. In schimb, desi autoturismul sau polueaza, proprietarul autoturismului inmatriculat in 2006 nu plateste nimic.
Reclamantul sustine incalcarea dispozitiilor art.25 si 28 din T.U.E. precum si art.90 din tratat. Potrivit reclamantului, normele dreptului comunitar mai sus aratate impiedica un stat membru sa adopte dispozitiile precum cele din OUG 50/2008, conform caruia persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de autoturisme neinmatriculate pe teritoriul national, sa achite o taxa speciala „de poluare” pentru inmatricularea in Romania, aceasta taxa fiind o taxa cu efect echivalent in intelesul articolului 25 TCE.
Notiunea de taxa cu efect echivalent, rezulta dintr-o jurisprudenta a Curtii Europene de Justitie si se constata ca orice taxa pecuniara impusa unilateral asupra marfurilor in temeiul faptului ca trec frontiera, oricare ar fi denumirea si modul de aplicare ale acesteia si care reprezinta o taxa speciala de inmatriculare propriu-zisa constituie o taxa cu efect echivalent in sensul articolelor 23 CE si 25 CE.
O veritabila „taxa de poluare”, asa cum se regaseste in legislatiile altor state comunitare, ar fi trebuit sa ia in considerare totalitatea autovehiculelor aflate in circulatie, indiferent de momentul inmatricularii, pentru a evita o noua situatie de discriminare intre autovehiculele deja inmatriculate in Romania, pe de o parte si de autovehiculele noi care urmeaza a fi inmatriculate si autovehiculele second – hand importate din spatiul comunitar, de pe alta parte.
In apararile formulate parata Institutia PJ N pentru Serviciul Public Comunitar regim Permise de Conducere si Inmatriculare a depus intampinare solicitand respingerea actiunii ca neintemeiata. Se sustine ca T N nu are competenta materiala de a constata ineficacitatea prevederilor unei ordonante de urgenta, acest lucru putand fi constatat numai pe calea unei exceptii de neconstitutionalitate. In ce priveste capatul de cerere referitor la inmatricularea provizoriu parata arata ca nu sunt indeplinite conditiile de admisibilitate prevazute de art.14 din Legea nr.554/2004 referitor la cazul bine justificat, paguba iminenta si nu este indeplinita nici procedura prealabila.
In dovedire au fost depuse inscrisuri, raspunsul autoritatii parate la cererea reclamantului de inmatriculare a autovehiculului fara plata taxei, dovada proprietatii autovehiculului si cartea de identitate a acestuia.
Examinand materialul probator, actele si sustinerile partilor, instanta retine urmatoarea situatie de fapt:
Reclamantul a cumparat un autoturism second-hand din Germania si a solicitat inmatricularea acestuia fara plata taxei de poluare prevazuta de OUG nr.50/2008, cerere respinsa de parata.
Examinand actiunea reclamantului, ambele capete ale acesteia se dovedesc neintemeiate, urmand a fi respinse pentru considerentele urmatoare:
Este adevarat ca initial taxe de prima inmatriculare prevazuta de art.214 alin.1 din Legea nr.571/2003 a fost neconforma cu prevederile dreptului comunitar, respectiv cu art.90 paragraful 1 din T.E.E.
Nu acelasi caracter neconform cu prevederile dreptului comunitar la-u avut reglementarile ulterioare care au inlocuit art.241 1 – 214 3din Codul Fiscal.
In ce priveste O.U.G. nr.50/2008, in momentul solutionarii prezentei cauzei, aceste actiuni, aceasta nu mai este in vigoare, insa reclamantul intra tot sub regimul juridic al acesteia.
Dupa intrarea in vigoare a OUG nr.208/2008 anexele 1, 2 si 3 ale OUG nr.50/2008 au fost modificate si inlocuite cu anexele 1, 2 si 3 ale OUG nr.208 din 04.12.2008. Ulterior au intrat in vigoare OUG nre.218/2008 si OUG nr.7/2009.
Potrivit art.IV (3) din OUG nr.218/2008 procedura de inmatriculare a autovehiculelor se considera initiata la data depunerii documentelor prevazute la art.5 din OUG nr.50/2008. Contribuabililor li se aplica regimul juridic in vigoare la data depunerii documentelor prevazute la art. 5 din OUG nr.50/2008.
Din actele depuse la dosar reiese ca reclamantul a depus o cerere pentru calcularea taxei de poluare in urma careia i-a fost emisa Decizia din 06.11.2008 prin care i s-a calculat taxa de poluare in suma de 17.763 lei. Mai rezulta ca reclamantul s-a adresat cu un memoriu prin care a solicitat inmatricularea autovehiculului fara plata taxei de poluare, memoriul fiindu-i solutionat negativ prin adresa cu nr. 1053/217/27.102.2008. Rezulta ca reclamantului ii este aplicabil regimul juridic fiscal de la data depunerii documentelor din care rezulta elemente decalcul a taxei, beneficiind de prevederile OUG nr.50/2008.
Desi taxa de prima inmatriculare prevazuta de art.214 alin.1 contravine normelor dreptului comunitar, noua taxa aplicabila intre 01.07.2008 si 04.12.2008 nu este in contradictie cu aceste norme. Noua taxa avand ca scop protejarea mediului este calculata in functie de vechimea autovehiculului si a riscului acestuia de a emite noxe si emisii poluante.
De asemenea nu contravine dreptului comunitar prerogativa statului de a percepe si impune taxe si obligatii fiscale. In masura in care aceste taxe nu favorizeaza produsele nationale in detrimentul altor produse provenite din Uniune aceste taxe nu contravin dreptului comunitar. Nu rezulta ca prin aplicarea taxei de poluare se favorizeaza productia de pe piata interna ci doar se urmareste restrangerea numarului de autovehicule vechi si protejarea mediului, fara ca aceasta taxa sa incalce dreptul comunitar.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
Respinge actiunea formulata de reclamantul B C, cu domiciliul in, in contradictoriu cu parata IP - S P R P DE C SI I cu sediul in P, str. nr.27, judetul N.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica din
SENTINTA CIVILA NR.113/CA din 17.03.2009
Se examineaza actiunea civila formulata de reclamantul BC domiciliat in P N, B-dul GD nr.490, judetul Nt, in contradictoriu cu parata I P-J N, S P C R P C SI I A V N, cu sediul in P, str.A nr.27, judetul N, pentru obligatia de a face.
La apelul nominal facut in sedinta publica au lipsit partile.
Procedura completa.
Dupa referatul grefierului,
Cererea a ramas in pronuntare, dupa care
T R I B U N A L U L
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante reclamantul B C, in contradictoriu cu parata I P J N – S P RP de C si IV N a solicitat ca prin hotararea ce se va pronunta sa se constate ineficacitatea articolelor din OUG nr.50/2008 fata de normele dreptului comunitar si sa dispuna obligarea Serviciului Public Regim Permise de Conducere si Inmatriculare la inmatricularea autovehiculului marca Fiat 230/BLMFB/DUCATO fara plata taxei de prima inmatriculare. Se mai solicita ca pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei sa se dispuna obligarea Serviciului Public Regim Permise de Conducere si Inmatriculare vehicule sa inmatriculeze provizoriu autovehicule aratat mai sus. Aceasta solicitare este determinata de paguba iminenta care i se creeaza prin imposibilitatea de a circula pe drumurile publice.
In motivarea actiunii reclamantul arata ca a cumparat autoturismul mai sus-aratat din Germania fiind obligat sa plateasca o taxa de 17.763 cu ocazia primei inmatriculari. Solicitarea inmatricularii i-a fost respinsa de parata motivat de necesitatea platii taxei de poluare.
Potrivit reclamantului, exista o discriminare in defavoarea autoturismelor second-hand importate, fata de cele similare inmatriculate in Romania. Astfel, dupa 1 iunie 2008, autoturismele second-hand importate din statele membre in Romania li se aplica taxa de poluare, taxa prevazuta de dispozitii OUG, in timp ce autoturismelor second-hand care sunt in circulatie in Romania, nu li se aplica nici o taxa de poluare la inmatriculare, acesta fiind deja inmatriculare, iar datorita acestui fapt sunt exceptate de la plata ei, ce se plateste doar la prima inmatriculare.
Prin faptul ca aceasta taxa se aplica in mod egal doar autoturismelor noi autohtone si autoturismelor noi importate, nu si in cazul autoturismelor second-hand importate respectiv celor care sunt inmatriculate deja in Romania, aceasta taxa este una discriminatorie pentru autoturismele second-hand importate, fata de cele similare inmatriculate in Romania. Esentialul ramane ca taxa de poluare nu este perceputa pentru autoturismele deja inmatriculate in Romania, stat comunitar de la 1 ianuarie 2007, fiind perceputa numai pentru autoturismele inmatriculate in celelalte state comunitare si reinmatriculate in Romania, dupa aducerea acestora in tara, astfel ca se afla in fata unui regim discriminatoriu pentru autovehiculele aduse in Romania din Comunitatea Europeana in scopul reinmatricularii lor in Romania, in situatia in care acestea au fost deja inmatriculate in tara de provenienta, in timp ce pentru autovehiculele inmatriculate deja in Romania taxe nu se mai percepe cu ocazia vanzarii ulterioare.
Aceasta taxa de poluare are un caracter discriminatoriu, ea aplicandu-se diferit unor situatii juridice identice, fara a exista vreo justificare obiectiva pentru aceste lucru. De pilda, trebuie comparata situatia juridica a unei persoane care detine au autoturism inmatriculat in Romania in anul 2006 si situatia juridica a unei persoane care inmatriculeaza au autoturism identic in Romania dupa data de 1 iulie 2008. Ambele masuri circula in Romania si este evident ca, in principiu, avand aceleasi caracteristici, ambele masuri polueaza in egala masura. Potrivit OUG nr.50/2008 insa, principiul „poluatorul plateste” este aplicat doar in cazul autoturismului inmatriculat dupa 1 iulie 2008 al carui proprietar datoreaza taxa de poluare. In schimb, desi autoturismul sau polueaza, proprietarul autoturismului inmatriculat in 2006 nu plateste nimic.
Reclamantul sustine incalcarea dispozitiilor art.25 si 28 din T.U.E. precum si art.90 din tratat. Potrivit reclamantului, normele dreptului comunitar mai sus aratate impiedica un stat membru sa adopte dispozitiile precum cele din OUG 50/2008, conform caruia persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de autoturisme neinmatriculate pe teritoriul national, sa achite o taxa speciala „de poluare” pentru inmatricularea in Romania, aceasta taxa fiind o taxa cu efect echivalent in intelesul articolului 25 TCE.
Notiunea de taxa cu efect echivalent, rezulta dintr-o jurisprudenta a Curtii Europene de Justitie si se constata ca orice taxa pecuniara impusa unilateral asupra marfurilor in temeiul faptului ca trec frontiera, oricare ar fi denumirea si modul de aplicare ale acesteia si care reprezinta o taxa speciala de inmatriculare propriu-zisa constituie o taxa cu efect echivalent in sensul articolelor 23 CE si 25 CE.
O veritabila „taxa de poluare”, asa cum se regaseste in legislatiile altor state comunitare, ar fi trebuit sa ia in considerare totalitatea autovehiculelor aflate in circulatie, indiferent de momentul inmatricularii, pentru a evita o noua situatie de discriminare intre autovehiculele deja inmatriculate in Romania, pe de o parte si de autovehiculele noi care urmeaza a fi inmatriculate si autovehiculele second – hand importate din spatiul comunitar, de pe alta parte.
In apararile formulate parata Institutia PJ N pentru Serviciul Public Comunitar regim Permise de Conducere si Inmatriculare a depus intampinare solicitand respingerea actiunii ca neintemeiata. Se sustine ca T N nu are competenta materiala de a constata ineficacitatea prevederilor unei ordonante de urgenta, acest lucru putand fi constatat numai pe calea unei exceptii de neconstitutionalitate. In ce priveste capatul de cerere referitor la inmatricularea provizoriu parata arata ca nu sunt indeplinite conditiile de admisibilitate prevazute de art.14 din Legea nr.554/2004 referitor la cazul bine justificat, paguba iminenta si nu este indeplinita nici procedura prealabila.
In dovedire au fost depuse inscrisuri, raspunsul autoritatii parate la cererea reclamantului de inmatriculare a autovehiculului fara plata taxei, dovada proprietatii autovehiculului si cartea de identitate a acestuia.
Examinand materialul probator, actele si sustinerile partilor, instanta retine urmatoarea situatie de fapt:
Reclamantul a cumparat un autoturism second-hand din Germania si a solicitat inmatricularea acestuia fara plata taxei de poluare prevazuta de OUG nr.50/2008, cerere respinsa de parata.
Examinand actiunea reclamantului, ambele capete ale acesteia se dovedesc neintemeiate, urmand a fi respinse pentru considerentele urmatoare:
Este adevarat ca initial taxe de prima inmatriculare prevazuta de art.214 alin.1 din Legea nr.571/2003 a fost neconforma cu prevederile dreptului comunitar, respectiv cu art.90 paragraful 1 din T.E.E.
Nu acelasi caracter neconform cu prevederile dreptului comunitar la-u avut reglementarile ulterioare care au inlocuit art.241 1 – 214 3din Codul Fiscal.
In ce priveste O.U.G. nr.50/2008, in momentul solutionarii prezentei cauzei, aceste actiuni, aceasta nu mai este in vigoare, insa reclamantul intra tot sub regimul juridic al acesteia.
Dupa intrarea in vigoare a OUG nr.208/2008 anexele 1, 2 si 3 ale OUG nr.50/2008 au fost modificate si inlocuite cu anexele 1, 2 si 3 ale OUG nr.208 din 04.12.2008. Ulterior au intrat in vigoare OUG nre.218/2008 si OUG nr.7/2009.
Potrivit art.IV (3) din OUG nr.218/2008 procedura de inmatriculare a autovehiculelor se considera initiata la data depunerii documentelor prevazute la art.5 din OUG nr.50/2008. Contribuabililor li se aplica regimul juridic in vigoare la data depunerii documentelor prevazute la art. 5 din OUG nr.50/2008.
Din actele depuse la dosar reiese ca reclamantul a depus o cerere pentru calcularea taxei de poluare in urma careia i-a fost emisa Decizia din 06.11.2008 prin care i s-a calculat taxa de poluare in suma de 17.763 lei. Mai rezulta ca reclamantul s-a adresat cu un memoriu prin care a solicitat inmatricularea autovehiculului fara plata taxei de poluare, memoriul fiindu-i solutionat negativ prin adresa cu nr. 1053/217/27.102.2008. Rezulta ca reclamantului ii este aplicabil regimul juridic fiscal de la data depunerii documentelor din care rezulta elemente decalcul a taxei, beneficiind de prevederile OUG nr.50/2008.
Desi taxa de prima inmatriculare prevazuta de art.214 alin.1 contravine normelor dreptului comunitar, noua taxa aplicabila intre 01.07.2008 si 04.12.2008 nu este in contradictie cu aceste norme. Noua taxa avand ca scop protejarea mediului este calculata in functie de vechimea autovehiculului si a riscului acestuia de a emite noxe si emisii poluante.
De asemenea nu contravine dreptului comunitar prerogativa statului de a percepe si impune taxe si obligatii fiscale. In masura in care aceste taxe nu favorizeaza produsele nationale in detrimentul altor produse provenite din Uniune aceste taxe nu contravin dreptului comunitar. Nu rezulta ca prin aplicarea taxei de poluare se favorizeaza productia de pe piata interna ci doar se urmareste restrangerea numarului de autovehicule vechi si protejarea mediului, fara ca aceasta taxa sa incalce dreptul comunitar.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
Respinge actiunea formulata de reclamantul B C, cu domiciliul in, in contradictoriu cu parata IP - S P R P DE C SI I cu sediul in P, str. nr.27, judetul N.
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica din
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Transport
Obligatia de a face - Sentinta civila nr. 5836 din data de 02.12.2010Contract de transport international de marfuri. - Decizie nr. 299 din data de 29.06.2011
EMITEREA DECIZIEI DE IMPUNERE DUPA REINSER?IA DEBITORULUI IN CIRCUITUL ECONOMIC - Decizie nr. 1168/C din data de 22.11.2017
CONTESTA?IA LA EXECUTARE FORMULATA DE UN CREDITOR IPOTECAR, BANCA, PRIN CARE SE SOLICITA ANULAREA PROCESULUI VERBAL DE DISTRIBUIRE A PRE?ULUI IN CARE SE REGASESC ?I SUMELE DE BANI DISTRIBUITE ALTOR EXECUTORI JUDECATORE?TI CARE AU INCEPUT EXECUTAREA ACELUI - Decizie nr. 25/RC din data de 10.04.2017
OBLIGA?IA DE ELIBERARE A PA?APOARTELOR – MINORI NEINCLU?I IN CERTIFICATELE DE CETA?ENIE ALE PARIN?ILOR - Sentinta civila nr. 620/C din data de 09.05.2017
ACORDAREA DESPAGUBIRII PENTRU INCETAREA ANTICIPATA A CONTRACTULUI - Decizie nr. 140/AC din data de 08.05.2017
EXPRESIA BUNEI CREDIN?E LA INCHEIEREA ?I EXECUTAREA CONTRACTULUI, IN CONTEXTUL IN CARE NU A FOST DUBLATA PRINTR-O CLAUZA IDENTICA, IN FAVOAREA INTIMATULUI, APLICABILA IN SITUA?IA INCETARII CONTRACTULUI DIN CULPA FURNIZORULUI - Decizie nr. 186/AC din data de 22.05.2017
ACORDAREA DE DESPAGUBIRI PENTRU INCETAREA ANTICIPATA A CONTRACTULUI DE PRESTARI SERVICII DE TELEFONIE - Decizie nr. 201/AC din data de 07.06.2017
CONTRAVALOAREA JUSTEI DESPAGUBIRI PENTRU INCETAREA ANTICIPATA A CONTRACTULUI CU TELEKOM SA INAINTE DE EXPIRAREA DURATEI CONTRACTUALE DE 24 DE LUNI. - Decizie nr. 20/Ac din data de 16.01.2017
SUSPENDARE EXECUTARE ACT EMIS DE AUTORITA?ILE LOCALE - Sentinta civila nr. 1163/C din data de 07.11.2017
AC?IUNE IN CONSTATARE CLAUZE ABUZIVE - Sentinta civila nr. 15/AC din data de 16.01.2017
SUSPENDARE DISPOZI?IEI ?EFULUI POLI?IEI RUTIERE PRIN CARE SE SUSPENDA DREPTUL DE CONDUCERE - Sentinta civila nr. 840/C din data de 11.08.2017
FAPTA ILICITA IMPUTATA PARATEI DE COCONTRACTANTUL SAU CE CONSTA IN OMITEREA INDEPLINIRII OBLIGA?IILOR ASUMATE PRIN CONVEN?IE - Sentinta civila nr. 728/C din data de 14.06.2017
CESIUNEA CREAN?ELOR REZULTATE DIN CONTRACTELE INCHEIATE CU INSTITU?IILE PUBLICE - Sentinta civila nr. 618/C din data de 09.05.2017
CONTESTA?IE LA EXECUTARE – SUSPENDARE EXECUTARE - Decizie nr. 70/AC din data de 27.02.2017
OBLIGATIVITATEA PROCEDURII PREALABILE IN CAZUL ATACARII IN INSTAN?A A HOTARARII CONSILIULUI LOCAL - Sentinta civila nr. 916/C din data de 19.09.2017
ACORDAREA DIFEREN?EI DE SALARIU REPREZENTAND INCLUDEREA PREMIULUI ANUAL IN SALARIUL LUNAR - Sentinta civila nr. 780/C din data de 27.06.2017
PRETEN?II - Sentinta civila nr. 479/C din data de 29.03.2017
EMITEREA DECIZIEI DE IMPUNERE DUPA REINSER?IA DEBITORULUI IN CIRCUITUL ECONOMIC - Sentinta civila nr. 1168/C din data de 22.11.2016
ACORDUL NOTARIAL AL VECINILOR PENTRU ELIBERAREA AUTORIZA?IEI DE CONSTRUIRE - Sentinta civila nr. 665/C din data de 23.05.2017