Aviatori. Stagiu cotizare pensie.
(Decizie nr. 559 din data de 13.10.2014 pronuntata de Curtea de Apel Alba Iulia)Aviatori. Stagiu cotizare pensie.
Legea nr.89/2004- art.4;
Legea nr. 19/2000: Anexa nr.3;
OUG. nr. 59/2011-art.8 alin. 2 si 3 din Metodologia anexa.
Prin art.4 alin.2 din Legea nr.89/2004 se face referire la anexa nr.3 din Legea nr.19/2000. Prin anexa nr.3 din Legea nr.19/2000 se prevede ca stagiul complet de cotizare la data deschiderii dreptului la pensie al contestatorului, respectiv luna mai 2004, este cel de 30 de ani si 5 luni, mai favorabil decat cel la care face referire art. 8 din anexa la O.U.G. nr.59/2011 si care este de 35 de ani.
Sectia pentru conflicte de munca si asigurari sociale – Decizia civila nr.559/13 octombrie 2014.
Prin sentinta civila nr.633/15.05.2014 pronuntata de Tribunalul Sibiu, in dosar nr. 51063/3/2011, s-a respins contestatia formulata de contestatorul O.D. in contradictoriu cu intimata C.J.P. S., avand ca obiect: anularea deciziei nr.154311 din 01.09.2010, a deciziei nr.154311 din 18.07.2011 privind recalcularea conform Legii nr. 119/2010 si a deciziei nr.154311 din 29.07.2011 de revizuire conform O.U.G. nr.59/2011 emise de intimata C.J.P. S;- obligarea intimatei sa emita decizie de recalculare, conform Legii nr.119/2010 in care sa retina, incepand cu data de 01.09.2010, un numar total de puncte de 98,48814, un stagiu complet de cotizare de 25 ani, un punctaj mediu anual de 3,93953 si un cuantum al pensiei de 2887 lei;- obligarea intimatei sa emita o noua decizie de revizuire in care sa retina, incepand cu data de 01.01.2011 un numar total de puncte de 115,75401, un stagiu complet de cotizare de 25 ani, un punctaj mediu anual de 4,63016 puncte si un cuantum al pensiei de 3393 lei, iar incepand cu data de 01.01.2013 un numar total de puncte de 121,51507, un stagiu complet de cotizare de 25 ani, un punctaj mediu anual de 4,86060 si un cuantum al pensiei de 3705 lei, corespunzator valorii punctului de pensie de 762,1 lei;- obligarea intimatei la plata diferentei nete totale aferente perioadei 01.09.2010 -31.08.2013 in suma de 19954 lei, din care18320 lei diferente nete drepturi de pensie si 1643 lei dobanda legala calculata pana la 19.09.2013, precum si la plata diferentelor si a dobanzilor legale aferente, in continuare pana la achitarea efectiva.
Pentru a hotari in acest mod, prima instanta a retinut, dupa examinarea actelor si lucrarilor dosarului, urmatoarele:
Contestatorul O.D. a beneficiat de pensie de serviciu, conform deciziei de pensionare nr. 154311/11.08.2004, incepand cu data de 03.05.2004, in baza Legii nr.89/2004, act normativ cu caracter special, emis urmare a restructurarii Companiei „T.” SA.
Prin decizia de mai sus s-a stabilit atat pensia de serviciu cat si pensia de asigurari scoale, luandu-se in calcul un punctaj mediu anual de 2.47391 puncte si un stagiu complet de cotizare de 30 ani si 5 luni prevazut de anexa 3 din Legea nr.19/2000, la care face trimitere art.4 din Legea nr.89/2004.
Decizia de pensionare nr.154311 din 11.08.2004 nu a fost contestata, ramanand definitiva in conditiile legii, astfel ca ulterior, la recalcularea pensiei prin decizia nr.154311 din 01.09.2010 emisa in baza Legii nr.119/2010 si in temeiul art.3 din H.G. nr.737/2010, punctajul precum si stagiului complet de cotizare retinut in cuprinsul sau au fost pastrate.
Instanta a mai retinut ca, contestatorul fiind pensionat initial in baza unei legi speciale, respectiv Legea nr.89/2004, stagiu complet de cotizare este cel reglementat de aceasta, respectiv cel de 30 de ani si 5 luni,intrucat legea speciala face trimitere la anexa nr.3 din Legea nr.19/2000. In consecinta, la inceperea operatiunii de recalculare a pensiei acesta avea un punctaj mediu anual de 2,49651, care a fost pastrat in continuare.
Ulterior, prin decizia nr.154311 din 18.07.2011, intimata a revizuit din oficiu punctajul mediu anual la 3.12546 puncte, prin luarea in calcul a adeverintei nr.13217 din 28.05.2004, iar drepturile de pensie astfel revizuite i-au fost acordate de la data recalcularii, respectiv din data de 01.09.2010.
In baza O.U.G. nr.59/2011, prin decizia nr.154311 din 29.07.2011, pensia a fost revizuita, calculandu-i-se un punctaj mediu anual de 3,79580, cu majorarea acordata pentru grupa I si II de munca si cu pastrarea stagiului complet de cotizare de 30 ani si 5 luni.
Prin raportul de expertiza judiciara, expertul J.N., a concluzionat ca punctajul rezultat este de 3,78430 puncte, mai mic decat cel stabilit de intimata C.J.P. S., diferenta fiind nesemnificativa. Expertul consultant C.A. in lucrarea efectuata, face in mod gresit aplicarea dispozitiilor art.43-45 din Legea nr. 19/2000 raportat la art. 20 (1) lit. c din aceeasi legale, ignorand faptul ca prin art.45 se conditioneaza aplicarea art. 43 al.2 si art.44 (stagiul de cotizare in conditii speciale) de realizarea unui numar minim de ore de zbor in functie de aeronava pilotata, plafon care nu a fost realizat de contestator, motiv pentru care adeverintele eliberate de angajatori cuprind stagii de cotizare in grupa de munca mai mici decat perioadele lucrate si anume, 3 ani si o luna in conditii speciale, 9 ani si 3 luni in grupa I, 14 ani in grupa II si l an si 4 luni in conditii normale.
Chiar in situatia cumulului perioadei lucrate in conditii speciale, dupa 01.04.2001, cu perioada lucrata in grupa I de munca inainte de 01.04.2001 si asimilata celei speciale in temeiul art. 2 din H.G. nr.1025/2003, totalul stagiului de cotizare in conditii speciale nu depaseste 12 ani si 3 luni, cu mult sub cel de 25 de ani prevazut de lege si asa cum sustine expertul consultat.
Acordarea diferentiata a grupei de munca s-a facut conform Decretului nr.215/1977, respectiv Decretului-lege nr.114/1990, acte normative ce prevedeau numarul necesar de ore de zbor pentru pilotii instructori din scoli si aerocluburi, respectiv pentru pilotii pe alte tipuri de aeronave.
Prin cele doua adeverinte depuse la dosar, respectiv adeverinta nr.13217 din 28.05.2004 eliberata de Compania „T.” Sa si adeverinta nr.3968 din 07.06.20004 eliberata de Aeroclubul Romaniei, contestatorul nu acumuleaza cei 25 de ani de activitate in conditii speciale prevazute de art. 43 din Legea nr.19/2000, in baza caruia stagiul complet de cotizare ar putea fi redus la 25 de ani si pastrat in urma revizuirii efectuate in baza O.U.G. nr.59/2011(art.8 alin 3).
Instanta de fond a apreciat ca expertul consultant a gresit la incadrarea in grupa de munca a perioadei de 2 ani si 10 luni pentru scoala de aviatie, care se face din oficiu.
Mai retine ca expertul consultat nu a avut in vedere imprejurarea ca punctajele anuale pe anul 2002 au fost plafonate la 3 puncte, conform art.78 al.4 din Legea nr.19/2000, iar incepand cu luna martie 2003, la 5 puncte, conform O.U.G. nr.9/2003.
Totodata s-a retinut ca acesta a gresit cuantumul sporului de vechime care trebuia calculat corect la salariu de baza si nu la cel rezultat prin cumularea cu alte sporuri.
Acestea fiind cauzele unui punctaj mediu anual si a cuantumului pensiei cu mult peste cel rezultat din calculul efectuat de C.J.P. S. si de catre expertul judiciar numit de instanta, tribunalul a constatat ca raportul de expertiza contabila intocmit de catre expertul consultat nu poate fi luat in considerare, neavand suport legal.
Singurul argument corect, in opinia instantei, l-a constituit valorificarea scolii militare la calculul sporului de vechime, fata de care intimata C.J.P. S. si-a reconsiderat pozitia in baza art. 3 din Legea nr.446/2006, emitand decizia nr. 154311/15.04.2014 pentru un cuantum al pensiei revizuit de la suma de 2782 lei, la suma de 2793 lei, incepand cu data de 01.08.2011, corespunzator unui punctaj mediu anual de 3,81137 puncte, aspect care nu poate conduce la admiterea contestatiei, intrucat eroarea a fost remediata in cursul litigiului, ramanand astfel fara obiect.
Prima instanta a mai retinut ca aceleasi decizii, emise in 2010 si 2011, au mai fost contestate si in dosar nr.6697/85/2011 si dosar nr. 67430/3/ 2011, solutionate prin respingerea contestatiilor, sentintele devenind irevocabile prin respingerea recursurilor declarate de contestator.
Vazand asadar ca criticile aduse deciziilor atacate prin contestatie, astfel cum a fost completata si precizata, sunt nefondate si ca punctajele si cuantumul pensiei au fost corect calculate, astfel cum s-a si retinut prin raportul de expertiza contabila, instanta de fond a respins cererea formulata de contestator.
Impotriva acestei hotarari a formulat recurs, in termenul legal, contestatorul O.D. aducandu-i critici pentru nelegalitate si netemeinicie, solicitand modificarea in tot a sentintei atacate, in sensul admiterii contestatiei asa cum a fost formulata si precizata, cu obligarea intimatei C.J.P. S. la plata cheltuielilor de judecata la fond si in recurs.
In dezvoltarea de motive a sustinut, in esenta, ca sentinta pronuntata de prima instanta este nelegala deoarece a fost data cu aplicarea gresita a prevederilor art.41 alin.2, art.43 alin.2, art.44-45, art.77, art.78 alin.8 din Legea nr.19/2000, art.43 alin.1 lit.a) din Legea nr.223/2007, art.3 alin.2 din Legea nr.119/2010, art.5 pct.2 din H.G. nr.737/2010, art.274 Cod procedura civila.
Astfel, sub un prim aspect, arata ca instanta de fond a retinut gresit ca stagiul complet de cotizare corect este cel de 30 ani si 5 luni si ca trebuia sa aiba in vedere, la darea solutiei, concluziile expertului contabil consultant C.A., care a mai efectuat astfel de lucrari in peste 450 de cauze similare, la Tribunalul Bucuresti, in dosare disjunse din dosarul nr.63398/3/2010, cum este si cel de fata, si in care Tribunalul Bucuresti a tinut cont de cele retinute de expertul consultant.
A mai sustinut ca numai Tribunalul Sibiu a inlaturat concluziile acestui raport de expertiza si ca, in realitate, toate erorile retinute de instanta de fond ca apartinand expertului consultant, apartin de fapt expertului contabil numit de catre tribunal.
O alta eroare, in opinia recurentului, o constituie faptul ca instanta de fond a retinut ca recurentul contestator nu a cumulat 25 de ani de activitate in conditii speciale prevazuti de art.43 alin.2 din Legea nr.19/2000, in baza caruia stagiul complet de cotizare ar putea fi redus la 25 de ani si pastrat in urma revizuirii efectuate in baza O.U.G. nr.59/2011 (art.8 alin.3).
Ori, din moment ce recurentul nu a desfasurat, de la absolvirea Scolii militare de aviatie si pana la pensionare, alta activitate decat cea de personal navigant in aviatia civila, a insumat un stagiu de cotizare de peste 25 de ani fapt confirmat chiar de intimata C.J.P. S., prin deciziile de pensionare din 11.08.2004 si 13.05.2008.
Prin urmare, sustine ca daca interpretarea data de instanta de fond articolului 43 alin.2 din Legea nr.19/2000 ar fi corecta, nu ar fi putut beneficia de pensie de serviciu in baza Legii nr.89/2004 si nici nu s-ar fi putut pensiona la 50 de ani si 6 luni.
A mai aratat ca prima instanta a nesocotit si dispozitiile art.3 alin.2 din Legea nr.119/2010, in raport cu care instanta ar fi putut considera ca recurentul a realizat un stagiu de cotizare pentru categoria socio-profesionala careia ii apartine, adica un stagiu redus de 20 de ani, respectiv 25 de ani, si nu un stagiu de cotizare de 30 de ani si 5 luni, stagiu corespunzator activitatii desfasurate in conditii normale.
De asemenea, recurentul arata ca instanta de fond a incalcat principiul contributivitatii si cel al egalitatii. A mai sustinut ca desi practica judiciara nu constituie, in dreptul roman, izvor de drept, tribunalul nu putea totusi sa ignore hotararile judecatoresti depuse la dosar, vizand alti pensionari din aceeasi categorie cu recurentul, deoarece procedand in acest sens a savarsit o mare inechitate.
In drept, a invocat art.304 pct.9 si art.304/1 Cod procedura civila.
Intimata C.J.P. Sibiu a depus intampinare, in conditiile art.308 alin.2 Cod procedura civila, prin care a solicitat respingerea ca nefondat a recursului contestatorului.
In aparare a aratat ca solutia pronuntata de catre prima instanta a fost data cu interpretarea corecta a dispozitiilor legale in materie.
Astfel, intimata a invederat ca drepturile de pensie ale recurentului au fost deschise in luna mai 2004, la varsta de 50 de ani si 6 luni, in baza deciziei nr.154311/11.08.2004 emisa in temeiul Legii nr.89/2004, act normativ cu caracter special, adoptat urmare a restructurarii S.C. T. S.A..
La acea data, recurentul nu indeplinea conditiile de pensionare prevazute de Legea nr.19/2000, insa s-a constat ca sunt indeplinite cerintele necesare deschiderii dreptului la pensie pentru limita de varsta prevazute de legea speciala, respectiv de art.1 lit. a), coroborat cu art.4, din Legea nr.89/2004.
Ori, stagiul complet de cotizare reglementat de anexa nr.3 din Legea nr.19/2000, la care face referire art.4 alin.2 din Legea nr.89/2004, corespunzator anului, respectiv lunii in care s-a deschis dreptul la pensie este de 30 de ani si 5 luni.
Prin urmare, intimata arata ca in cazul contestatorului recurent acest stagiu complet de cotizare a stat la baza deschiderii drepturilor de pensie ale acestuia, fiind mai avantajos decat cel de 35 de ani, prevazut la anexa nr.9 la Normele de aplicare ale Legii nr.19/2000, aprobate prin Ordinul nr.340/2001, si care are in vedere data nasterii.
Deci prin utilizarea acestui stagiu complet de 30 de ani si 5 luni, s-a determinat un punctaj mediu anual mai avantajos pentru contestatorul recurent. Mentinerea punctajului mediu anual de 2.49651 avut anterior recalcularii si transformarii pensiei de serviciu in pensie de asigurari sociale a avut ca temei legal art.3 din normele de aplicare a Legii nr.119/2010 aprobate prin H.G.nr.737/2010.
Intimata C.J.P. Sibiu mai arata ca, ulterior, prin decizia nr.154311 din 18.07.2011, punctajul mediu anual al recurentului a fost revizuit din oficiu de la 2.49651 puncte, la 3.12546 puncte, prin corectarea unei erori cauzata de nevalorificarea initiala al pensie a adeverintei nr.13217 din 28.05.2004, drepturile fiindu-i acordate de la data recalcularii, respectiv de la 01.09.2010.
Referitor la diferenta nesemnificativa dintre punctajul mediu anual stabilit de catre expertul judiciar numit de instanta de fond, de 3,78430 puncte, si cel calculat de catre C.J.P. S., de 3.79580 puncte, intimata sustine ca aceasta situatie se explica prin faptul ca intimata C.J.P. S. utilizeaza un program de stabilire performant, care difera de procedura de rotunjire folosita de expert si de operatiunile matematice folosite de acesta.
In ce il priveste pe expertul consultant C.A. intimata apreciaza ca raportul intocmit de acesta nu poate fi luat in considerare fiind intocmit in mod neprofesionist si partinitor.
Prin urmare intimata considera ca atat punctajul mediu anual cat si stagiul de complet de cotizare au fost stabilite in mod legal, cu respectarea prevederilor Legii nr.89/2004, si au fost mentinute in continuare, in baza dispozitiilor actului normativ de recalculare a pensiilor.
Mai arata ca desi recurentul considera ca trebuia aplicat art.43 alin.2, coroborat cu art.20 alin.1 lit.c) din Legea nr.19/2000, trece sub tacere conditia impusa de art.45 din acelasi act normativ, care prevede realizarea unui numar minim de ore de zbor, in functie de aeronava pilotata, conform Decretului nr.215/1977 si Decretului – lege nr.114/1990.
Ori, adeverintele depuse de catre contestatorul recurent cuprind stagii de cotizare in grupa I de munca mai mici decat perioada lucrata. Chiar si in situatia cumularii perioadelor lucrate in grupa I de munca anterior datei de 01.04.2001, asimilata celei speciale conform art.2 din H.G. nr.1025/2003, cu cea lucrata efectiv in conditii speciale dupa 01.04.2001, totalul stagiului de cotizare realizat in conditii speciale, nu depaseste 12 ani si 3 luni, cu mult sub cel de 25 de ani prevazut de lege pentru a beneficia de varianta expertului consultant.
In concluzie, din actele depuse la dosar, respectiv adeverintele nr.13217 din 28.05.2004 eliberata de Compania T. S.A. si nr.3968 din 07.06.2004 eliberata de Aeroclubul Roman, referitoare la acordarea grupelor de munca si numarul orelor de zbor efectuate de recurent, rezulta ca acesta nu cumuleaza cei 25 de ani de activitate in conditii speciale, prevazuti de art.43 din Legea nr.19/2000, in baza caruia stagiul complet de cotizare de 25 de ani putea fi utilizat in cadrul operatiunii de recalculare a pensiei in temeiul Legii nr.119/2010 sau in revizuirea ulterioara efectuata conform art.8 alin.3 O.U.G. nr.59/2011.
Verificand legalitatea si temeinicia sentintei atacate, prin prisma criticilor formulate si sub toate aspectele conform art.304/1 Cod procedura civila, precum si din oficiu, in limitele statuate de art.306 alin.2 Cod procedura civila, Curtea constata ca recursul contestatorului O.D. este nefondat, retinand urmatoarele:
Contestatorul O.D. s-a pensionat initial, in luna mai 2004, prin decizia nr.154311 din 11.08.2004 pentru munca depusa si limita de varsta, in temeiul Legii nr.89/2004, act normativ cu caracter special, emis urmare a restructurarii Companiei „T” SA.
Prin decizia mentionata mai sus, intimata C.J.P. S. a stabilit atat pensia de serviciu cat si pensia de asigurari sociale, luand in calcul un punctaj mediu anual de 2.47391 puncte si un stagiu complet de cotizare de 30 ani si 5 luni, prevazut de anexa 3 din Legea nr. 19/2000, la care face trimitere art.4 din Legea nr. 89/2004.
Totodata, s-a retinut ca, in cazul recurentului, Legea nr.89/2004 prevede o vechime in profesie necesara, conform Legii nr.89/2004, de cel putin 25 de ani si ca acesta a realizat o vechime in profesie, conform acestei legi, de 27 de ani.
Decizia nr.154311 din 11.08.2004 nu a fost atacata, in conditiile legii, ramanand definitiva, acesta fiind motivul pentru care, ulterior, la recalcularea pensiei, prin decizia nr.154311 din 01.09.2010 emisa in baza Legii nr. 119/2010 si in temeiul art. 3 din HG. nr. 737/2010, punctajul mediu anual si stagiului complet de cotizare retinut in cuprinsul sau au fost pastrate.
Potrivit art.1 lit.a) din Legea nr.89/2004: „Ca urmare a restructurarii Societatii Comerciale "Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane – T." - S.A., personalul aeronautic civil beneficiaza de pensie de serviciu, daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii de pensionare:
a) personalul aeronautic civil navigant, care are varsta de 50 de ani si a realizat o vechime de cel putin 25 de ani de activitate desfasurata in profesiile prevazute la art. 2 alin. (2), in cazul barbatilor, si de 20 de ani, in cazul femeilor;”
Art. 4 din acelasi act normativ statueaza:
„(1) Pensia pentru limita de varsta din sistemul public, acordata personalului aeronautic civil, se stabileste considerandu-se indeplinite conditiile necesare deschiderii dreptului de pensie.
(2) La determinarea punctajului mediu anual se are in vedere stagiul complet de cotizare corespunzator anului, respectiv lunii in care se deschide dreptul de pensie, prevazut in anexa nr. 3 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Prin urmare, instanta de fond a apreciat in mod intemeiat faptul ca, la determinarea punctajului mediu anual, intimata C.J.P. S. a avut in vedere, in mod corect, stagiul complet de cotizare corespunzator anului si lunii in care se deschide dreptul la pensie, conform anexei nr.3 din Legea nr.19/2000, respectiv 30 de ani si 5 luni.
Prin decizia nr.154311/24.07.2008, intimata a recalculat pensia de serviciu a contestatorului in conditiile art.43 si urm. din Legea nr.223/2007, in forma in vigoare la acea data.
Ulterior, prin decizia nr.154311/01.09.2010 emisa de intimata C.J.P. S., pensia de serviciu stabilita prin decizia nr.154311/24.07.2008 a devenit in conformitate cu prevederile art.3 din Legea nr.119/2010, pensie in intelesul Legii nr.19/2000, in cuantumul recalculat prin aceasta decizie.
Prin aceasta decizie, intimata C.J.P. S. a pastrat atat stagiul complet de cotizare de 30 de ani si 5 luni prevazut de Legea nr.19/2000, conform deciziei nr.154311/11.08.2004, cat si punctajul mediu anual de 2.49651.
Ulterior, prin decizia nr. 154311 din 18.07.2011, intimata a revizuit, din oficiu, punctajul mediu anual la 3.12546 puncte, intimata procedand la valorificarea adeverintei nr.13217 din 28.05.2004, iar drepturile de pensie astfel revizuite i-au fost acordate de la data recalcularii, respectiv din data de 01.09.2010.
In baza O.U.G. nr.59/2011, prin decizia nr.154311 din 29.07.2011, pensia a fost revizuita, calculandu-i-se un punctaj mediu anual de 3,79580, cu majorarea acordata pentru grupa I si II de munca si cu pastrarea stagiului complet de cotizare de 30 ani si 5 luni.
In raport de toate aceste considerente, se constata ca sustinerile critice invocate de recurent, vizand incalcarea de catre prima instanta a prevederilor art. 43 - 45 din Legea nr.19/2000 si art.20 lit.a) din aceeasi lege, nu pot fi primite cata vreme art.45 din Legea nr.19/2000 conditioneaza aplicarea art. 43 al.2 si art.44 (stagiul de cotizare in conditii speciale) de realizarea unui numar minim de ore de zbor in functie de aeronava pilotata, plafon care nu a fost realizat de contestator.
Potrivit art.8 alin.2-3 din metodologia anexa la O.U.G. nr.59/2011:
„(2) Stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual conform prezentei metodologii este cel prevazut in anexa nr. 1.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), la determinarea punctajului mediu anual se ia in considerare stagiul de cotizare utilizat la deschiderea drepturilor initiale de pensie, astfel cum a fost acesta reglementat in legislatia in vigoare la data stabilirii acestora, in masura in care acesta este mai favorabil beneficiarului.”
Ori, prin art.4 alin.2 din Legea nr.89/2004 se face referire la anexa nr.3 din Legea nr.19/2000. Prin anexa nr.3 din Legea nr.19/2000 se prevede ca stagiul complet de cotizare la data deschiderii dreptului la pensie al contestatorului, respectiv luna mai 2004, este cel de 30 de ani si 5 luni, mai favorabil decat cel la care face referire art. 8 din anexa la O.U.G. nr.59/2011 si care este de 35 de ani.
Referitor la adeverintele nr. 13217 din 28.05.2004 eliberata de Compania „T.” SA si nr. 3968 din 07.06.2004 eliberata de Aeroclubul Romaniei depuse de catre contestatorul recurent, se constata ca acestea cuprind stagii de cotizare in grupa I de munca mai mici decat perioada lucrata.
Chiar daca intimata ar fi cumulat perioadele lucrate in grupa I de munca anterior datei de 01.04.2001, asimilata celei speciale conform art.2 din H.G. nr.1025/2003, cu cea lucrata efectiv in conditii speciale dupa 01.04.2001, totalul stagiului de cotizare realizat in conditii speciale, nu ar fi depasit 12 ani si 3 luni, cu mult sub cel de 25 de ani prevazut de lege, pentru a beneficia de varianta expertului consultant.
Critica vizand neluarea in considerare a expertizei contabile efectuata de expertul contabil consultant C.A. urmeaza sa fie de asemenea inlaturata cata vreme rezulta din continutul lucrarii ca expertul nu a ajuns la concluzii pe baza unor date si rationamente precise, ci a facut o simpla apreciere subiectiva.
Prin urmare, nici sub acest aspect, nu se impune admiterea recursului contestatorului.
In ce priveste celelalte aspecte, Curtea constata ca deciziile emise de intimata C.J.P. S., in 2010 si 2011, au mai fost contestate in dosar nr. 6697/85/2011 si dosar nr. 67430/3/ 2011, cauzele fiind solutionate prin respingerea contestatiilor, hotararile judecatoresti astfel pronuntate devenind irevocabile, prin respingerea recursurilor declarate de contestator.
In raport de cele ce preced, Curtea, in baza art.312 alin.1 Cod procedura civila a respins recursul.
Legea nr.89/2004- art.4;
Legea nr. 19/2000: Anexa nr.3;
OUG. nr. 59/2011-art.8 alin. 2 si 3 din Metodologia anexa.
Prin art.4 alin.2 din Legea nr.89/2004 se face referire la anexa nr.3 din Legea nr.19/2000. Prin anexa nr.3 din Legea nr.19/2000 se prevede ca stagiul complet de cotizare la data deschiderii dreptului la pensie al contestatorului, respectiv luna mai 2004, este cel de 30 de ani si 5 luni, mai favorabil decat cel la care face referire art. 8 din anexa la O.U.G. nr.59/2011 si care este de 35 de ani.
Sectia pentru conflicte de munca si asigurari sociale – Decizia civila nr.559/13 octombrie 2014.
Prin sentinta civila nr.633/15.05.2014 pronuntata de Tribunalul Sibiu, in dosar nr. 51063/3/2011, s-a respins contestatia formulata de contestatorul O.D. in contradictoriu cu intimata C.J.P. S., avand ca obiect: anularea deciziei nr.154311 din 01.09.2010, a deciziei nr.154311 din 18.07.2011 privind recalcularea conform Legii nr. 119/2010 si a deciziei nr.154311 din 29.07.2011 de revizuire conform O.U.G. nr.59/2011 emise de intimata C.J.P. S;- obligarea intimatei sa emita decizie de recalculare, conform Legii nr.119/2010 in care sa retina, incepand cu data de 01.09.2010, un numar total de puncte de 98,48814, un stagiu complet de cotizare de 25 ani, un punctaj mediu anual de 3,93953 si un cuantum al pensiei de 2887 lei;- obligarea intimatei sa emita o noua decizie de revizuire in care sa retina, incepand cu data de 01.01.2011 un numar total de puncte de 115,75401, un stagiu complet de cotizare de 25 ani, un punctaj mediu anual de 4,63016 puncte si un cuantum al pensiei de 3393 lei, iar incepand cu data de 01.01.2013 un numar total de puncte de 121,51507, un stagiu complet de cotizare de 25 ani, un punctaj mediu anual de 4,86060 si un cuantum al pensiei de 3705 lei, corespunzator valorii punctului de pensie de 762,1 lei;- obligarea intimatei la plata diferentei nete totale aferente perioadei 01.09.2010 -31.08.2013 in suma de 19954 lei, din care18320 lei diferente nete drepturi de pensie si 1643 lei dobanda legala calculata pana la 19.09.2013, precum si la plata diferentelor si a dobanzilor legale aferente, in continuare pana la achitarea efectiva.
Pentru a hotari in acest mod, prima instanta a retinut, dupa examinarea actelor si lucrarilor dosarului, urmatoarele:
Contestatorul O.D. a beneficiat de pensie de serviciu, conform deciziei de pensionare nr. 154311/11.08.2004, incepand cu data de 03.05.2004, in baza Legii nr.89/2004, act normativ cu caracter special, emis urmare a restructurarii Companiei „T.” SA.
Prin decizia de mai sus s-a stabilit atat pensia de serviciu cat si pensia de asigurari scoale, luandu-se in calcul un punctaj mediu anual de 2.47391 puncte si un stagiu complet de cotizare de 30 ani si 5 luni prevazut de anexa 3 din Legea nr.19/2000, la care face trimitere art.4 din Legea nr.89/2004.
Decizia de pensionare nr.154311 din 11.08.2004 nu a fost contestata, ramanand definitiva in conditiile legii, astfel ca ulterior, la recalcularea pensiei prin decizia nr.154311 din 01.09.2010 emisa in baza Legii nr.119/2010 si in temeiul art.3 din H.G. nr.737/2010, punctajul precum si stagiului complet de cotizare retinut in cuprinsul sau au fost pastrate.
Instanta a mai retinut ca, contestatorul fiind pensionat initial in baza unei legi speciale, respectiv Legea nr.89/2004, stagiu complet de cotizare este cel reglementat de aceasta, respectiv cel de 30 de ani si 5 luni,intrucat legea speciala face trimitere la anexa nr.3 din Legea nr.19/2000. In consecinta, la inceperea operatiunii de recalculare a pensiei acesta avea un punctaj mediu anual de 2,49651, care a fost pastrat in continuare.
Ulterior, prin decizia nr.154311 din 18.07.2011, intimata a revizuit din oficiu punctajul mediu anual la 3.12546 puncte, prin luarea in calcul a adeverintei nr.13217 din 28.05.2004, iar drepturile de pensie astfel revizuite i-au fost acordate de la data recalcularii, respectiv din data de 01.09.2010.
In baza O.U.G. nr.59/2011, prin decizia nr.154311 din 29.07.2011, pensia a fost revizuita, calculandu-i-se un punctaj mediu anual de 3,79580, cu majorarea acordata pentru grupa I si II de munca si cu pastrarea stagiului complet de cotizare de 30 ani si 5 luni.
Prin raportul de expertiza judiciara, expertul J.N., a concluzionat ca punctajul rezultat este de 3,78430 puncte, mai mic decat cel stabilit de intimata C.J.P. S., diferenta fiind nesemnificativa. Expertul consultant C.A. in lucrarea efectuata, face in mod gresit aplicarea dispozitiilor art.43-45 din Legea nr. 19/2000 raportat la art. 20 (1) lit. c din aceeasi legale, ignorand faptul ca prin art.45 se conditioneaza aplicarea art. 43 al.2 si art.44 (stagiul de cotizare in conditii speciale) de realizarea unui numar minim de ore de zbor in functie de aeronava pilotata, plafon care nu a fost realizat de contestator, motiv pentru care adeverintele eliberate de angajatori cuprind stagii de cotizare in grupa de munca mai mici decat perioadele lucrate si anume, 3 ani si o luna in conditii speciale, 9 ani si 3 luni in grupa I, 14 ani in grupa II si l an si 4 luni in conditii normale.
Chiar in situatia cumulului perioadei lucrate in conditii speciale, dupa 01.04.2001, cu perioada lucrata in grupa I de munca inainte de 01.04.2001 si asimilata celei speciale in temeiul art. 2 din H.G. nr.1025/2003, totalul stagiului de cotizare in conditii speciale nu depaseste 12 ani si 3 luni, cu mult sub cel de 25 de ani prevazut de lege si asa cum sustine expertul consultat.
Acordarea diferentiata a grupei de munca s-a facut conform Decretului nr.215/1977, respectiv Decretului-lege nr.114/1990, acte normative ce prevedeau numarul necesar de ore de zbor pentru pilotii instructori din scoli si aerocluburi, respectiv pentru pilotii pe alte tipuri de aeronave.
Prin cele doua adeverinte depuse la dosar, respectiv adeverinta nr.13217 din 28.05.2004 eliberata de Compania „T.” Sa si adeverinta nr.3968 din 07.06.20004 eliberata de Aeroclubul Romaniei, contestatorul nu acumuleaza cei 25 de ani de activitate in conditii speciale prevazute de art. 43 din Legea nr.19/2000, in baza caruia stagiul complet de cotizare ar putea fi redus la 25 de ani si pastrat in urma revizuirii efectuate in baza O.U.G. nr.59/2011(art.8 alin 3).
Instanta de fond a apreciat ca expertul consultant a gresit la incadrarea in grupa de munca a perioadei de 2 ani si 10 luni pentru scoala de aviatie, care se face din oficiu.
Mai retine ca expertul consultat nu a avut in vedere imprejurarea ca punctajele anuale pe anul 2002 au fost plafonate la 3 puncte, conform art.78 al.4 din Legea nr.19/2000, iar incepand cu luna martie 2003, la 5 puncte, conform O.U.G. nr.9/2003.
Totodata s-a retinut ca acesta a gresit cuantumul sporului de vechime care trebuia calculat corect la salariu de baza si nu la cel rezultat prin cumularea cu alte sporuri.
Acestea fiind cauzele unui punctaj mediu anual si a cuantumului pensiei cu mult peste cel rezultat din calculul efectuat de C.J.P. S. si de catre expertul judiciar numit de instanta, tribunalul a constatat ca raportul de expertiza contabila intocmit de catre expertul consultat nu poate fi luat in considerare, neavand suport legal.
Singurul argument corect, in opinia instantei, l-a constituit valorificarea scolii militare la calculul sporului de vechime, fata de care intimata C.J.P. S. si-a reconsiderat pozitia in baza art. 3 din Legea nr.446/2006, emitand decizia nr. 154311/15.04.2014 pentru un cuantum al pensiei revizuit de la suma de 2782 lei, la suma de 2793 lei, incepand cu data de 01.08.2011, corespunzator unui punctaj mediu anual de 3,81137 puncte, aspect care nu poate conduce la admiterea contestatiei, intrucat eroarea a fost remediata in cursul litigiului, ramanand astfel fara obiect.
Prima instanta a mai retinut ca aceleasi decizii, emise in 2010 si 2011, au mai fost contestate si in dosar nr.6697/85/2011 si dosar nr. 67430/3/ 2011, solutionate prin respingerea contestatiilor, sentintele devenind irevocabile prin respingerea recursurilor declarate de contestator.
Vazand asadar ca criticile aduse deciziilor atacate prin contestatie, astfel cum a fost completata si precizata, sunt nefondate si ca punctajele si cuantumul pensiei au fost corect calculate, astfel cum s-a si retinut prin raportul de expertiza contabila, instanta de fond a respins cererea formulata de contestator.
Impotriva acestei hotarari a formulat recurs, in termenul legal, contestatorul O.D. aducandu-i critici pentru nelegalitate si netemeinicie, solicitand modificarea in tot a sentintei atacate, in sensul admiterii contestatiei asa cum a fost formulata si precizata, cu obligarea intimatei C.J.P. S. la plata cheltuielilor de judecata la fond si in recurs.
In dezvoltarea de motive a sustinut, in esenta, ca sentinta pronuntata de prima instanta este nelegala deoarece a fost data cu aplicarea gresita a prevederilor art.41 alin.2, art.43 alin.2, art.44-45, art.77, art.78 alin.8 din Legea nr.19/2000, art.43 alin.1 lit.a) din Legea nr.223/2007, art.3 alin.2 din Legea nr.119/2010, art.5 pct.2 din H.G. nr.737/2010, art.274 Cod procedura civila.
Astfel, sub un prim aspect, arata ca instanta de fond a retinut gresit ca stagiul complet de cotizare corect este cel de 30 ani si 5 luni si ca trebuia sa aiba in vedere, la darea solutiei, concluziile expertului contabil consultant C.A., care a mai efectuat astfel de lucrari in peste 450 de cauze similare, la Tribunalul Bucuresti, in dosare disjunse din dosarul nr.63398/3/2010, cum este si cel de fata, si in care Tribunalul Bucuresti a tinut cont de cele retinute de expertul consultant.
A mai sustinut ca numai Tribunalul Sibiu a inlaturat concluziile acestui raport de expertiza si ca, in realitate, toate erorile retinute de instanta de fond ca apartinand expertului consultant, apartin de fapt expertului contabil numit de catre tribunal.
O alta eroare, in opinia recurentului, o constituie faptul ca instanta de fond a retinut ca recurentul contestator nu a cumulat 25 de ani de activitate in conditii speciale prevazuti de art.43 alin.2 din Legea nr.19/2000, in baza caruia stagiul complet de cotizare ar putea fi redus la 25 de ani si pastrat in urma revizuirii efectuate in baza O.U.G. nr.59/2011 (art.8 alin.3).
Ori, din moment ce recurentul nu a desfasurat, de la absolvirea Scolii militare de aviatie si pana la pensionare, alta activitate decat cea de personal navigant in aviatia civila, a insumat un stagiu de cotizare de peste 25 de ani fapt confirmat chiar de intimata C.J.P. S., prin deciziile de pensionare din 11.08.2004 si 13.05.2008.
Prin urmare, sustine ca daca interpretarea data de instanta de fond articolului 43 alin.2 din Legea nr.19/2000 ar fi corecta, nu ar fi putut beneficia de pensie de serviciu in baza Legii nr.89/2004 si nici nu s-ar fi putut pensiona la 50 de ani si 6 luni.
A mai aratat ca prima instanta a nesocotit si dispozitiile art.3 alin.2 din Legea nr.119/2010, in raport cu care instanta ar fi putut considera ca recurentul a realizat un stagiu de cotizare pentru categoria socio-profesionala careia ii apartine, adica un stagiu redus de 20 de ani, respectiv 25 de ani, si nu un stagiu de cotizare de 30 de ani si 5 luni, stagiu corespunzator activitatii desfasurate in conditii normale.
De asemenea, recurentul arata ca instanta de fond a incalcat principiul contributivitatii si cel al egalitatii. A mai sustinut ca desi practica judiciara nu constituie, in dreptul roman, izvor de drept, tribunalul nu putea totusi sa ignore hotararile judecatoresti depuse la dosar, vizand alti pensionari din aceeasi categorie cu recurentul, deoarece procedand in acest sens a savarsit o mare inechitate.
In drept, a invocat art.304 pct.9 si art.304/1 Cod procedura civila.
Intimata C.J.P. Sibiu a depus intampinare, in conditiile art.308 alin.2 Cod procedura civila, prin care a solicitat respingerea ca nefondat a recursului contestatorului.
In aparare a aratat ca solutia pronuntata de catre prima instanta a fost data cu interpretarea corecta a dispozitiilor legale in materie.
Astfel, intimata a invederat ca drepturile de pensie ale recurentului au fost deschise in luna mai 2004, la varsta de 50 de ani si 6 luni, in baza deciziei nr.154311/11.08.2004 emisa in temeiul Legii nr.89/2004, act normativ cu caracter special, adoptat urmare a restructurarii S.C. T. S.A..
La acea data, recurentul nu indeplinea conditiile de pensionare prevazute de Legea nr.19/2000, insa s-a constat ca sunt indeplinite cerintele necesare deschiderii dreptului la pensie pentru limita de varsta prevazute de legea speciala, respectiv de art.1 lit. a), coroborat cu art.4, din Legea nr.89/2004.
Ori, stagiul complet de cotizare reglementat de anexa nr.3 din Legea nr.19/2000, la care face referire art.4 alin.2 din Legea nr.89/2004, corespunzator anului, respectiv lunii in care s-a deschis dreptul la pensie este de 30 de ani si 5 luni.
Prin urmare, intimata arata ca in cazul contestatorului recurent acest stagiu complet de cotizare a stat la baza deschiderii drepturilor de pensie ale acestuia, fiind mai avantajos decat cel de 35 de ani, prevazut la anexa nr.9 la Normele de aplicare ale Legii nr.19/2000, aprobate prin Ordinul nr.340/2001, si care are in vedere data nasterii.
Deci prin utilizarea acestui stagiu complet de 30 de ani si 5 luni, s-a determinat un punctaj mediu anual mai avantajos pentru contestatorul recurent. Mentinerea punctajului mediu anual de 2.49651 avut anterior recalcularii si transformarii pensiei de serviciu in pensie de asigurari sociale a avut ca temei legal art.3 din normele de aplicare a Legii nr.119/2010 aprobate prin H.G.nr.737/2010.
Intimata C.J.P. Sibiu mai arata ca, ulterior, prin decizia nr.154311 din 18.07.2011, punctajul mediu anual al recurentului a fost revizuit din oficiu de la 2.49651 puncte, la 3.12546 puncte, prin corectarea unei erori cauzata de nevalorificarea initiala al pensie a adeverintei nr.13217 din 28.05.2004, drepturile fiindu-i acordate de la data recalcularii, respectiv de la 01.09.2010.
Referitor la diferenta nesemnificativa dintre punctajul mediu anual stabilit de catre expertul judiciar numit de instanta de fond, de 3,78430 puncte, si cel calculat de catre C.J.P. S., de 3.79580 puncte, intimata sustine ca aceasta situatie se explica prin faptul ca intimata C.J.P. S. utilizeaza un program de stabilire performant, care difera de procedura de rotunjire folosita de expert si de operatiunile matematice folosite de acesta.
In ce il priveste pe expertul consultant C.A. intimata apreciaza ca raportul intocmit de acesta nu poate fi luat in considerare fiind intocmit in mod neprofesionist si partinitor.
Prin urmare intimata considera ca atat punctajul mediu anual cat si stagiul de complet de cotizare au fost stabilite in mod legal, cu respectarea prevederilor Legii nr.89/2004, si au fost mentinute in continuare, in baza dispozitiilor actului normativ de recalculare a pensiilor.
Mai arata ca desi recurentul considera ca trebuia aplicat art.43 alin.2, coroborat cu art.20 alin.1 lit.c) din Legea nr.19/2000, trece sub tacere conditia impusa de art.45 din acelasi act normativ, care prevede realizarea unui numar minim de ore de zbor, in functie de aeronava pilotata, conform Decretului nr.215/1977 si Decretului – lege nr.114/1990.
Ori, adeverintele depuse de catre contestatorul recurent cuprind stagii de cotizare in grupa I de munca mai mici decat perioada lucrata. Chiar si in situatia cumularii perioadelor lucrate in grupa I de munca anterior datei de 01.04.2001, asimilata celei speciale conform art.2 din H.G. nr.1025/2003, cu cea lucrata efectiv in conditii speciale dupa 01.04.2001, totalul stagiului de cotizare realizat in conditii speciale, nu depaseste 12 ani si 3 luni, cu mult sub cel de 25 de ani prevazut de lege pentru a beneficia de varianta expertului consultant.
In concluzie, din actele depuse la dosar, respectiv adeverintele nr.13217 din 28.05.2004 eliberata de Compania T. S.A. si nr.3968 din 07.06.2004 eliberata de Aeroclubul Roman, referitoare la acordarea grupelor de munca si numarul orelor de zbor efectuate de recurent, rezulta ca acesta nu cumuleaza cei 25 de ani de activitate in conditii speciale, prevazuti de art.43 din Legea nr.19/2000, in baza caruia stagiul complet de cotizare de 25 de ani putea fi utilizat in cadrul operatiunii de recalculare a pensiei in temeiul Legii nr.119/2010 sau in revizuirea ulterioara efectuata conform art.8 alin.3 O.U.G. nr.59/2011.
Verificand legalitatea si temeinicia sentintei atacate, prin prisma criticilor formulate si sub toate aspectele conform art.304/1 Cod procedura civila, precum si din oficiu, in limitele statuate de art.306 alin.2 Cod procedura civila, Curtea constata ca recursul contestatorului O.D. este nefondat, retinand urmatoarele:
Contestatorul O.D. s-a pensionat initial, in luna mai 2004, prin decizia nr.154311 din 11.08.2004 pentru munca depusa si limita de varsta, in temeiul Legii nr.89/2004, act normativ cu caracter special, emis urmare a restructurarii Companiei „T” SA.
Prin decizia mentionata mai sus, intimata C.J.P. S. a stabilit atat pensia de serviciu cat si pensia de asigurari sociale, luand in calcul un punctaj mediu anual de 2.47391 puncte si un stagiu complet de cotizare de 30 ani si 5 luni, prevazut de anexa 3 din Legea nr. 19/2000, la care face trimitere art.4 din Legea nr. 89/2004.
Totodata, s-a retinut ca, in cazul recurentului, Legea nr.89/2004 prevede o vechime in profesie necesara, conform Legii nr.89/2004, de cel putin 25 de ani si ca acesta a realizat o vechime in profesie, conform acestei legi, de 27 de ani.
Decizia nr.154311 din 11.08.2004 nu a fost atacata, in conditiile legii, ramanand definitiva, acesta fiind motivul pentru care, ulterior, la recalcularea pensiei, prin decizia nr.154311 din 01.09.2010 emisa in baza Legii nr. 119/2010 si in temeiul art. 3 din HG. nr. 737/2010, punctajul mediu anual si stagiului complet de cotizare retinut in cuprinsul sau au fost pastrate.
Potrivit art.1 lit.a) din Legea nr.89/2004: „Ca urmare a restructurarii Societatii Comerciale "Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane – T." - S.A., personalul aeronautic civil beneficiaza de pensie de serviciu, daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii de pensionare:
a) personalul aeronautic civil navigant, care are varsta de 50 de ani si a realizat o vechime de cel putin 25 de ani de activitate desfasurata in profesiile prevazute la art. 2 alin. (2), in cazul barbatilor, si de 20 de ani, in cazul femeilor;”
Art. 4 din acelasi act normativ statueaza:
„(1) Pensia pentru limita de varsta din sistemul public, acordata personalului aeronautic civil, se stabileste considerandu-se indeplinite conditiile necesare deschiderii dreptului de pensie.
(2) La determinarea punctajului mediu anual se are in vedere stagiul complet de cotizare corespunzator anului, respectiv lunii in care se deschide dreptul de pensie, prevazut in anexa nr. 3 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Prin urmare, instanta de fond a apreciat in mod intemeiat faptul ca, la determinarea punctajului mediu anual, intimata C.J.P. S. a avut in vedere, in mod corect, stagiul complet de cotizare corespunzator anului si lunii in care se deschide dreptul la pensie, conform anexei nr.3 din Legea nr.19/2000, respectiv 30 de ani si 5 luni.
Prin decizia nr.154311/24.07.2008, intimata a recalculat pensia de serviciu a contestatorului in conditiile art.43 si urm. din Legea nr.223/2007, in forma in vigoare la acea data.
Ulterior, prin decizia nr.154311/01.09.2010 emisa de intimata C.J.P. S., pensia de serviciu stabilita prin decizia nr.154311/24.07.2008 a devenit in conformitate cu prevederile art.3 din Legea nr.119/2010, pensie in intelesul Legii nr.19/2000, in cuantumul recalculat prin aceasta decizie.
Prin aceasta decizie, intimata C.J.P. S. a pastrat atat stagiul complet de cotizare de 30 de ani si 5 luni prevazut de Legea nr.19/2000, conform deciziei nr.154311/11.08.2004, cat si punctajul mediu anual de 2.49651.
Ulterior, prin decizia nr. 154311 din 18.07.2011, intimata a revizuit, din oficiu, punctajul mediu anual la 3.12546 puncte, intimata procedand la valorificarea adeverintei nr.13217 din 28.05.2004, iar drepturile de pensie astfel revizuite i-au fost acordate de la data recalcularii, respectiv din data de 01.09.2010.
In baza O.U.G. nr.59/2011, prin decizia nr.154311 din 29.07.2011, pensia a fost revizuita, calculandu-i-se un punctaj mediu anual de 3,79580, cu majorarea acordata pentru grupa I si II de munca si cu pastrarea stagiului complet de cotizare de 30 ani si 5 luni.
In raport de toate aceste considerente, se constata ca sustinerile critice invocate de recurent, vizand incalcarea de catre prima instanta a prevederilor art. 43 - 45 din Legea nr.19/2000 si art.20 lit.a) din aceeasi lege, nu pot fi primite cata vreme art.45 din Legea nr.19/2000 conditioneaza aplicarea art. 43 al.2 si art.44 (stagiul de cotizare in conditii speciale) de realizarea unui numar minim de ore de zbor in functie de aeronava pilotata, plafon care nu a fost realizat de contestator.
Potrivit art.8 alin.2-3 din metodologia anexa la O.U.G. nr.59/2011:
„(2) Stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual conform prezentei metodologii este cel prevazut in anexa nr. 1.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), la determinarea punctajului mediu anual se ia in considerare stagiul de cotizare utilizat la deschiderea drepturilor initiale de pensie, astfel cum a fost acesta reglementat in legislatia in vigoare la data stabilirii acestora, in masura in care acesta este mai favorabil beneficiarului.”
Ori, prin art.4 alin.2 din Legea nr.89/2004 se face referire la anexa nr.3 din Legea nr.19/2000. Prin anexa nr.3 din Legea nr.19/2000 se prevede ca stagiul complet de cotizare la data deschiderii dreptului la pensie al contestatorului, respectiv luna mai 2004, este cel de 30 de ani si 5 luni, mai favorabil decat cel la care face referire art. 8 din anexa la O.U.G. nr.59/2011 si care este de 35 de ani.
Referitor la adeverintele nr. 13217 din 28.05.2004 eliberata de Compania „T.” SA si nr. 3968 din 07.06.2004 eliberata de Aeroclubul Romaniei depuse de catre contestatorul recurent, se constata ca acestea cuprind stagii de cotizare in grupa I de munca mai mici decat perioada lucrata.
Chiar daca intimata ar fi cumulat perioadele lucrate in grupa I de munca anterior datei de 01.04.2001, asimilata celei speciale conform art.2 din H.G. nr.1025/2003, cu cea lucrata efectiv in conditii speciale dupa 01.04.2001, totalul stagiului de cotizare realizat in conditii speciale, nu ar fi depasit 12 ani si 3 luni, cu mult sub cel de 25 de ani prevazut de lege, pentru a beneficia de varianta expertului consultant.
Critica vizand neluarea in considerare a expertizei contabile efectuata de expertul contabil consultant C.A. urmeaza sa fie de asemenea inlaturata cata vreme rezulta din continutul lucrarii ca expertul nu a ajuns la concluzii pe baza unor date si rationamente precise, ci a facut o simpla apreciere subiectiva.
Prin urmare, nici sub acest aspect, nu se impune admiterea recursului contestatorului.
In ce priveste celelalte aspecte, Curtea constata ca deciziile emise de intimata C.J.P. S., in 2010 si 2011, au mai fost contestate in dosar nr. 6697/85/2011 si dosar nr. 67430/3/ 2011, cauzele fiind solutionate prin respingerea contestatiilor, hotararile judecatoresti astfel pronuntate devenind irevocabile, prin respingerea recursurilor declarate de contestator.
In raport de cele ce preced, Curtea, in baza art.312 alin.1 Cod procedura civila a respins recursul.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Pensii
Revizuire. Inscrisuri doveditoare. - Decizie nr. 106 din data de 20.06.2018Revizuire. Existenta unor hotarari potrivnice. - Decizie nr. 405 din data de 25.04.2018
Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Expropriere. Termenul de emitere a hotararilor de stabilire a cuantumului despagubirilor de catre expropriator - Decizie nr. 522 din data de 16.05.2018
Concediere. Desfiintare post. Cauza reala si serioasa. - Decizie nr. 433 din data de 25.04.2018
Amnistie potrivit Legii nr.125/2014. Neincludere indemnizatie aferenta stabilirii domiciliului obligatoriu. - Decizie nr. 435 din data de 25.04.2018
Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Competenta materiala. Aplicarea Deciziei (RIL) nr. 18/2016 a Inaltei Cur?ii de Casa?ie ?i Justi?ie. - Sentinta civila nr. 34 din data de 13.02.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Actiune in constatare. Competenta materiala. - Sentinta civila nr. 32 din data de 08.02.2018
Legalitatea ordinului prefectului avand ca obiect cuantumul sporului pentru condi?ii vatamatoare acordat func?ionarilor publici in baza art. 3^1 alin. 1 din OUG 57/2015. - Decizie nr. 4718 din data de 27.11.2017
Limitele dreptului de apreciere al organului fiscal in stabilirea cuantumului onorariului de avocat. - Decizie nr. 3313 din data de 13.10.2017
Recunoa?terea dreptului de deducere cu privire la cheltuielile aferente edificarii imobilelor care au facut obiectul unor tranzac?ii. Importan?a folosirii imobilului ca locuin?a personala. - Decizie nr. 3385 din data de 18.10.2017
Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
Obliga?ia ter?ului poprit de a plati penalita?i de intarziere. Momentul datorarii acestora. - Decizie nr. 2288 din data de 09.08.2017
Timbrul de mediu achitat pentru transcrierea unui autoturism cumparat din Romania. Legalitatea refuzului de restituire. - Hotarare nr. 1883 din data de 14.06.2017
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017