InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Timisoara

Militar trecut in rezerva. Nepromovarea examinarii profesionale. Lipsa unui drept vatamat

(Decizie nr. 1853 din data de 02.04.2013 pronuntata de Curtea de Apel Timisoara)

Domeniu Raporturi de munca | Dosare Curtea de Apel Timisoara | Jurisprudenta Curtea de Apel Timisoara

- Legea nr. 544/2004: art. 1 alin. (1)
- Legea nr. 80/1995: art. 82 alin. (1) lit. a) si art. 85 alin. (1) lit. e)

Trecerea in rezerva a unui militar, in conditiile Legii nr. 80/1995, urmare la nepromovarea unor testari profesionale neatacate in instanta, nu reprezinta o masura vatamatoare pentru militar.

Curtea de Apel Timisoara, Sectia contencios administrativ si fiscal,
Decizia civila nr. 1856 din 2 aprilie 2013, R.O.

Prin sentinta civila nr. 2155/5.06.2012 pronuntata in dosar nr. 5109/108/2011 Tribunalul Arad a respins actiunea in contencios administrativ formulata de reclamantul P.F., impotriva paratului Inspectorul Sef al Inspectoratului Pentru Situatii de Urgenta "Vasile Goldis" al Judetului Arad, pentru anulare ordin Inspector Sef, reintegrare si drepturi salariale, iar in subsidiar, pentru ajutor banesc.
Recursul formulat in cauza de catre reclamant a fost respins ca nefondat prin decizia civila nr. 1856 din 2 aprilie 2013 pronuntata in dosarul nr. 5109/108/2011 al Curtii de Apel Timisoara cu motivarea ca, potrivit dosarului, prin Ordinul nr. 1084/I/14.IX.2011 emis de paratul Inspectorul ISU "Vasile Goldis" Arad, reclamantul, plutonier major, aflat la dispozitia ISU, din data de 15.VI.2011, in vederea numirii pe o functie, a fost trecut in rezerva in urma reorganizarii si a reducerii unor functii din Statul de organizare, nefiind posibila incadrarea in alte functii sau unitati.
Masura s-a luat, potrivit ordinului, in conformitate cu  prevederile art. 82 alin. (1) lit. a) si art. 85 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu completari si modificari ulterioare; Anexa 3/19/06 din Legea nr. 286/2010 a Bugetului de stat pe anul 2011, OMI nr. I/658/2011 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, art. 50 alin. (1) lit. g) din OMAI nr. 600/2005 privind competentele de gestiune a resurselor umane a personalului de conducere din MIRA, cu completari si modificari ulterioare, Ordinul Inspectorului General al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta cu nr. 080211/11.06.2011 privind aprobarea Statutului de organizare al unitatii, adresele IGSU cu nr. 7093/16.06.2011 si nr. 7104/21.06.2011 privind activitatile specifice de numire pe functii/metodologia de organizare si desfasurare a selectiei personalului in vederea numirii pe functii ca urmare a aplicarii masurilor de reorganizare institutionale la nivelul IGSU.
 Mai exact, prin Legea nr. 286/2010 a bugetului de stat pe anul 2011, au fost diminuate fondurile banesti alocate salariilor MAI, motiv pentru care a intrat in vigoare noul stat de organizare a unitatii, prin care au fost reduse numarul functiilor ca urmare reorganizarii institutionale a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI, in temeiul anexei nr. 3/19/06 din Legea nr. 286/2010 privind bugetul de stat pentru anul 2011, Ordinul MAI nr. I/658/10.06.2011 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si a unitatilor subordonate acestuia, Ordinul Inspectorului General al Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta nr. 080211/11.06.2011 privind aprobarea Statutului de organizare a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta "Vasile Goldis" Arad, art. 82 lit. a) din Legea nr. 80/1995 actualizata privind statutul cadrelor militare, adresa IGSU nr. 7093/16.06.2011 privind masurile stabilite pentru reincadrarea unor functii prevazute in noul stat de organizare al unitatii, adresele nr. 7114/24.06.2011 si nr. 7104/21.06.2011 privind metodologia de organizare si desfasurare a selectiei personalului in vederea numirii pe functii ca urmare a aplicarii masurilor de reorganizare institutionale la nivelul IGSU.
Deci, reorganizarea paratului a fost efectiva si reala, contrar afirmatiilor recurentului.
In ceea ce priveste critica legata de nepublicarea in Monitorul Oficial a OMAI nr. I/658/10.06.2011, in baza caruia s-a emis dispozitia de trecere in rezerva, Curtea retine ca art.  7 alin.  (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007, prevede dreptul MAI de a emite ordine si instructiuni cu caracter normativ, si daca acestea sunt clasificate devin aplicabile prevederile art. 10 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 24/2000, care prevede ca actele normative clasificate sau cele cu caracter individual nu sunt supuse regimului  de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei.
Deci, nepublicarea ordinului in Monitorul Oficial nu inlatura producerea de efecte juridice in planul reorganizarii paratului.
Este neintemeiata si sustinerea recurentului legat de obligatia instantei de fond de a analiza legalitatea emiterii ordinului de trecere in rezerva prin prisma OMAI nr. 129/2011, privitor la Procedura cadru privind organizarea si desfasurarea examenului pentru departajare in vederea numirii in functie a personalului ca urmare a aplicarii masurilor de reorganizare institutionala la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor, a criteriilor continute in Ordinul Ministrului Administratiei si Internelor nr. 665/28.11.2008 privind unele activitati de management resurse umane in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor si a Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, completata si actualizata.
Concluzia se impune pe motiv ca reclamantul, dupa ce nu a promovat examinarea organizata de parata, nu a contestat rezultatul acesteia, pe calea unei actiuni in instanta, pentru a demonstra ca a fost vatamat intr-un drept prin examinare, asa cum prevede art. 1 alin. (1) din Legea nr. 554/2004.
Sub acest aspect se mai retine ca rolul instantei de contencios administrativ nu este cel de a verifica legalitatea unei examinari, decat atunci cand prin actiune se invoca vatamarea unui drept recunoscut de lege, prin actul administrativ supus examinarii, conditie neindeplinita in dosar prin neatacarea unui asemenea act.
Cum, reclamantul nu a contestat examenul pe care nu l-a promovat, Curtea retine ca neintemeiate si criticile legate de nelegalitatea modului de organizare a acestuia, consemnate la motivele III de recurs, pentru argumentele expuse deja la analiza motivului I al cererii de recurs.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Raporturi de munca

DECIZIE DE IMPUTARE. NELEGALITATEA EMITERII ACTULUI RAPORTAT LA DISP. ART. 169 (164) CODUL MUNCII republicat - Sentinta civila nr. 5773/97/2010 din data de 24.01.2011
NERESPECTAREA CLAUZELOR NEGOCIATE PRIN CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA. CONSECINTA OBLIGARII ANGAJATULUI LA PLATA UNOR DESPAGUBIRI. - Sentinta civila nr. 1648/97/2010 din data de 24.02.2011
SANCTIONARE DISCIPLINARA. EXCEPTIA TARDIVITATII EMITERII DECIZIEI - Sentinta civila nr. 680/LM/2011 din data de 21.04.2011
GREVA DE AVERTISMENT. NEINDEPLINIREA CONDITIILOR IMPUSE DE LEGEA NR. 62/2011, A DIALOGULUI SOCIAL.NELEGALITATE - Sentinta civila nr. 1189/LM/2011 din data de 26.05.2011
Conflict de munca. Criteriile de acordare ale adaosului pentru sarbatoarea de Pasti prevazut in Contractul colectiv de munca. Functionarea sucursalei in baza delegarilor de competenta. - Sentinta civila nr. 1557/LM/2010 din data de 02.11.2010
Recurs rectificare carnet de munca - Sentinta civila nr. 1719 din data de 25.01.2010
Raspunderea patrimoniala a angajatilor. - Sentinta civila nr. 217 din data de 24.02.2011
Lipsa in gestiune. Raspunderea patrimoniala a mostenitorilor salariatului decedat. - Sentinta civila nr. 835 din data de 16.06.2011
Actiunea in raspundere patrimoniala. Prejudiciul produs de sofer prin depasirea consumului de combustibil. - Sentinta civila nr. 309 din data de 24.03.2011
Drepturi salariale - Sentinta comerciala nr. 472/CA din data de 09.09.2010
LITIGIU DE MUNCA. RASPUNDERE SUBSIDIARA - Decizie nr. 10 din data de 19.01.2010
Functionar public cu statut special. Incetarea raporturilor de serviciu urmare a intervenirii unei hotarari penale definitive de condamnare. Petenta ofiter de politie judiciara. Atacarea ordinului Ministerului Afacerilor de Interne prin care s-a constata - Decizie nr. 62/F din data de 10.04.2014
Acordarea indemnizatiei de dispozitiv - Decizie nr. 488/F din data de 25.04.2008
Spor de confidentialitate solicitat de magistrati – admisibilitate. - Decizie nr. 348/F din data de 16.04.2008
Acordarea pentru anumite categorii de politisti din cadrul structurilor teritoriale ale Politiei Romane, a suplimentelor de hrana M12B, daca acestia desfasoara activitati in ture. Aplicabilitatea HG nr. 65/2003 si Ordinul MAI nr. 440/2003. - Decizie nr. 617/R din data de 30.09.2008
Dreptul functionarilor publici angajati in structuri MIRA de a li se plati prima de concediu si sporul de fidelitate. Admisibilitatea chemarii in garantie a Ministerului Economiei si Finantelor. - Decizie nr. 429/R din data de 01.07.2008
Legalitatea acordarii – pentru politisti a sporului de fidelitate si a primei de concediu. Drepturile salariale suspendate nu au fost anulate prin actele normative care au determinat suspendarea, anume legile bugetului de stat pe anul 2001-2006 - Decizie nr. 434/R din data de 01.07.2008
Reactualizarea debitului principal cu rata inflatiei si acordarea de dobanzi legale pentru neexecutarea la timp a obligatiilor de plata. Regim juridic si temeiuri de drept. - Decizie nr. 146/R din data de 03.04.2007
Contencios administrativ si fiscal - litigiu privind functionarii publici (Legea Nr.188/1999) - Sentinta civila nr. 7/CC din data de 03.02.2010
Sanctiune disciplinara. Vinovatie salariat. - Decizie nr. 1727 din data de 21.10.2013