FOND FUNCIAR
(Decizie nr. 84 din data de 03.04.2015 pronuntata de Tribunalul Teleorman)Prin decizia civila nr. 60/03.04.2015, tribunalul a respins, ca nefondat, recursul declarat de recurentii-reclamanti CIM, LCM si SLC.
Pentru a pronunta aceasta hotarare tribunalul a retinut ca, prin sentinta civila nr.2086/10.06.2014,Judecatoria A a respins cererea avand ca obiect fond funciar formulata de reclamantii CIM, LCM si SLC, in contradictoriu cu paratele CLFFM, Institutia Primarului Comunei M, CJFFT, ADS si ANPA, ca nefondata.
Pentru a hotari astfel,instanta de fond a retinut urmatoarele: Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 7239/740/2012 la data de 24 octombrie 2012, reclamantii CIM, LCM si SLC au solicitat, in contradictoriu, cu paratele CLFFM, Institutia Primarului Comunei M, CJFFT, ADS si ANPA: obligarea Comisiei judetene sa valideze amplasamentul terenului in suprafata de 13 ha luciu de apa administrat de ADS pe teritoriul cadastral al comunelor M si V, sa inainteze documentatia catre ADS si sa elibereze reclamantilor titlul de proprietate pentru suprafata de 13 ha luciu de apa (lacuri-balti); obligarea ADS si Comisiei locale M, sub sanctiunea daunelor cominatorii in suma de 100 lei/zi de intarziere de la data ramanerii irevocabile a sentintei si pana la eliberarea actului, sa incheie protocolul de predare-preluare pentru suprafata de 13 ha luciu de apa din domeniul statului administrat de parata pe teritoriul comunelor M si V in vederea punerii in posesie; obligarea Comisiei Locale M si Institutiei Primarului Comunei M sa pune pe reclamanti efectiv in posesie si sa elibereze procesul verbal de punere in posesie asupra aceleasi suprafete de teren, sub sanctiunea daunelor cominatorii in suma de 100 lei/zi de intarziere de la data ramanerii irevocabile a hotararii si pana la executarea obligatiei de a face.
In motivarea actiunii, reclamantii au aratat ca prin sentinta civila nr.444/12.02.2010 pronuntata de Judecatoria A, ramasa definitiva si irevocabila si investita cu formula executorie, reclamantilor si autorului RGM (tatal reclamantei LCM) li s-a stabilit dreptul de proprietate asupra suprafetei de 13 ha luci de apa pe un alt amplasament daca exista suprafete suficiente sau despagubiri, in conditiile legii.
S-a mai aratat de catre reclamanti ca s-au adresat Comisiei locale M care, abia prin adresa nr.3926/10.09.2012, a solicitat ADS B sa i se puna la dispozitie suprafata de 13 ha balti in vederea punerii in posesie. ADS B a comunicat ca detine pe teritoriul cadastral al comunei M suprafata de 11 ha ape-balti domeniul public al statului, iar diferenta pana la 13 ha se poate atribui reclamantilor pe raza comunei invecinate V, localitate unde A.N.P.C.A. are in administrare suprafa?a de 141,6041 ha luciu de apa.
Pentru a fi pusi efectiv in posesie, reclamantii au aratat ca este necesara validarea amplasamentului de catre comisia judeteana, comunicarea documentatiei catre ADS si incheierea protocolului de predare-primire intre ADS si comisia locala.
In sustinere, reclamantii au depus la dosarul cauzei, in copie: sentinta civila nr.444/12.02.2010 a Judecatoriei A, decizia civila nr.901 R/19.11.2010 a Tribunalului T, adresele nr.92233/15.04.2009, nr.7281/22.10.2010, nr.3926/10.09.2012, raport de expertiza intocmit de expert NL, raport de expertiza intocmit de expert DD.
La data de 11.03.2013 ADS a depus intampinare prin care a solicitat admiterea exceptiei lipsei calitatii procesuale pasive a A.D.S. B si sa se dispuna scoaterea acesteia din cauza, respectiv respingerea cererii de chemare in judecata ca fiind formulata impotriva unei persoane fara calitate procesuala pasiva.
In motivare, parata a aratat ca nu exista identitate intre persoana paratului si persoana obligata in cadrul raportului juridic dedus judecatii, ADS neavand in administrare suprafata de teren a carei retrocedare se solicita de catre reclamanti, iar activitatea A.D.S. estre strict reglementata de Legea nr.268/2001.
La data de 23.05.2013 ADS a comunicat proces-verbal de predare-preluare incheiat la 20.11.2009, anexe si act aditional din 23.05.2012.
Prin incheierea din data de 24.09.2013 s-a dispus efectuarea unei expertize
topo, lucrarea ce a fost depusa la dosarul cauzei la data de 05.05.2014.
Impotriva sentintei civile sus mentionate au declarat recurs, recurentii reclamanti, criticand-o pentru nelegalitate si netemeinicie, avand in vedere, urmatoarele:
In mod gresit a fost respinsa actiunea introductiva, desi aceasta in raport de probele administrate in cauza este intemeiata si trebuia admisa.
In cauza s-au administrat proba cu inscrisuri si proba cu expertiza tehnica. Obiectivul expertizei l-a constituit identificarea suprafetei de 13 ha teren luciu de apa care sa fie diferit de vechiul amplasament al terenului preluat de stat de la autorul lor si, totodata sa nu aiba amenajari piscicole.
Completarea din data de 06.05.2014 a raportului de expertiza a propus 3 variante de atribuire a suprafetei de 13 ha balti (lacuri) si anume varianta 1 HB 196(9 ha) si Hp 736 (4 ha), varianta 2 -HB 196(9 ha) si Hp 736(4 ha) si varianta Hp 730. A retinut expertul ca aceste suprafete sunt delimitate fizic de diguri ( care constituie amenajari hidrografice) insa nu au si amenajari piscicole. Ultima varianta propusa si anume Hp 730 este neamenajata hidrografic, are suprafata variabila in functie de precipitatiile anuale intre 3,7 si 4,6 ha si este delimitat fizic de un dig, pasuni si stufaris.
Desi constatarile expertului nu au fost contestate de niciuna dintre partile din proces, care nu au formulat obiectiuni, instanta, neintemeiat, a inlaturat concluziile raportului de expertiza in baza unor adrese depuse la dosarul cauzei.
Potrivit dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 1/2000 astfel cum a fost modificata prin Legea nr. 247/2005 " Pentru terenurile din extravilanul localitatilor, foste proprietati ale persoanelor fizice si juridice, care au trecut in proprietatea statului si pe care se gasesc instalatii hidrotehnice, hidroelectrice sau de hidroamelioratii, pe care se desfasoara activitati miniere de exploatare sau operatiuni petroliere de dezvoltare-explorare si exploatare, se restituie, in conditiile legii, fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora suprafete echivalente constituite din rezerva existenta la comisiile locale, iar in situatia in care aceste suprafete sunt insuficiente, din domeniul privat al statului, din aceeasi localitate sau din alte localitati, acceptate de fostii proprietari. In cazurile in care compensarea nu este posibila se vor acorda despagubiri fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora, in conditiile legii". Iar in temeiul art. 10 din H.G. 890/2005 "In situatiile in care restituirea pe vechiul amplasament nu mai este posibila, fostului proprietar sau mostenitorilor acestuia li se va oferi un alt amplasament situat in aceeasi localitate sau intr-o localitate invecinata".
In raport de aceste dispozitii legale sunt exceptate de la retrocedare pe vechiul amplasament terenurile pe care se gasesc instalatii hidrotehnice, hidroelectrice sau de hidroamelioratii, or asa cum rezulta din raportul de expertiza intocmit in cauza pe suprafetele de teren identificate de expert nu se gasesc nici instalatii hidrotehnice, nici hidroelectrice si nici hidroamelioratii. Expertiza a constatat ca o parte din terenurile propuse spre retrocedare sunt delimitate fizic cu diguri, fara insa ca aceste diguri sa intre sub incidenta art.4 al.1 in masura in care aceste diguri sunt amenajari hidro, ci nu instalatiile enumerate de dispozitia legala. Mai mult, varianta Hp 730 indicata de expertiza in suprafata de 4 ha este neamenajata hidrografic astfel incat cel putin aceasta suprafata trebuia si putea fi retrocedata in natura.
Analizand recursul, atat sub aspectul motivelor invocate , cat si din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 304/1 Cod procedura civila, tribunalul il apreciaza ca nefondat pentru considerentele ce se vor expune:
Cererea introductiva vizeaza identificarea unui alt amplasament al terenului in suprafata de 13 ha luciu de apa (lacuri-balti), pe teritoriul cadastral al comunelor M si V, in vederea validarii amplasamentului de catre comisia judeteana, comunicarea documentatiei catre unitatea detinatoare si incheierea protocolului de predare-primire pentru reconstituirea in natura a dreptului de proprietate.
In cauza de fata, prin raportul de expertiza tehnica judiciara efectuat de catre expertul IAC, cat si prin completarea depusa la data de 05.06.2014 au fost identificate mai multe suprafete de luciu de apa, amplasamente diferite de cele identificate prin expertizele N-D ( dosar nr. 2859/740/2007), suprafete pe care exista insa amenajari hidrografice.
Suprafata de 11,5 ha cu destinatie balti, cu privire la care CLFFM si-a dat acordul potrivit adresei nr. 1219/29.04.2014 face parte din domeniul public al statului, fiind in administrarea ANPA potrivit Protocolului de predare-preluare nr.7892/23.11.2009 si procesului verbal de predare-preluare incheiat in data de 20.11.2009 fiind identificat amplasamentul prin raportul initial de expertiza tehnica judiciara.
Prin completarea raportului de expertiza s-a mentionat faptul ca pe acest amplasament exista amenajari hidrografice, insa potrivit adresei ANPA pe suprafata de 11,5 ha aflata pe teritoriul comunei M sunt amplasate amenajari piscicole. Totodata, prin adresa nr. 2534/11.04.2014 s-a comunicat faptul ca pe raza comunei M si V nu exista teren disponibil cu destinatia balti pentru punerea in posesie a reclamantilor, iar pentru suprafetele situate in parcelele 196 si 736 (evidentiate de catre expertul desemnat in cauza atat in raportul initial cat si in completare) exista amenajari piscicole.
Prin sentinta civila nr. 444/12.02.2010 pronuntata de Judecatoria A s-a dispus anularea H.C.L. nr. 15213/30.08.2006 si s-a reconstituit reclamantilor in calitate de mostenitori legali ai autorului SG dreptul de proprietate asupra suprafetei de 13 ha luciu de apa, pe alt amplasament daca exista suprafete suficiente sau despagubiri in conditiile legii.
Totodata, in considerentele sentintei mentionate s-a retinut faptul ca art. 4 alin.1/1 din Legea nr.1/2000 introdus prin punctul 5 din Legea nr. 247/2005 conditioneaza retrocedarea terenului pe care s-au aflat amenajari piscicole,pe vechiul amplasament de existenta pe suprafata respectiva,a unei amenajari piscicole,la data deposedarii fostului proprietar, or, in cauza respectiva nu s-a facut dovada ca balta avea destinatia de "amenajare piscicola" in acceptiunea data de art. 2 pct.2 din OUG nr. 23/2008, nefiind astfel posibila restituirea suprafetei de 13 ha luciu de apa, pe vechiul amplasament , cu atat mai mult cu cat martorii audiati in cauza au declarat ca suprafata respectiva era o balta naturala, ci nu o amenajare piscicola.
Tribunalul nu poate primi sustinerile recurentilor in sensul ca in mod gresit instanta de fond a respins actiunea si nu a avut in vedere expertizele efectuate in cauza, intrucat se observa ca intr-o argumentare clara si logica a retinut ca prin raportul de expertiza intocmit de catre expertul IAC, cat si prin completarea depusa la 05.05.2014 au fost identificate mai multe suprafete de luciu de apa, dar pe care exista amenajari hidrografice.
Totodata, observa tribunalul ca,in mod corect instanta de fond a apreciat ca suprafata de 11,5 ha cu destinatia balti, cu privire la care CLFFM si-a dat acordul face parte din domeniul public al statului,fiind in administrarea ANPA, iar prin completarea raportului de expertiza s-a mentionat faptul ca pe acest teren sunt amplasate amenajari piscicole, astfel ca nu poate fi restituit in natura.
In acelasi sens este si raspunsul comunicat tribunalului prin adresa nr. 1117 din 5.03.2015 emisa de MADR - ANPA, potrivit caruia pe raza comunelor M si V nu exista teren disponibil cu destinatia balti, luciu de apa, pentru punerea in posesie a reclamantilor, intrucat face parte din domeniul public al statului roman, fiind in administrarea si patrimoniul A.N.P.A.
Pentru considerentele expuse, tribunalul a respins, ca nefondat, recursul declarat.
Pentru a pronunta aceasta hotarare tribunalul a retinut ca, prin sentinta civila nr.2086/10.06.2014,Judecatoria A a respins cererea avand ca obiect fond funciar formulata de reclamantii CIM, LCM si SLC, in contradictoriu cu paratele CLFFM, Institutia Primarului Comunei M, CJFFT, ADS si ANPA, ca nefondata.
Pentru a hotari astfel,instanta de fond a retinut urmatoarele: Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 7239/740/2012 la data de 24 octombrie 2012, reclamantii CIM, LCM si SLC au solicitat, in contradictoriu, cu paratele CLFFM, Institutia Primarului Comunei M, CJFFT, ADS si ANPA: obligarea Comisiei judetene sa valideze amplasamentul terenului in suprafata de 13 ha luciu de apa administrat de ADS pe teritoriul cadastral al comunelor M si V, sa inainteze documentatia catre ADS si sa elibereze reclamantilor titlul de proprietate pentru suprafata de 13 ha luciu de apa (lacuri-balti); obligarea ADS si Comisiei locale M, sub sanctiunea daunelor cominatorii in suma de 100 lei/zi de intarziere de la data ramanerii irevocabile a sentintei si pana la eliberarea actului, sa incheie protocolul de predare-preluare pentru suprafata de 13 ha luciu de apa din domeniul statului administrat de parata pe teritoriul comunelor M si V in vederea punerii in posesie; obligarea Comisiei Locale M si Institutiei Primarului Comunei M sa pune pe reclamanti efectiv in posesie si sa elibereze procesul verbal de punere in posesie asupra aceleasi suprafete de teren, sub sanctiunea daunelor cominatorii in suma de 100 lei/zi de intarziere de la data ramanerii irevocabile a hotararii si pana la executarea obligatiei de a face.
In motivarea actiunii, reclamantii au aratat ca prin sentinta civila nr.444/12.02.2010 pronuntata de Judecatoria A, ramasa definitiva si irevocabila si investita cu formula executorie, reclamantilor si autorului RGM (tatal reclamantei LCM) li s-a stabilit dreptul de proprietate asupra suprafetei de 13 ha luci de apa pe un alt amplasament daca exista suprafete suficiente sau despagubiri, in conditiile legii.
S-a mai aratat de catre reclamanti ca s-au adresat Comisiei locale M care, abia prin adresa nr.3926/10.09.2012, a solicitat ADS B sa i se puna la dispozitie suprafata de 13 ha balti in vederea punerii in posesie. ADS B a comunicat ca detine pe teritoriul cadastral al comunei M suprafata de 11 ha ape-balti domeniul public al statului, iar diferenta pana la 13 ha se poate atribui reclamantilor pe raza comunei invecinate V, localitate unde A.N.P.C.A. are in administrare suprafa?a de 141,6041 ha luciu de apa.
Pentru a fi pusi efectiv in posesie, reclamantii au aratat ca este necesara validarea amplasamentului de catre comisia judeteana, comunicarea documentatiei catre ADS si incheierea protocolului de predare-primire intre ADS si comisia locala.
In sustinere, reclamantii au depus la dosarul cauzei, in copie: sentinta civila nr.444/12.02.2010 a Judecatoriei A, decizia civila nr.901 R/19.11.2010 a Tribunalului T, adresele nr.92233/15.04.2009, nr.7281/22.10.2010, nr.3926/10.09.2012, raport de expertiza intocmit de expert NL, raport de expertiza intocmit de expert DD.
La data de 11.03.2013 ADS a depus intampinare prin care a solicitat admiterea exceptiei lipsei calitatii procesuale pasive a A.D.S. B si sa se dispuna scoaterea acesteia din cauza, respectiv respingerea cererii de chemare in judecata ca fiind formulata impotriva unei persoane fara calitate procesuala pasiva.
In motivare, parata a aratat ca nu exista identitate intre persoana paratului si persoana obligata in cadrul raportului juridic dedus judecatii, ADS neavand in administrare suprafata de teren a carei retrocedare se solicita de catre reclamanti, iar activitatea A.D.S. estre strict reglementata de Legea nr.268/2001.
La data de 23.05.2013 ADS a comunicat proces-verbal de predare-preluare incheiat la 20.11.2009, anexe si act aditional din 23.05.2012.
Prin incheierea din data de 24.09.2013 s-a dispus efectuarea unei expertize
topo, lucrarea ce a fost depusa la dosarul cauzei la data de 05.05.2014.
Impotriva sentintei civile sus mentionate au declarat recurs, recurentii reclamanti, criticand-o pentru nelegalitate si netemeinicie, avand in vedere, urmatoarele:
In mod gresit a fost respinsa actiunea introductiva, desi aceasta in raport de probele administrate in cauza este intemeiata si trebuia admisa.
In cauza s-au administrat proba cu inscrisuri si proba cu expertiza tehnica. Obiectivul expertizei l-a constituit identificarea suprafetei de 13 ha teren luciu de apa care sa fie diferit de vechiul amplasament al terenului preluat de stat de la autorul lor si, totodata sa nu aiba amenajari piscicole.
Completarea din data de 06.05.2014 a raportului de expertiza a propus 3 variante de atribuire a suprafetei de 13 ha balti (lacuri) si anume varianta 1 HB 196(9 ha) si Hp 736 (4 ha), varianta 2 -HB 196(9 ha) si Hp 736(4 ha) si varianta Hp 730. A retinut expertul ca aceste suprafete sunt delimitate fizic de diguri ( care constituie amenajari hidrografice) insa nu au si amenajari piscicole. Ultima varianta propusa si anume Hp 730 este neamenajata hidrografic, are suprafata variabila in functie de precipitatiile anuale intre 3,7 si 4,6 ha si este delimitat fizic de un dig, pasuni si stufaris.
Desi constatarile expertului nu au fost contestate de niciuna dintre partile din proces, care nu au formulat obiectiuni, instanta, neintemeiat, a inlaturat concluziile raportului de expertiza in baza unor adrese depuse la dosarul cauzei.
Potrivit dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 1/2000 astfel cum a fost modificata prin Legea nr. 247/2005 " Pentru terenurile din extravilanul localitatilor, foste proprietati ale persoanelor fizice si juridice, care au trecut in proprietatea statului si pe care se gasesc instalatii hidrotehnice, hidroelectrice sau de hidroamelioratii, pe care se desfasoara activitati miniere de exploatare sau operatiuni petroliere de dezvoltare-explorare si exploatare, se restituie, in conditiile legii, fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora suprafete echivalente constituite din rezerva existenta la comisiile locale, iar in situatia in care aceste suprafete sunt insuficiente, din domeniul privat al statului, din aceeasi localitate sau din alte localitati, acceptate de fostii proprietari. In cazurile in care compensarea nu este posibila se vor acorda despagubiri fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora, in conditiile legii". Iar in temeiul art. 10 din H.G. 890/2005 "In situatiile in care restituirea pe vechiul amplasament nu mai este posibila, fostului proprietar sau mostenitorilor acestuia li se va oferi un alt amplasament situat in aceeasi localitate sau intr-o localitate invecinata".
In raport de aceste dispozitii legale sunt exceptate de la retrocedare pe vechiul amplasament terenurile pe care se gasesc instalatii hidrotehnice, hidroelectrice sau de hidroamelioratii, or asa cum rezulta din raportul de expertiza intocmit in cauza pe suprafetele de teren identificate de expert nu se gasesc nici instalatii hidrotehnice, nici hidroelectrice si nici hidroamelioratii. Expertiza a constatat ca o parte din terenurile propuse spre retrocedare sunt delimitate fizic cu diguri, fara insa ca aceste diguri sa intre sub incidenta art.4 al.1 in masura in care aceste diguri sunt amenajari hidro, ci nu instalatiile enumerate de dispozitia legala. Mai mult, varianta Hp 730 indicata de expertiza in suprafata de 4 ha este neamenajata hidrografic astfel incat cel putin aceasta suprafata trebuia si putea fi retrocedata in natura.
Analizand recursul, atat sub aspectul motivelor invocate , cat si din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 304/1 Cod procedura civila, tribunalul il apreciaza ca nefondat pentru considerentele ce se vor expune:
Cererea introductiva vizeaza identificarea unui alt amplasament al terenului in suprafata de 13 ha luciu de apa (lacuri-balti), pe teritoriul cadastral al comunelor M si V, in vederea validarii amplasamentului de catre comisia judeteana, comunicarea documentatiei catre unitatea detinatoare si incheierea protocolului de predare-primire pentru reconstituirea in natura a dreptului de proprietate.
In cauza de fata, prin raportul de expertiza tehnica judiciara efectuat de catre expertul IAC, cat si prin completarea depusa la data de 05.06.2014 au fost identificate mai multe suprafete de luciu de apa, amplasamente diferite de cele identificate prin expertizele N-D ( dosar nr. 2859/740/2007), suprafete pe care exista insa amenajari hidrografice.
Suprafata de 11,5 ha cu destinatie balti, cu privire la care CLFFM si-a dat acordul potrivit adresei nr. 1219/29.04.2014 face parte din domeniul public al statului, fiind in administrarea ANPA potrivit Protocolului de predare-preluare nr.7892/23.11.2009 si procesului verbal de predare-preluare incheiat in data de 20.11.2009 fiind identificat amplasamentul prin raportul initial de expertiza tehnica judiciara.
Prin completarea raportului de expertiza s-a mentionat faptul ca pe acest amplasament exista amenajari hidrografice, insa potrivit adresei ANPA pe suprafata de 11,5 ha aflata pe teritoriul comunei M sunt amplasate amenajari piscicole. Totodata, prin adresa nr. 2534/11.04.2014 s-a comunicat faptul ca pe raza comunei M si V nu exista teren disponibil cu destinatia balti pentru punerea in posesie a reclamantilor, iar pentru suprafetele situate in parcelele 196 si 736 (evidentiate de catre expertul desemnat in cauza atat in raportul initial cat si in completare) exista amenajari piscicole.
Prin sentinta civila nr. 444/12.02.2010 pronuntata de Judecatoria A s-a dispus anularea H.C.L. nr. 15213/30.08.2006 si s-a reconstituit reclamantilor in calitate de mostenitori legali ai autorului SG dreptul de proprietate asupra suprafetei de 13 ha luciu de apa, pe alt amplasament daca exista suprafete suficiente sau despagubiri in conditiile legii.
Totodata, in considerentele sentintei mentionate s-a retinut faptul ca art. 4 alin.1/1 din Legea nr.1/2000 introdus prin punctul 5 din Legea nr. 247/2005 conditioneaza retrocedarea terenului pe care s-au aflat amenajari piscicole,pe vechiul amplasament de existenta pe suprafata respectiva,a unei amenajari piscicole,la data deposedarii fostului proprietar, or, in cauza respectiva nu s-a facut dovada ca balta avea destinatia de "amenajare piscicola" in acceptiunea data de art. 2 pct.2 din OUG nr. 23/2008, nefiind astfel posibila restituirea suprafetei de 13 ha luciu de apa, pe vechiul amplasament , cu atat mai mult cu cat martorii audiati in cauza au declarat ca suprafata respectiva era o balta naturala, ci nu o amenajare piscicola.
Tribunalul nu poate primi sustinerile recurentilor in sensul ca in mod gresit instanta de fond a respins actiunea si nu a avut in vedere expertizele efectuate in cauza, intrucat se observa ca intr-o argumentare clara si logica a retinut ca prin raportul de expertiza intocmit de catre expertul IAC, cat si prin completarea depusa la 05.05.2014 au fost identificate mai multe suprafete de luciu de apa, dar pe care exista amenajari hidrografice.
Totodata, observa tribunalul ca,in mod corect instanta de fond a apreciat ca suprafata de 11,5 ha cu destinatia balti, cu privire la care CLFFM si-a dat acordul face parte din domeniul public al statului,fiind in administrarea ANPA, iar prin completarea raportului de expertiza s-a mentionat faptul ca pe acest teren sunt amplasate amenajari piscicole, astfel ca nu poate fi restituit in natura.
In acelasi sens este si raspunsul comunicat tribunalului prin adresa nr. 1117 din 5.03.2015 emisa de MADR - ANPA, potrivit caruia pe raza comunelor M si V nu exista teren disponibil cu destinatia balti, luciu de apa, pentru punerea in posesie a reclamantilor, intrucat face parte din domeniul public al statului roman, fiind in administrarea si patrimoniul A.N.P.A.
Pentru considerentele expuse, tribunalul a respins, ca nefondat, recursul declarat.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Fondul funciar
Carte funciara - Sentinta civila nr. 224 din data de 30.07.2013Actiune oblica. Legea nr. 18/1991 - Sentinta civila nr. 805 din data de 21.09.2017
Contestatie in anulare speciala intemeiata pe motivul erorii materiale - Decizie nr. 452 din data de 10.05.2012
Constatarea nulitatii absolute partiale a titlului de proprietate - Decizie nr. 18 din data de 13.01.2011
Atribuirea unui teren revolutionarilor - Decizie nr. 45 din data de 19.02.2010
Actiune in revendicare - Decizie nr. 289 din data de 22.04.2010
Fond funciar - Decizie nr. 835 din data de 17.12.2009
Fond funciar - Sentinta civila nr. 680 din data de 12.09.2012
Fond funciar - Sentinta civila nr. 629 din data de 19.07.2012
Fond funciar - Sentinta civila nr. 376 din data de 18.04.2012
Fond funciar - Sentinta civila nr. 333 din data de 04.04.2012
Modificare titlu - Sentinta civila nr. 230 din data de 01.03.2012
Fond funciar - Sentinta civila nr. 561 din data de 16.02.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 1387 din data de 16.12.2010
Fond funciar - Sentinta civila nr. 992 din data de 27.10.2010
Revendicare - Sentinta civila nr. 842 din data de 06.10.2010
Modificare titlu proprietate - Sentinta civila nr. 620 din data de 14.07.2010
Proprietate privata - Sentinta civila nr. 549 din data de 16.06.2010
Anulare titlu proprietate - Sentinta civila nr. 22 din data de 29.04.2010
Fond funciar - Sentinta civila nr. 116 din data de 17.02.2010