InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Gorj

Anulare act de control taxe si impozite

(Sentinta civila nr. 1991/2014 din data de 19.09.2014 pronuntata de Tribunalul Gorj)

Domeniu Cereri; Chemare in judecata (actiuni, cereri); Impozite si taxe | Dosare Tribunalul Gorj | Jurisprudenta Tribunalul Gorj

Dosar nr. _.
Cod operator: 2443

R O M A N I A

TRIBUNALUL GORJ
SECTIA CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL

Sentinta  Nr. 1991/2014
Sedinta publica de la 19 Septembrie 2014
Completul compus din:
Presedinte M.S.
Grefier P.V.B.

Pe rol judecarea cauzei contencios administrativ si fiscal privind pe reclamant A, in contradictoriu cu parata B, avand ca obiect anulare act de control taxe si impozite.
La apelul nominal facut in sedinta publica a raspuns A. in calitate de reprezentant legal al societatii reclamante, lipsind reprezentantii paratului.
Procedura legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei de catre grefier dupa care:
Nemaifiind cereri de formulat instanta acorda cuvantul pe exceptia inadmisibilitatii invocata de parata prin intampinarea depusa la dosar si pe fondul cauzei.
Reprezentantul legal al reclamantei, cu privire la exceptia invocata lasa solutia la aprecierea instantei iar pe fondul cauzei solicita admiterea actiunii astfel cum a fost formulata.

INSTANTA

Asupra cauzei de fata:
Prin actiunea inregistrata pe rolul Tribunalului_, sub nr. _, reclamantul A, a chemat in judecata parata B. solicitand instantei ca prin sentinta ce se va pronunta sa dispuna anularea deciziei de impunere nr. _ privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala din cadrul B. si in consecinta, exonerarea de la plata sumelor suplimentare stabilite prin decizia _. si in conformitate cu dispozitiile articolului 453 Cod procedura civila, sa fie obligata parata la plata cheltuielilor de judecata ocazionate de acest proces, constand in taxa judiciara de timbru si timbru judiciar.
Invedereaza reclamantul ca, in conformitate cu dispozitiile Legii numarul 554/2004 a contenciosului administrativ, in data de .., cu numarul _ (numarul de inregistrare al plangerii prealabilele la B), a depus o plangere administrativa prealabila prin care a contestat decizia mai sus mentionata, fiind emisa de catre B decizia numarul l57/23.04.2013 privind solutionarea contestatiei.
In motivarea de fapt reclamantul arata ca in perioada _., A. a fost supusa unei inspectii fiscale generale cuprinzand perioada de la _ pana la _ pentru toate obligatiile de plata datorate bugetului general consolidat al statului, cu exceptia impozitului pe venit, care a cuprins perioada de date de la _ pana la data de _.
La finalizarea inspectiei a fost incheiat Raportul de inspectie fiscala in baza caruia a fost emisa Decizia de impunere numarul _, prin care au fost stabilite urmatoarele obligatii fiscale suplimentare de plata: impozit pe salarii suplimentar in suma de _ lei, dobanzi _ lei, penalitati de intarziere _ lei;  contributia de asigurari sociale datorata de angajator in suma de _. lei, dobanzi _ lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia de asigurari sociale retinuta de la asigurati in suma de _ lei, dobanzi _. lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajator in suma de _. lei, dobanzi _. lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia de asigurari de somaj datorata de angajator in suma de _ lei, dobanzi _ lei, penalitati de intarziere _.. lei; contributia de asigurari de somaj retinuta de la asigurati in suma de _ lei, dobanzi _ lei, penalitati de intarziere _. lei; contributia pentru asigurari de sanatate datorata de angajator in suma de _. lei, dobanzi _ lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia individuala pentru asigurari de sanatate retinuta de la asigurati in suma de _. lei, dobanzi _. lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia pentru concedii si indemnizatii de la persoane juridice sau fizice in suma de 80 lei, dobanzi 10 lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia privind fondul de garantare pentru plata creantelor salariale in suma de _ lei, dobanzi _ lei, penalitati de intarziere _ lei; contributia individuala de asigurari de sanatate datorata de persoanele care realizeaza venituri din activitati desfasurate in baza conventiilor civile in suma de _. lei si impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza conventiilor civile in suma de _. lei.
In perioada verificata echipa de inspectie fiscala a modificat, in sensul majorarii, baza impozabila pentru impozitul pe salarii si contributiile salariale mentionate mai sus, considerand ca veniturile obtinute de catre doamna X prin conventia civila de prestari de servicii incheiata cu A, reprezinta venituri de natura salariata
In temeiul contractului de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara numarul _ incheiat intre A si X, acesta furnizeaza servicii medicale de asistenta primara, incepand cu data de _ si pana in prezent.
De asemenea, la data _, reclamantul a incheiat cu Xun contract pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda prin centrele de permanenta 142 Permanenta. Obiectul acestui contract il constituie asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda in medicina primara prin centrele de permanenta, conform Legii 263/2004.
Conform Legii numarul 263/2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta: "centrele de permanenta sunt forme de organizare a activitatii medicale in sistemul sanitar, fixe sau mobile, fara personalitate juridica, care functioneaza in afara programului de activitate al cabinetului de medicina de familie stabilit si prevazut in contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara incheiat cu casa de asigurari de sanatate, care sunt organizate in conditiile prevazute de lege si care asigura continuitatea asistentei medicale primare."
Conform articolului 6 alineat 1 si 2 din Normele metodologice cu privire la asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta, aprobate prin ordinul Ministrului Sanatatii si al Ministrului Administratiei si Internelor numarul 697/112/2011: "In cadrul centrelor de permanenta, continuitatea asistentei medicale primare in regim de garda este asigurata de medici de familie impreuna cu asistenti medicali, care isi exercita profesia in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Asistentii medicali care participa la asigurarea continuitatii asistentei medicale in centrele de permanenta si formeaza echipele de garda sunt:
a) asistentii medicali angajati ai cabinetelor medicale care intra in contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara, derulat cu casele de asigurari de sanatate:
b) asistentii medicali angajati pe baza de contract numai pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in regim de garda in centrele de permanenta".
In ceea ce priveste plata activitatii asistentilor medicali, conform Legii numarul 263/2004. "activitatea asistentilor medicali se plateste de catre medicul de familie, cu tariful orar stabilit in functie de salariul negociat pentru orele efectiv prestate in afara programului de lucru stabilit si se suporta din sumele decontate de casele de asigurari de sanatate cabinetelor medicale cu care au incheiat contract distinct pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in centrele de permanenta".
In aceste conditii, prin contractul incheiat de reclamanta cu Xpentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda prin centrele de permanenta 142 Permanenta, s-a stabilit la articolul 7 punctul  2 si 3 ca: "Tariful orar pentru medicii de familie titulari de cabinet, precum si pentru medicii angajati este de _ lei/ ora.
Tariful orar pentru asistentii medicali care desfasoara serviciu in regim de garda in cadrul centrelor de permanenta se determina in functie de salariul negociat, cu toate sporurile si contributiile aferente, si nu poate fi mai mic de _. lei/ora. "
Astfel, pentru desfasurarea activitatii in cadrul centrului de permanenta, cabinetul medical are obligatia de a contracta serviciile un asistent medical, remunerandu-l in functie de numarul de ore prestate, la un tarif stabilit de catre X care cuprinde "toate sporurile si contributiile aferente".
Arata reclamanta ca, doamna Y are calitatea de asistent medical si face parte din personalul medico-sanitar angajat de catre A, in baza contractului individual de munca, inregistrat sub numarul _. la F. Durata contractului este nedeterminata, durata muncii fiind cu norma intreaga, durata timpului de lucru fiind de .. ore/zi, _. ore/saptamana.
Potrivit articolului 6 alineat 1 si 2 din Normele metodologice, mai sus amintite, asistentul medical ce formeaza echipa de garda in cadrul centrului de permanenta poate fi angajat al cabinetului medical sau angajat pe baza de contract numai pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale si intrucat tariful stabilit pentru orele prestate in cadrul centrului de permanenta era deja stabilit prin contract, neavand regimul unor ore suplimentare, reclamanta a incheiat o conventie civila de prestari de servicii cu asistentul medical Y, avand o durata nedeterminata incepand cu data de _., cu remuneratie bruta stabilita pentru prestatie de 8 lei/ora.
Pentru serviciile prestate in cadrul centrului de permanenta, reclamantul Afactureaza lunar X conform contractului incheiat, tarifele fiind defalcate dupa cum urmeaza: prestatii medic (suma calculata ca si numar ore x tarif medic _ lei/ora), prestatii asistent medical (suma calculata ca si numar ore x tarif asistent medical _. lei/ora) si cheltuieli de intretinere si functionare.
Avand in vedere cele mai sus mentionate, in mod eronat reprezentantii Bau considerat ca orele prestate de catre asistentul medical doamna Y ar fi trebuit cuprinse in veniturile de natura salariala platite, in considerarea faptului ca activitatea desfasurata in centrul de permanenta este o activitate dependenta, conform Legii 571/2003 privind Codul fiscal, deoarece beneficiarul se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, prin atributiile ce ii revin si modul de indeplinire al acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru, serviciul de permanenta neavand un caracter intamplator si se conformeaza contractului incheiat in conditiile Ordinului 697/2011 cu X.
In ceea ce priveste relatia de subordonare invocata de B, reclamantul a aratat ca in mod firesc asistentul medical se afla intr-o relatie de subordonare fata de medic, indiferent ca acesta este angajatorul sau sau desfasoara activitatea in cadrul unei echipe, avand in vedere ca, in general, asistentul medical executa indicatiile medicului cu privire la efectuarea tratamentului si a analizelor medicale. Atributiile asistentului medical sunt stabilite prin lege si fisa postului, conform activitatii desfasurate, fiind duse la indeplinire conform indicatiilor medicului.
Activitatea in cadrul centrului de permanenta poate fi desfasurata de catre asistentul medical din cadrul cabinetului medical, insa nu in mod obligatoriu de catre acesta, legea permitand ca activitatea sa fie desfasurata de un asistent medical special angajat pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale. Astfel, se lasa la latitudinea partilor optiunea de a desfa?ura sau nu o asemenea activitate, asistentul din cadrul cabinetului medical nefiind obligat in niciun fel sa procedeze de o anumita maniera. Orice interpretare contrara dispozitiilor legii ar genera un abuz, constand intr-un raport juridic impus de cabinetul medical sau de asistentul medical din cadrul cabinetului medical. Aceasta este de altfel si intentia legiuitorului, deoarece, asa cum reiese din Normele metodologice mai sus invocate, activitatea poate fi desfasurata de oricare din cele doua categorii de asistenti medicali - salariati sau nesalariati ai cabinetului medical. Din aceste dispozitii rezulta un dublu drept de optiune: cel al medicului de a desfasura activitatea in cadrul centrului de permanenta alaturi de orice asistent medical, indiferent ca este sau nu angajat al cabinetului medical si in acelasi timp cel al asistentului medical, de a desfasura activitatea in cadrul centrului de permanenta alaturi de orice medic, chiar si de un alt medic decat cel in al carui cabinet medical este angajat.
Prevederile alineatului 1 si 2 din cadrul articolul 6 din Normele metodologice cu privire la asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta nu stabilesc o anumita ordine de preferinta, astfel incat drepturile asistentului medical de a desfasura sau nu o anumita activitate nu sunt afectate de acestea. De altfel, articolul 11 din O.U.G. numarul 144/2008 stabileste ca asistentii medicali generalisti [...] exercita profesia in regim salarial si/sau independent.
Interpretarea reprezentantilor B este contrara legii, considerand, asa cum reiese din decizia atacata, ca asistentul medical era obligat sa desfasoare o asemenea activitate in cadrul centrului de permanenta ("beneficiarul se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, prin locul de desfa?urarii activitatii, programul de lucru, serviciul de permanenta neavand un caracter intamplator"), de unde si prezumtia de dependenta fata de cabinetul medical. Aceasta este de fapt motivarea care a stat la baza emiterii deciziei, considerentele acesteia fiind eronate in conditiile in care raporturile de munca sunt guvernate de principiul neingradirii dreptului la munca si libertatea muncii, care presupun caracterul conventional al tuturor formelor raportului juridic de munca. Dreptul la munca, fiind o expresie a libertatii si personalitatii umane in complexitatea dimensiunilor sale juridice, este firesc ca o persoana sa nu poata fi obligata sa desfa?oare o munca ori sa munceasca intr-un anumit loc de munca si drept consecinta libertatea muncii exclude munca fortata sau obligatorie, pedepsita de lege.
Analizand in continuare sustinerile B din decizia atacata, cu privire la locul de desfasurarii activitatii si programul de lucru "impuse" asistentului medical de reclamant, se precizeaza ca centrul de permanenta isi desfasoara activitatea intr-un singur loc, conform autorizatiei de functionare primite, iar programul de lucru este stabilit prin acordul incheiat cu Casa de asigurari, tinand cont de numarul de medici din cadrul centrului de permanenta si este comunicat la inceputul fiecarei luni catre X. La stabilirea programului de lucru al fiecarui medic in cadrul centrului de permanenta, se tine cont de orarul de functionare al cabinetului medical individual, nefiind permise suprapuneri si nu poate fi modificat unilateral de nici un medic, efectuandu-se lunar controale cu privire la activitatea desfasurata in cadrul centrelor de permanenta.
Astfel, in cadrul centrului de permanenta, medicul are calitatea unui medic de garda, serviciul fiind similar garzilor efectuate in spitalele de urgenta si nu activitatilor medicale desfasurate in cadrul cabinetelor medicale individuale.
In practica, s-a constatat ca numai cabinetele medicale care au desfasurat activitate in cadrul centrului de permanenta alaturi de asistentii medicali salariati au suferit consecinta emiterii unor decizii de natura celei atacate de reclamanta, insa toti asistentii medicali au fost platiti conform tarifului orar stabilit prin lege, respectiv in functie de salariul negociat, cu toate sporurile si contributiile aferente si nu mai putin de _ lei ora.
Desfasurarea activitatii medicale in cadrul centrului de permanenta nu are nicio legatura cu activitatea medicala desfasurata in mod curent de A. Aceasta se poate determina si prin compararea dispozitiilor celor doua contracte mai sus mentionate, incheiate cu X, care prevad drepturi si obligatii specifice naturii activitatii medicale desfasurate. Astfel,  A desfasoara servicii medicale de asistenta primara, cuprinse in pachetul de servicii medicale de baza, in pachetul minimal de servicii medicale si in pachetul de servicii care se asigura facultativ pentru sanatate, prevazute in Anexa 1 la Ordinul Ministrului Sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a contractului cadrul privind conditiile asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011-2012, aplicat pana la data de 31.03.2013 inclusiv, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform Normelor metodologice din 25.05.2011 cu privire la asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta aprobate de Ordinul 697/2011: "serviciile medicale acordate de medicii de familie in cadrul centrelor de permanenta sunt urmatoarele:
a) asistenta medicala in afectiunile acute si urgentele medico - chirurgicale, in limitele competentei medicului de familie si posibilitatilor tehnice, prevazute in anexa numarul 1;
b) trimitere catre alte specialitati in vederea internarii, in situatiile prevazute la litera a), care depasesc competentele medicului de familie;
c) administrarea medicatiei necesare tratamentului de urgenta care se asigura din trusa de urgenta a centrului de permanenta sau a cabinetului medical in cazul in care permanenta se asigura la cabinetul medical;
d) eliberarea unei adeverinte medicale pentru pacient, cu care se va prezenta a doua zi la medicul sau de familie pentru prescrierea retetei; in zilele de sambata, duminica si sarbatori legale, medicatia se asigura din trusa de urgenta atat cat va fi necesar pacientului pana ajunge la medicul sau de familie."
Activitatea dependenta este definita de Legea numarul 571/2003 privind Codul fiscal, ca fiind orice activitate desfasurata de o persoana fizica intr-o relatie de angajare. Intrucat asistentul medical Y este angajat al A, aceasta inseamna ca, din punct de vedere al B, si in cadrul centrului de permanenta, asistentul medical se afla tot in relatie de angajare fata de cabinetul medical individual. Ori, se poate lesne observa ca nici medicul A si nici asistentul medical Y nu se afla in situatia prevazura de articolul l14 Codul muncii privind prestarea de ore suplimentare. De altfel, nici baza de calcul a tarifului aferent activitatii prestate in cadrul centrului de permanenta nu respecta dispozitiile articolului l23 Codul muncii, care stabilesc ca angajatii au dreptul la un salariu proportional cu orele lucrate suplimentar, peste programul de lucru, trebuind sa primeasca un spor de salariu care nu poate fi mai mic de 75% din salariul de baza. Remuneratia stabilita de Casa de asigurari de sanatate priveste desfasurarea unor activitati medicale cu caracter independent, in afara contractului individual de munca, si spune aceasta deoarece desi baza de calcul sumele cuvenite asistentilor medicali este venitul net salarial, nu este luat in considerare sporul de 75% cuvenit pentru desfasurarea orelor suplimentare, in conditiile in care activitatea normala a unui asistent medical angajat in cadrul unui cabinet medical presupune un program de 40 ore/saptamana, iar orele desfasurate in cadrul centrului de permanenta exced acestor 40 de ore. Mentioneaza reclamantul inca o data ca asistentul medical Y este angajata in baza unui contract individual de munca in cadrul A, prestand un numar de 40 ore saptamana.
Desi se impunea ca X sa incheie contracte individuale cu asistentii medicali care desfasoara activitate in cadrul centrelor de permanenta, varianta aleasa de aceasta a fost incheierea contractelor de colaborare cu cabinetele medicale, urmand ca acestea din urma sa vireze remuneratia cuvenita asistentilor medicali, la finalul fiecarei luni, pentru serviciile prestate. Aceasta remuneratie este stabilita de Casa de asigurari de sanatate, in functie de venitul net al asistentului medical si numarul de ore comunicate de medicul colaborator din cadrul centrului de permanenta. Astfel, reclamantul factureaza intocmai aceasta suma catre X, iar reclasificarea acestei activitati dintr-o activitate independenta intr-o activitate dependenta nu este corecta, impovarandu-o cu plata contributiilor angajatorului, contributii care nu sunt refacturabile si pe care le-a suportat personal medicul A. Se ajunge in aceasta situatie la un non-sens, venitul incasat de medic ca urmare a activitatii in cadrul centrului de permanenta fiind mai mic decat cel al asistentului medical, intrucat medicul este obligat (conform opiniei B) sa suporte si plata contributiilor la bugetul de stat, in calitatea sa de angajator .
Pentru activitatea desfasurata de asistent medical Y in cadrul A, se intocmeste lunar foaia colectiva de prezenta si statul de plata salarii, in baza acestora A intocmeste si depune lunar Declaratia 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Pentru activitatea desfasurata de catre asistentul medical Y pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda prin centrele de permanenta, reclamanta apreciaza ca in mod corect a intocmit lunar statul de plata, retinand contributia individuala de asigurari sociale, contributia individuala de asigurari pentru somaj si impozit pe venit, in baza acestora, a intocmit si depus lunar declaratia 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Legea numarul 571/2003, la articolul 296 indice 3 alineat 1, litera c) stabileste printre categoriile de contribuabili la sistemul de asigurari sociale si persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala si pentru care, potrivit articolului III din Ordonanta de urgenta a Guvernului numarul 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii numarul 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, cu modificarile ulterioare, exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj;
Incepand cu 01.07.2012, in baza articolului 296 indice 21, alineat l din Legea numarul 571 2003 privind codul fiscal, aplicabil pentru anul 2012: "Urmatoarele persoane au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate: [...] F) persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitati de natura celor prevazute la articolul 52 alineat (1) si din asocierile fara personalitate juridica prevazute la articolul 13 litera E)".
Asadar, veniturile din contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil, se datoreaza contributie la sistemul asigurarilor sociale si contributia la sistemul asigurarilor sociale de sanatate.
Totodata, conform articolului 296 indice 21 alineat 2 al Legii numarul 571/2003 privind Codul fiscal: "Persoanele care sunt asigurate in sistemul public de pensii, conform articolului 6 alineat (1) punctul I litera A) - c), punctul  Ii, iii si v din Legea numarul 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, precum si cele care au calitatea de pensionari nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute ca urmare a incadrarii in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alineat (1)."
Astfel, nu datoreaza contributie la sistemul asigurarilor sociale pentru veniturile din contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca.
In concluzie, incepand cu 01.07.2012, pentru activitatea desfasurata de catre asistentul medical Y pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda prin centrele de permanenta, apreciaza reclamantul ca a intocmit in mod corect lunar statul de plata pentru salarii, retinand contributia individuala de asigurari sociale de sanatate si impozit pe venit, in baza acestora, a intocmit si depus lunar declaratia 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Avand in vedere situatia de fapt prezentata si prevederile legale invocate, reclamantul considera ca nu exista temei legal pentru obligatiile suplimentare de plata stabilite prin Decizia de impunere numarul 1196/18.02.2013, privind obligatiile fiscale suplimentare de plata, stabilite de inspectia fiscala din cadrul B, astfel ca solicita admiterea prezentei cereri si anularea deciziei atacate, cu consecinta exonerarii de la plata obligatiei fiscale stabilita suplimentar.
In drept si-a intemeiat actiunea pe dispozitiile Ordonantei Guvernului numarul 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;Hotararea Guvernului numarul 1050/2004 pentru aprobarea Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului numarul 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare; Legea numarul 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicabila pentru anul 2012 si 2013; Hotararea Guvernului numarul 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Titlului VI din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicabila pentru anul 2012 si 2013; Legea numarul 263 din 16.06.2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta, cu modificarile si completarile ulterioare; Normele metodologice din 25.05.2011 cu privire la asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta aprobate de Ordinul 697/2011.
La data de 02.04.2014, parata B, a formulat intampinare la contestatia introdusa de reclamantul A, si a solicitat respingerea acesteia ca neintemeiata.
In motivarea de fapt, parata a aratat ca, prin actiunea introdusa, reclamantul A solicita anularea Deciziei de impunere numarul _, a Deciziei de impunere nr_. si exonerarea de la plata sumelor suplimentare stabilite prin deciziile contestate.
Considera parata ca actiunea reclamantei este neintemeiata pentru motivele pe le dezvolta in continuare.
Pe cale de exceptie invoca inadmisibilitatea actiunii, intrucat prin Decizia numarul _, Biroul solutionare a contestatiilor din cadrul B a solutionat contestatia formulata pe cale administrativa de catre A.
In masura in care reclamanta in?elege sa conteste doar Decizia de impunere numarul _ si Decizia de impunere numarul _, considera ca actiunea este  inadmisibila.
Mai mult decat atat, prin Decizia numarul _, Biroul solutionare contestatii din cadrul B a admis contestatia introdusa pe cale administrativa formulata de A, in ceea ce priveste: impozitul pe venit aferent anului 2010 pentru suma de _ lei, si pentru accesoriile aferente respectiv dobanzi/majorari in suma de _ lei si penalitatile intarziere in suma de .. lei; impozitul pe venit aferent anului 2011 pentru suma de _. lei, si pentru accesoriile aferente respectiv dobanzi/majorari in suma de .. lei si penalitatile intarziere in suma de _ lei;
Astfel solicita instantei de judecata sa puna in vedere reclamantului sa i?i precizeze actiunea si sub aspectul sumelor contestate.
Pe fond invedereaza instantei de judecata ca prin Decizia de impunere numarul _privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspec?ia fiscala intocmita pe baza constatarilor din Raportul de inspectie fiscala .., organele de inspectie fiscala din cadrul H au stabilit in sarcina A, obligatii fiscale stabilite suplimentar cu titlu de pe venit salarii, contributii sociale, precum si dobanzi si penalitati de intarziere intrucat, in perioada martie 2012 - decembrie 2012, contribuabilul nu a cuprins orele prestate de catre asistentul medical (angajat al A) in centrul de permanenta, in veniturile de natura salariala platite, organele de inspectie fiscala considerand ca activitatea desfasurata in centrul de permanenta de catre asistentul medical constituie o activitate dependenta, care angajatorul, in speta A, avea obligatia retinerii si virarii impozitului pe venit salarii, precum si a contributiilor sociale.
Prin Decizia de impunere numarul .. privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala intocmita pe baza constatarilor raportului de inspectie fiscala numarul .., organele de inspectie din cadrul H, au stabilit in sarcina A, obligatii fiscale stabilite suplimentar reprezentand diferente de impozit pe venitul net anual, in suma de _. lei pentru anul 2010, respectiv 685 lei pentru anul 2011, intrucat organele de inspectie fiscala nu au acceptat la deducere o serie de cheltuieli inregistrate de catre contribuabil in evidenta contabila ca si cheltuieli deductibile, respectiv intregirea bazei impozabile de catre organele de inspectie fiscala cu  veniturile incasate de catre contribuabil dar nedeclarate.
Pentru debitele stabilite suplimentar organele de inspectie fiscala au calculat dobanzi/majorari si penalitati de intarziere.
Inspectia fiscala a cuprins perioada _ pentru toate obligatiile de plata datorate bugetului general consolidat al statului, cu exceptia impozitului pe venit care a cuprins perioada _.
Prin Decizia de impunere numarul _ privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala intocmita pe baza constatarilor din Raportul de inspectie fiscala .., organele de inspectie fiscala din cadrul H, au stabilit in sarcina A, urmatoarele obligatii fiscale: _ lei reprezentand impozit pe venit salarii; _ lei reprezentand dobanzi/majorari de intarziere aferente impozitului pe venit salarii;_ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente impozitului pe venit salarii; _ reprezentand contributie de asigurari sociale datorata de angajator;  _ lei reprezentand dobanzi/majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari sociale datorata de angajator; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari sociale datorata de angajator; _ lei reprezentand contribu?ia individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati; _. lei reprezentand dobanzi/majorari aferente contributiei individuale de asigurari sociale retinuta de la asigurati; _ lei penalitati de intarziere aferente contributiei individuale de asigurari sociale retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand contributia de asigurari pentru accidente de munca si profesionale datorate de angajator;  _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari pentru munca si boli profesionale datorate de angajator;  _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajator; _ lei reprezentand  contributia de asigurari de somaj datorata de angajator; _. lei reprezentand  majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de somaj datorata de angajator; .. lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari de somaj datorata de angajator; _ lei reprezentand contributia de asigurari de somaj retinuta de la asigurati; _. lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de somaj retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei asigurari de somaj retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand contributia de asigurari de sanatate datorata de angajator; _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate datorata de angajator; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate datorata de angajator; _. lei reprezentand contributia de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati; _. lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand contributia pentru concedii si indemnizatii; _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei pentru concedii si indemnizatii;_. lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei pentru concedii si indemnizatii; _ lei reprezentand contributia privind fondul de garantare pentru plata crean?elor salariale; _. lei  reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei privind fondul de garantare pentru plata creantelor salariale; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei privind fondul de garantare pentru plata creantelor salariale; _. reprezentand contributia individuala de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele care realizeaza venituri din activitati desfasurate in baza conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil; _. reprezentand impozit pe veniturile din activitati desfasurate.
Referitor la obligatiile fiscale stabilite suplimentar prin Decizia numarul .. enumerate anterior, cauza supusa solutionarii este daca A  datoreaza aceste obligatii fiscale, in conditiile in care contribuabilul nu a cuprins in veniturile de natura salariala platite, activitatea desfasurata in centrul de permanenta de catre asistentul medical (angajat al A, respectiv daca activitatea desfasurata in centrul de permanenta de catre asistentul medical constituie o activitate dependenta pentru care angajatorul, in speta A avea obligatia retinerii si virarii impozitului pe venit salarii precum si a contributiilor sociale.
In fapt, incepand cu data de 01.03.2012 contribuabilul desfasoara activitatea de centru de permanenta, in baza contractului incheiat intre X, contract numarul _., intocmit pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda prin centrele de permanenta. Conform articolului 39 alineat 3 din Ordinul 697/2011 tariful orar pentru asistentii medicali care desfasoara serviciu in regim de garda in cadrul centrelor de permanenta se determina in functie de salariul negociat cu toate sporurile si contributiile aferente si nu poate fi mai mic de _. lei/ora si mai are de _ lei/ora.
In perioada 01.03.2012- 31.12.2012, A a facturat catre X suma de 9.384 lei, suma reprezentand contravaloarea prestatiei medicale efectuate de asistentul medical Y in centrul de permanenta, dupa cum rezulta din statele de plata si borderourile centralizatoare ce au fost transmise Casei de Asigurari de Sanatate.
Echipa de inspectie fiscala a precizat ca, A pentru serviciile prestate in centrul de permanenta, nu a prezentat la data controlului decat contractul individual de munca incheiat cu asistenta medicala, doamna Y fiind angajata a A cu contract individual de munca.
Organele de inspectie fiscala au considerat ca orele efectiv prestate de catre asistentul medical in centrul de permanenta, in baza contractului incheiat catre A cu X nu au fost cuprinse in veniturile de natura salariala ce trebuiau platite asistentului in baza salariului negociat, activitatea desfasurata de catre asistentul medical in centrul permanenta fiind o activitate dependenta pentru care atat platitorul de venit cat si beneficiarul aveau obligatia retinerii si virarii impozitului pe venit si contributiilor sociale obligatorii, potrivit legii.
In drept, cauzei ii sunt incidente prevederile articolului 22 din Legea numarul 263/2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta coroborate cu prevederile articolul 7*) punctul 2 din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, care precizeaza: "(22) Activitatea asistentilor medicali prevazuti la alineat ( 21) se plateste de le medicul de familie, cu tariful orar stabilit in functie de salariul negociat pentru orele efectiv prestate in afara programului de lucru stabilit, si se suporta in sumele decontate de catre casele de asigurari de sanatate cabinetelor medicale cu care au incheiat contract distinct pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta."
"2. activitate dependenta - orice activitate desfasurata de o persoana fizica intr-o relatie de angajare;
2.1. Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:
 a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de  indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;[
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile  de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare - detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemniza?ia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.
2.2. in cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul  pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi  calculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit in acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza."
Tinand cont de documentele aflate la dosarul contestatiei, precum si de prevederile legale citate anterior, solicita sa se  retina  ca beneficiarul de venit (asistentul medical ) se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit (cabinetul medical prin medicul de familie), deoarece beneficiarul de venit respecta conditiile de munca impuse de platitorul de venit prin atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul lucru, faptul ca serviciul de permanenta nu are un caracter intamplator, ci se conformeaza contractului incheiat in conditiile Ordinului 697/2011, cu X.
De asemenea beneficiarul de venit (asistentul medical) foloseste baza materiala pusa la dispozitie de platitorul de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipamente speciale de lucru sau alte asemenea si contribuie prestatia fizica in desfasurarea activitatii.
Fata de cele prezentate mai sus solicita instantei de judecata sa retina faptul  ca A se constituie ca angajator, platitor de salarii conform articolului 2963, litera e) din Legea numarul 571/2003 unde se precizeaza: "e) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, precum si unitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care persoanele prevazute la litera a si b) desfasoara activitate, cat si pe perioada in care acestea beneficiaza concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate," pentru veniturile platite asistentilor angajati pentru activitati dependente, contribuabili la randul lor potrivit prevederilor articolului 2963, litera a), din acelasi act normativ, care precizeaza: "Contribuabilii sistemelor de asigurari sociale sunt, dupa caz: a) persoanele fizice rezidente, care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, precum si orice alte venituri din desfasurarea unei activitati dependente, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte;" si pe cale de consecinta se datoreaza de catre A impozit pe veniturile din salarii si toate contributiile sociale obligatorii aferente, motiv pentru care pentru acest capat contestatia este neintemeiata.
Referitor la dobanzile/majorarile si penalitatile de intarziere aferente impozitului pe venit si contributiilor sociale stabilite suplimentar de organele de inspectie fiscala, se retine faptul ca acestea reprezinta masura accesorie in raport cu debitele stabilite suplimentar si intrucat petenta nu contesta modul de calcul al acestora, ci debitul in sine, potrivit principiului "accesoriul urmeaza principalul" si pentru acest capat de cerere contestatia este neintemeiata.
2) In ceea ce priveste impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata aferent anului 2010, respectiv exonerarea A de la plata impozitului pe venit in cuantum de _. lei, dobanzi in suma de _ lei si penalitati de intarziere in suma de _. lei.
Arata parata ca in fapt, in anul 2010 - pentru stabilirea venitului realizat contribuabilul a prezentat facturile de la numarul _. la numarul _ emise catre X, fiind incasat prin banca un venit in suma de _. lei si prin chitante suma de _ lei ( ch.1), incasarile totale pe anul 2010 fiind in suma de _ lei.
Contribuabilul a declarat prin declaratia privind venitul realizat in anul 2010 venit brut in suma de _ lei si cheltuieli deductibile in suma de _ lei.
Organele de inspectie fiscala nu au acceptat la deducere urmatoarele cheltuieli:
a) suma de _. lei reprezinta obiecte inventar  (LCD Samsung - _ lei,  masa cafea - .. lei) care in opinia organelor de inspectie fiscala nu au fost achizi?ionate in scopul realizarii venitului;
b) suma de _ lei reprezinta cheltuieli diverse pentru care au fost prezentate doar bonuri fiscale.
c) suma de _ lei reprezinta valoarea unui generator de curent, achizitionat cu factura numarul  _.
a) Referitor la cheltuielile cu obiectele de inventar in cuantum de _. lei, neacceptate la deducere de organele de inspectie fiscala, contribuabilul nu este acord cu sustinerile organelor de inspectie fiscala, invocand in sustinerea contestatiei faptul ca a efectuat cheltuieli cu obiectele de inventar in interesul  direct al activitatii cabinetului, acestea avand scopul de a fi folosite exclusiv de catre pacientii cabinetului medical, in sala de asteptare.
Organele de inspectie fiscala, prin referatul cu propuneri de solutionare a contestatiei numarul _ precizeaza ca: "obiectele de inventar nu au fost achizitionate in scopul realizarii venitului, documentele anexate nu sunt completate corect si nu constituie documente care sa justifice o utilizare exclusiva  in cadrul cabinetului, la data efectuarii inspectiei fiscale aceste obiecte nu se aflau la sediul cabinetului medical."
In drept, spetei in cauza ii sunt aplicabile prevederile articolului 48 alineat (4) litera c) din Legea numarul 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare care precizeaza:
"(4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;"
Tinand cont de constatarile organelor de inspectie fiscala, de documentele aflate la dosarul cauzei, de sustinerile petentei, precum si de prevederile legale aplicabile spetei in cauza, intrucat nici cu ocazia inspec?iei fiscale si nici prin contestatia formulata contribuabilul nu a putut face dovada achizitiei obiectelor de inventar in scopul realizarii de venituri impozabile, argumentele invocate fiind de natura sa combata constatarile organelor de inspectie fiscala, motiv pentru care pentru acest capat de cerere contestatia este neintemeiata.
b) Referitor la diversele cheltuieli in suma de _ lei inregistrate de A ca si cheltuieli deductibile, se retine faptul ca incepand cu data de 20.02.2009 conform prevederilor din Hotararea numarul 105 din 2009 ce abroga prevederi din H.G.831/1997 ce reglementeaza printre alte formulare si bonurile fiscale cheltuielile efectuate pe baza bonurilor fiscale nu mai pot fi considerate cheltuieli deductibile, acestea constituind doar documente de plAta (functie de chitanta);
Desi prin contestatia formulata contribuabilul invoca faptul ca a intocmit pentru toate intrarile in gestiune prin bon fiscal, deconturi de cheltuieli, care ar i justifica astfel intrarile in gestiune, la dosarul contestatiei nu a fost anexat nici un document de acest gen, argumentele invocate in sustinerea contestatiei nefiind astfel de natura sa combata constatarile organelor de inspectie fiscala, motiv pentru care pentru acest capat de cerere contestatia este neintemeiata si nesustinuta de documente.
3) in ceea ce priveste impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata, pentru anul 2011, contribuabilul solicita exonerarea A de la plata impozitului pe venit in cuantum de 484 lei, dobanzi in suma de _. si penalitati de intarziere in suma de _ lei.
Diferenta intre venitul net declarat de contribuabil si venitul net stabilit de catre echipa de inspectie fiscala este in suma de _ lei si se datoreaza reintregirii venitului anual brut cu suma de _ lei reprezentand diferenta dintre venitul brut declarat de catre contribuabil si venitul brut stabilit de catre echipa de inspectie fiscala. Contribuabilul nu a declarat veniturile in suma de 120 lei, incasate cu chitante.
Nu au fost acceptate la deducere urmatoarele cheltuieli:  cheltuieli cu obiecte inventar in suma de 1905 lei, care nu au fost efectuate in scopul realizarii venitului (aparat paine - _ lei, uscator par - _ lei, camera foto _ lei, cantar bucatarie - _. lei, combina frigorifica _. lei) si cheltuieli diverse in suma de _ lei, pentru care au fost prezentate doar bonuri fiscale.
a) Referitor la cheltuielile cu obiectele de inventar in cuantum de _. lei, neacceptate la deducere de organele de inspectie fiscala, contribuabilul nu este acord cu sustinerile organelor de inspectie fiscala, invocand in sustinerea contestatiei faptul ca a efectuat cheltuieli cu obiectele de inventar in interesul direct al activitatii cabinetului, acestea avand scopul de a fi folosite exclusiv de catre personalul medical, in desfasurarea activitatii.
Organele de inspectie fiscala, prin referatul cu propuneri de solutionare a contestatiei numarul _ precizeaza ca: "obiectele de inventar nu au fost achizitionate in scopul realizarii venitului, documentele anexate nu sunt completate corect si nu constituie documente care sa justifice o utilizare exclusiva in cadrul cabinetului, la data efectuarii inspectiei fiscale aceste obiecte nu se aflau la sediul cabinetului medical."
In drept, spetei in cauza ii sunt aplicabile prevederile articolului 48 alineat (4) litera c) din  Legea numarul 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare care precizeaza:
"(4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;"
Tinand cont de constatarile organelor de inspectie fiscala, de documentele aflate la dosarul cauzei, de sustinerile petentei, precum si de prevederile legale aplicabile spetei in cauza, intrucat nici cu ocazia inspec?iei fiscale si nici prin contestatia formulata contribuabilul nu a putut face dovada achizitiei obiectelor inventar in scopul realizarii de venituri impozabile, argumentele invocate nefiind de natura sa combata constatarile organelor de inspectie fiscala, motiv pentru care pentru acest capat de cerere contestatia este neintemeiata.
Fata de motivele invocate s-a solicitat admiterea exceptiei a?a cum a fost formulata iar pe fond respingerea contestatiei formulata de reclamanta ca neintemeiata si mentinerea actelor ale contestate ca temeinice si legale.
La data de 24.04.2014, reclamanta a formulat raspuns la intampinare si precizare la actiune prin care a aratat ca mentine motivele de fapt si de drept invocate prin cererea de chemare in judecata.
In ceea ce priveste exceptia inadmisibilitatii actiunii, invocata de parata prin intampinare, precizeaza ca aceasta a inteles sa conteste decizia de impunere numarul _,  privind obligatiile fiscale suplimentare de plata, stabilite de inspectia fiscala din cadrul B, decizie impotriva careia a formulat plangere administrativa prealabila, fiind emisa de catre B decizia numarul _. privind solutionarea contestatiei, solutia fiind in sensul respingerii solicitarilor, motiv pentru care  invedereaza ca intelege sa conteste prin prezenta cerere si actul administrativ reprezentat de decizia  numarul _ emisa de B.
 Fata de apararile formulate de parata B privind sumele reprezentand cheltuieli deductibile aferente anilor 2010 si 2011, solicita sa se inlature  in totalitate, intrucat nu a inteles sa conteste solutia paratei cu privire la acestea.
Referitor la aspectele invocate de parata prin intampinare in ceea ce priveste de fapt fondul cauzei si anume argumentele ce au stat la baza deciziei de impunere numarul _, subliniaza ca asistentul medical Y pentru care au fost stabilite aceste obligatii fiscale suplimentare de plata nu a desfasurat o activitate dependenta in cadrul centrului de permanenta, reclamanta neavand calitatea de angajator al acesteia aferent activitatii desfasurate in cadrul centrului de permanenta. In aceasta ordine de idei, invedereaza instantei ca in prezent doamna asistent medical Y, desi continua sa aiba calitatea de salariat al A, nu a inteles sa prelungeasca activitatea de asistent medical colaborator in cadrul centrului de permanenta. Precizeaza aceasta deoarece medic A nu a incetat contractul de colaborare cu X in cadrul centrului de permanenta, activitatile specifice ducandu-le la indeplinire alaturi de alti atenti medicali.
Arata reclamantul ca, asa cum a precizat si prin cererea de chemare in judecata, articolul 11 din OUG numarul 144/2008 stabileste ca asistentii medicali generalisti [...] exercita profesia in regim salarial si sau independent, acest aspect fiind reluat si in Normele metodologice privind infiin?area, organizarea si functionarea cabinetelor de practica independenta a profesiei de asistent medical generalist, de moasa, de asistent medical. In acest din urma act normativ, la Capitolul II, sunt prevazute in mod expres formele de exercitare a profesiei de asistent medical generalist, moasa, asistent medical, in regim independent, conditia fiind aceea ca exercitarea profesiei sa se faca in vederea realizarii asistentei medicale preventive, curative si de recuperare.
In cadrul centrului de permanenta, asistentul medical desfasoara activitati specifice, inclusiv administrarea tratamentului medical stabilit de medicul curant al pacientului care se prezinta la centrul de permanenta, avand obligatia de a semnala medicului de serviciu doar aspecte deosebite cu privire la bolnav - daca este necesar. De asemenea, asistentul medical are o serie de atributii si obligatii profesionale, pentru a caror ducere la indeplinire este direct raspunzator, conform reglementarilor profesionale si cerintelor postului.
Doamna asistent medical Y, pentru activitatea desfasurata in cadrul centrului de permanenta, a incheiat impreuna cu reclamantul o conventie civila pe durata nedeterminata,  incepand cu data de 01.03.2012, cu o remuneratie bruta stabilita pentru prestatie de _ lei/ora,  conform tarifului stabilit de X. Aceasta conventie a existat si exista inregistrata in actele contabile ale cabinetului medical, fiind evidentiata pe statul lunar de plata al asistentului medical, incasandu-se lunar obligatiile de plata aferente acesteia, respectiv contributiile la sistemul asigurarilor sociale si contributiile la sistemul asigurarilor sociale de sanatate. In cadrul inspectiei fiscale generale cuprinzand perioada de la 01.01.2011 pana la 31.12.2012 efectuata de parata B pentru toate obligatiile de plata datorate bugetului general consolidat al statului, au fost prezentate absolut toate documentele inregistrate in evidenta contabila a A, astfel incat sustinerea paratei in sensul ca nu a prezentat decat contractul individual de munca al doamnei X este neintemeiata; mai mult, in cadrul inspec?iei fiscale cabinetul medical are obligatia de a prezenta toate documentele contabile in caz contrar, inspectorii fiscali facand mentiunea despre aceasta in procesul - verbal, iar neindeplinirea obligatiei de a prezenta documentele contabile se sanctioneaza cu amenda, in condi?iile legii; inspectorii fiscali care au efectuat inspectia aveau obligatia sa ii ceara toate documentele legate de obiectul acestei inspec?ii,ceea ce au si facut si le-a inmanat xerocopii dupa toate documentele solicitate, conform legislatiei. In actul de control efectuat la analizarea inspectiei fiscale efectuate in timp de aproape o saptamana nu se specifica nicaieri ca nu a prezentat toate actele solicitate de catre inspectorii fiscali.
Apreciaza reclamantul ca normele legale invocate de parata nu sunt aplicabile in speta, tinand cont de situatia de fapt, respectiv activitatea medicala specifica unui centru de permanenta organizat conform Legii numarul 263/2004, in conditiile in care aceste centre, potrivit legii, functioneaza in afara programului de activitate al cabinetului de medicina de familie.
Baza materiala, echipamentele de lucru etc., sunt puse la dispozitie nu de medicii de garda, ci de medicul coordonator manager al centrului de permanenta, aceasta calitate avand-o medicul Z si nu A, centrul de permanenta desfasurandu-si activitatea la sediul cabinetului medical al acesteia, situat in _.
Toate cele de mai sus duc la concluzia ca doamna asistent medical X nu s-a aflat niciodata intr-o relatie specifica unei activitati dependente fata de A in ceea ce priveste activitatea desfasurata in cadrul centrului de permanenta, reclamanta neavand calitatea de angajator al acesteia in cadrul centrului de permanenta, motiv pentru care considera ca nu datoreaza sumele stabilite de parata B  prin decizia numarul __.
Pentru cele expuse si in raport de motivele de fapt si de drept invocate prin cererea de chemare in judecata, solicita admiterea actiunii asa cum a fost formulata si precizata.
La data de 30.05.2014, reclamantul Aa formulat cerere modificatoare a cererii de chemare in judecata in contradictoriu cu B, solicitand ca prin hotararea ce se va  pronunta sa se dispuna anularea deciziei de impunere numarul _, privind obligatiile fiscale suplimentare de plata, stabilite de inspectia fiscala din cadrul B si in consecinta exonerarea de la plata sumelor suplimentare stabilite prin decizia _ si anularea partiala a deciziei numarul _ emisa de B respectiv punctul 1) din decizie, prin care s-a solutionat de catre B contestatia administrativa formulata de reclamanta impotriva deciziei de impunere numarul _, in sensul respingerii acesteia.
Invedereaza reclamantul ca mentine motivele de fapt si de drept invocate prin cererea de chemare in judecata formulata si prin raspunsul la intampinare, precizand in ceea ce priveste decizia numarul _, emisa de B ca nu intelege sa conteste  punctele 2 si 3 din decizie, ale caror efecte doreste sa se mentina, apreciind ca sunt legale si temeinice.
La data de 27.06.2014 reclamantul  A, a formulat note de sedinta aratand ca, fata de dispozitiile articolului 131 Cod de procedura civila, apreciaza, ca Tribunalul Gorj este competent sa solutioneze prezenta cauza avand in vedere prevederile articolului 95 si 111 Cod de procedura civila si articolul 10 din Legea numarul 554/2010.
In  temeiul articolului 238 Cod de procedura civila, reclamanta estimeaza ca durata necesara pentru solutionarea procesului este doua termene de judecata, iar cu privire la exceptia inadmisibilitatii actiunii, invocata de parata prin intampinare, fata de motivarea acesteia si tinand cont ca prin cererea de modificare a cererii de chemare in judecata a  inteles sa conteste si decizia numarul  _ emisa de B , punctul 1) din aceasta decizie, solicita respingerea exceptiei.
Analizand actele si lucrarile dosarului tribunalul constata ca actiunea formulata de reclamantul A este neintemeiata pentru urmatoarele considerente:
In raport de precizarile depuse la dosarul cauzei (fila 139), instanta retine ca prin actiunea ce face obiectul prezentului dosar a inteles sa solicite anularea deciziei de impunere numarul _ privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala din cadrul B si in consecinta exonerarea de la plata sumelor suplimentare stabilite prin decizia _ si anularea partiala a deciziei numarul _ emisa de B respectiv punctul 1) din decizie, prin care s-a solutionat de catre B contestatia administrativa formulata de reclamanta impotriva deciziei de impunere numarul _, in sensul respingerii acesteia.
Prin Decizia nr. _ s-au stabilit in sarcina reclamantului urmatoarele obligatii fiscale: .. lei reprezentand impozit pe venit salarii; _ lei reprezentand dobanzi/majorari de intarziere aferente impozitului pe venit salarii;_ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente impozitului pe venit salarii; _ reprezentand contributie de asigurari sociale datorata de angajator; _ lei reprezentand dobanzi/majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari sociale datorata de angajator; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari sociale datorata de angajator; _ lei reprezentand contribu?ia individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand dobanzi/majorari aferente contributiei individuale de asigurari sociale retinuta de la asigurati; _ lei penalitati de intarziere aferente contributiei individuale de asigurari sociale retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand contributia de asigurari pentru accidente de munca si profesionale datorate de angajator; .. lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari pentru munca si boli profesionale datorate de angajator; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajator; _ lei reprezentand contributia de asigurari de somaj datorata de angajator; _ lei reprezentand  majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de somaj datorata de angajator; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari de somaj datorata de angajator; _. lei reprezentand contributia de asigurari de somaj retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de somaj retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei asigurari de somaj retinuta de la asigurati; _. lei reprezentand contributia de asigurari de sanatate datorata de angajator; _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate datorata de angajator; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate datorata de angajator; _. lei reprezentand contributia de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati; _. lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati; _ lei reprezentand contributia pentru concedii si indemnizatii; .. lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei pentru concedii si indemnizatii;_ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei pentru concedii si indemnizatii; _ lei reprezentand contributia privind fondul de garantare pentru plata crean?elor salariale; _ lei reprezentand majorari de intarziere aferente contributiei privind fondul de garantare pentru plata creantelor salariale; _ lei reprezentand penalitati de intarziere aferente contributiei privind fondul de garantare pentru plata creantelor salariale; _ lei) reprezentand contributia individuala de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele care realizeaza venituri din activitati desfasurate in baza conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil; _ lei) reprezentand impozit pe veniturile din activitati desfasurate.
Prin decizia mentionata s-a retinut ca incepand cu data de 01.03.2012 contribuabilul desfasoara activitatea de centru de permanenta in baza contractului incheiat intre X si A, contract nr. _. intocmit pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare in regim de garda prin centrele de permanenta.
In perioada 01.03.2012 - 31.12.2012, A a facturat catre X suma de _ lei, suma reprezentand contravaloarea prestatii medicale efectuate de asistentul medical in centrul de permanenta. Pentru suma mentionata au fost emise facturi de catre A catre X, sumele fiind decontate de Casa.
Echipa de inspectie fiscala a constatat ca orele prestate de catre asistentul medical in centrul de permanenta nu au fost cuprinse in veniturile de natura salariala platite, considerand ca activitatea desfasurata in centrul de permanenta de catre asistentul medical este o activitate dependenta incadrandu-se la toate cele 4 criterii enumerate la art. 7, punct 2.1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal. Asistentul medical se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de cabinetul medical al medicului de familie deoarece respecta conditiile de munca impuse de acesta prin atributiile ce-i revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru, serviciul de permanenta neavand caracter intamplator ci se conformeaza contractului incheiat in conditiile Ordinului 697/2011 cu Casa de Asigurari de Sanatate Gorj.
Impotriva acestei decizii, in temeiul art. 205 din OG r 92/2003, a formulat contestatie A, contestatie ce a fost respinsa prin Decizia nr. _.
Cu privire la starea de fapt, din inscrisurile depuse la dosarul cauzei, instanta retine ca intre reclamantul A si X a fost incheiat contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara nr. _., in cuprinsul contractului fiind mentionata, la art. 8, punct 3, componenta cabinetului medical ce a incheiat contractul, respectiv medic de familie A si asistent medical Y.
Instanta retine astfel ca prin contractul in discutie reclamantul A s-a obligat sa asigure serviciile medicale furnizate in asistenta medicala primara, servicii ce urmeaza a se asigura de cabinetul medical in integralitatea sa, respectiv atat de medicul de familie cat si de asistentul medical, angajat al A conform anexelor 1 si 2 la contract (filele 81, 82) si contractului individual de munca aflat la fila 84 din dosar.
In ceea ce priveste apararea reclamantului in sensul ca pentru orele prestate in cadrul centrului de permanenta a incheiat cu numita Y o conventie civila de prestari servicii, instanta retine ca, tinand seama de dispozitiile art. 8, punct 3 din contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara nr. _, nu poate fi primita, asistentul medical Y prestand activitate in centrul de permanenta in virtutea calitatii sale de salariat al A iar remuneratia primita de aceasta pentru orele prestate acolo reprezinta venituri de ‚natura salariala pentru care angajatorul datoreaza impozitele si cotele prevazute de lege.
Este adevarat ca in cadrul centrului de permanenta, conform art. 6 din Ordinul 697/112/2011 al Ministerului Sanatatii si Ministerului Administratiei si Internelor, in cadrul centrelor de permanenta, continuitatea asistentei medicale primare in regim de garda este asigurata de medici de familie impreuna cu asistenti medicali, care isi exercita profesia in conformitate cu prevederile legale in vigoare iar asistentii medicali care participa la asigurarea continuitatii asistentei medicale in centrele de permanenta si formeaza echipele de garda sunt: a) asistentii medicali angajati ai cabinetelor medicale care intra in contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara, derulat cu casele de asigurari de sanatate; b) asistentii medicali angajati pe baza de contract numai pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in regim de garda in centrele de permanenta.
In ceea ce o priveste insa pe numita Y, aceasta era angajata A la momentul incheierii contractului de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara nr. _, astfel ca nu se poate retine in privinta sa ca prin incheierea conventiei civile de prestari civile invocata de reclamant ar fi dobandit calitatea de asistent medical angajat numai pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in regim de garda in centrele de permanenta.
De asemenea conform art. 2, alineat 2 din Legea nr. 263/2004 pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale primare, potrivit prezentei legi, cabinetele de medicina de familie pot angaja medici de medicina generala si asistenti medicali care au autorizata exercitarea profesiei in conformitate cu prevederile legale in vigoare, in limita fondurilor contractate cu casele de asigurari de sanatate cu aceasta destinatie.
Conform art. 2, alineat 21 din Legea nr. 263/2004 asistentii medicali necesari pentru activitatea centrelor de permanenta pot fi repartizati de medi
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri; Chemare in judecata (actiuni, cereri); Impozite si taxe

Fond funciar.Actiune intemeiata pe art.III din Legea nr.169/1997 - Decizie nr. 192/2015 din data de 08.05.2015
Anulare sentinta cu retinere spre rejudecare. Incalcarea principiului disponibilitatii si al contradictorialitatii. - Decizie nr. 691/2015 din data de 28.05.2015
Fond funciar.Exceptia lipsei interesului reclamantilor. - Decizie nr. 230/2015 din data de 09.06.2015
Punere in executare a sentintei in granituire.Posibilitatea de a fi pusa in executare de catre oricare dintre parti - Decizie nr. 780/2015 din data de 11.06.2015
Timbraj. Examinarea cu prioritate a exceptiei netimbrarii apelului. - Decizie nr. 1052/2014 din data de 15.10.2014
Recurs tardiv. Formularea cererii de recurs in termenul indicat in hotarare - Decizie nr. 198/2015 din data de 13.05.2015
Contestatie la executare. Apel tardiv. - Decizie nr. 600/2015 din data de 12.05.2015
Art.453 si urm.c.p.civ.Cheltuieli de judecata. Punere in intarziere. - Decizie nr. 508/2015 din data de 22.04.2015
Suspendare apel pentru lipsa partilor - Decizie nr. Incheiere din data de 24.06.2015
Admiterea contestatiei si a cererii de liberare conditionata - Sentinta penala nr. 193/2015 din data de 19.05.2015
Admiterea contestatiei si a cererii de liberare conditionata - Sentinta penala nr. 194/2015 din data de 19.05.2015
Actiune in constatare - Sentinta comerciala nr. 279/2015 din data de 21.04.2015
Constatare nulitate act - Decizie nr. 209/2015 din data de 18.05.2015
Temeiul prevazut de art. 16 lit. a C.pr.pen. Fapta nu exista. - Sentinta penala nr. 27/2015 din data de 31.03.2015
Retragerea cererii de liberare conditionata. - Sentinta penala nr. 102/2015 din data de 17.03.2015
Calea de atac poate fi exercitata doar de par?ile din dosar, mandatarul uneia dintre par?i nu poate formula apel in nume propriu ci doar in numele ?i pentru mandantul sau - Decizie nr. 431/2015 din data de 03.04.2015
Respectarea principiului disponibilita?ii . solu?ionarea cauzei in limitele investirii - art 22 alin 6 Cproc.civ. - Decizie nr. 309/2015 din data de 12.03.2015
Lipsa semnaturii pe cererea de apel atrage nulitatea caii de atac declarata - art 470 C.proc.civ. - Decizie nr. 405/2015 din data de 01.04.2015
Obligativitatea instan?ei de a solu?iona cu prioritate excep?iile de procedura sau de fond care fac inutila administrarea de probe sau cercetarea in fond a cauzei - Decizie nr. 421/2015 din data de 02.04.2015
Reconstituirea dreptului de proprietate legea 18/1991 - Decizie nr. 307/2015 din data de 11.03.2015