Ghidul Angajatorului - MCP Cabinet avocati
InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Constanta

Drept administrativ. Contestatie impotriva procedurii de atribuire prin licitatie publica deschisa a contractelor de achizitie publica. Termen inlauntrul caruia se poate formula contestatia.

(Decizie nr. 80/CA/ din data de 31.01.2008 pronuntata de Curtea de Apel Constanta)

Domeniu Contracte; Licitatii | Dosare Curtea de Apel Constanta | Jurisprudenta Curtea de Apel Constanta

In temeiul OUG nr. 34/2006, SC G. SRL a formulat la 08.10.2007 contestatie impotriva procedurii de atribuire prin licitatie deschisa organizata de autoritatea contractanta C.N. T. S.A. - Sucursala de transport Constanta.
Prin decizia nr. 3603/C1/3785/03.12.2007 contestatia a fost respinsa ca tardiva.
In motivarea acestei solutii s-a aratat ca deschiderea licitatiei a avut loc la 12.09.2007 ora 13, fiind prezenti si reprezentantii ofertantilor. In acest sens a fost incheiat procesul verbal de deschidere a procedurii nr. 7782/12.09.2007 urmat de procese verbale de sedinta intermediara. Cu toate ca SC G. SRL contesta decizia de atribuire a comisiei de evaluare, in continutul contestatiei se formuleaza critici doar cu privire la participarea Directiei Judetene de Paza Constanta, fapt despre care a avut cunostinta din 12.09.2007.Astfel, nu a fost respectat termenul de 10 zile prevazut de art. 272 alin. 2 din OUG nr. 34/2006.
Impotriva contestatiei se formuleaza in termen plangere de catre SC G. SRL.
In motivarea plangerii se arata ca prin procesul verbal de deschidere a procedurii nr. 7782/12.09.2007 au fost enumerate si consemnate doar existenta documentelor de calificare solicitate prin caietul de sarcini si nu a fost emisa o solutie care sa atraga producerea de efecte juridice care sa prejudicieze societatea. In consecinta, primul act ce putea fi contestat este cel prin care s-a emis o astfel de solutie si anume cel prin care a fost declarat cistigator ofertantul Directia de paza a judetului Constanta. Mai mult, la data deschiderii documentelor de calificare a fost facuta o opozitie de catre reprezentantul lor, fapt ce a determinat intocmirea unei note prin care s-a explicat ofertantilor ce documente au fost depuse de catre Directia de paza a judetului Constanta. Totodata, la acea data nu s-a efectuat o analiza amanuntita a documentelor de calificare care sa arate ca acestea sunt conforme cu caietul de sarcini si fisa de date a achizitiei, aceasta realizandu-se intr-o sedinta ulterioara  care a avut loc la 28.09.2007, data la care s-a luat decizia de a se solicita clarificari de la ofertanti. In concluzie, nici la aceasta data nu se cunostea solutia posibila in cadrul procedurii.
Abia la 04.10.2007 li s-a adus la cunostinta cu comunicarea nr. 8636 ofertantul castigator, si anume Directia de paza a judetului Constanta. In urma contestatiei formulata s-a constatat si ca autoritatea contractanta a calificat ofertantul luand in calcul un act afectat de termen.
Contestatoarea solicita si suspendarea procedurii de atribuire  si a deciziei Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, in temeiul art. 284 alin. 1 din OG nr. 94/2007.
In aparare autoritatea contractanta depune intampinare prin care arata ca societatea contestatoare a luat cunostinta de participarea Directiei de paza a judetului Constanta la 12.09.2007 si a semnat procesul verbal nr. 7782. Prin urmare, solutia de respingere a contestatiei ca tardiva este una corecta.
In ceea ce priveste cererea de suspendare, se arata ca o eventuala suspendare a procedurii si a deciziei ar produce grave prejudicii, punandu-se in pericol intregul sistem energetic national.
Instanta retine urmatoarele:
La 12.09.2007 a fost incheiat procesul verbal al sedintei de deschidere a ofertelor, in cuprinsul acestuia fiind precizata si denumirea ofertantilor.
Cu adresa nr. 8636/04.10.2007 contestatorul este informat ca oferta sa nu a fost declarata castigatoare, pretul fiind mai mare decat al ofertei Directiei de paza a judetului Constanta care a fost declarata castigatoare.
La 08.10.2007 se formuleaza de catre SC G. SRL plangere avand ca obiect participarea la licitatie a Directiei Judetene de Paza, calificarea si atribuirea contractului catre aceasta directie.
In cuprinsul plangerii se arata ca Directia Judeteana nu putea sa participe la licitatie intrucat in legea nr. 371/2004 se precizeaza ca aceasta directie functioneaza numai pentru a asigura paza obiectivelor de interes judetean. In acest sens sunt amintite si prevederile art. 91 pct.4 lit. c) din legea nr. 215/2001.
Se mai arata ca o "nota" a Consiliului judetean Constanta nu putea tine loc de licenta de functionare care trebuie eliberata de catre Inspectoratul General al Politiei potrivit Legii nr. 333/2003, in acest sens fiind si fisa de date a achizitiei (capitolul V alin. 2 lit. b) pe care autoritatea contractanta nu o respecta.
Totodata, prin fisa de date a achizitiei a fost solicitat un certificat constatator emis de catre Oficiul registrului Comertului de pe langa tribunalul teritorial iar Directia de paza a prezentat doar o "nota" eliberata de consiliul judetean, aceasta putand fi valabila doar pentru "uz intern".
In cadrul sedintei de deschidere a ofertelor din 12.09.2007 au fost prezentate si documentele de calificare ale tuturor ofertantilor (potrivit dovezilor existente la dosar), toate inscrisurile enumerate in cuprinsul plangerii fiind cunoscute de catre petenta la data de 12.09.2007.
Potrivit art. 255 alin. 1 si 4 din OUG nr. 34/2006: "persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim printr-un act al autoritatii contractante, cu incalcarea dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice, are dreptul de a contesta actul respectiv pe cale administrativ-jurisdictionala, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sau in justitie, in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare.
Este considerat act al autoritatii contractante:
a) orice act administrativ;
b) lipsa emiterii unui act administrativ sau a oricarui alt act al autoritatii contractante ori refuzul de a-l emite;
c) orice alt act al autoritatii contractante, altele decat cele prevazute la lit. a) sau b), care produce sau poate produce efecte juridice.
In temeiul art. 272 alin. 1 si 2 din OUG nr. 34/2006:"contestatia poate fi depusa in toate fazele procedurii de atribuire si impotriva oricarui act al autoritatii contractante, astfel cum este definit la art. 255 alin. (4).
In cazul in care valoarea estimata conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a a contractului/acordului-cadru care urmeaza sa fie atribuit/incheiat este mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2), contestatia poate fi depusa in cel mult 10 zile de la data luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, de catre contestator, de un act al autoritatii contractante pe care acesta il considera nelegal".
Atata timp cat petenta contesta tocmai participarea Directiei de paza a judetului Constanta datorita unor elemente cunoscute cu ocazia deschiderii ofertelor la data de 12.09.2007, contestatia putea fi formulata in termen de 10 zile de la aceasta data, conform art. 272 alin. 2 din OUG nr. 34/2006. Din continutul plangerii indreptata impotriva deciziei Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor se desprinde concluzia ca petenta spera ca Directia de paza a judetului Constanta sa nu fie declarata castigatoare si abia in acest moment a semnalat o serie de nereguli sesizate inca din 12.09.2007. Dovada sesizarii acestor nereguli inca din 12.09.2007 rezulta din nota de la sfarsitul procesului verbal prin care se semnaleaza tocmai lipsa licentei de functionare si a certificatului constatator emis de catre O.R.C., aspecte reluate in cuprinsul plangerii. In aceste conditii nu se poate afirma nici ca abia in sedinta din 28.09.2007 au aflat ca documentele depuse nu sunt conforme cu caietul de sarcini.
Pentru aceste considerente, Curtea respinge plangerea ca nefondata.
Fata de dispozitiile art. 284 alin. 1 din OUG nr. 34/2006 potrivit cu care: "la cerere, instanta poate dispune suspendarea procedurii de atribuire si/sau a deciziei Consiliului, pana la solutionarea plangerii formulate impotriva deciziei Consiliului", cererea de suspendare este respinsa ca urmare a solutionarii irevocabile a plangerii formulate.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Contracte; Licitatii

Contestatie formulata impotriva unei hotarari emise in procedura administrativa de contestare a deciziilor de pensie. Obligatia instantei de a proceda la un examen efectiv al sustinerilor reclamantului. - Hotarare nr. 70/AS din data de 08.04.2014
Contestatie decizie de pensionare. Interzicerea cumulului pensiei de stat cu veniturile de natura salariala provenite de la bugetul de stat daca nivelul acesteia depaseste nivelul salariului mediu brut pe economie. - Hotarare nr. 113/AS din data de 30.09.2014
Contestatie decizie de pensionare. Recuperarea debitului rezultat in urma recalcularii drepturilor de pensie cuvenite reclamantei prin revizuirea stagiului de cotizare realizat de aceasta. - Hotarare nr. 128/AS din data de 10.06.2014
Conditionarea dreptului de a obtine recalcularea sau revizuirea pensiei de efectuarea unui demers administrativ: contestatie, cerere de revizuire sau de recalculare. - Hotarare nr. 13/AS din data de 04.02.2014
Aplicarea indicelui de corectie prevazut de art. 170 din Legea nr. 263/2010 si art. IV alin. 1 din OUG nr. 1/2014 persoanelor pensionate pentru limita de varsta in perioada 1 ianuarie 2011 - 22 ianuarie 2013, care anterior anului 2011 au beneficiat de pen - Hotarare nr. 179/AS din data de 12.11.2014
Aplicabilitatea art. 149 - 151 din Legea nr. 263/2010 numai in cazul contestatiilor impotriva deciziilor caselor teritoriale si sectoriale de pensii - Hotarare nr. 17/AS din data de 24.02.2014
Raspunderea patrimoniala a salariatilor. Incasarea unor drepturi salariale necuvenite raportat la criteriile stabilite in contractul colectiv de munca pentru acordarea lor. - Decizie nr. 262/CM din data de 24.06.2014
Protectia drepturilor salariatelor care efectueaza concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani. Situatia gradatiei de merit acordate in invatamantul preuniversitar. - Decizie nr. 203/CM din data de 27.05.2014
Necesitatea reinfiintarii postului desfiintat in cazul unei concedieri efectuate in baza art. 65 Codul muncii, care a fost anulata. - Decizie nr. 386/CM din data de 14.10.2014
Inlocuirea sanctiunii desfacerii disciplinare a contractului individual de munca cu alta sanctiune. Prerogativa disciplinara a angajatorului de a aplica sanctiunea in temeiul art. 247 Codul muncii, dar cu respectarea criteriilor prevazute de art. 250 - Decizie nr. 286/CM din data de 09.09.2014
Incetare contract de munca. Contestatie decizie de concediere. Reorganizare activitate societate. - Decizie nr. 234/CM din data de 17.06.2014
Imposibilitatea reintegrarii in postul detinut anterior concedierii, cand intre timp a intervenit un caz de incetare de drept a contractului individual de munca. - Decizie nr. 97/CM din data de 18.03.2014
Descrierea faptei care constituie abatere disciplinara. - Decizie nr. 280/CM din data de 20.08.2014
Contestatie in anulare formulata pentru motivul incalcarii normelor referitoare la alcatuirea instantei. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 188/CM din data de 13.05.2014
Contestatie decizie de concediere. Reintegrarea contestatorilor pe posturile de?inute anterior. Plata de despagubiri pana la reintegrarea efectiva. Stabilirea criteriilor de individualizare. - Decizie nr. 144/CM din data de 09.04.2014
Concediere disciplinara. Director de agentie al unei societati de asigurari. - Decizie nr. 282/CM din data de 02.09.2014
Concediere colectiva. Modul de indeplinire a procedurii de informare si consultare prealabila in cazul existentei unor organizatii sindicale nereprezentative. - Decizie nr. 260/CM din data de 24.06.2014
Concediere pentru desfiintarea locului de munca. Conditii. Inexistenta unei cauze reale si serioase. - Decizie nr. 19/CM din data de 21.01.2014
Competenta generala a instantelor romane. Termenul de recurs. Identificarea, in cazul muncii pe platforme petroliere mobile, a locului "in care angajatul isi desfasoara in mod obisnuit activitatea", la care se refera art. 19 pct. 2 lit. a) din Regulamentu - Decizie nr. 181/CM din data de 10.06.2014
Competenta generala a instantelor romane in contractele de munca incheiate cu un angajator dintr-un stat membru UE. Incidenta art. 19 din Regulamentul (CE) nr. 44/2001. - Decizie nr. 182/CM din data de 10.06.2014